hoe kom ik op mijn paard zonder zadel??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:29

sandra1986 schreef:
maar erg lekker voor het paardje is het niet.
beter een krukje te pakken

Want?

Als je het doet zoals TS belast imo het paard nauwelijks, je springt en draait in de lucht, het enige wat je even belast is de manenkam.

@TS: Leuk filmpje, en wat een geweldig paard heb jij zeg, zo braaf!! Gaaf! :j

Edit: zie dat je Z2 rijdt, bij de volgende wedstrijd even zo opstappen geeft vast leuke reacties. :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:30

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 10:30

of morgen even aan de andere kant hangen, istie weer recht haha!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 10:31

Myca schreef:
Knap hoor dat het je gelukt is!
En wat een super braaf paard heb je.
Ik zag dat je een andere techniek hebt dan de swing:
http://www.youtube.com/watch?v=aBSPQSkQ ... re=related

nou die swing, dat was eigenlijk wat ik wilde proberen... maar Easie is te groot...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:39

Ach mensen, als het paard het niets had gevonden was hij heus wel weggelopen, of boos gaan kijken, met de staart zwiepen. Het kan zijn dat het mij is ontgaan, maar ik heb het niet gezien. Zolang de TS dit niet elke dag doet kan het heus niet zoveel kwaad. Ze land niet hard op de rug, en ze is ook niet heel zwaar...

Ik vind wel dat je dolblij mag zijn met je paard. Super braaf dier, zo lekker blijven staan. Die van mij was na 3 pogingen al wel vertrokken (en ja, hij luisterde wel ontzettend goed ;) )

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:41

Sabinee__ schreef:
ZusJacobs schreef:

Niet iedereen heeft de mogelijkheid tot krukje, vooral als je zonder zadel gaat rijden?
Met zadel stap ik altijd op met krukje maar in het bos ga ik echt niet staan wandelen tot ik een hoog genoeg boomstam gevonden heb. En zoals ze het nu doet ziet het er heel prettig uit.

Vind je? Ik vind het met het grote paard er juist niet zo fijn uitzien, die in het begin, maar ieder zijn mening :) .
Op het einde sprint ze er inderdaad heel soepel op, maar ik had een andere manier gekozen om te oefenen ..
En come on, hoe duur is een IKEA krukje nou waar je effies op kan staan om in de bak op te stappen :D ?

Ja dat vindt ik idd! Paarden zijn echt niet zulke watjes die bij elk iets pijn hebben. :n
En come on? Ik heb een krukje.. En ja daar stap ik mee op als ik ga rijden, en nee die staat niet in de bak. Niet iedereen heeft de luxe een eigen bak te hebben aan huis, en nee in de bak waar ik rijd staat geen krukje, en nee die ga ik ook niet kopen daarvoor. Met zadel stap ik in de bak gewoon op zonder krukje, en zonder zadel doe ik het via de bakrand bij mijn paard, maar bij maar pony neem ik gewoon een loopje en spring erop. Nooit problemen mee gehad..
Maar mag je tegenwoordig dan echt niks meer leuk doen, en gewoon dingen proberen? :Z

Nell_

Re: hoe kom ik op mijn paard zonder zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:45

Wat een leuk filmpje!! Ik heb echt gelachen!
En wat is je paardje braaf! :D

Nu ben ik wel benieuwd waarom het op het einde wel lukte, en wat dan het truucje is?! :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:52

ZusJacobs schreef:
Sabinee__ schreef:
Vind je? Ik vind het met het grote paard er juist niet zo fijn uitzien, die in het begin, maar ieder zijn mening :) .
Op het einde sprint ze er inderdaad heel soepel op, maar ik had een andere manier gekozen om te oefenen ..
En come on, hoe duur is een IKEA krukje nou waar je effies op kan staan om in de bak op te stappen :D ?

Ja dat vindt ik idd! Paarden zijn echt niet zulke watjes die bij elk iets pijn hebben. :n
En come on? Ik heb een krukje.. En ja daar stap ik mee op als ik ga rijden, en nee die staat niet in de bak. Niet iedereen heeft de luxe een eigen bak te hebben aan huis, en nee in de bak waar ik rijd staat geen krukje, en nee die ga ik ook niet kopen daarvoor. Met zadel stap ik in de bak gewoon op zonder krukje, en zonder zadel doe ik het via de bakrand bij mijn paard, maar bij maar pony neem ik gewoon een loopje en spring erop. Nooit problemen mee gehad..
Maar mag je tegenwoordig dan echt niks meer leuk doen, en gewoon dingen proberen? :Z

Dat is even een misstap die je maakt. Dat ze pijn niet snel laten zien is heel wat anders dan dat ze geen pijn hebben.
De eerste manier op dat filmpje vind ik er echt niet lekker uitzien voor het paard, dat op het laatste wel omdat je er dan veel minder aanhangt.
Maar een krukje vind ik toch echt de beste manier, hoef je toch ook geen bak voor te hebben?
Ook met zadel is een krukje het beste, zo ontlast je de rug, normaal wordt het zadel(en dus de rug) omdat je je gewicht in de beugel zet naar die kant getrokken.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:52

Knap dat het je gelukt is! En wat een ontzettend braaf paard heb je. Die van mij gaat dat gestuiter echt niet pikken haha. Maar hij ziet er niet bepaald uit alsof hij er last van heeft.
Heb net dat linkje van Myca bekeken en dat wil ik ook kunnen! Ga dus maar eens flink oefenen, maar eerst op iets anders dan mijn paard. Weet alleen nog niet wat.....

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:54

Haha leuk en dan dat muziekje erbij :D
Super dat het je is gelukt. Braaf paard ook.

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:54

Hahahaha, GE-NIAAL filmpje! :D
Je paard blijft superdroog staan en jij valt er steeds naast. :')
Maar dat einde is wel gaaf joh, dat je er zo in een zwaai opkomt! :))

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:55

erg leuk filmpje, ik deed het eerder net zoals jij het deed met dat aanloopje, anders kwam ik er echt niet op:)
Maar naar een tijdje als ik er dan op wou liep mijn paard snel een stukje opzij of draaide zich om :) gek peerd.
Maar echt heel erg slecht hoor :D mijn paard is inmiddels 32 en zijn rug is zo doorgezakt en dat alleen door mijn manier van opstappen :o (not) kom op jongens dit is toch hartstikke leuk. Gelukkig doen jullie alles goed en volgens de regeltjes, nee hoor TS erg knap van je ben er jaloers op,

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:57

@ ZusJacobs , ik heb je even een PB gestuurd, om het topic eventjes 'heel' te laten :) ..
En voor overige mensen ; ik vind het juist super dat ze zo op stapt op het einde, en echt heel gaaf. Ik vind alleen dat het oefenen met iets meer tact en beleid had gekund ! :)
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 04-04-10 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:57

deflin schreef:
erg leuk filmpje, ik deed het eerder net zoals jij het deed met dat aanloopje, anders kwam ik er echt niet op:)
Maar naar een tijdje als ik er dan op wou liep mijn paard snel een stukje opzij of draaide zich om :) gek peerd.
Maar echt heel erg slecht hoor :D mijn paard is inmiddels 32 en zijn rug is zo doorgezakt en dat alleen door mijn manier van opstappen :o (not) kom op jongens dit is toch hartstikke leuk. Gelukkig doen jullie alles goed en volgens de regeltjes, nee hoor TS erg knap van je ben er jaloers op,

Gek paard? Denk het niet, vind het eigenlijk heel logisch dat je paard dat deed....

Je mg best lol hebben hoor, mits je wel even ook aan je paard blijft denken of die er wel zo'n lol in heeft.

Sjeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:06

Ik zie dat je bij je "gelukte" poging je linkerhand wat hoger bij de manen zet en je rechterhand op de schoft. Je rechterbeen houd je dichterbij je linker tot je het gevoel hebt dat je parallel boven de rug hangt? Bij je eerder pogingen deed je dit niet wat ervoor zorgde dat je ertegenaan viel?!
Maar dit ga ik zeker proberen zodra mijn meisje er klaar voor is ;-)
Je weet nooit wanneer dit heel handig uitkomt in een situatie!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:07

tjo waar mensen zich soms druk over kunnen maken....
ziet er echt leuk uit en ach je weet toch nu hoe het moet :P

en x_Marr dus als jou paard met andere paarden staat en ze trappen of bijten elkaar haal je hem ook uit de wei??? omdat hij dan auw heeft???
als een paard hier echt niet van gediend is had ie allang een bok gegeven. en hoe lang duurt het filmpie nu 3 min....
misschien is ze een kwartiertje of halfuurtje bezig geweest..
en tja dan mag jeook niet met sporen rijden en met een zweep wat dat doet ook zo auwie aan het paard

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:08

x_Marr schreef:
Dat is even een misstap die je maakt. Dat ze pijn niet snel laten zien is heel wat anders dan dat ze geen pijn hebben.
De eerste manier op dat filmpje vind ik er echt niet lekker uitzien voor het paard, dat op het laatste wel omdat je er dan veel minder aanhangt.
Maar een krukje vind ik toch echt de beste manier, hoef je toch ook geen bak voor te hebben?
Ook met zadel is een krukje het beste, zo ontlast je de rug, normaal wordt het zadel(en dus de rug) omdat je je gewicht in de beugel zet naar die kant getrokken.

Dus van jou moet ik mijn krukje mee het paard op nemen? :+
Ammehoela... was ik niet van plan zeg..

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:08

x_Marr schreef:
deflin schreef:

Gek paard? Denk het niet, vind het eigenlijk heel logisch dat je paard dat deed....

Je mg best lol hebben hoor, mits je wel even ook aan je paard blijft denken of die er wel zo'n lol in heeft.

Daarom rij ik ook niet meer, elke keer als ik op wou stappen met een krukje deedt die het ook, ik dacht echt mijn paard heeft geen lol meer dus blijf maar lekker in het land staan. welzijn van het paard gaat voor he O:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:10

Geniaal, ik ga dit ook oefenen (al blijft die van mij niet staan met opstappen :P).

Overigens lijkt het wel alsof het getruuct is (oftewel, geknipt in het filmpje). Maar daarvoor blijft je paard eigenlijk wel teveel hetzelfde staaan hahahaha :P.

Bianc_Sten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:12

Hahah super man, ik kom nog niet eens op mijn haf van 1.47 terwijl ik toch niet zo'n stijve hark ben
Ik moet dit ook maar eens gaan proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:13

Hahaha dat filmpje is echt geniaal. :)) Ik ga ook maar eens oefenen. :Y) Nouja......... eerst met stil laten staan dan. :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:15

pinkie87 schreef:
tjo waar mensen zich soms druk over kunnen maken....
ziet er echt leuk uit en ach je weet toch nu hoe het moet :P

en x_Marr dus als jou paard met andere paarden staat en ze trappen of bijten elkaar haal je hem ook uit de wei??? omdat hij dan auw heeft???
als een paard hier echt niet van gediend is had ie allang een bok gegeven. en hoe lang duurt het filmpie nu 3 min....
misschien is ze een kwartiertje of halfuurtje bezig geweest..
en tja dan mag jeook niet met sporen rijden en met een zweep wat dat doet ook zo auwie aan het paard

Paarden onderling kun je niet gaan vergelijken met zoiets. Overigens hangen paarden onderling niet aan elkaars rug te sjorren, hebben ze ook geen hu vast aan om dat te doen. Tja als je een keer pech hebt komt je paard misschien met een blessure uit de wei... maar dat heeft een paard dan gedaan, niet een mens, niet een mens die kan nadenken en kan inzien dat het niet goed is voor het paard.

Een paard laat meestal veel te veel over zich heenkomen, of wou je beweren dat de meeste manegepaarden zo goed behandeld worden?

Sporen en zweep met dit vergelijken is ook weer appels met peren vergelijken.

ZusJacobs: En dat heb ik waar gezegd? ;) Je moet gewoon al bij huis proberen op te stappen, kan dat niet dan zoek je een plekje waar je middels ene verhoging op kan stappen of je leert jezelf het laatste stuk van het filmpje aan.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 11:15

zap schreef:
Geniaal, ik ga dit ook oefenen (al blijft die van mij niet staan met opstappen :P).

Overigens lijkt het wel alsof het getruuct is (oftewel, geknipt in het filmpje). Maar daarvoor blijft je paard eigenlijk wel teveel hetzelfde staaan hahahaha :P.

ja ik heb er ook in geknipt anders wordt het filmpje een half uur ofzo... dat is niet leuk om naar te kijken.

jessica_

Re: hoe kom ik op mijn paard zonder zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:19

Je springt er op het laatst wel heel makkelijk op! :D

*gaat ook oefenen*

gitbadru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:22

Nou, ik vind het echt heel zielig hoor :( ! Je kan zien dat dat paard zijn hoofd er maar bij laat hangen omdat hij het allemaal niet meer ziet zitten |( . En dan nog wat. Waarom heb je je paard niet eerst even versierd met strikjes ofzo als je weet dat hij op de film komt :o? ??? ( ik zou zelf voor roze hebben gekozen <3 ...nee wacht, regenboogkleurtjes :# !!)

Geintje!

(Ik was ook al druk aan het oefenen.. :P )

Groetje,
Git
Laatst bijgewerkt door gitbadru op 04-04-10 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt