Dansende paarden (niet grappig)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:59

Ze zien er in ieder geval beter uit dan een hoop andere paarden in landen zoals pakistan (sorry maar ik moet gelijk weer aan die beelden van brooke denken..)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 16:59

nee? weleens een hengst gezien die indruk wil maken op een merrie?

Of de strijd aanwil met een ander paard?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:00

nou weet je,ik zie liever zulke beelden dan die akelige beelden van mishandelde uitgehongerde dieren die voor rot vuil zijn achter gelaten!!!!!!! |( |( |(

LadyMadonna

Re: Dansende paarden (niet grappig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 17:01

ik zie ze liever allebei niet.
Waarom altijd het een met het ander vergelijken? Waarom altijd met een vingertje: Het kan zoveel erger?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:01

stef schreef:
nee? weleens een hengst gezien die indruk wil maken op een merrie?

Of de strijd aanwil met een ander paard?

En dan gaan ze piafferen en levades e.d. doen? :P
Nee sorry, op die manier doen ze het echt niet hoor.
Ik vind dit net zo goed dansen als vrijwel alle beelden uit het filmpje van TS.
Laatst bijgewerkt door Horseware op 26-02-10 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 17:02

ja, dan gaan ze piafferen ja. Niet zoals wij ze inmiddels hebben, maar in basis is het natuurlijk gedrag. Op de tenen staan niet. Maar goed nogmaals, waarom wijzen naar wat anders als het om dit gaat?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:03

stef schreef:
ik zie ze liever allebei niet.
Waarom altijd het een met het ander vergelijken? Waarom altijd met een vingertje: Het kan zoveel erger?

omdat je anders geen zin meer hebt om überhaubt nog aan iets te beginnen.
Als alles al zielig word gevonden dan moet men helemaal niks meer met dieren doen.
En aangezien dat nooit zal gebeuren kan ik zonder slecht geweten zeggen dat ik liever zulke beelden zie dan zielige uitgehongerde dieren.
Waar ligt de grens?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:05

stef schreef:
ja, dan gaan ze piafferen ja. Niet zoals wij ze inmiddels hebben, maar in basis is het natuurlijk gedrag. Op de tenen staan niet. Maar goed nogmaals, waarom wijzen naar wat anders als het om dit gaat?

Omdat ik niet begrijp waarom iedereen de dressuur van tegenwoordig en de oefeningen van de spaanse rijschool zo ontzettend mooi en knap vindt en dit ineens zo afgrijselijk is? Ik zie erg veel overeenkomsten namelijk en vind het allemaal dansen. Ja, oke, het ene danspasje is slechter voor de gewrichten dan de ander, maar ik vind het echt geen verschil van prachtig mooi naar afgrijselijk.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:06

Ik wordt altijd misselijk van dit soort dingen. Al vind ik de paarden er in het filmpje na wat ik zie niet slecht uit zien.
Maar de houding is totaal onnatuurlijk. En ik ga er van uit dat ze dit niet 1x doen maar vaker. Het lijkt mij ook belastend voor de gewrichten vooral bij het verplaatsen van het gewicht om de voorbenen zo lang vrij te krijgen van de grond.
Ik hou hier helemaal niet van maar er zijn ergere dingen. ( paarden die gewoon worden vol gepakt met mensen en spullen en waarmee door wordt gereden tot ze dood neervallen)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:08

Citaat:
ja, dan gaan ze piafferen ja. Niet zoals wij ze inmiddels hebben

Precies, daarmee zeg je het al.

Bovendien: ooit al eens een hengst zo zien doen naar een merrie?

Afbeelding

Vast niet.

Dus waarom is bovenstaande knap en mooi en het filmpje uit de beginpost zo vreselijk?
Dat vraag ik me dus af.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:10

Horseware schreef:
stef schreef:

Omdat ik niet begrijp waarom iedereen de dressuur van tegenwoordig en de oefeningen van de spaanse rijschool zo ontzettend mooi en knap vindt en dit ineens zo afgrijselijk is? Ik zie erg veel overeenkomsten namelijk en vind het allemaal dansen. Ja, oke, het ene danspasje is slechter voor de gewrichten dan de ander, maar ik vind het echt geen verschil van prachtig mooi naar afgrijselijk.

Ik heb de Spaanse rijschool altijd al afschuwelijk gevonden. Ben 2 keer gaan kijken tijdens een show in zo'n rijschool en wat had ik zin om die ruiters er eens af te schoppen!
Iedereen klappen en en juichen en ooh wat mooi roepen, maar als ze toch eens beter naar die arme dieren hadden gekeken..... ;(

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:13

Citaat:
Ik heb de Spaanse rijschool altijd al afschuwelijk gevonden. Ben 2 keer gaan kijken tijdens een show in zo'n rijschool en wat had ik zin om die ruiters er eens af te schoppen!
Iedereen klappen en en juichen en ooh wat mooi roepen, maar als ze toch eens beter naar die arme dieren hadden gekeken.....

Ik vind het dus ook maar niks.
Dit kan toch ook niet goed zijn?

Afbeelding

Maar wat is dan (behalve het soort danspasje om het maar zo te zeggen) beter aan bovenstaande dan aan het filmpje uit de beginpost?
Waarom vinden velen bovenstaande wel goed en mooi maar het filmpje uit de beginpost niet?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:14

dat bedoel ik nu met je kunt wel alles zielig vinden.
Dan is de western sport ook erg?en springen is dan ook gemeen?
en mennen is ook te zwaar?
Waar ligt dan de grens denk ik dan?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:15

Horseware schreef:
Citaat:
Iedereen klappen en en juichen en ooh wat mooi roepen, maar als ze toch eens beter naar die arme dieren hadden gekeken.....

Ik vind het dus ook maar niks.
Dit kan toch ook niet goed zijn?

Afbeelding

Maar wat is dan (behalve het soort danspasje om het maar zo te zeggen) beter aan bovenstaande dan aan het filmpje uit de beginpost?

Ik vind beide filmpjes niks.

Het zal me een dikke worst wezen of het een 'natuurlijke beweging' is of niet, dit wordt gewoon vaak helemaal verkeerd en hardhandig aangeleerd.

vivana

Nou dit is toch echt zo'n penny/bokt filmpje...
Vrijheids dressuur , ik bedoel het paard doet wat de man ERNAAST hem aangeeft.....
Hij zit er niet op...dat is toch wat ze hier willen?
Ik vind het in iedergeval bijzonder knap dat je de paarden (ongacht welk ras....denk ik) dit kunt leren.

Horseware

funnyhorses schreef:

Dat blijf altijd moeilijk.
Wat mij gewoon verbaast is dat velen het filmpje uit de beginpost walgelijk vinden, maar ik eigenlijk nog nooit iemand heb gehoord over bovenstaande. Ik zie het verschil niet.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:17

Horseware schreef:
funnyhorses schreef:

Dat blijf altijd moeilijk.
Wat mij gewoon verbaast is dat velen het filmpje uit de beginpost walgelijk vinden, maar ik eigenlijk nog nooit iemand heb gehoord over bovenstaande. Ik zie het verschil niet.

nee precies het verschil zie ik ook niet.
waar ik wel een absolute hekel aan heb is dat geram op de dieren als ze iets niet doen.
en dat kan dan in elke tak van de sport zijn.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:17

Misschien ligt de grens bij hoe je het je paard aanleert?

Sommige paarden worden prima getraind, of het nou dressuur-, spring-, of westernpaarden zijn. Maar niet iedereen heeft zin en geduld om een paard iets netjes en fatsoenlijk aan te leren.

Prima hoor, de Spaanse rijschool. Maar graag wel op een wat paardvriendelijkere manier.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:18

Sugarfoot schreef:
Misschien ligt de grens bij hoe je het je paard aanleert?

Sommige paarden worden prima getraind, of het nou dressuur-, spring-, of westernpaarden zijn. Maar niet iedereen heeft zin en geduld om een paard iets netjes en fatsoenlijk aan te leren.

Prima hoor, de Spaanse rijschool. Maar graag wel op een wat paardvriendelijkere manier.

in dit antwoord kan ik me helemaal vinden! +:)+

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:24

lifaya schreef:
huh heb zoiets nog nooit gezien... vraag me af hoe ze de paarden dit hebben aangeleerd

het eerste waar ik aan dacht was met pijn. Stroomstoten, prikken, zoiets.
dat is het probleem wat ik hiermee zou hebben.
Dus idd wat Sugarfoot zegt.
Als de mannen in dit filmpje al hun tijd aan hun paard hebben besteeds om ze dit te leren dan zie ik er niets ergs in. Vrijheidsdressuur is ook hier erg populair.
Als de mannen het de paarden hebben aangeleerd middels pijn dan hen ik er wel problemen mee.
Dat geldt voor de pakistani maar ook voor de Spanjaarden. Die kunnen ook nogal gemeen zijn voor paarden....

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:44

Ik zie hier ook niks afgrijselijks... Paarden worden beloond. paarde worden niet afgestraft er komt geen stok/zweep bij te pas. Er hangt geen bit te trekken in de monden van de paarden...
Erg knap... Wel vraag ik mij af hoe ze dit leren....

Verder dacht ik dat we bij die kamelen dansende kamelen te zien zouden krijgen hahaha

paarden115

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:52

goe leren ze dat aan? en hoe durfen ze dat aan leren zou niet eens willen dat mijn paard zoeiets kan

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 23:55

ik ken deze filmpjes wel.
het ziet er wat raar uit ,maar het lijkt ook wel weer op de kapriolen van de spaanse hoge school toch?

het is maar net wat je mooi vind.
zij vinden onze rijstijl vreemd en wij die van hun

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 00:00

Ik moet eerlijk zijn dat die paarden er echt goed uitzien en ook uitgebreid beloond worden. Ik maak uit de filmpjes op dat ze die paarden gewoon leren dansen op een bepaalde deun en dat hebben ze aangeleerd door middel van de muziek in combinatie met touwen die onder de buik gaan en als ze een klein beetje druk er op uitoefenen dat ze dan weten welk been ze moeten optillen ofzo. Ik vind het er niet zozeer dieronvriendelijk uitzien, wel appart, maar ik zie echt niet alleen chagerijnige paarden, ook vrolijke paarden, goed verzorgt en veel beloont.. (ik denk dan nu bijv aan een cremello die danst, kwam dat filmpje net tegen). Maar het is appart, dat zeker

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:15

dat beeld op 1:57. volgens mij kan een paard helemaal niet zo breed met zijn achter benen staan van naturen. de rest is natuurlijkk ook niet normaal. heb met mooite het kunnen uit zien.