Zeg NEE tegen de kilometerheffing. Teken de petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:00

ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar onze auto staat meer stil als dat we rijden...
dus volgens mij ben ik dan goedkoper uit als de wegenbelasting weg valt...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 11:03

justdiesel schreef:
ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar onze auto staat meer stil als dat we rijden...
dus volgens mij ben ik dan goedkoper uit als de wegenbelasting weg valt...

En vind je het dan geen naar idee dat ze ook kunnen zien dat je auto stil staat? En dat ze dat misschien ook nog komen controleren dan?
Waarom zo`n duur, onoverzichtelijk, privacyschendend systeem, terwijl het in de brandstofprijzen kan.
Als je weinig rijdt --> weinig brandstof --> minder betalen

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:12

antwoord op je eerste twee vragen, nee daar geef ik helemaal niks om dat ze kunnen zien dat hij stil staat, of dat ze komen controleren....
ik heb daar geen moeite mee.

maar zoals al gezegd ik moet me er nodig eens in gaan verdiepen :D

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:37

Ik heb ook getekend, echt belachelijk dit...
Autorijden wordt echt bijna onmogelijk gemaakt.. En nu dit weer..
Wij gaan naar 2800,- per jaar straks.. :wow: :n

Ze willen namelijk beginnen met 3ct maar dit gaat in een paar stappen omhoog naar 6,5 en 9 ct..
En eenmaal Ja gezegd is het hek natuurlijk van de dam, dan gaat het alleen maar verder omhoog en wordt het al maar duurder..

Net als het nieuwe zorgstelsel, dat ook niet duurder zou worden en inmiddels 25% duurder is als voorheen..

Ik zeg, een gewaarschuwd mens telt voor twee ;) Teken die petitie tegen dit zoveelste idioot uitmelk-systeem :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:33

MaaikeMo schreef:
Heb ook gestemd..
Eerst heb ik dit doorgelezen:

http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/11/ki ... ntwoorden/

Ben erg tegen!

Hier is alleen je naam en e mail adres voldoende, deze heb ik dus wel getekend. (Jaaa ik weet ook wel dat als men wil men dan ook via het ip achter je adres kan komen, maar dan doen ze er maar moeite voor)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 18:40

ik heb ook gestemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:15

Ik heb ook getekend.. Ik rijd vaak uit verveling heel nederland door, maar als ik daar extra voor moet gaan betalen.. Nou dan zoek ik wel een andere hobby..

neres

Re: Zeg NEE tegen de kilometerheffing. Teken de petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 10:59

Mensen hebben niet in de gaten dat als de wegenbelasting wegvalt er een nieuwe belasting naast de km heffing wordt ingevoerd.

Dit wordt de inwoners belasting... jaja dan ga je belasting over jezelf betalen.

Zou willen dat mensen zich eens zouden verdiepen in wat er gaat komen.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:01

Ik ben er tegen om meerdere redenen:

Het belangrijkste argument is dat het de files opheft. Maar dat geloof ik niet...Mensen moeten toch naar het werk en met het wegenstel in NL moeten er hul vul mensen niet met de auto gaan om files te voorkomen.

Maar stel mensen zouden massaal niet meer met de auto gaan. Ik geloof niet dat de hele file thuis kan gaan werken dus ze moeten toch gaan. Dus gaan ze bijvoorbeeld met het ov... dus moet er gezorgd worden dat ons ov hierop is voorbereid. NO WAY dat ze hierop voorbereid zijn!
Met als gevolg: Wij gaan gewoon weer met de auto.

Daarnaast betaal je alle kilometers vanaf je woonerf tm de snelweg.
De spitsuren/ of alle snelwegen daar ga je nog een hogere kmheffing voor betalen maar dit is nog niet helemaal bekend hoeveel dit dan zal worden.

Daarnaast moeten lpg en diesel autos toeslagen gaan betalen bij de km heffing.

De heffing gaat van 3ct gemiddeld naar 6,9 ct gemiddeld.
Dat klinkt heel mooi als je dat nu berekend. Alleen vergeten mensen dat ze in de toekomst gemiddeld ook het dubbele per kilometer kwijt zijn.
Even als voorbeeld een volvo V70 gaat 9,70 ct per kilometer betalen bij de volle pond.
@xtos: voor alle autos gaat het duurder worden niet voor alleen grote wagens.
Die gemiddelde 3 cent is een zachte overgang naar het normale tarief.

Dan heb ik het nog niet over het kastje gehad.
1 het kastje plaatsen ( we gaan er toch niet vanuit dat de overheid dit voor ons zal betalen kmheffing is tenslotte een manier om meer geld op te strijken)
2 Het kastje onderhouden, dat komt terug bij de jaarlijkse keuring.
3 Reparatie van het kastje zal ook niet goedkoop zijn

Fraude hoe fraude gevoelig is zon ding. Bedenkend dat er bij de hema bij het poortje 2,50 van je ov chipkaart kan worden afgeschreven.
Kunnen er mss ook door een hacker km bijworden geschreven bij jou kastje?
Hoe kunnen we controleren dat dat ding alles goed registreert?
Moet ik voortaan thuis bij gaan houden waar ik wanneer ben geweest?
Of gaan mensen massaal met het kastje frauderen?

Dan de consequenties bij een kapot kastje:
Gevangenis straf ( en dan heb ik het niet over een paar weken)
Of een boete die in de tienduizende euros loopt

En ook nog nu valt de wegenbelasting weg. De provincie kan nu een eigen belasting gaan heffen omdat inkomsten weg vallen.

Dit wordt de inwoners belasting. Elke inwoner van nederland gaat over zichzelf belasting betalen.

Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat de benzine prijzen gewoon zullen stijgen.

Ook heb ik het nog niet gehad dat men altijd kan weten waar iemand wanneer is geweest. Ook kan je natuurlijk eenmaal met zon kastje in de auto makkelijk gaan aanpassen dat je bijvoorbeeld ook de snelheid in de gaten gaat houden onder het mom van veiligheid.

Ik kan me niet geloven dat er zoveel mensen op vooruitgaan. Zeker als je bedenkt dat er een zeer groot tekort is in de begroting van de overheid dat zal de komende jaren met miljarden en miljarden gaan oplopen.

Dan geloof je toch niet dat de overheid ineens het autorijden goedkoper zal gaan maken? Nee tuurlijk niet!

Dit plan onder het mom van het milieu, krijg je dit door je strot geduwd. Nederland hoort goedkoper rijden en zijn massaal voor. Ik vraag me af hoe goed men zich hierin verdiept heeft of dit als een aap maar gewoon over zich heen laat komen.
Verdiep je eens dan kun je zeggen of je voor of tegen bent! Dit gaat ook over jullie portomonaie.

Misschien rijd je nu niet veel maar ben je in de toekomst genoodzaakt meer te rijden dat weet je nooit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:04

Een dikke nee.....

geen big brother in mijn auto idd!
Zijn ze helemaal van de pot gerukt...

maar.. volgens mij pa komt dit wel.... en is er geen mogelijkheid tot stoppen...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:07

Imo is er maar 1 manier om minder auto's op de weg te krijgen:
Het openbaar vervoer goedkoper, maar vooral betrouwbaarder maken!!!!

Die reclame van de NS, over op tijd komen.... Sorry, maar ik doe het bijna in mn broek elke keer als ik die zie. Als je een stukje van een paar km moet, dan is het idd te doen, maar zodra je over Utrecht moet en moet gaan overstappen, hou dan je hart maar vast.... Dan kun je nog beter gaan fietsen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:10

Gek... ik heb nooit problemen met de trein... en ja ik reis van groningen naar den haag ;)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:13

@jolliegirl,

Met zon instelling wordt het natuurlijk doorgedrukt. Maar ooit bedacht als alle of bijna alle autorijders tegen zijn en bepalen echt niet te betalen dat ze het dan niet zomaar kunnen doorduwen?
Ik ben ervan overtuigd bij genoeg mensen die weigeren dit niet zomaar door zal gaan!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:18

met mijn instelling is neits mis.

ik hoop dat dit neit doorgaat, ik vind het ronduit belachelijk. en heb ook getekend, meer kan IK niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:45

Kan de Nederlandse burger een keer geld besparen, noemen ze het weer aantasten van de privacy.
Echt gekker moet het niet worden, het is ook nooit goed.
Ik teken dus niet, door dat kastje ga ik straks ontzettend veel geld besparen en wordt ik beloond als ik de fiets eens pak.
Doorvoeren die kilometerheffing en wel heel snel!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:49

Hier heb je wel een goed punt chiqa

Mischien gaat men dan ook eens carpoolen...

maar toch.. auto blijft errug handig.. en ik moet meer gaan betalen straks.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:57

Chiqa schreef:
Kan de Nederlandse burger een keer geld besparen, noemen ze het weer aantasten van de privacy.
Echt gekker moet het niet worden, het is ook nooit goed.
Ik teken dus niet, door dat kastje ga ik straks ontzettend veel geld besparen en wordt ik beloond als ik de fiets eens pak.
Doorvoeren die kilometerheffing en wel heel snel!

Laat me raden, jij hebt openbaar vervoer en winkels in de buurt????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:09

Lia_ schreef:
Laat me raden, jij hebt openbaar vervoer en winkels in de buurt????

Verkeerd geraden? :P
Wat is er mis om de auto eens te laten staan? Met elkaar mee te rijden?
De vervuiler gaat betalen, lijkt me meer dan rieel.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:20

En diegenen die voor hun werk het land door moeten rijden? De baas gaat geen hogere kmvergoeding betalen, dus er zijn genoeg mensen die er per maand hónderden € op achteruit gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:22

Chiqa schreef:
Wat is er mis om de auto eens te laten staan? Met elkaar mee te rijden?

Dan moet dat wel een optie zijn, ik woon in een gehucht dat geen eens straatnamen heeft maar alleen huisnummers en dichtstbijzijnde winkels, huisarts, scholen, enz zitten gewoon ruim 10 km verderop.
Bovendien heeft niet iedereen een standaard baantje van 09:00 tot 17:00, als hondengeleider is het niet echt een optie om midden in de nacht met de honden achterop de fiets naar het werk te gaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:35

Lia, het gaat ook om de gulden middenweg :) Mensen die nu mss nog rustig elke dag boodschappen doen zijn voordeliger uit als ze dit eens in de week doen, is best te realiseren.
Ze willen gewoon dat er bewuster met het autorijden om wordt gegaan. De vervuiling een halt toe roepen, is toch een gezonde gedachte?
Doe jij dit al, is dat toch prima?
Meer kan je niet doen. Het doel is bewuster autorijden, en niet voor elke poep en scheet dat ding pakken als het mss ook anders kan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:37

MAar ondertussen, zijn de mensen die misschien nu al bewust met het autorijden omgaan, straks wel véél meer geld kwijt per maand.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:49

volgens mij helpt zo'n petitie toch niet,
ook al gaan we met ons allen op de kop staan...

is er iets bekend over dit soort petities die daadwerkelijk invloed hebben gehad op de uiteindelijke beslissing van de 2e kamer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:09

Liezel1 schreef:
MAar ondertussen, zijn de mensen die misschien nu al bewust met het autorijden omgaan, straks wel véél meer geld kwijt per maand.

je steekt iig je wegenbelasting in je zak :) En de rest heb je zelf helemaal in de hand. Rijdt je veel? Ga je betalen. Rijdt je minder? Houd je geld over.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:35

Chiqa schreef:
Lia, het gaat ook om de gulden middenweg :) Mensen die nu mss nog rustig elke dag boodschappen doen zijn voordeliger uit als ze dit eens in de week doen, is best te realiseren.
Ze willen gewoon dat er bewuster met het autorijden om wordt gegaan. De vervuiling een halt toe roepen, is toch een gezonde gedachte?
Doe jij dit al, is dat toch prima?
Meer kan je niet doen. Het doel is bewuster autorijden, en niet voor elke poep en scheet dat ding pakken als het mss ook anders kan.

enerzijds deel ik je mening, maar als iedereen de auto inderdaad zou laten staan en met de bus moet bv..
dan moeten er enorm veel meer bussen gaan rijden en heb je wel eens gezien wat voor walm er uit een bus komt?

ik ga na het een en ander gelezen te hebben toch tekenen!