Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
stef schreef:nee? weleens een hengst gezien die indruk wil maken op een merrie?
Of de strijd aanwil met een ander paard?
stef schreef:ik zie ze liever allebei niet.
Waarom altijd het een met het ander vergelijken? Waarom altijd met een vingertje: Het kan zoveel erger?
stef schreef:ja, dan gaan ze piafferen ja. Niet zoals wij ze inmiddels hebben, maar in basis is het natuurlijk gedrag. Op de tenen staan niet. Maar goed nogmaals, waarom wijzen naar wat anders als het om dit gaat?
Horseware schreef:stef schreef:ja, dan gaan ze piafferen ja. Niet zoals wij ze inmiddels hebben, maar in basis is het natuurlijk gedrag. Op de tenen staan niet. Maar goed nogmaals, waarom wijzen naar wat anders als het om dit gaat?
Omdat ik niet begrijp waarom iedereen de dressuur van tegenwoordig en de oefeningen van de spaanse rijschool zo ontzettend mooi en knap vindt en dit ineens zo afgrijselijk is? Ik zie erg veel overeenkomsten namelijk en vind het allemaal dansen. Ja, oke, het ene danspasje is slechter voor de gewrichten dan de ander, maar ik vind het echt geen verschil van prachtig mooi naar afgrijselijk.
Citaat:Ik heb de Spaanse rijschool altijd al afschuwelijk gevonden. Ben 2 keer gaan kijken tijdens een show in zo'n rijschool en wat had ik zin om die ruiters er eens af te schoppen!
Iedereen klappen en en juichen en ooh wat mooi roepen, maar als ze toch eens beter naar die arme dieren hadden gekeken.....

Horseware schreef:Citaat:Ik heb de Spaanse rijschool altijd al afschuwelijk gevonden. Ben 2 keer gaan kijken tijdens een show in zo'n rijschool en wat had ik zin om die ruiters er eens af te schoppen!
Iedereen klappen en en juichen en ooh wat mooi roepen, maar als ze toch eens beter naar die arme dieren hadden gekeken.....
Ik vind het dus ook maar niks.
Dit kan toch ook niet goed zijn?
Maar wat is dan (behalve het soort danspasje om het maar zo te zeggen) beter aan bovenstaande dan aan het filmpje uit de beginpost?
funnyhorses schreef:dat bedoel ik nu met je kunt wel alles zielig vinden.
Dan is de western sport ook erg?en springen is dan ook gemeen?
en mennen is ook te zwaar?
Waar ligt dan de grens denk ik dan?
Horseware schreef:funnyhorses schreef:dat bedoel ik nu met je kunt wel alles zielig vinden.
Dan is de western sport ook erg?en springen is dan ook gemeen?
en mennen is ook te zwaar?
Waar ligt dan de grens denk ik dan?
Dat blijf altijd moeilijk.
Wat mij gewoon verbaast is dat velen het filmpje uit de beginpost walgelijk vinden, maar ik eigenlijk nog nooit iemand heb gehoord over bovenstaande. Ik zie het verschil niet.
Sugarfoot schreef:Misschien ligt de grens bij hoe je het je paard aanleert?
Sommige paarden worden prima getraind, of het nou dressuur-, spring-, of westernpaarden zijn. Maar niet iedereen heeft zin en geduld om een paard iets netjes en fatsoenlijk aan te leren.
Prima hoor, de Spaanse rijschool. Maar graag wel op een wat paardvriendelijkere manier.
lifaya schreef:huh heb zoiets nog nooit gezien... vraag me af hoe ze de paarden dit hebben aangeleerd