Aangespannen paarden op hol. Einde best schokkend!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Aangespannen paarden op hol. Einde best schokkend!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:54

Vind het trouwens levensgevaarlijk dat ze dat paard proberen te stoppen aan z'n leidsels. Beest heeft al oogkleppen op en ziet daardoor weinig, gevolg: hij botst op alles en iedereen (zoals op 01:09)..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 18:16

ze maken fout op fout op fout. Die eerste hadden ze uit moeten laten razen. Die proberen ze nu te pakken aan de leidsels, beest valt half om, en valt daardoor op het andere paard wat vervolgens op hol slaat. Dan probeert iemand dát paard te stoppen, en kantelt het karretje. enzenzenz.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:27

Hij heeft er al eerder op gestaan toen ook al dikke discussie over geweest, of ze wel of niet goed hebben gehandeld. Ik weet niet denk niet dat ze goed gehandeld hebben niet dat je veel kan als het gebeurt heb het ook keer meegemaakt dat 1 los brak beste kan je gewoon wachten paarden helemaal naar de binnenkant koetsiers vooral op de bok blijven zitten (niks is gevaarlijker dan er af gaan) en bij elke aangespannen paard moet een begleider staan die hem vast staat. de rest moet paard dan gewoon proberen aan de buitenkant houden, en proberen hem te kalmeren.. vangen of achterna gaan helpt vaak niet.. ze stoppen echt wel weer..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:01

Abeltje77 schreef:
ze maken fout op fout op fout. Die eerste hadden ze uit moeten laten razen. Die proberen ze nu te pakken aan de leidsels, beest valt half om, en valt daardoor op het andere paard wat vervolgens op hol slaat. Dan probeert iemand dát paard te stoppen, en kantelt het karretje. enzenzenz.

Die eerste knalt vol tegen een ander karretje aan nog voor ze de leidsels pakken. ;)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 07:55

Nee, dat is niet waar. Ze pakken de leidsels, paard wordt uit balans gebracht, ziet niets meer, en knalt tegen het paard.

Kijk maar eens op 1.10

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:20

Het maakt niet zoveel uit wat er nu precies gebeurd Abeltje77, het gaat erom dat er fouten gemaakt zijn.
Ze hadden het paard inderdaad moeten laten uitrazen, maar als je luisterd hoor je dat de omroeper dat ook wilt. Die roept constant: wees stil, hou het paard aan de buitenkant, haal de andere paarden weg etc.
Helaas zijn de omstanders eigenwijs.

edit; typo

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:20

aardbeitje_ schreef:
Het maakt niet zoveel uit wat er nu precies gebeurd Abeltje77, het gaat erom dat er fouten gemaakt zijn.
Ze hadden het paard inderdaad moeten laten uitrazen, maar als je luisterd hoor je dat de omroeper dat ook wilt. Die roept constant: wees stil, hou het paard aan de buitenkant, haal de andere paarden weg etc.

edit; typo

Wie zegt dat het wat uitmaakt? Ik maak een opmerking, en iemand zegt dat die niet klopt. Het klopt wel, en dat wil ik alleen even aangeven.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:28

Wat een filmpje zeg! de een na de ander slaat op hol. Ben erg benieuwt hoe het met het laatste paard is afgelopen.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:38

Abeltje77 schreef:
aardbeitje_ schreef:

edit; typo

Wie zegt dat het wat uitmaakt? Ik maak een opmerking, en iemand zegt dat die niet klopt. Het klopt wel, en dat wil ik alleen even aangeven.

Ik vind je wel erg fel reageren.
Niemand zegt dat het wat uitmaakt en ik beschuldig je er ook niet van dat gezegt te hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 17:40

Mensen wat doet het er toe, ze had gelijk, ik dacht dat ie toen ie tussen wand en kar ging ook al de kar mee had maar toen ik opnieuw keek zag ik dat dat niet zo was. Vandaar dat ik me vergist had. Abeltje heeft gewoon gelijk en dat mag ze ook zeggen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:42

pharagirlke schreef:
Mensen wat doet het er toe, ze had gelijk, ik dacht dat ie toen ie tussen wand en kar ging ook al de kar mee had maar toen ik opnieuw keek zag ik dat dat niet zo was. Vandaar dat ik me vergist had. Abeltje heeft gewoon gelijk en dat mag ze ook zeggen.

Tnx girl ;)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:27

Jeetje, leek wel afgesproken werk joh, die paarden staken elkaar allemaal omstebeurt aan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:28

Stiekem waren ze gewoon een estafette aan het doen O:) ipv stokjes doorgeven moesten ze wachten met lopen tot hun kar ondersteboven gelopen werd O:)

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:34

Ja, of tot ze op elkaar botsten, want de nr 1 botst tegen 2 en 2 begint te rennen, om tegen 3 op te botsen die dan begint met rennen :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:37

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon tikkertje spelen :') Dat past wat beter bij jouw uitleg :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 18:47

jesus slim zijn ze daar ook niet...
ik had de rest van de paarden die bak uit geholpen en ik had enkel die eerste laten galloperen stopt vanzelf wel een keer...
zo hadden er niet meer paarden over de toeren gegaan en had er niet zo een enorme rotzooi ontstaan

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:56

Bizzybijtje schreef:
Naomi_unique schreef:
Pff dit filmpje had ik nog niet gezien, wat een rampwedstrijd idd.
Maar waarom hielden ze het paard wat aan het einde viel tegen de grond? Want het lijkt alsof die nog wel op kon staan.. Maar ik ben nu wel benieuwd wat er dan verder met dat laatste paard is gebeurd.

Vraag ik me ook af.
Had het iig nog niet gezien... :\

ja wat is er gebeurd

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:18

beste stuurlui staan aan wal ;)

filmpje kende ik al. heftig.. maar dat komtdoor fout op fout..

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:20

Soort van paardenestafette :+ :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 23:52

Abeltje77 schreef:
pharagirlke schreef:

Tnx girl ;)

Maar het paard wat je bij 1.10 ondersteboven ziet gaan is niet het paard wat later op hol is. Later loopt dat vosje frontaal op een andere kar, dat paard valt, springt overeind en gaat op de loop, het vosje wordt gepakt door de man die het, dan op hol geslagen, bruine paard vasthield. Wat overigens een snelle reactie was nadat hij even daarvoor nog bijna geplet werd tussen beide paarden.

Maar ik vind het ook stomme actie's, echt alles bij elkaar.

In eerste instantie vind ik het vosje precies zo reageren als een paard wat niet voldoende beleerd is, hij schrikt, springt per ongeluk in galop en dat geeft zo'n raar gevoel/geluid dat hij ervan op de loop gaat. Wat het bruine paard later doet is vergelijkbaar, die gaat ook aan de kletter duidelijk omdat ie bang is van de kar achter hem.
Daarnaast snap ik niet dat ze niet meteen de andere paarden de ring uit hebben gehaald, evenals de oudere en slecht ter been zijnde mannen en degenen met suicidale neigingen. Later zijn sommige paarden uitgespannen maar liggen de sulky's gewoon verspreid door de baan waardoor de sulky van de bruine over de kop gaat, dom dom dom.

Dat ze trouwens dat laatste paard op de grond drukken lijkt me nogal logisch, paard wil weer opstaan om verder te gaan dus druk je zijn hoofd op de grond. Paard blijft daarna ook gewoon liggen omdat ie moe en in shock is.
De manier waarop hij is gevallen lijkt me niet heel ernstig, denk dat ie gewoon weer is opgestaan en weggelopen.
Wel zie je een ambulance wegrijden, vraag me af wat er met die man is.

Erg zonde dat hierdoor een aantal paarden weer 'heropgevoed' moet worden.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:16

Heftig hoor :\
Blijft ook doorgaan..
Word helemaal naar van ernaar te kijken!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:17

ik kan het filmpje niet zien ;)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:26

;( Ik zou ook niet stoppen als er 10 malloten steeds op me af zouden rennen en "HOOOOO" roepen, terwijl ik overstuur ben.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:27

vinurr schreef:
;( Ik zou ook niet stoppen als er 10 malloten steeds op me af zouden rennen en "HOOOOO" roepen, terwijl ik overstuur ben.

idd

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:00

Ongelovelijk hoe slecht het is georganiseerd is daar.
Die paarden hadden gelijk de bak uit moeten gaan om nog verdere ongelukken te voorkomen.