NaNoWriMo - wie doet er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:26

Ik trap het even omhoog, want de maand is begonnen en ik doe ook mee :D

Mizora

Re: NaNoWriMo - wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 21:43

Jep, de maand is weer begonnen. En ik heb mijn rsi ook alweer omhoog gekregen (vorig jaar op de laatste dag mijn pols dusdanig overbelast door 12.000 woorden op een netbookje te schrijven dat ik nog regelmatig last heb, oeps)

Ik heb gisteren 10.000 woorden geschreven en nu ben ik even rustig aan aan het doen. Morgen een write-in, dit is op verschillende momenten op verschillende plaatsen in het land een groepje dat zich verzameld en dan ook met z'n allen aan het typen slaat. Daar wil ik heel voor blijven, dan donderdag niet of nauwelijks schrijven en met een beetje geluk is vrijdag mijn gelletje (polsondersteuning) binnen voor bij het toetsenbord. Nu gebruik ik tijdelijk een handdoek maar dat werk toch minder en het kriebelt.

Als je vandaag begint loop je 1667 woorden achter op de dagelijkse hoeveelheid en moet je 1724 woorden schrijven per dag om dit weer in te halen. Als je morgen begint moet je 1786 woorden schrijven om weer bij te komen. Het valt dus nog allemaal heel erg mee als je wat later begint.

Op 6 november moet je 2000 woorden per dag schrijven als je dan begint. Ik raad dus niet aan veel later dan dan te beginnen omdat je dan gewoon een behoorlijk groot woordenaantal moet schrijven en dat kan problemen opleveren bij de meeste mensen. Al is het natuurlijk goed te doen, je kan de schade namelijk ook inhalen door een aantal dagen wat extra te typen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:51

*kijkt naar haar woordenaantal van 1256 en snuft*

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:43

Ik ben sowieso een enthousiaste schrijver hoor, het grootste probleem bij mij is als ik mijn verhaal te veel wil gaan sturen. Daar loop ik bij Lia al tijden op vast, daar moet ik namelijk sturen wil ik het laten kloppen (flashbacks en begin van verhaal aan elkaar laten aansluiten) en het ook nog de juiste kant op te laten gaan zonder te veel omwegen (blindheid was eigenlijk wel voldoende, en die was al niet gepland).

Met nanowrimo laat ik het verhaal zichzelf vertellen, ik schrijf het alleen maar op. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik zojuist mijn eerste research heb gedaan ervoor. Ik had echt geen idee wat de stof was die een vmbo leerling voor natuurkunde moest leren, en aangezien één van mijn karakters in 4 vmbo zit was dat toch wel handig. (heb zelf vwo gedaan net als de andere hoofdpersoon, dat is voor mij makkelijker.)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 07:10

Ik zit echt met tijd, bij mij moet het overal tussendoor, met een schrift en een pennetje in een hobbelige bus :D en dan overtikken op de computer. En ik ben nog even iets te perfectionistisch :))

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 09:59

Dat overschrijven ken ik. Maar daar doe ik niet aan. Ooit gedaan met Engels (we moesten iets met zijn tweeën schrijven en hebben dus een schriftje doorgegeven) maar dan ligt mijn schrijftempo heel veel lager dan als ik gewoon op de computer het direct type.
Je moet je inner editor de kast ingooien, dat kan je best.

1... 2... 3... en hup de kast in met dat ding.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook nog niet altijd kwijt ben hoor, de grote typfouten haal ik er toch wel altijd uit. Maar letters omwisselen kan ik nu steeds beter laten staan en daar ben ik trots op, dat kreeg ik eerder al niet voor elkaar.

Met verbeteren heb ik gemiddeld een typsnelheid van zo'n 45-50 wpm, zonder verbeteren raak ik regelmatig over de 60 wpm heen.

Wel ben ik een groot fan van Write-or-Die of WoD zoals het vaak afgekort wordt. Dat laat je de snelheid van het schrijven opvoeren en de perfectionisme wordt redelijk goed de grond in gedrukt. Er zullen best slechte stukken in zitten, ik weet er zelfs nu al minimaal één te noemen, maar het schrijft ontzettend lekker en je laat de muses echt hun eigen verhaal schrijven.
Goed, het verhaal veranderd daardoor weleens maar dat geeft niet, des te meer je schrijft en je muses ook laat schrijven des te mooier het verhaal veranderd (de ruimteschepen e.d. laten ze ondertussen achterwege) en dat helpt.

Ik heb WoD trouwens gekocht zodat ik hem ook zonder internet kan gebruiken, Dat werkt erg fijn heb ik gemerkt en daar gaat het uiteindelijk om. Al heb ik, ondanks dat ik hou van druk, hem wel van het allerzwaarst afgehaald. Ik heb hem op een balk van ongeveer 20cm ongeveer een cm van hardest af staan, anders had ik de helft van de tijd een roze scherm omdat het allemaal zo ontzettend hard ging. Ik doe trouwens wel altijd kamikaza, het stimuleerd behoorlijk en het levert geen geluid op of storende pop-ups. Wel eet het je laatste woord op als je te lang niet schrijft, en iedere seconde opnieuw als je nog steeds niet begonnen bent.

Dat is dus wel iets waar je daarmee op moet letten, maar het is wel echt ontzettend gezellig.

http://writeordie.drwicked.com/ Daar staat hij, 3e blokje rechts.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:07

Iedereen heel veel succes gewenst, en Mizora, sterkte met je blessure, lijkt me lastig als je dat in het begin meteen oploopt.

Ik doe helaas niet mee, wil me toch op mijn gemak focussen op de verhaallijn die ik een maand geleden heb bedacht, het uitwerken duurt nog te lang, en ik wil het niet afraffelen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:10

Het punt is dus dat ik dusdanig veel van huis weg ben, dat ik dus nauwelijks echt tijd heb om achter mijn computer te gaan tikken :D vandaar dat ik dus in een schrift met hardcover, in de bus schrijf.
Oftewel, dat word een overtikmarathon aan het eind van november.

Ik heb die editor even de kast ingegooid en eerlijk gezegd moet ik bekennen dat dat best lekker is gewoon... schrijven :)) zonder je druk te maken of hetgeen wat je schrijft bagger is. :D

Dat write or die ken ik niet, zal ik eens naar kijken als ik de tijd heb om... jawel, meer tijd achter mijn computer te besteden :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 10:29

Dat schrijft ontzettend fijn en het gebeurd maar zelden dat het mag, dus dan geniet je er extra van.

Hierbij de eerste 2800 woorden van mijn verhaal:
[UK] Nanowrimo 2010

(en eindelijk toch een topic op UK)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:10

Dat je het online durft te zetten :)) ik vind hetgeen wat ik nu schrijf zo 'slordig' dat ik het niet eens zou durven het door iemand te laten lezen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 21:33

Het valt best mee toch? En ik ben vrij gemakzuchtig.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:36

Ik bedoelde niet dat het jouwe slordig is :D als dat zo overkwam was dat niet mijn bedoeling :')
Ik doelde op mijn eigen schrijfsels, die op het moment van de hak op de tak springen :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 21:41

Nee hoor, die van mij zijn ook wel wat aan de slordige kant, maar ik stoor me er gewoon niet te veel aan. Maar ik spring niet erg van de hak op de tak, nooit gedaan eigenlijk. De meeste teksten van mijn zijn first draft, normaal vis ik er echter wel de spelfouten uit.

Kisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 18:56

Ik heb me net aangemeld, ik had gelezen dat je het niet op de site moet schrijven, maar waar zie je dan hoeveel woorden je al hebt geschreven?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:21

office word, woorden tellen? :D

Kisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:24

Oh haha, ik wist nieteens dat dat erop zat bij word. :')

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:28

*aai* :')

Zit bij extra als het goed is :')

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:21

En hoe gaat het met de Nano-deelnemers? Zitten jullie op schema? :)
Ondanks dat ik overgeslagen heb, volg ik wel het forum, en het is onwijs knap om te zien dat al een aantal mensen over de 50k heen zijn.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:59

Ik zit totaal niet op schema := enorm veel schoolwerk moeten verrichten en nu ga ik 5 dagen naar ijsland, dus het is maar de vraag of ik het red :=

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:13

Doe ook mee :D zit nu op 20D woorden. Hoe gaat het bij jullie?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:42

+/- 3000 woorden getikt, maar schrijf voornamelijk in een schriftje, dus moet nog een hoop overtpen, dus misschien dat ik nu rond de 8000 zit, ietsje meer misschien,\.
Zucht... waar ben ik aan begonnen...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 22:27

Tweede week is het heftigst schijnt het, dus als jullie nu doorzetten komt het allemaal goed. :))

Roane, overigens, respect voor dat schriftje! Is immers dubbel overtyp-werk.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 00:35

Ik schrijf al dagen niet, druk met school, druk met mezelf, rotzooien met mijn pols, geen inspiratie en ik moet mijn karakter het ziekenhuis uit helpen, iemand een idee? Ik ben als baby in het ziekenhuis geweest en een half uur toen mijn moeder er lag. (maar daar herinner ik me ook bijster weinig van), de situatie:

Diane heeft een lijk gevonden van een man uit haar buurt, is hierbij zich uiteraard lam geschokken. (dit was rond 6 uur 's ochtends)
Nadat de politie was ingeschakeld en haar ouders haar op hebben gehaald is ze even thuis geweest en daarna wilde ze toch naar school (rond 9 uur). Tijdens haar eerste uur werd ze wat bleek, een klasgenoot zei dat ze misschien beter even zich kon opfrissen op de toilletten en zou het melden aan de volgende docent.
Op het toilet zag ze opeens haar lichaam zo gemutileerd als het lijk (messteken en ingetrapte neus) waarna ze ingestort is en bewusteloos is geraakt.
Ze kwam niet bij tot in de avond, in de tussentijd is ze naar het ziekenhuis gebracht. Ze hebben haar op kalmerende middelen gezet.
Ze werd wakker en in eerste instantie zag ze weer het lijk voor zich waarop ze angstig reageerde, de dosis is toen aangepast en het lijk verdween weer. Ze heeft een wazig hoofd als het ware. Nu mogen haar ouders op bezoek (die waren aan het wachten buiten haar kamer)
Daar ben ik nu, maar ik heb echt geen idee wat te doen.
Het moet realistisch zijn, maar voornamelijk ook nog een beetje te doen en niet al te medisch. Een ramp dus. En dan moet ik haar later ook nog van het opgelopen trauma afhelpen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 08:14

als ik een moeilijk punt raak, 'vlieg' ik er even doorheen, dus gewoon schrijven al is het misschien niet realistisch of wat ik in gedachten had, das dan voor de tweede versie als ik meer tijd heb :o

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 11:00

Heey Mizora, klinkt als een spannend verhaal! Wat ik me afvroeg, als iemand knock out is geven ze die niet nog extra kalmeringsmiddelen :) Misschien wordt ze wel midden in de nacht wakker en staat die jongen weer naast haar bed. Hij probeert wat te zeggen maar door zijn verwondingen lukt dit niet. Je karakter schrikt zo erg dat ze zichzelf lostrekt en het ziekenhuis uitrent. Al het personeel er achteraan, maar door de adrenaline is ze ontzettend snel....Ofzo?