NHC Deurne, paardenopleidingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mies

Re: NHC Deurne, paardenopleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 08:06

Deurne lijkt mij erg leuk :)
Ik wil graag dierengeneeskunde doen na mijn VWO.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 14:50

Joline_ schreef:
Paarden staat inderdaad zo'n 22u op stal.

Ook ik heb rare dingen over Deurne gehoord, maar dit slaat alles :n En dan wel een opleidingrichting aanbieden in paardenwelzijn... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:08

Heb er over zitten denken om de HBO Paardensport opleiding te doen na HAVO. Maar ik hoor er allemaal van die dingen over dat het slecht betaald of dat je er niks mee kan bereiken ofzo. Maar dat lijkt me toch stug dat je er niks mee kan bereiken of ben ik nou gek? Want ik zie het dus echt helemaal zitten hoor... Kan iemand me (desnoods via PB) wat meer informatie geven :) ?

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:24

Femkuh schreef:
Roosii3jJ schreef:
Helaas is die 22 uur op stal voor voor meer paarden de realiteit..
Hebben ze ook niet iets van een zomer weide? of paddocks?

Met de vakanties komen de paarden full time op de wei (dus met de zomervakantie 6 weken etc.) Dit heb ik van een leraar die daar werkt gehoort op het HE..

Weet hoe de mensen daar zijn, beetje uit de hoogte en manier van rijden is niet mijn stijl :n Weet niet of iemand een 'clinic' heeft gezien van een leerling en leraar van Deurne? Maar dat paard werd omlaag gezaagt, en flink ook! Dit zag je heel goed
Wil Deurne niet afkraken, maar zie het toch meer en vele mensen vinden dit ook zo.. Nee, niet mijn manier van rijden iig..

Wil ik toch even bij zeggen, dat echt niet IEDEREEN uit de hoogte is. en niet IEDEREEN zaagt zn paard naar beneden, het is maar net hoe de ruiter is. er zullen inderdaad veel ruiters zijn die zagen, maar die heb je overal, en ook buiten deurne.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 16:28

KIDOWx"
[quote="Femkuh schreef:
Roosii3jJ schreef:
Helaas is die 22 uur op stal voor voor meer paarden de realiteit..
Hebben ze ook niet iets van een zomer weide? of paddocks?

Met de vakanties komen de paarden full time op de wei (dus met de zomervakantie 6 weken etc.) Dit heb ik van een leraar die daar werkt gehoort op het HE..

Weet hoe de mensen daar zijn, beetje uit de hoogte en manier van rijden is niet mijn stijl :n Weet niet of iemand een 'clinic' heeft gezien van een leerling en leraar van Deurne? Maar dat paard werd omlaag gezaagt, en flink ook! Dit zag je heel goed
Wil Deurne niet afkraken, maar zie het toch meer en vele mensen vinden dit ook zo.. Nee, niet mijn manier van rijden iig..

Wil ik toch even bij zeggen, dat echt niet IEDEREEN uit de hoogte is. en niet IEDEREEN zaagt zn paard naar beneden, het is maar net hoe de ruiter is. er zullen inderdaad veel ruiters zijn die zagen, maar die heb je overal, en ook buiten deurne.[/quote]

nee, dat is inderdaad onzin. Juist de mensen die daar op school zitten vond ik erg gezellig, sportief en leuk!! Uiteraard zaten er wel uitzonderingen bij. Maar de meeste hadden echt het beste met het paard voor, en keken ook zeker naar het welzijn van zijn/haar paard. Ikzelf heb er ook op school gezeten, en ragte mijn paard echt niet af. En zeker niet dat 'zagen'. Van horen zeggen is natuurlijk heel makkelijk, maar je moet het toch eigenlijk zelf gewoon een keertje meemaken voor je er echt over kunt praten.

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 17:21

Ik zit nu in de eerste van het Gymnasium, maar ga hierna niet daarnaartoe. Vroeger wilde ik het wel ,maar ik dnek dat ik beter paarden als hobby kan houden ;)
Daarbij komt, dat ik dat 'dressuur' rijden absoluut niks vindt. Ik vindt dat mensen zo natuurlijk mogelijk met de paarden om moeten gaan.. (om een heel lang verhaal kort te maken)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:56

haha *rolt over de grond van het lachen*
Nou wat ik op die filmpjes zie, als ik dat op school notabene moet leren _O- Nee ik geloof dat ik mijn nichtjes toch gelijk geef die van school zijn vertrokken omdat ze alles al wisten. (hebben een springstal)

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:37

ik heb me aangemeld voor meeloop dagje:)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:52

Ik heb jaaaren geleden Deurne gedaan en nog nooit een dag spijt van gehad. Wat ze me daar geleerd hebben qua doorzettingsvermogen, hard werken en niet opgeven dat pakt niemand me meer af. Als de opleiding nog zo zou zijn als toen(dat je nog om half zes 's ochtends op stal moest zijn en pas om 7 uur ontbijten, eerst je paard verzorgen box uitmesten en het gehele stallenterrein eerst vegen en dan natspuiten en droogtrekken, etc etc) dan ging ik er zo weer drie jaar lang heen.

Van mijn klas zijn er maar twee of drie die daadwerkelijk in de paarden zijn gaan werken waaronder dus ik zelf.

Qua rijden leer je er niet veel, al denk ik met heel veel plezier terug aan de rijlessen van Cor Loeffen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:55

Ik werk graag met paarden en met mensen, maar Deurne, nee, al kreeg ik geld toe.
Mijn benadering is totaal anders (dat zie ik al helemaal als in naar die filmpjes kijk). :D
En ik zie paarden graag op het land in de kudde en ben geinteresseerd in hele andere zaken dan wat daar (aan)geleerd wordt. ;)

(Edit: Buiten het feit dat ik persoonlijk toch meer op HBO niveau zit ;) )

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:26

Mindfields schreef:
Ik heb jaaaren geleden Deurne gedaan en nog nooit een dag spijt van gehad. Wat ze me daar geleerd hebben qua doorzettingsvermogen, hard werken en niet opgeven dat pakt niemand me meer af. Als de opleiding nog zo zou zijn als toen(dat je nog om half zes 's ochtends op stal moest zijn en pas om 7 uur ontbijten, eerst je paard verzorgen box uitmesten en het gehele stallenterrein eerst vegen en dan natspuiten en droogtrekken, etc etc) dan ging ik er zo weer drie jaar lang heen.

Van mijn klas zijn er maar twee of drie die daadwerkelijk in de paarden zijn gaan werken waaronder dus ik zelf.

Qua rijden leer je er niet veel, al denk ik met heel veel plezier terug aan de rijlessen van Cor Loeffen.

zo dat klinkt wel heel anders dan het nu is!
heb verhalen gehoord over die Cor Loeffen, en filmpjes gezien, lijkt me niet erg sympathiek :P al lijkt het me wel dat je van zoon leraar geweldig leert.
Ik vind zowieso (van de verhalen) dat Deurne een erg goede school is en dat je hard moet werken, maar vind het daarentegen wel heel duur. Denk dat het voor veeeel jonge meiden al gauw ophoud wanneer ze het prijskaartje horen, dan kan je zeggen neem een lening ofiets, maar dan ben je over 20 jaar nog niet uitbetaald:P

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:30

in het Noorden zit zoiets gelijks, Paard en Sport opleiding van het AOC Terra.
paarden hebben weidegang, intern is niet verplicht, en de groepen zijn kleiner
waardoor je meer persoonlijke begeleiding hebt.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:36

ik doe een opleiding paardenhouderij op een aoc school

net zo'n goede opleiding, betaal alleen een stuk minder.. wat ik beter kan inversteren in goed les en goede paarden :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:31

KIDOWx schreef:
[

heb verhalen gehoord over die Cor Loeffen, en filmpjes gezien, lijkt me niet erg sympathiek :P al lijkt het me wel dat je van zoon leraar geweldig leert.
Ik vind zowieso (van de verhalen) dat Deurne een erg goede school is en dat je hard moet werken, maar vind het daarentegen wel heel duur. Denk dat het voor veeeel jonge meiden al gauw ophoud wanneer ze het prijskaartje horen, dan kan je zeggen neem een lening ofiets, maar dan ben je over 20 jaar nog niet uitbetaald:P

Cor was keihard en je moest hem niet tegenspreken, gewoon simpelweg doen wat hij zei en dan ging je paard ook daadwerkelijk meteen beter lopen. Maarja als je je mond niet dicht kon houden tegen hem of als je gewoon niet deed wat hij zei, dan kreeg je de volle laag en dan schuwde hij de meest harde scheldwoorden indd niet. Er waren destijds werkelijk waar mensen die een valiumpje namen voordat ze de les ingingen bij hem. Ik vond het echter altijd leuk, en deed gewoon wat ie zei en dan had je geen problemen. We hebben ook enorm met hem gelachen hoor in die tijd. Zelf kon/kan ie een aardig stukkie rijden en ook goed lesgeven als je maar luistert :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:34

Julia_14 schreef:
DE paardenschool van Nederland, maar geen greintje weiland te bekennen :? Paarden staan daar verdorie 22 uur per dag op stal, en die moeten jou zeker wat gaan leren over paardenwelzijn.

ja da's dus ook mijn grootste irritatie punt met deurne

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:20

heb wel gehoord dat ze bezig zijn met weilanden (van iemand die op die school zit)

_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:22

Mindfields schreef:
KIDOWx schreef:
[

Cor was keihard en je moest hem niet tegenspreken, gewoon simpelweg doen wat hij zei en dan ging je paard ook daadwerkelijk meteen beter lopen. Maarja als je je mond niet dicht kon houden tegen hem of als je gewoon niet deed wat hij zei, dan kreeg je de volle laag en dan schuwde hij de meest harde scheldwoorden indd niet. Er waren destijds werkelijk waar mensen die een valiumpje namen voordat ze de les ingingen bij hem. Ik vond het echter altijd leuk, en deed gewoon wat ie zei en dan had je geen problemen. We hebben ook enorm met hem gelachen hoor in die tijd. Zelf kon/kan ie een aardig stukkie rijden en ook goed lesgeven als je maar luistert :D

Ja maar zo gaat het toch ook, je moet gewoon luisteren, hij heeft er verstand van toch:P
nou moet ik zeggen dat ik ook aardig me bekkie bij heb, en me mond dus soms ook niet kan houden, maar denk dat als je les heb van hem en je 1x grote bek heb gehad , dat je je mond wel houd de volgende keer:P

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 06:32

ze moeten wel beginnen met weilanden, met onze opleiding trekken we al mensen die naast deurne wonen,
maar onze school prettiger vinden.
en ja wij hebben weilanden, we krijgen dit jaar een galoppeerbaan! Daar heb ik echt zin in.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:02

Nou ik heb ook mbo paardenhouderij gedaan maar dat was zo verschrikkelijk ongeregeld en een zooitje. Maarja kan ook verschillen per school.

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:25

Mij lijkt het vet leuk. Deurne wil ik wel graag doen, alleen liever in het noorden, AOC terra.. Heb daar betere dingen over gehoord! :j
Ook gewoon omdat het dichterbij is.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:25

ik vind het schandalig zoals de paarden daar gehuisvest zijn, zou daar op geen enkele manier mee in verband willen worden gebracht. werkelijk geen enkel inlevingsvermogen voor deze voering van beleid. overal op diverse nivo's word hard gestreden, voor weidegang, meer bewegingsvrijheid..maar de paardenopleiding zelf???

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:36

Ik zou best daar eens willen kijken of het een goede opleiding is.
En of het echt zo erg is als de mensen zeggen :)
AOC terra wil ik zelf niet heen gaan omdat ik nu VWO doe.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:34

maar Deurne is ook een MBO opleiding toch?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:49

hmm volgens mij is daar ook een HBO opleiding ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:56

Hoefsmid valt toch ook onder MBO of word ik nou gek? :D