Wie gaat hier de mist in? & Verdiende loon!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 00:25

KBTP schreef:
Dat eerste filmpje, ik zie hier reacties langskomen zoals 'onopgevoede hengst' etc. Grote mond hier maar ben bang dat als bij zo'n hengst de hormonen echt toeslaan op zo'n merrie je niks meer te vertellen hebt!

Wel mag dat meisje zich op de hengst iets meer moeite doen zeg! :=

& dat 2de filmpje heb ik zooooooo enorm vaak gezien maar het blijft een geweldig filmpje! Heeeeerlijk zo'n paard. <3

Snap ik je nu niet of spreek je jezelf nu tegen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 01:45

Zelfs de braafste hengst durft onder gierende hormonen heel anders te worden, net daaraan mispakken mensen zich, dat het net die hele brave hengsten zijn waar het meestal op een gegeven moment goed fout mee gaat. Omdat niemand het verwacht...

Naar filmpje, wil je niet meemaken.

Dat tweede trouwens ook niet, iets rustiger waarschuwing is ook voldoende, vind het gek dat dit soort gedrag nog aangemoedigd wordt ook.
Was het een hond geweest, dan was ie al ingeslapen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 02:29

Het eerste filmpje is al vaker langsgeweest, en ik hoor hier iedereen roepen dat het meisje de hengst wat meer onder controle had moeten hebben.

Daarbij vergeten velen dat ook een laat gecastreerde ruin "all the way" kan gaan, en dat er geen hormonen bij hoeven te komen kijken om te proberen een merrie te dekken.

De meisjes die er op zitten, lijken me idd gelegenheidruiters. Gekozen om de looks, en niet om de kennis van zaken.

Het tweede filmpje van het paard dat het meisje te grazen neemt: hij doet het nog beschaafd. Voor mij geen reden om dat paard meteen maar te laten inslapen. En ik hoop voor het meisje dat ze er van heeft geleerd....Kinderen en paarden gaan gewoon NIET samen.

Omgaan met paarden is aan risico's gebonden, helaas beseft niet iedereen dat.
Het starten van dit topic, en de titel ervan, doet mij vermoeden dat ook de TS (en haar vriend) zich dat niet realiseren.
Dus beste TS, en beste vriend van TS: paarden zijn potentieel echt heel gevaarlijk. En dat je dergelijke scenario's niet vaker tegenkomt, is echt niet te danken aan de kennis van zaken van de mensen die er mee omgaan......

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 02:44

Cassidy schreef:
Het eerste filmpje is al vaker langsgeweest, en ik hoor hier iedereen roepen dat het meisje de hengst wat meer onder controle had moeten hebben.

Daarbij vergeten velen dat ook een laat gecastreerde ruin "all the way" kan gaan, en dat er geen hormonen bij hoeven te komen kijken om te proberen een merrie te dekken.

De meisjes die er op zitten, lijken me idd gelegenheidruiters. Gekozen om de looks, en niet om de kennis van zaken.

Het tweede filmpje van het paard dat het meisje te grazen neemt: hij doet het nog beschaafd. Voor mij geen reden om dat paard meteen maar te laten inslapen. En ik hoop voor het meisje dat ze er van heeft geleerd....Kinderen en paarden gaan gewoon NIET samen.

Het starten van dit topic, en de titel ervan, doet mij vermoeden dat ook de TS (en haar vriend) zich dat niet realiseren.
Dus beste TS, en beste vriend van TS: paarden zijn potentieel echt heel gevaarlijk. En dat je dergelijke scenario's niet vaker tegenkomt, is echt niet te danken aan de kennis van zaken van de mensen die er mee omgaan......

Ben het helemaal met je eens. Al had ik het ergens iets korter geschreven.
Absoluut een feit dat menig ruin dit grapje ook nog wel eens uit wil halen.
Dat dit meisje totaal niet weet wat er onder haar gebeurt lijkt me ook overduidelijk. Als ze meer van paarden had geweten had ze eerdere signalen opgevangen en al maatregelen kunnen nemen. Rij je op een hengst tussen de merries dan moet je goed weten waar je mee bezig bent en dat is hier duidelijk niet het geval. Op het moment dat het gebeurt poogt ze ook niet in te grijpen.

Paarden en kinderen kunnen wel samen alleen onder zeer goede begeleiding!!

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 02:58

Gevalletje van lege doos met holle stamboom. Het kan verkeren.
Die miep die op het dekkende paard zat kon niet ingrijpen maar de tut die op het andere paard zat deed niet eens een poging om weg te rijden.
Het was wel een enorme aanslag op mijn lachspieren, dat wel.

JeanBilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 11:46

Cassidy schreef:

:+ Bijzondere aanname om te denken dat ik, of mijn vriend geen kennis en ervaring hebben met en van paarden??

De stommiteit in het eerste filmpje, de eerlijkheid vh paard in het tweede filmpje... gewoon leuk om te delen! En bij sommige valt het in goede aarde :D Het is niet allemaal helemaal 100% serieus bedoeld, want dat er mensen rondlopen op deze wereld die eigenlijk incapabel zijn om met paarden om te gaan, dat weten we nu wel!

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:01

Hahah,
Ik kon er wel om lachen :D

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 20:06

hahaha beide filmpjes kende ik nog niet maar vooral die laatste vind ik wel erg grappig.

Tsja, diegene die de optocht heeft bedacht had beter de hengst achter een ruin kunnen planten. Volgens mij kunnen die meiden niet echt rijden, denk dat menig ervaren persoon het paard anders had aangepakt ;)
Gelukkig viel het mee voor het meisje op de merrie, die had het slechter kunnen treffen!

kyrkelover

Re: Wie gaat hier de mist in? & Verdiende loon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 00:42

dit is een ZEER SLECHT opgevoede hengst.
Dit kan gewoon echt niet.
Ik zou zeggen of goed opvoeden zo'n hengst of hem niet aan dit soort dingen mee laten doen.
Ze hebben hier echt geluk gehad dit had veel en veel erger af kunnen lopen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 01:03

idem telt voor 2e filmpje

kind heeft heel veel geluk gehad
had de 1e niet geweest die zo het leven heeft gelaten ..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 01:31

te filpje kan ik niet om lachen ik vond het echt eng om naar te kijken zeker als hij nog een keer met zn been maait, dat zal goed zeer gedaan hebben om over de angst maar te zwijgen. ik snap niet dat hier mensen om kunnen lachen.
het tweede filmpje tja eigen schuld aan de ene kant en aan de andere kant slimme ouders.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 01:31

volkomen mee eens

kyrkelover schreef:
dit is een ZEER SLECHT opgevoede hengst.
Dit kan gewoon echt niet.
Ik zou zeggen of goed opvoeden zo'n hengst of hem niet aan dit soort dingen mee laten doen.
Ze hebben hier echt geluk gehad dit had veel en veel erger af kunnen lopen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 01:33

volgens mij valt er op dat moment niet veel te doen bedenk dat als je je paard op zn sodemieter wil geven in zon geval dat hij wel dat andere meisje tussen zn benen heeft met elk gevolg.

bijdehandje1 schreef:
Die miep die op het dekkende paard zat kon niet ingrijpen maar de tut die op het andere paard zat deed niet eens een poging om weg te rijden.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 01:37

:oo
kan er echt niet bij dat mensen het normaal vinden dat een paard hapt ..

echt het had mijn paard niet moeten zijn :o als die het maar gedacht zou hebben ...

heel simpel ALS een paard al iets zou willen doen
bevalt het je niet loopt die maar weg of had die maar geen paard moeten worden

zeg niet dat wat meisje doet goed is .. maar stel dat ze had gestruikeld en zodoende
tegen de borst aan was gekomen .. of als je aan het poetsen bent , of de da geeft vervelend prikje
had die dan niet mogen happen ?? of was het dan ook goed geweest ?
paard ziet het verschil niet

happen ?? NEH , LEVENS gevaarlijk !
had heel anders af kunnen lopen
Laatst bijgewerkt door nickyu op 08-10-10 02:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 01:39

franka75 schreef:
volgens mij valt er op dat moment niet veel te doen bedenk dat als je je paard op zn sodemieter wil geven in zon geval dat hij wel dat andere meisje tussen zn benen heeft met elk gevolg.

bijdehandje1 schreef:

je merkt toch dat die omhoog wil komen
op dat moment treed je toch al op ?
en roep je toch naar de dame voor je RIJDEN

blijf er bij dat het gevalletje verkeerde opvoeding is in combinatie
dat je een hengst niet met zijn neus in een merrie parkeert ..
en dan nog ..

neh .. heb er even over nagedacht maar beide filmpjes kan ik iig niet als
leuk of grappig classificeren ...

maar het zal wel aan mij liggen
Laatst bijgewerkt door nickyu op 08-10-10 02:04, in het totaal 2 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 01:56

Ook een hengst die met zijn neus in een merrie geparkeerd is moet ten alle tijden luisteren.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 02:21

ik ben het met je eens maar misschien konden ze wel helemaal niet zo goed rijden en als je te laat bent word het een stuk lastiger volgens mij kon dat andere kind ook niet goed weg. het ging erg snel. daar bij tuurlijk mag een paard dat niet maar ja...
ik kan er ook zeker niet om lachen... om zoiets lach je niet.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:55

Nee klopt.
Ik heb ook wel eens op een hengst gereden die ook gewoon met zijn testosteron in de weg zat.
Nou ik stond midden op straat beest recht overeind en die voorbenen kwamen tot voorbij zijn oren en maar maaien.
Ja want lings liep een hengst in de wei en rechts een merrie in de wei.
Nou nog geen 3 dagen later is het dier gecastereerd.
Man wat schrik je je dan rot.
Dan staat er nog niet eens een merrie voor je.
Ik was in 5 min meer afgebeuld dan normaal in een paar uur.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:08

OPG -> LN

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:40

Ik vind beide filmpjes echt totaal onverantwoord. Levensgevaarlijk om zo om te gaan met een paard... Het is geen fiets waar je zomaar alles mee kan doen. Kinderen moet je niet alleen laten bij een paard, en al helemaal niet bij zo'n grote...

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:44

1ste filmpje, TJa. Hoe dom kunnen ze zijn?
& allebij maar lache en niemand grijpt in. Opzich vin ik hem wel comisch!

& de 2de. TJa, dom kind, verdiende loon zeker! Hahahahahaha.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:15

wig lof .. had je dat ook gevonden als kind overleden was ?
zo zijn namelijk al mensen overleden .. niet alleen kinderen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:01

Hilarisch :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:52

Ik snap niet dat mensen dit grappig vinden :o .

Eerste filmpje is duidelijk complete onkunde. Waarschijnlijk meisjes (ik vermoed een soort van missen) voor de leuk op de paardjes gezet, met de melding dat het heel gemakkelijk is en dat ze maar gewoon achter elkaar moeten stappen. Zij kunnen er ook niets aan doen dat ze niet slimmer zijn. Maar zo'n actie is dus wel goed genoeg om je ribben te breken of erger (ja, dat heb ik al gezien). Ik vraag me dus ook wel af of dat meisje écht ongeschonden is, ze maakt wel een heel lelijke val.

2de filmpje is een klein kind dat een klein verontwaardigd duwtje geeft aan een zeer groot paard. Wie van ons is als kind nooit 'ondredelijk' geweest. Ik duwde vroeger ook wel eens boos tegen mijn pony haar schouder als die niet de aandacht had die ik wilde, wist ik veel dat ze me niet begreep. En voor zo'n paard is het niet veel meer dan een vlieg die tegen hem botst, dus ik zie niet in waarom het meisje vervelend zou zijn. Alleen een heel gemeen paard.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 22:22

Ik kan niets anders dan aansluiten bij xKatleentjex. Het zou niet in mijn hoofd opkomen onervaren meisjes op een hengst te zetten, dit had gruwelijk mis kunnen gaan.
En een paard dat zo reageert op een duwtje.. Ik ben blij dat mijn verzorgpony's vroeger verdraagzamer waren want ik heb vast en zeker onredelijke dingen gedaan en
ben nog nooit zo hard voor m'n fl*kker gebeten gelukkig.