arm paard :=

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leinearthur

Re: arm paard :=

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 20:38

Zo'n dik mens op zo'n klein smal gebouwd paardje, dat is echt zielig. dat die gene ook nog sirieus dat paard vast blijft houden en dat paard zo neer zet dat dat dikke mens er op kan. zij past niet eens met haar dikke reet in het zadel. paarden martelaars dat het zijn,, hoop dat het haar niet gelukt is om er op te komen want dat is gewoon te zielig voor worden. Mijn medelijden voor het arme paard..!!!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:58

jolandje schreef:
ook al kan die vrouw misschien neit helpen dat ze zo dik is, dan nog zou ik haar niet op een haf zetten, pak er een shire bij of desnoods een belgisch trekpaard *D

Die zijn veel groter! Daar komt ze helemaal niet op!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:40

upperlady schreef:
jolandje schreef:
ook al kan die vrouw misschien neit helpen dat ze zo dik is, dan nog zou ik haar niet op een haf zetten, pak er een shire bij of desnoods een belgisch trekpaard *D

tuurlijk wel, er zijn altijd mogelijkheden om erop te komen.
maar dit... dit is echt zielig voor dat paard. vrouw is veel en veel te dik :n

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 01:12

Ik vind dit voor beiden sneu.. maar soms denk ik wel; 'Wat dacht je nou zélf...' Een beetje dom is ze wel. Ze kan toch zelf wel bedenken dat ze niet op dat ponietje past? En dan dat ''Too much work.'' Nou, geef het dan óp. Je merkt toch zelf ook dat dit niet kan...

En die pony had geheid last gekregen als ze wél erop was gekomen... dit is gewoon geen combinatie.
Als ik deze vrouw was geweest had ik het niet eens geprobeerd. Een kind kan zien dat dat niet lukken gaat.

En dat ze dan valt en moet huilen... dat vind ik dus echt sneu voor haar. Arme vrouw.

Wat een onzettend brave haflinger trouwens!!

Ik heb trouwens het idee dat ze ook helemaal niet wílde, maar werd opgejut.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 01:22

Ik denk niet dat deze vrouw verstand heeft van paarden. Ik denk ook niet dat zij kan inschatten dat niet ieder paard ieder gewicht kan dragen. Dat zij op een paard wil zitten valt haar dus niet kwalijk te nemen.

De schuldige is degene van wie het paardje is. Die staat het namelijk toe! En waarschijnlijk onder het motto: kan ik ook even lachen.
De nare opmerkingen die over het gewicht van de vrouw worden gemaakt vind ik beneden ieder niveau. Moet ze maar gelijk de grond ingetrapt worden omdat ze toevallig zwaar is?

Een man van zo'n 120 kilo die ik ken wilde zo ontzettend graag een keer paardrijden. En aangezien hij in de lengte niet groot is had hij zelf bedacht dat hij wel op mijn fjord kon rijden. Ik heb hem rustig uitgelegd hoe het werkt met paarden en wat ze kunnen dragen. En wel op een manier dat het voor hem niet beledigend was! En ik heb hem ook beloofd om een geschikter paard te regelen voor een keertje. Dat werd de Bels van een kennis van me, en die man had de middag van zijn leven! Wat was hij blij dat zijn droom eens uitkwam.

Zo kan het ook, met respect!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 01:31

Helemaal eens met femke27. :j
Ik persoonlijk had gewoon medelijden met haar. Als ze inderdaad ziek is, dan snap ik heel goed hoe zoiets je leven verpest. Want net zoals hier, nemen mensen dus direct aan dat ze het wel aan zichzelf te danken zal hebben. Ze word door de mensen in het filmpje gewoon gejend, en echt, dat doet zeer...

Gekkeellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 06:49

Ach kom op, verstand van paarden of niet...met zo'n lijf behoor je op geen 1 paard te gaan zitten. (zelfs geen stevig trekpaard dat mens weegt denk ik 180kilo!)
Ze weet zelf ook wel dat ze hartstikke zwaar is en dan ben je wel heel erg dom als je niet snapt dat je zo niet op een levend dier kan gaan zitten! Ik kan me zelfs gewoon NIET voorstellen dat iemand dat niet weet.
Ik vind het verbazingwekkend dat ze zich laat opjutten door omstanders...ze steekt eerst haar middelvinger op...dus ik denk dat ze beter in plek van die actie had kunnen besluiten om te gaan lopen in plaats van een smalle pony opzadelen met zo'n gigantisch gewicht.
En als ze zich inderdaad laat opjutten door andere dan wens ik haar echt een aantal niet zo'n aardige dingen toe...want als je je eigen zo ver laat drijven om een onschuldig dier zo te behandelen dan ben je toch wel 1 van de domste personen die op aard rondloopt.

Omstander: "Gooi dat babypoesje eens in die diepe sloot"...oohh komop! "Das leuk"...toe nou!!
Persoon: "uuhhmm nou oke dan..als jullie het zeggen" --> *gooit vervolgens poes in de sloot*

Dat is toch precies hetzelfde? Je kwelt een dier omdat omstanders roepen dat je dat moet doen...nee nee dat gaat er bij mij niet in!
En als dit voorbeeldje was gebeurd dan stond heel nederland op zijn kop...en nu gaat er een veeeeeeeeelte zware vrouw op een smal pony ruggetje zitten en dan is het opeens zielig voor die vrouw }:0 |o

Zooww..sorry :(:) maar het moest eruit.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 06:55

geen woorden voor!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 06:59

Gekkeellen schreef:
gatverdamme dat je dat je paard uberhaupt wil aandoen.
Dit soort domme egoistische mensen snap ik nou echt niet...

Ze past niet eens in dat zadel ....

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:01

Miss_Malfoy schreef:
Ik persoonlijk had gewoon medelijden met haar. Als ze inderdaad ziek is, dan snap ik heel goed hoe zoiets je leven verpest. Want net zoals hier, nemen mensen dus direct aan dat ze het wel aan zichzelf te danken zal hebben. Ze word door de mensen in het filmpje gewoon gejend, en echt, dat doet zeer...

Hoor je haar niet schelden?
Zo iemand moet gewoon niet op een paard gaan zitten!
Met haar kan ik geen medelijden hebben, ja mischien omdat ze te dik is!
Maar als ik zo iemand op een waar zou zitten dan zou ik het niet weten ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:03

_Luziream schreef:
Ja maar alle schuld ligt niet alleen bij haar!
de Omstanders hebben een grote rol hierbij.

En niet ieder pondje gaat door het mondje trouwens!
Medisch kan er veel aan de hand zijn(schildklierproblemen!) waardoor iemand ook overgewicht kan krijgen.

Maar goed dat staat er bij het filmpje nu net niet bij.

Voor het paard maakt het geen bal uit waarom ze te zwaar is hoor. En in 90% van de gevallen gaat ieder pondje gewoon door het mondje.....

En wie wie heeft lopen opjutten interesseert me eigenlijk niet, zij maakt uiteindelijk wel de keus om te willen opstappen...... Vind het hele stel gewoon idioot, het paard is als enige verstandig, die kan het echt niet helpen.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:04

femke27 schreef:
Ik denk niet dat deze vrouw verstand heeft van paarden. Ik denk ook niet dat zij kan inschatten dat niet ieder paard ieder gewicht kan dragen. Dat zij op een paard wil zitten valt haar dus niet kwalijk te nemen.

Als ze even goed na zou denken, zou ze ook na kunnen gaan waarom het paard niet wil blijven staan?
Dat als zij met 1 been in de beugel staat en het paard wil al ergens anders gaan staan zegt wel genoeg toch?
Ik vind dit echt een domme reactie sorry hoor! Zou jij zo iemand op je paard laten?

En het is niet zielig voor haar want ze gaat er zelf op zitten! Je ziet zelf toch ook goed dat dit paard het niet fijn vind?

Yamcha schreef:
_Luziream schreef:
Ja maar alle schuld ligt niet alleen bij haar!
de Omstanders hebben een grote rol hierbij.

En niet ieder pondje gaat door het mondje trouwens!
Medisch kan er veel aan de hand zijn(schildklierproblemen!) waardoor iemand ook overgewicht kan krijgen.

Maar goed dat staat er bij het filmpje nu net niet bij.

Voor het paard maakt het geen bal uit waarom ze te zwaar is hoor. En in 90% van de gevallen gaat ieder pondje gewoon door het mondje.....

En wie wie heeft lopen opjutten interesseert me eigenlijk niet, zij maakt uiteindelijk wel de keus om te willen opstappen...... Vind het hele stel gewoon idioot, het paard is als enige verstandig, die kan het echt niet helpen.

Ja inderdaad!

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:28

Aan de ene kant we weten niet de rede waarom ze dik is maar ze kan toch zelf wel bedenken dat ze er niet op komt en te zwaar bent.
En het is altijd nog haar eigen keus om op te stappen.
Dus ik heb geen medelijden met haar hoor.
Vind het nog steeds idioot.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:37

Vind het ook zielig voor het paardje.
Weet de rede niet waarom de vrouw dik is maar denk dat je toch wel door kan hebben dat ze voor dit paardje te dik is.

Mijn paard had echt niet zo braaf gedaan

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:43

Ik vind het echt zielig voor dat paardje hij blijft nog gewoon staan. Ik snap die vrouw echt niet ze had ook gewoonn "nee" kunnen zeggen. Dat is het zelfde als ik van de week ik fietste met mijn verzorg shet met 2 andere meisjes mee die ene op een pony van 1.56 ofzo en een ander van miss 1.25 dus ze vroegen zo wil jy effe op die kleine? ik zeg ik wil het haar niet aandoen ;) (ik ben namelijk 1.75 ofzo)

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:45

upperlady schreef:
jolandje schreef:

Takelwagen :)*

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:56

BeautyEmily schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Hoor je haar niet schelden?
Zo iemand moet gewoon niet op een paard gaan zitten!
Met haar kan ik geen medelijden hebben, ja mischien omdat ze te dik is!
Maar als ik zo iemand op een waar zou zitten dan zou ik het niet weten ....

Ik zou ook schelden als mensen me zo lopen te jennen. Ik zeg niet dat het haar schuld niet is, maar hoeveel mensen die niks van paarden weten kunnen nu inschatten of je te zwaar bent of niet?

Ikzelf vind het gewoon jammer dat die andere twee haar zo graag willen jennen (wat al diep triest is) dat ze daarvoor hun lol voor de gezonheid van het dier laten gaan...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:00

Dit is gewoon zielig voor beide.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:00

gohya schreef:
Dit is gewoon zielig voor beide.

Dat is denk ik een mooie samenvatting, amen. +:)+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:01

O kom op zeg!!!! Paardenkracht, zo sterk als een paard, enz. Dit zijn teksten waaruit leken kunnen opmaken dat een paard ronduit alles kan trekken en dragen. Waarom die vrouw zo aanvallen over haar gebrek aan verstand van paarden.

De enige schuldige is de eigenaar van het paard, die heeft het toegestaan en die had als eigenaar beter moeten weten. Nee, ik zou deze vrouw ook niet op mijn fjord willen hebben. Maar als ze heel graag even op een paard wil zitten dan help ik haar wel dat te realiseren. Deze mensen willen vaak niet eens echt rijden, maar gewoon even die moment opname en dat fotootje.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:07

Miss_malfoy, vaak is het omgedraaid en onderschatten mensen de pk, in mijn ervaringen dan ... Deze mensen weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Vrouwtje misschien niet, maar die heeft de keuze ook om nee te zeggen, maar zou zich wel heel goed kunnen realiseren dat ze te zwaar is.
Zoals femke zegt, voor het filmpje of fototje

Nouja goed, het ook je 't ook wendt of keert poon is de enige verstandigste inderdaad :=

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:36

femke27 schreef:
O kom op zeg!!!! Paardenkracht, zo sterk als een paard, enz. Dit zijn teksten waaruit leken kunnen opmaken dat een paard ronduit alles kan trekken en dragen. Waarom die vrouw zo aanvallen over haar gebrek aan verstand van paarden.

De enige schuldige is de eigenaar van het paard, die heeft het toegestaan en die had als eigenaar beter moeten weten. Nee, ik zou deze vrouw ook niet op mijn fjord willen hebben. Maar als ze heel graag even op een paard wil zitten dan help ik haar wel dat te realiseren. Deze mensen willen vaak niet eens echt rijden, maar gewoon even die moment opname en dat fotootje.

De eigenaar is ook dom ja!
Maar, die vrouw ziet ook goed genoeg dat dat paard het niet fijn vind want hij loopt steeds weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:37

femke27 schreef:

Het zijn ook vaak de leken die juist roepen dat het zielig is als een shetje een karretje trekt....... terwijl wij dan weten dat het best kan......

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:33

Ik ben blij dat het niet gelukt is... Iig dat hoop ik maar, al ga ik daar wel vanuit, want ze kan niet eens in het zadel komen.

Jammer dat er mensen zijn die paarden echt als last dieren zien... Ja, dat zijn ze ook, maar wel tot een bepaalde hoogte. Omstanders, eigenaar en mevrouw zelf kunnen toch wel inschatten dat ze veelte zwaar is voor zo'n powny??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:40

Nou idd, lijkt mij ook geen rocket science :+