Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:56

In nederland hebben we toch in een rap tempo te maken met vergrijzing!! Hier in europa valt het wel mee met het teveel mensen. En ik denk dat we uit het verleden toch ook wel hebben geleerd dat het verre van ideaal is om maar mensen van de andere kant van de wereld weg te halen om hier aan het werk te zetten :o

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:58

De kinderen van nu zijn de toekomst voor later.
Ook later zijn er artsen,leraren e.d. nodig, wie gaan het werk anders doen?
Wie weet komen de kinderen van nu later wel bij jouw thuis om je te helpen met waasen/aankleden of met de huishouding.
Is toch ook erg belangrijk dacht ik zo.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:01

odetteke schreef:
ze zullen geen medicijn tegen kanker ontwikkelen of de vuilnis ophalen..... kortom, de samenleving heeft niets aan jouw paarden

Voordeel is dan ook wel weer dat ze geen junk, sadist, inbreker, verkrachter, drugshandelaar.....worden.
Je hebt er dan als samenleving misschien niets aan maar je hebt er ook geen last van en dat is al heel wat ;)
Op 10 miljoen mensen kan NL ook prima draaien :j
www.overbevolking.nl

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:01

odetteke schreef:
In nederland hebben we toch in een rap tempo te maken met vergrijzing!! Hier in europa valt het wel mee met het teveel mensen. En ik denk dat we uit het verleden toch ook wel hebben geleerd dat het verre van ideaal is om maar mensen van de andere kant van de wereld weg te halen om hier aan het werk te zetten :o

Nou, inderdaad. Minder kinderen, betekent minder geld voor de sociale voorzieningen. En als dan de AOW-leeftijd naar 75 jaar gaat, loopt iedereen helemaal steen en been te klagen.

Maar KB omhoog. Nee, er zijn andere prioriteiten denk ik, zoals zorg, onderwijs en veiligheid (criminaliteitsbestrijding bv).

Edit. Hittepit. Sluit ik me bij aan. Daarnaast betalen we allemaal aan voorzieningen waar we lang niet allemaal gebruik va maken.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:04

Lia_ schreef:
[***] schreef:
ze zullen geen medicijn tegen kanker ontwikkelen of de vuilnis ophalen..... kortom, de samenleving heeft niets aan jouw paarden

Voordeel is dan ook wel weer dat ze geen junk, sadist, inbreker, verkrachter, drugshandelaar.....worden.
Je hebt er dan als samenleving misschien niets aan maar je hebt er ook geen last van en dat is al heel wat ;)
Op 10 miljoen mensen kan NL ook prima draaien :j

Ja, maar al van de 10 miljoen mensen er 8 miljoen achter een rollator lopen worden ten eerste de pensioenen onbetaalbaar voor de nog werkenden, en komen de oudjes de kamers van hun verzorgingshuizen niet meer uit :+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:08

En de oudjes komen nu al bijna niet buiten......
Ik werk zelf in de thuiszorg, de mensen zijn zo blij als ik kom en zo dankbaar en ik verdien daar echt niet veel hoor.
Maar ik krijg er veel voor terug!
Paar weken terug met een mevrouw van 80 naar buiten gegaan, ze was daar zo verschrikkelijk blij mee.
Mocht ik later de leeftijd hebben dat het niet zo soepel meer gaat hoop ik ook dat er dan iemand is die ook eens zo aan mij denkt.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:36

Maar vergrijzing los je niet op met meer kinderen.. want als die dan straks oud zijn, heb je NOG meer kinderen nodig om die te verzorgen.. etc etc..

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:39

Mariska_28 schreef:
Maar vergrijzing los je niet op met meer kinderen.. want als die dan straks oud zijn, heb je NOG meer kinderen nodig om die te verzorgen.. etc etc..

Duh, op een gegeven moment gaan er mensen dood. Er moet een evenwicht in zijn.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:42

Het gemiddelde aantal kinderen dan een vrouw krijgt ligt ergens onder de 2 dacht ik onthouden te hebben... dat betekend dat de bevolking op basis van het aantal geboren kinderen zou krimpen (als je emmigraties en immigraties niet meetelt). In theorie zal de bevolking dus niet groeien.... mocht het financieel nog onaantrekkelijker worden om kinderen te krijgen, dat krimpt de bevolking zo snel dat er echt problemen ontstaan.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:13

Sommigen hier "klagen " over het feit dat je uberhaupt kinderbijslag krijgt.......Waar denken jullie dat dat geld heen gaat???Gewoon weer de maatschappij in.Incl. alle belastingen e.d. die er dan weer betaald worden.Goed voor de economie :P

Al zou ik alles zo inleveren als het onderwijs gratis zou worden.Leraren beter betaald zouden krijgen zodat ze het tenminste leuk vinden om les te geven.En het nivo weer een beetje beter zou worden!! }:0

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:19

Mariska_28 schreef:
Ik vind het ook een beetje van der zotte dat als je kinderen krijgt, je daarvoor betaald wordt?! En tegenwoordig krijgt oma dan ook nog geld als ze op ze past (terwijl dit toch vanzelfsprekend hoort te zien)..

En om amag geen eigen leven meer hebben? Dat oppasgeld gaat niet om af en toe een avondje, maar om minimaal een hele dag per week. Zo vanzelfsprekend vind ik dat helemaal niet!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:24

Maar waar het over gaat is dat men meer kinderbijslag wil, Victory, en natuurlijk is het goed voor de economie. Op dit moment lijkt het me echter niet een prioriteit om meer kinderbijslag uit gaan keren.

Sluit me bij Blue_Eyes aan: oppassende opa's en oma's zijn niet vanzelfsprekend. De meeste werken tegenwoordig nog als de kieinkindertjes erg klein zijn.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 18:50

Jeej wist niet dat hier zoveel ophef over zou komen.....

Nou ik wil in iedergeval 1 ding meegeven voor die gene die geen kinderwens heeft (heb ik nl ook ooit gehad)...mag ik hopen dat er ook geen kinderen komen zoja vraag dan aub of je geen kinderbijslag krijgt (geef je weinig kans) :x

ik heb zelf 2 kids en wij hebben samen een inkomen van 1,5x modaal (en ik werk niet) we hebben een eigen huis een pony in pension 2honden en 1kat, er is hier niemand die iets te kort komt ook wij niet en ook de bankrekening niet.

Ik ben wel een koopjes jager,(dat is een sport) bij mij wordt kinderbijslag benut voor mijn kinderen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:52

Blue_Eyes schreef:
Mariska_28 schreef:
Ik vind het ook een beetje van der zotte dat als je kinderen krijgt, je daarvoor betaald wordt?! En tegenwoordig krijgt oma dan ook nog geld als ze op ze past (terwijl dit toch vanzelfsprekend hoort te zien)..

En om amag geen eigen leven meer hebben? Dat oppasgeld gaat niet om af en toe een avondje, maar om minimaal een hele dag per week. Zo vanzelfsprekend vind ik dat helemaal niet!

Precies, waarom zouden een opa en oma die minder gaan werken om op de kleinkinderen te passen en de kinderen alle tijd, liefde en aandacht geven niet betaald mogen worden? Het lijkt me beter voor een kind dan leidsters die aan het rennen en vliegen zijn :o

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:54

odetteke schreef:
Precies, waarom zouden een opa en oma die minder gaan werken om op de kleinkinderen te passen en de kinderen alle tijd, liefde en aandacht geven niet betaald mogen worden? Het lijkt me beter voor een kind dan leidsters die aan het rennen en vliegen zijn :o

Nou, inderdaad. Om de dagen dat ze bv ziek zijn of vrij hebben niet te vergeten. Kunnen ze lekker thuisblijven met opa en/of oma.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:08

Tegen vergrijzing kun je nu toch al niet meer op'fokken'. Die komt nu al op gang en is rond 2035 op zijn hoogtepunt en daarna wordt het minder. Kinderen die nu en later geboren zijn, zijn dan op zijn oudst 25, en net aan het werk of nog aan de studie. Tot die tijd kosten ze alleen maar en drukken ze nog meer op de relatief kleiner wordende werkende bevolking.

Als je het al zou willen doen kun je beter migranten hierheen halen, die zijn al meteen op werkleeftijd. Maar dan zit je weer met aanpasproblemen. Beter steek je het geld dus in projecten voor werkgelegenheid, onderwijs en innovatie zodat de economie de komende jaren weer kan aangroeien.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 00:57

Iedereen die hier zo hard schreeuwd ik ga daar niet voor betalen... Jullie ouders hebben het ook 18 jaar lang voor jullie ontvangen :+
Kinderbijslag is een leuke bijdragen die je per kwartaal eens krijgt, vind ook wel dat je blij moet zijn met wat je krijgt!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:52

odetteke schreef:

Wat is er mis met leidster op een ko of bso? Weet je of denk je dat kinderen daar aandacht te kort krijgen? Je kunt ook zeggen dat kinderen op een ko of bso meer ruimte krijgen (voor zichzelf) dan bij een opa en oma die er (te) dicht bovenop zitten en alles met de mantel der liefde bedekken.... Dat is meestal ook het niet het geval, en zo doen leidsters of het algemeen de kinderen op de opvang ook niets te kort.
Eigenlijk vind ik wel dat het concurrentievervalsing is: professionals versus de grootouders, dan ga ik toch voor de professional. Opa's en oma's zijn er voor de leuke dingen in mijn bescheiden opinie. Maar dat is weer een andere discussie.

Mijn vraag aan TS: waarom zouden we nu meer kinderbijslag willen hebben? Ik kan dat niet verzinnen. Stel dat er geld zou zijn, dan heb ik zelf liever dat dat aan andere dingen besteed wordt (gezondheidszorg, onderwijs).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 08:54

Pascal schreef:
Iedereen die hier zo hard schreeuwd ik ga daar niet voor betalen... Jullie ouders hebben het ook 18 jaar lang voor jullie ontvangen :+
Kinderbijslag is een leuke bijdragen die je per kwartaal eens krijgt, vind ook wel dat je blij moet zijn met wat je krijgt!

Ja, en...zonder kinderbijslag had ik echt geen boterham minder gekregen hoor :D
Ik vind het puur onzinnig om mensen zonder meer geld te geven enkel en alleen omdat ze kinderen hebben.
Steek dat geld liever in goed en gratis onderwijs voor die kinderen, daar hebben ze echt wat aan en goed onderwijs helpt aan een goede toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:02

Ik teken niet, ik heb geen kinderen en ik betaal belasting om de kinderen van een ander groot te laten worden. Als je maar 1 kind kan betalen, moet je er geen meerdere nemen. Als ik ook stem krijg in het opvoeden, dan is er nog een reden om mee te stemmen :D :D

Dan vind ik het absurd dat men 12 of meer kinderen heeft omdat men DENKT dat god dat oplegt en dat de hele gemeenschap voorts bij moet gaan leggen om die monden te voeden, huizen te bouwen, banen te creëren.

Allochtonen die roepen nog vrouw en tig kinderen in het buitenland te hebben waar voorts ook weer de gemeenschap voor opdraait.

Kinderbijslag heb ik nl altijd flauwe kul gevonden, ook nog eens een belastingvoordeel op het loonstrookje omdat je kinderen hebt, dus eigenlijk dubbel op.....maar dan wel voor de zelfde baan en werkzaamheden, meer vakantiegeld overhouden en meer salaris.....

De hoeksteen ben je zelf, er zijn zat kinderen op de wereld, ook kinderen van een ander hebben een gezin nodig, het nieuw op de wereld zetten is helemaal niet nodig met alle armoede over de hele wereld heen, alle vluchtelingen uit oorlogsgebieden en hongergebieden, vrouwen en kinderen die ter nauwernood kunnen vluchten tegen onderdrukking van regimes. OOk zij zijn de hoeksteen van de samenleving, zeker als je ze opneemt in je land, laten we daar maar eens aan gaan denken en die mensen op weg helpen, ipv die van nieuwe Nintendo die weer van de kinderbijslag gekocht moet worden en die merkkleding om je uk mee te laten komen op school....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:03

Alet74 schreef:
Wat is er mis met leidster op een ko of bso? Weet je of denk je dat kinderen daar aandacht te kort krijgen? Je kunt ook zeggen dat kinderen op een ko of bso meer ruimte krijgen (voor zichzelf) dan bij een opa en oma die er (te) dicht bovenop zitten en alles met de mantel der liefde bedekken.... Dat is meestal ook het niet het geval, en zo doen leidsters of het algemeen de kinderen op de opvang ook niets te kort.
Eigenlijk vind ik wel dat het concurrentievervalsing is: professionals versus de grootouders, dan ga ik toch voor de professional. Opa's en oma's zijn er voor de leuke dingen in mijn bescheiden opinie. Maar dat is weer een andere discussie.

Ja, dat is eigenlijk weer een andere discussie :+ En ik zeg ook niet dat een kdv per definitie slecht is (hoewel er heel veel slechte exemplaren tussen zitten :o), maar ik denk dat vooral voor baby's de rust en aandacht van een opa & oma veel beter is dan de hectiek, drukte en wisseld personeel op een kdv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:06

vivana schreef:
Jeej wist niet dat hier zoveel ophef over zou komen.....

Nou ik wil in iedergeval 1 ding meegeven voor die gene die geen kinderwens heeft (heb ik nl ook ooit gehad)...mag ik hopen dat er ook geen kinderen komen zoja vraag dan aub of je geen kinderbijslag krijgt (geef je weinig kans) :x

ik heb zelf 2 kids en wij hebben samen een inkomen van 1,5x modaal (en ik werk niet) we hebben een eigen huis een pony in pension 2honden en 1kat, er is hier niemand die iets te kort komt ook wij niet en ook de bankrekening niet.

Ik ben wel een koopjes jager,(dat is een sport) bij mij wordt kinderbijslag benut voor mijn kinderen.

Als jij het zo goed hebt, waarom wil je dan nog meer geld van de werkende belastingbetaler die NIET 1,5xmodaal heeft en wel werkt?? Met alles wat jij hebt, moest je je schamen. Laat er dan meer geld gaan naar de chronisch zieken en invaliden binnen onze samenleving die hebben dat allemaal niet, laat daar maar eens wat meer lol en vertier voor komen en wat meer betere hulpmiddelen, betaald door ons allemaal..... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:10

Ben het helemaal met Russel eens :j
Zo me kapot schamen om in zo'n situatie om nog meer geld te zeuren....

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:13

Ja, daar ben ik het ook mee eens. Wat extra geld zou ik niet afslaan hoor, maar ik vind gestoord om mensen met een modaal salaris nog wat extra geld te geven terwijl er bejaarden zijn die 1x per week gewassen worden omdat er niet meer tijd/geld is, dat ze maar 3x per dag naar de wc mogen, dat er pyamadagen zijn om geld uit te sparen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:21

Ik heb het idee dat het bij steeds meer mensen en, en, en is ipv of, of, of......
Alles willen ze maar hebben en keuzes maken is er niet meer bij :n
Kinderen worden tegenwoordig al net zo opgevoed, een simpel nee is er vaak niet meer bij.