Is een 'stadssport' die steeds populairder wordt. Is echt heel gaaf. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
! 
Lara_Silver schreef:Ik ook niet.. 1 klein momentje van twijfel en kan echt mis gaan. Een vriend van mij doet dit ook en heeft zich ook al flink wat gebroken. Miscalculatie, twijfel of gewoon een foute beweging en dan is een sprong van ettelijke meters opeens je grootste probleem. Maargoed dat neemt niet weg dat het als het lukt echt een kunst is.
vind het altijd onwijs gaaf om zoiets te zien. 

Wikipedia schreef:Parkour, ook wel le Parkour of PK genoemd, is een in Frankrijk ontstane loopdiscipline, waarin de deelnemers ('traceurs' genoemd) proberen hindernissen te overwinnen op een zo vloeiend en snel mogelijke manier. Parkour kan vrijwel overal worden beoefend maar dit gebeurt voornamelijk in steden in de buitenlucht.
Het doel van parkour is het verleggen van grenzen door middel van vele technieken om obstakels te overwinnen. Naast de fysieke kant, is de filosofie achter deze discipline - de vrijheid en het verleggen van grenzen - ook heel belangrijk.
http://www.streetstunts.net/wiki/Damien_Walters Lara_Silver schreef:Freerunning heet dit.Is een 'stadssport' die steeds populairder wordt. Is echt heel gaaf.
miss_lizje schreef:Lara_Silver schreef:Freerunning heet dit.Is een 'stadssport' die steeds populairder wordt. Is echt heel gaaf.
Helaas wel ja, me oude buurjongen heeft toen nog in de krant gestaan en op internet toen het mis ging.
Hij was met zijn scheenbeen op een ijzeren rand geklapt toen hij sprong, open tot op het bot is hij door de brandweer van het dak van een bassisschool gehaald.
miss_lizje schreef:Lara_Silver schreef:
Freerunning heet dit.Is een 'stadssport' die steeds populairder wordt. Is echt heel gaaf.
Helaas wel ja, me oude buurjongen heeft toen nog in de krant gestaan en op internet toen het mis ging.
Hij was met zijn scheenbeen op een ijzeren rand geklapt toen hij sprong, open tot op het bot is hij door de brandweer van het dak van een bassisschool gehaald.