Turnen, maar dan iéts extremer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:57

Freerunning heet dit. :) Is een 'stadssport' die steeds populairder wordt. Is echt heel gaaf.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:59

Jeutje

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:00

Wouw zoooooo gaaf! Jeetje, dikke respect!

Gina

Re: Turnen, maar dan iéts extremer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:00

Woow, echt knap! :o

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:04

rechtdoortocht voor gevorderden?

heb nogal filmpjes in deze aard gezien... het is ontstaan als een soort 'spel' in de stad dacht ik. de bedoeling is dat je blijft vooruit gaan en eigenlijk alles wat je tegenkomt als hindernis gebruikt.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:05

Lara_Silver schreef:
Freerunning heet dit. :) Is een 'stadssport' die steeds populairder wordt. Is echt heel gaaf.

dat dus :o

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:10

Ik doe het hem iig niet na :wow: !

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:13

Ik ook niet.. 1 klein momentje van twijfel en kan echt mis gaan. Een vriend van mij doet dit ook en heeft zich ook al flink wat gebroken. Miscalculatie, twijfel of gewoon een foute beweging en dan is een sprong van ettelijke meters opeens je grootste probleem. Maargoed dat neemt niet weg dat het als het lukt echt een kunst is.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:17

Hoe krijg je het voor elkaar zeg :oo

Lara_Silver schreef:
Ik ook niet.. 1 klein momentje van twijfel en kan echt mis gaan. Een vriend van mij doet dit ook en heeft zich ook al flink wat gebroken. Miscalculatie, twijfel of gewoon een foute beweging en dan is een sprong van ettelijke meters opeens je grootste probleem. Maargoed dat neemt niet weg dat het als het lukt echt een kunst is.

Dit was idd meteen waar ik over na zat te denken. Heb het ook weleens op tv gezien, en dat liep niet altijd goed af :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:17

ik vind het er altijd erg gaaf uitzien maar zelf doen durf ik echt niet hoor :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:19

Cassidy schreef:
Ongelofelijk, wat een lichaamsbeheersing!

Echt ongelooflijk, die beheersing en technieken, echt onwijs!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:52

jezus wat goed zeg!!!

en ik ben al blij als ik na 4 pogingen op een paard kom....

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:58

pfff, dit gaat mij nooit lukken. :P vind het altijd onwijs gaaf om zoiets te zien.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 14:00

En nog ééntje. Dat eerste :oo

Parkour heet het idd :j
Wikipedia schreef:
Parkour, ook wel le Parkour of PK genoemd, is een in Frankrijk ontstane loopdiscipline, waarin de deelnemers ('traceurs' genoemd) proberen hindernissen te overwinnen op een zo vloeiend en snel mogelijke manier. Parkour kan vrijwel overal worden beoefend maar dit gebeurt voornamelijk in steden in de buitenlucht.

Het doel van parkour is het verleggen van grenzen door middel van vele technieken om obstakels te overwinnen. Naast de fysieke kant, is de filosofie achter deze discipline - de vrijheid en het verleggen van grenzen - ook heel belangrijk.

En hij is inderdaad ook professioneel stuntman :D http://www.streetstunts.net/wiki/Damien_Walters

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:46

Ik wist niet dat dit bestond.. dat mensen zo goed konden zijn.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:11

Jemig, wat knap zeg! Echt ontzettend vet om te zien!

Edit: Weet iemand trouwens hoe het nummer heet? Vind die ook wel heel stoer. Mijn telefoon komt met muziekherkenning uit op Hey U van 'Japan' maar dat is hem niet :P

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:59

ik doe het ze niet na :+
echt knap :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:03

Wow die had zo in het spel mirror's edge gekunt!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:14

Lara_Silver schreef:

Helaas wel ja, me oude buurjongen heeft toen nog in de krant gestaan en op internet toen het mis ging.
Hij was met zijn scheenbeen op een ijzeren rand geklapt toen hij sprong, open tot op het bot is hij door de brandweer van het dak van een bassisschool gehaald.

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:15

Wow echt super om te zien, alleen ik wordt al dol als ik er naar kijk en al die salto's probeer te volgen, dus niets voor mij (en ben ook zo stijf als iets dus zou het ook nooooit kunnen ;) )

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:18

Wauw...

2 klasgenoten van mij doen ook aan freerunning... maar dit is echt nog cooler om te zien :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:20

ongelofelijke wauw en respect voor hem :oo
als die in een noodsituatie komt kan hij zich met zulke geweldige sprongen zo uitredden :oo

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:23

miss_lizje schreef:
Lara_Silver schreef:

Helaas wel ja, me oude buurjongen heeft toen nog in de krant gestaan en op internet toen het mis ging.
Hij was met zijn scheenbeen op een ijzeren rand geklapt toen hij sprong, open tot op het bot is hij door de brandweer van het dak van een bassisschool gehaald.

Wat is er dan helaas aan? Dat het gaaf is betekend niet dat het veilig is. En als je aan deze sport begint heb je voor het echte straatgebeuren nog heel wat voor de boeg qua krachttraining en lenig worden. Ook het oefenen van de technieken op de grond en op matten en zachte obstakels. Doe je dit niet heb je al meteen het dubbele aan risico. En zelfs met alle voorbereidingen weet je waar je aan begint, aan een gevaarlijke sport. Jammer voor je buurjongen maar vind ik imo niet afdoen aan de sport. Paardrijden ook dan maar afschaffen omdat je naar kan vallen? Maargoed ik kan me best voorstellen dat voor sommige mensen deze sport een horror is om te zien, die gewoon iedere seconde erop aan het wachten zijn tot het mis gaat en er dus niet van kunnen genieten.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:30

Ik ben echt zwaar onder de indruk, diepe buiging.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:21

miss_lizje schreef:
Lara_Silver schreef:

Wat is er dan helaas aan? Dat het gaaf is betekend niet dat het veilig is. En als je aan deze sport begint heb je voor het echte straatgebeuren nog heel wat voor de boeg qua krachttraining en lenig worden. Ook het oefenen van de technieken op de grond en op matten en zachte obstakels. Doe je dit niet heb je al meteen het dubbele aan risico. En zelfs met alle voorbereidingen weet je waar je aan begint, aan een gevaarlijke sport. Jammer voor je buurjongen maar vind ik imo niet afdoen aan de sport. Paardrijden ook dan maar afschaffen omdat je naar kan vallen? Maargoed ik kan me best voorstellen dat voor sommige mensen deze sport een horror is om te zien, die gewoon iedere seconde erop aan het wachten zijn tot het mis gaat en er dus niet van kunnen genieten.[/quote]

Wat ik er helaas aan vind is dat veel jongens(of meiden) dit zien en denken, kom dit wil ik ook doen. Ik denk niet dat iedereen die goede voorbereiding heeft wat tot veel ongelukken kan leiden.
Tuurlijk vind ik de sport er niet aan onder doen( de profs zijn echt gaaf) en is paardrijden ook niet risicoloos. Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar de kans dat jongeren dit eerder gaan doen zonder goede voorbereidingen is groter.

Mijn oude buurjongen was dus zo'n typje.