Circus dwingt beer tot ijshockeyen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 22:33

Bizzybijtje schreef:
Doen ze wel hoor....
Doe bij HAW je paard een slof om en je hebt zo een topic van 20 pagina's :D

Over blauwtong-dressuur ook; van voorstanders.....

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 00:58

Here we go again :roll:
Ja, natuurlijk zijn er een hoop paarden in het westen die in de éen z'n ogen 'heeul slecht' behandeld wordt, en in de ander z'n ogen 'kan het erger' zo zijn er ook miljoenen zielige hondjes die niet vaak genoeg worden uitgelaten en konijntjes in vieze kleine hokjes, gedumpte kittens, en natuurlijk is de bio-industrie verschrikkelijk ga zo maar door. Nee, hier in het westen zijn we ook niet heilig wat betreft omgang met dieren.

maar ik zie toch écht een beer in de filmpje, geen knol te bekennen. Valt deze beer dan in het niet bij alle mishandelde en verwaarloosde dieren hier? Zie je dan niet dat dat beest een muilkorf omheeft, zijn (of haar) poten in kleine ijsschaatsjes zijn gepropt, te bedenken dat dit een WILD dier is dat helemaal niet onder de mensen hóórt te zijn? Een beer vergelijken met een paard of huisdier is net zoiets als appels met peren vergelijken..

ieder zo z'n mening over hoe om te gaan met paarden, ik sta er allemaal open voor, maar waarom van dit topic gebruik maken om nog effe je mening te verspreiden? Waarom maken jullie niet een topic aan waar jullie verder kunnen discussiëren? :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 01:02

aardig gek dattie kan schaatsen

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:59

Bizzybijtje schreef:
Sterker nog, ik ben nog niemand tegengekomen die zijn paard zolang op stal heeft staan (nee, ook geen Z-ruiters die dit doen...)

Ik kan je zo een hoop paarden aanwijzen die alleen uit de stal worden geplukt als ze in de stapmolen moeten of gereden worden...ik heb op een dressuurstal gewerkt waar ze naar hoog nivo gereden werden en het niet anders ging.

Over de beer..te triest voor woorden!

em_papillon

Re: Circus dwingt beer tot ijshockeyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:17

Jeetje zeg .. gaan we weer idd..
Als je het allemaal zo zielig vind.. waarom heb je zelf dan een paard..
Ik ben zeker een voorstander van bitloos en 24uur weidegang enzo.. maar kom op he.. so be it..

over die beer.. hoe hebben ze die in die schaatsen gekregen?? en hoe kan hij rechtop blijven staan!! Is het wel echt??
Wat ontzettend zielig.. dat beest word zoo vernederd ;(
Zoals al eerder gezegd..
hoe kunnen die dieren zo lief zijn?? Waar is hun instinct van hap, boem, kop eraf??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:23

Hallo, mensen! Volgens mij ging het filmpje over beren ;)

Paarden, honden en katten zijn gedomesticeerd, die leven al eeuwenlang bij mensen en hebben zich daarop aangepast en vinden het ook over het algemeen niet erg om wat kunstjes te moeten doen voor een snoepje. Beren daarentegen komen uit het wild, het zijn wilde dieren die in de natuur op zichzelf leven, het gaat 100% tegen hun instinct in om te moeten luisteren naar mensen en kunstjes te moeten doen. Ze krijgen een ring in hun neus, een muilkorf om en worden geslagen en mishandeld totdat ze gebroken zijn en het goed doen, en als het niet goed gaat dan worden ze afgemaakt of verkocht aan medicijn-fabrieken waar hun gal wordt afgetapt en andere vreselijke dingen ermee wordt gedaan.. Dit is zoooo veel anders dan de paarden hier in Nederland.

_Denise_

Re: Circus dwingt beer tot ijshockeyen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:26

Gatverdamme, laat dat beest toch lekker met rust. Zie hier echt de lol niet van in.