Feestdagen voor de deur, spread this message (schokkend!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxelviraxx

Re: Feestdagen voor de deur, spread this message (schokkend!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:02

Zijn hele heftige filmpjes zeg. Vooral die laatste, die eerste ook wel maar die laatste vind ik helemaal aangrijpend.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:20

zeer heftig, maar van mij mogen ze dit hier ook wel uitzenden. zet mensen aan het denken!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:17

Van mij mogen ze dit ook wel uitzenden in de avonduren (voor kinderen toch wat te heftig), ookal is het dan heftig: mensen moeten vaak eerst flink geconfronteerd worden met zichzelf voordat er een lampje gaat branden, dus kom maar op met die commercial. :)

Ik vind hem erg aangrijpend, je voelt het verdriet als je dit kijkt, heel bijzonder gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:49

xxelviraxx schreef:
Zijn hele heftige filmpjes zeg. Vooral die laatste, die eerste ook wel maar die laatste vind ik helemaal aangrijpend.

Die laatste...... "Why won't mummy and daddy wake up.....?"

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 19:22

Zo. Echt heel heftig dit. Zo aangrijpend, en het maakt zoveel indruk op me. Ik wilde dat mensen er eens iets van zouden leren. Dit soort dingen gebeuren gewoon nog steeds té vaak in mijn ogen.. :\

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:09

Pff, ik had al eens een spotje van ze gezien, maar ze shockeren keer op keer... die blijven wel hangen, die blijven je wel bij. Enorm heftig...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:15

Wat een heftige filmpjes!
Maar wel realiteit. Van mij mogen deze ook op tv. Dat iedereen ze maar goed ziet. Elk leven is er één, dus wat je ermee kan voorkomen is goed.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:32

Wow wat een heftig filmpje. Ik had m'n geluid uitstaan en ik geloof dat dat maar goed was ook, anders was ik ook gaan janken. Hopelijk gaat dit is een keer bij wat meer mensen doordringen...

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:15

OMG, ik had eigenlijk nog nooit een filmpje van hun gezien.
het ziet er zo echt uit, mijn hart zit echt in mijn keel.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:28

Ik kende deze campagnes helemaal niet.. echt enorm heftig.
Zelfs in mijn nabije omgeving zijn er regelmatig mensen die stomdronken achter het stuur stappen :n ik vind dat zoooo onvoorstelbaar ;(

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:07

Zo dat is even heel erg heftig. T gebeurd nog veel dat er mensen met drank op achter het stuur naar huis gaan! Zelf drink ik 1 biertje begin van de avond en dan is het klaar! Maar jeetje wat een schokkende beelden, mn ogen stonden ook wel even vol moet ik zeggen!
En wat dan nog het erste is, de mensen die drinken mankeren meestal niets, een ander is er altijd de dupe van! Echt verschrikkelijk! In de polder zijn er ook nog te vaak mensen met een slok op!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:17

helaas in mijn omgeving de laatste 3 jaar met kerst en oud en nieuw 2 dode gevallen... 1 daarvan was de collega van mijn broertje, mijn broertje zag het gebeuren. eerste kerstavond. Collega was samen met een vriend aan het rijden, de vriend die reed en had nogal wat alcohol op... ze reden vol tegen een paal aan, mijn broertje zag het gebeuren, belde ambulance en kwam erachter dat het een collega was. Op nieuwjaar, 2 jaar geleden, was een kennis van mij met 2 vrienden uit in rotterdam. er ontstond een gevecht met 1 van die jongens buiten de tent. de 2 andere wouden hem te hulp schieten en rende over het spoor naar die vriend toe... ze zagen de trein te laat ;( alcohol vertraagt je zintuigen zo enorm, je ziet dingen niet op tijd aankomen... een vriend van de kennis was op slag dood, de kennis ernstig verwond... dus alsjeblieft mensen.... gebruik geen alcohol als je moet rijden, drink het ook niet als je uitgaat.... het maakt meer kapot dan je lief is ;(

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:19

Dat ze dit maar mogen draaien op iedere kerstborrel, en in ieder café.. wat een ontzettend goede reclame.

Renée wat verschrikkelijk..

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:10

Dit mogen ze van mij écht wel uitzenden in NL..

Heb ook met tranen in mijn ogen zitten kijken, maar dit is zoooo´n goede reclame! Mensen hebben vaak niet eens door wat voor schade ze aanrichten om met drank op te gaan rijden..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 18:34

Myukii schreef:
Jezus, zo realistisch.. Ik kende de reclames van TAC al, maar toch blijft het elke keer weer schrikken, weer huilen.

Van mij mogen deze reclames ook in Nederland op de tv. Bij voorkeur elk reclameblok. Damn..

Hier kan ik het alleen maar hartgrondig mee eens zijn... heb weer keihard jankend achter mijn laptopje gekeken... mijn verloofde is (inmiddels 8 jaar terug) ook doodgereden door een dronken vrachtwagenchauffeur... |( |( |(
Gooi idd maar op de tv, hopen dat het dan eens doordringt bij die -:(- lui die het nog steeds doen.
Want, ik ben bang dat het er echt nog veel te veel zijn!!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:54

Wat vreselijk lifaya en myfairytale.

Ben het er dan ook helemaal mee eens, uitzenden. Die bobreclames zijn echt slappe hap.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:02

Blijft zo'n heftig filmpje... ;(

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:04

wat een goede reclame, toch echt even slik en koude handen een berichtje typen,
ik heb paar weken terug een aanrijding gehad op de motor, en ik was 100% clean, en dan álsnog ben je niet snel genoeg!
ik ben echt een paar weken van slag geweest, het doet echt veel met je!

ik wou echt graag dat ze deze spotjes op de nederlandse tv gooiden ipv slappe hap doe mij maar cassis ipv bier

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:59

YankeeBoy schreef:
Wat vreselijk lifaya en myfairytale.

Ben het er dan ook helemaal mee eens, uitzenden. Die bobreclames zijn echt slappe hap.

Dank je, ben er nog steeds kapot van en wordt zo kwaad bij het zien van die halfdronken koppen achter het stuur... -:(-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:01

Ik vind m helemaal goed dit filmpje..
Keiharde realiteit!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:17

mijn oom is doorgereden door een dronken bestuurder. we hadden bij ons een feestje en mn oom gaat naar huis. en die man komt in een bocht op de verkeerde weghelft. boem frontaal tegen mijn oom en zn vriendin. mn oom op slag dood en zn vriendin een paarv dagen later..... en de bestuurder van de andere auto had alleen wat kneuzingen

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:05

Hier wordt ik toch wel even stil van! ;(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:12

erg hard, maar zeker nodig... mogen ze van mij hier ook op tv uitzenden.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:13

Breghje schreef:
Joolien schreef:
Wow heftig...

Ik vraag me af, hoe stimuleren zie die ongelukken zo levensecht !!!

Dat vroeg ik me dus ook al af. Ben zelf moeder, en dat stukje waarin dat kindje aangereden werdt... nououououuouo dan wil je mijn hartslag niet meten. En dat beeld blijft hángen he... Zit dan echt te huilen terwijl ik wéét dat het niet echt is.

Kan ik me heel goed voorstellen. Ik heb hetzelfde met het beeld van die motorrijder die over de grond schuift en tegen die auto aan klapt.

Mijn broer is omgekomen door een scooterongeluk en het is zo ontzéttend confronterend om dat te zien. Zit hier nu ook te huilen en alles uit die tijd komt weer terug. Ik snap heel goed dat dit mensen wakker moet schudden, maar voor mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt is het té erg. En alsof dat nog niet genoeg is is het nummer op de achtergrond ook één van de nummers die op mijn broers begravenis is gedraaid..

Laatst liet één van mijn docenten dat filmpje over het smsen zien in de klas, zonder waarschuwing. Ik ben huilend weggelopen en pas teruggekomen toen het afgelopen was. Daarna nog even een gesprek met de docent gehad dat dit echt niet zonder waarschuwing kan..
Laatst bijgewerkt door PoelieWoelie op 20-12-10 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:14

Angelita schreef:
Van mij mogen ze dit ook wel uitzenden in de avonduren (voor kinderen toch wat te heftig), ookal is het dan heftig: mensen moeten vaak eerst flink geconfronteerd worden met zichzelf voordat er een lampje gaat branden, dus kom maar op met die commercial. :)

Ik vind hem erg aangrijpend, je voelt het verdriet als je dit kijkt, heel bijzonder gedaan.

Té erg in mijn ogen..