"Backflip" ala paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:53

Over het paard in het bovenstaande filmpje kan ik dit niet beoordelen, want ik ken het dier niet persoonlijk. Ik denk dat ik toch lang genoeg in de paardenwereld meeloop om inmiddels te weten dat er ook aan de top niet altijd zachtzinnig wordt omgegaan met blessures.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:54

Gelukkig viel het paard niet op de ruiter, jeetje wat is dat schrikken

LadyMadonna

Re: "Backflip" ala paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:57

dit paard is een zgn Ranker. Die zijn medisch helemaal in orde, maar zodra er wat op de rug komt gaat er als het ware een knop om (dat is wat ik me ervan herinner, heb me een paar jaar terug er een beetje in verdiept nav dit filmpje)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:59

Hobby schreef:
Over het paard in het bovenstaande filmpje kan ik dit niet beoordelen, want ik ken het dier niet persoonlijk. Ik denk dat ik toch lang genoeg in de paardenwereld meeloop om inmiddels te weten dat er ook aan de top niet altijd zachtzinnig wordt omgegaan met blessures.

hmhmzzzzzzz als je met zo een paard niet zachtzinnig omgaat met blessures...... mag je niet eens opstappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:15

Jockey heeft iig veel geluk gehad... Niet veel gescheeld of het paard was bovenop hem terecht gekomen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:08

inderdaad gewoon wan-gedrag, wij hebben er ook een keer zo eentje gehad om 'opnieuw' te beleren, de eigenaresse durfde er niet meer op.
Binnen een uur waren we er achter waarom... longe zadel hoofdstel geen probleem, hangen en stappen geen probleem, er op zitten geen probleem.... maaar zodra je hem voorwaarts vroeg met iemand er op het zelfde als deze.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:27

hij zou moeten pijn hebben, dan zou die direct omhoog komen zodra er gewicht op die rug komt
beest staat gewoon vrolijk om zich heen te kijken,en als die merkt dat de jockey zijn voeten wil zetten, krijgt die het in zen koppie en lanceert zich (gelukkig, als de voeten al in de beugels zaten hadden we een ander beeld gezien denk ik!)

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:05

Het is bekend dat renpaarden vaak nogal een krokkel in hun hoofd hebben.. Ik vind het iig niet gezond!
Het paard reageert iid wat laat, maar dan hoeft het nog steeds niet zo te zijn dat hij het uit wan gedrag doet? Het paard ziet op zo een koers zo veel dat het niet zo gek is dat hij zijn oren naar voor doet om alles goed te kunnen horen. Bij veel paarden is het ook zo dat ze op een bepaald punt gaan lopen bokken om er onder uit te komen, zo kan dit paard het ook hebben gevoeld.. Het paard is vol adrealine en wanner het dan aan het werk moet en weg wil stappen voeld hij de pijn en slaat omhoog!
Dat hij bekent staat om het te doen wil ook niet zeggen dat het goed is.. :n
Gelukkig komt ruiter er toch goed van af!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:31

ik vraag me af hoeveel ruiters dit paard verslonden heeft...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:37

Een instructeur van mij, jaren terug in Groningen, had ook een paard gekocht dat dit deed, dat wist hij. Hij is een keer onder hem op een berg puin - dat op het terrein lag - gedumpt met paard bovenop hem. Levenslink. Paard gaf als hij zich achterover gooide nergens om. Als het paard gestraft werd als je erop zat (later toen hij eigenlijk weer redelijk goed functioneerde) deed hij het nog steeds. Dus dan moest ie afstappen om hem een jets met de zweep te kunnen geven (liefst vanaf afstand anders was het nog link) en dan er weer op. Zo is ie ook nog een keer in de sloot beland volgens mij. Paard kon wel goed springen ;-), mijn instructeur was springruiter.

Brrrr filmpje ziet er echt link uit en paard loopt inderdaad daarna niet goed rechtsachter.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:12

Arm paard dat was een harde klap..
Die ruiter had wel geluk dat scheelde niet veel of hij lag eronder..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 18:22

pharagirlke schreef:
ik vraag me af hoeveel ruiters dit paard verslonden heeft...

Ik ook :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:25

Veel :)

ik heb het toen wel eens opgezocht, nu de energie niet voor :)

maar het is echt een grafbok :) behalve als je mag blijven zitten, dan wint ze :)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 17:52

Ik heb ooit een paard bij een bekende/beruchte handelaar in Noord Holland gekocht die dit deed. Na 2,5 week en 3 ambulance ritjes heb ik hem teruggebracht.
Daar is er een jochie op gaan zitten en die bleef zich vasthouden aan het zadel en trok zichzelf dus weer mee omhoog.
Ze mochten het paard van me houden...

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:16

Filmpje doet het niet meer...