niet te geloven......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:55

Jeetje.. Die jongen hangt zich gewoon achterover om maar zo hard mogelijk aan het bit te kunnen trekken??? ARM paard zeg!!! Is dit allemaal van 1 concours? >;)

twinkelchw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:13

lovelucydan schreef:
nou niet dat ik het wil zien ik stuite er per ongeluk op. en stond/zat echt met verbazing te kijken.
ik was eigenlijk aan het zoeken naar hyperflexie (weet niet hoe je het schrijft) omdat dit actueel is.
is ook niet echt goed. net als dat walking tensee horse, dat is echt heel vaag, hoe leer je je paard dat in godsnaam aan? :? ik moet je eerlijk zeggen dat ik bijna nooit dit soort topic zie op bokt.

geloof me, ik heb fimpjes gezien op youtube en dit leren ze niet echt op een vriendelijke manier aan ! :n

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:19

deze heb ik al vaker gezien, triest.....

jouke_h

Re: niet te geloven......

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:41

Duidelijk verschil tussen reageren en afreageren....

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 03:30

Wat je hier ziet is héel wat anders dan een paard dat op hol is geslagen. Er wordt hier zo hard in de mond geragd en zo hard geslagen dat het paard er inderdaad vandoor schiet en daarna wordt er nóg harder getrokken om hem weer stil te zetten. Vind dit niets van paardrijden weghebben, niet zoals ik het ken in ieder geval. Maar om dit nu weer als filmpje te nemen om het bit af te kraken, er is een heel groot percentage dat wel gewoon met het bit om kan gaan en dan is het imo niet per definitie slecht. Vind het voor en tegen het bit altijd zo ontzettend zwart wit, dat grijze gedeelte wordt alsmaar overgeslagen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 03:44

jeetje .. nu ik dit zie ga ik toch wat zachter doen met de mond van me paardje, niet dat ik extreem hard doe ofzo .. maar als ik zo zie dat het bit zo hard tegen de kaak aan slaat .. afschuwlijk !

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 08:25

Dat flapperen met die lippen wat je in het filmpje ziet doet mijn pony ook, al ver voor ze ooit ingereden was. Ze kan het nu ook op commando, dat heeft dus niet perse iets met het bit te maken.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:27

ik snap nooit waarom iedereen altijd zo moeilijk gaat doen, je kunt het toch niet oplossen. Die mensen die het doen zien toch niet wat ze verkeerd doen............. je kunt het 1000 x plaatsen en nodeloze discussies voeren, maar wat schiet je er mee op? gaan de mensen het er minder om doen? Nee....
:(:)

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:24

joyfordogs schreef:
zijn jullie nooit naar een wedstrijd geweest en heb je nooit staan kijken bij het losrijden?
Ik verbaas je dat je schrikt van deze beelden, niet dat ik dit gedrag goedkeur hoor, maar nieuw is het totaal niet voor me.

hopelijk geen tenessee walker filmpjes, het is zo'n leuk ras die door die stomme filmpjes uit amerika, een heel ander beeld geven!
Dat zijn "gelukkig" uitzonderingen, er zijn gelukkig inmiddels een heleboel mensen die wel prettig met hun dieren omgaan.

gelukkig heb ik op de wedstrijden waar ik geweest ben dit nog nooit gezien.

wat ik niet snap is dat al die mensen aan de kant staan en niemand doet wat, ik zou zou iemand van ze paard trekkken of zelf een klap geven mt de zweep, en geloof me ik heb het vaker gedaan,

en al het mijn kind was geweest die zo op der paard zat had ze nooit meer in de buurt van de paarden mogen komen.

waar zijn we mee bezig, dit maakt me echt woest.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:29

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 18:20

erg hea! en dit dan zoveel filmpjes en er dan nog trots o zijn ook!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:34

Verschrikkelijk! Wat een mensen lopen er toch rond op de wereld :(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:57

__Robijn__ schreef:
ik snap nooit waarom iedereen altijd zo moeilijk gaat doen, je kunt het toch niet oplossen. Die mensen die het doen zien toch niet wat ze verkeerd doen............. je kunt het 1000 x plaatsen en nodeloze discussies voeren, maar wat schiet je er mee op? gaan de mensen het er minder om doen? Nee....

Maar als iedereen zegt je kan er niks aan veranderen, veranderd er nooit wat.
Ook al bereik je maar 1 iemand die ook zo rijdt en die denkt van oeps ja ze hebben gelijk, dan heb je toch al weer iets bereikt.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:12

rockwitch schreef:
__Robijn__ schreef:

Maar als iedereen zegt je kan er niks aan veranderen, veranderd er nooit wat.
Ook al bereik je maar 1 iemand die ook zo rijdt en die denkt van oeps ja ze hebben gelijk, dan heb je toch al weer iets bereikt.

rockwitch:
ja dat ben ik met je eens. je moet ergens beginnen. waarom niet op bokt?
mensen worden in HAW ook flink op hun nummer gezet als iets er niet diervriendelijk uitziet.
de hardheid van bokt is soms ook de oorzaak dat mensen niet eens foto's durven te plaatsen omdat ze van zich zelf weten dat iets niet goed is

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:25

die mensen kunnen gewoon echt niet paardrijden.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:40

Ik heb dit filmpje al eerder gezien,

echt gestoord gewoon.. en die paarden blijven nog aardig rustig ook!

Als ik dat paard was zat er niet eens een zadel meer op mijn rug!