Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kayleighdn schreef:Als paarden kunstjes leren met snoepjes dan doen ze dat omdat ze zin hebben in een snoepje. Maar niet uit RESPECT! Ja maar op een klein stukje wei kan ook veel fructaan zitten. En om een paard zonder snoepje leren stil te staan is nou toch niet zo moeilijk he?
kayleighdn schreef:Als paarden kunstjes leren met snoepjes dan doen ze dat omdat ze zin hebben in een snoepje. Maar niet uit RESPECT! Ja maar op een klein stukje wei kan ook veel fructaan zitten. En om een paard zonder snoepje leren stil te staan is nou toch niet zo moeilijk he?
kayleighdn schreef:ja, iedereen zijn eigen mening. Als er 2/3 mensen zijn die hetzelfde denken zegt niet dat dat dan gelijk waar moet zijn.(sorry voor mijn eigenwijsheid hoor) Maar sabine, als jij iets denkt hoeft dat niet meteen waar te zijn.(sorry)
Succes! kayleighdn schreef:Ik had dit tegen kirr en vjestagirl hoor, dus andere mensen, voel je niet beledigend ofzo.,
Vjestagirl schreef:Meis, ik snap dat je denkt dat je een hele leuke website hebt gemaakt, en dat je er heel erg trots op bent. Maar je hebt bij veel dingen je mening neergezet als feit.
Ik kan zeggen: groen is de mooiste kleur. En zo is het.
Daar hoeft een ander het niet mee eens te zijn, omdat ze rood de mooiste kleur vinden.
Jij schrijft: paarden en kippen zijn geen vriendjes.
Iemand anders heeft misschien paarden die kippen geweldig vinden. Dan kopt jouw feitjes dus niet meer. Want er zijn wel paarden die vriendjes zijn met kippen... Snapje?
Jij zegt: haflingers hebben gevoelige hoefjes. Waarschijnlijk omdat jij een haflinger met gevoelige hoefjes kent. Maar ik ken alleen maar haflingers met sterke hoeven. Ik ken wel een arabiertje met gevoelige hoefjes. Maar volgens jou kan dat niet, want haflingers hebben gevoelige hoeven. Snap je? Wat jouw ervaring is hoeft nog geen feitje te zijn.
kayleighdn schreef:Vjestagirl schreef:Meis, ik snap dat je denkt dat je een hele leuke website hebt gemaakt, en dat je er heel erg trots op bent. Maar je hebt bij veel dingen je mening neergezet als feit.
Ik kan zeggen: groen is de mooiste kleur. En zo is het.
Daar hoeft een ander het niet mee eens te zijn, omdat ze rood de mooiste kleur vinden.
Jij schrijft: paarden en kippen zijn geen vriendjes.
Iemand anders heeft misschien paarden die kippen geweldig vinden. Dan kopt jouw feitjes dus niet meer. Want er zijn wel paarden die vriendjes zijn met kippen... Snapje?
Jij zegt: haflingers hebben gevoelige hoefjes. Waarschijnlijk omdat jij een haflinger met gevoelige hoefjes kent. Maar ik ken alleen maar haflingers met sterke hoeven. Ik ken wel een arabiertje met gevoelige hoefjes. Maar volgens jou kan dat niet, want haflingers hebben gevoelige hoeven. Snap je? Wat jouw ervaring is hoeft nog geen feitje te zijn.
Sorry voor daarnet maar, haflingers hebben witte hoeven(sokken) ofzo. Witte hoeven zijn zachter zegmaar.. Ik snap best dat kippen en paarden best vriendjes kunnen zijn hoor,.. maar ik heb het over het algemeen. Die arabier die je kent heeft dan vast ook witte sokken en hoeven. Nee, nee.. ik zeg echt niet dat een niet-haflinger zegmar geen slappe hoeven kan hebben. Maar haflingers hebben ALTIJD witte hoeven. En nu heb ik het weer over het algemeen. En omdat dat kippen niet helemaal klopt zegt niet dat mijn andere feitjes niet kloppen.
. secricible schreef:Als ik jou was zou ik toch eens naar de anderen luisteren TS, er staan echt een hoop dingen op je site die niet kloppen.
Zo hebben de meeste paarden geleerd dat een klopje een beloning is, dus weten ze prima dat dat betekend dat ze het goed gedaan hebben. Dat een aai fijner is, daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar de meeste paarden weten prima dat een klopje een beloning is.
Ook krijgen witte hoeven niet sneller een aandoening als zwarte hoeven. Dat dacht men vroeger, maar is al heel lang geleden achterhaald.
Ook het stukje over 6/7 graden is niet waar. Fructaan ontstaat als het gras heel erg hard wil groeien, maar dat niet kan. Dus bijvoorbeeld als de zon schijnt, maar het nog heel koud is buiten. Daardoor slaat het gras de fructaan op, die het normaal zou gebruiken voor het groeien. Fructaan is een soort van suiker, en als paarden teveel van dit suiker binnen krijgen, kunnen ze hoefbevangen raken.
Verder kan een paard nooit genoeg hooi eten, juist met brokjes moet je heel erg opletten, want daar mogen ze niet teveel van krijgen. In hooi zit heel weinig voedingsstoffen, en ze moeten veel werk doen om deze er uit te krijgen. Het is dus een goede bezigheid, die niet teveel energie oplevert voor ze!
Hoeven in de zomer vetten is geen goed idee, hierdoor kan er geen vocht meer in de hoeven komen. Wat je wel kan doen is ze eerst heel goed nat maken, en daarna vet er overheen. Zo kan het vocht wat er in is gekomen door het nat maken er niet meer uit!
Misschien nog een tip voor je website, leg uit waarom dingen volgens jou zo zijn. Waarom moet je hoeven teren en vetten, waarom iedere dag uitmesten, waarom in de zomer niet te lang op de wei, waarom....
Dat maakt je website veel geloofwaardigerSucces!
) leven al gedaan. Mijn paard is geen klopje gewend, dus ik hou het bij aaien.
De andere doen gelijk een beetje bot.
kayleighdn schreef:Ik wou alleen mensen helpen hoor!
Ik weet nu ook wel al wat jullie vinden hoor.!
Ja, maar jullie denken dat je zo gemeen tegen een jonger iemand kan doen. Ga kinders van je eigen leeftijd pesten!
Vjestagirl schreef:kayleighdn schreef:Ik had dit tegen kirr en vjestagirl hoor, dus andere mensen, voel je niet beledigend ofzo.,
Schat, ik pest helemaal niemand. Jij vraagt om meningen over je site, dan moet je niet boos zijn als je ze krijgt.
Wees blij dat we zo eerlijk tegen je zijn, we behandelen je als een gelijke ipv als een klein kind...
Kan trouwens ook hoor, als je dat graag wilt.
kayleighdn schreef:Vjestagirl schreef:Schat, ik pest helemaal niemand. Jij vraagt om meningen over je site, dan moet je niet boos zijn als je ze krijgt.
Wees blij dat we zo eerlijk tegen je zijn, we behandelen je als een gelijke ipv als een klein kind...
Kan trouwens ook hoor, als je dat graag wilt.
Nee, wil ik niet maar daar zijn jullie wel mee bezig..
kayleighdn schreef:Ik wil graag de mening van jullie inderdaad (:
Maaar... er is waarschijnlijk niemand op bokt die het goede weet. (behalve ik) Kijk, omdat 1 iemand zegt dat nix klopt denkt iedereen het meteen. Omdat de oudste gelijk heeft. En IEDEREEN mag op bokt hoor!!! Je mening is Mooi, of Rommelig Of Interresant Of Saai. Als ik het niet wist, had ik geen site gemaakt hoor. Je hebt verschillende stijlen van aanleren. Sommige willen het alleen kunnen om dat te laten zien en horen. Maar ik doe het zonder snoepje, en mijn paard moet het maar gewoon voor respect doen, anders liever nog niet. Misschien kloppen sommige dingen niet helemaal. Maar dat ligt aan de stijl. Jullie hebben waarschijnlijk de onrespect stijl aangeleerd.
Nix aan te doen. Maar door jullie ga ik ook niet heel mijn website weggooien hoor!
. Mijn paard heeft respect voor mij EN ze krijgt koekjes
Sabinee__ schreef:kayleighdn schreef:BOKT IS VOOR JONG EN OUD!
Ja, maar je moet wel mee kunnen komen met de discussies die er gevoerd worden, en niet schreeuwen 'dat je gepest word' elke keer als iemand wat zegt. Verder , als je dit soort dingen post over het welzijn van paarden daar toch enig verstand van hebben .