Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
odetteke schreef:ze zullen geen medicijn tegen kanker ontwikkelen of de vuilnis ophalen..... kortom, de samenleving heeft niets aan jouw paarden
odetteke schreef:In nederland hebben we toch in een rap tempo te maken met vergrijzing!! Hier in europa valt het wel mee met het teveel mensen. En ik denk dat we uit het verleden toch ook wel hebben geleerd dat het verre van ideaal is om maar mensen van de andere kant van de wereld weg te halen om hier aan het werk te zetten
Lia_ schreef:[***] schreef:ze zullen geen medicijn tegen kanker ontwikkelen of de vuilnis ophalen..... kortom, de samenleving heeft niets aan jouw paarden
Voordeel is dan ook wel weer dat ze geen junk, sadist, inbreker, verkrachter, drugshandelaar.....worden.
Je hebt er dan als samenleving misschien niets aan maar je hebt er ook geen last van en dat is al heel wat![]()
Op 10 miljoen mensen kan NL ook prima draaien
Mariska_28 schreef:Ik vind het ook een beetje van der zotte dat als je kinderen krijgt, je daarvoor betaald wordt?! En tegenwoordig krijgt oma dan ook nog geld als ze op ze past (terwijl dit toch vanzelfsprekend hoort te zien)..
Blue_Eyes schreef:Mariska_28 schreef:Ik vind het ook een beetje van der zotte dat als je kinderen krijgt, je daarvoor betaald wordt?! En tegenwoordig krijgt oma dan ook nog geld als ze op ze past (terwijl dit toch vanzelfsprekend hoort te zien)..
En om amag geen eigen leven meer hebben? Dat oppasgeld gaat niet om af en toe een avondje, maar om minimaal een hele dag per week. Zo vanzelfsprekend vind ik dat helemaal niet!
odetteke schreef:Precies, waarom zouden een opa en oma die minder gaan werken om op de kleinkinderen te passen en de kinderen alle tijd, liefde en aandacht geven niet betaald mogen worden? Het lijkt me beter voor een kind dan leidsters die aan het rennen en vliegen zijn
odetteke schreef:Precies, waarom zouden een opa en oma die minder gaan werken om op de kleinkinderen te passen en de kinderen alle tijd, liefde en aandacht geven niet betaald mogen worden? Het lijkt me beter voor een kind dan leidsters die aan het rennen en vliegen zijn
Pascal schreef:Iedereen die hier zo hard schreeuwd ik ga daar niet voor betalen... Jullie ouders hebben het ook 18 jaar lang voor jullie ontvangen
Kinderbijslag is een leuke bijdragen die je per kwartaal eens krijgt, vind ook wel dat je blij moet zijn met wat je krijgt!
Alet74 schreef:Wat is er mis met leidster op een ko of bso? Weet je of denk je dat kinderen daar aandacht te kort krijgen? Je kunt ook zeggen dat kinderen op een ko of bso meer ruimte krijgen (voor zichzelf) dan bij een opa en oma die er (te) dicht bovenop zitten en alles met de mantel der liefde bedekken.... Dat is meestal ook het niet het geval, en zo doen leidsters of het algemeen de kinderen op de opvang ook niets te kort.
Eigenlijk vind ik wel dat het concurrentievervalsing is: professionals versus de grootouders, dan ga ik toch voor de professional. Opa's en oma's zijn er voor de leuke dingen in mijn bescheiden opinie. Maar dat is weer een andere discussie.
vivana schreef:Jeej wist niet dat hier zoveel ophef over zou komen.....
Nou ik wil in iedergeval 1 ding meegeven voor die gene die geen kinderwens heeft (heb ik nl ook ooit gehad)...mag ik hopen dat er ook geen kinderen komen zoja vraag dan aub of je geen kinderbijslag krijgt (geef je weinig kans)![]()
ik heb zelf 2 kids en wij hebben samen een inkomen van 1,5x modaal (en ik werk niet) we hebben een eigen huis een pony in pension 2honden en 1kat, er is hier niemand die iets te kort komt ook wij niet en ook de bankrekening niet.
Ik ben wel een koopjes jager,(dat is een sport) bij mij wordt kinderbijslag benut voor mijn kinderen.