Ratina Z en Ludger Beerbaum ,, Prachtigg !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:21

Cherrypop schreef:
_mexx_lady_ schreef:
Ik heb het over Topsport ,, ruiters in algemeen hebben meestal niet zoveel paarden misschien 5 ofzo als ze echt veel rijden
Maar die doen ieder paard zelf en geven ze zelf liefde
de meeste topsportruiters geven hun paard aan hun groom en gaan wat drinken,..
hij verzorgt zijn paardje ook wel voro een klein deeltje

Ik weet niet wat jij voor vage perceptie hebt over topsportruiters. HADDEN WE MAAR DE TIJD OM LEKKER EEN DRANKJE TE GAAN DOEN.
Ik reed 10 paarden per dag, ik mestte uit, ik veegde stallen, ik voerde. En ja ik had een groom die mijn paarden zadelden en poetste. Soms deed ik het ook zelf als daar tijd voor was, maar er zitten maar zoveel uren in een dag en dan moet je gewoon doorwerken en is er geen tijd om lekker te knuffelen... Ik kon mijn paarden van te voren niet zelf longeren omdat ik dan nog een andere aan het trainen was 8)7

En bij topsport horen ook topprijzen, dus hoop handel en verkoop dus een band met 1 van je paarden opbouwen is ook beetje moeilijk soms.
Ik had 14 paarden onder mijn hoede, kan moeilijk met allemaal een speciale band hebben 8)7

:))

MelanieB

Re: Ratina Z en Ludger Beerbaum ,, Prachtigg !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:34

Jeetje wat zijn we hier weer flauw bezig zeg! :n
Kinderachtig hoor.

De TS wilt gewoon een mooi filmpje laten zien.
Ik vind het idd een heel mooi filmpje, zie de band niet zo geweldig maar het is super wat ze doen!
En het is een leuke tribute.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:51

_mexx_lady_ schreef:
Ik denk het dus wel =D
Mijn papa heeft een sportpaard wordt gereden door iemand ,, hij gaat zo vaak mogelijk mee naar de internationale wedstrijden
CSI , CSIO , ...
Ik ken ze wel ,, gewoon groom op laten zadelen ,, rijden ,, afgeven , even hun parcours bekijken dat de groom heeft moeten opnemen ,, en hup wat gaan drinken
Mijn papa zegt zelf dat hij en van de weinige is die nog even meeegaat naar de stallen en het paard persoonlijk zijn beloning geeft met nog wat klopjes en comentaar erbij

Ik denk dat je ook het verschil moet maken tussen een wedstrijdscenario (waar de eigenaar naar het paard komt kijken) en het dagelijkse werk. Ik kan me voorstellen dat een ruiter op het moment dat een eigenaar komt kijken, wat meer tijd voor de eigenaar vrijmaakt en vertrouwd op de groom, die het paard goed kan verzorgen. Want zonder tevreden eigenaar, geen paard. Toch?

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:04

Hm ik denk niet dat de doel van de TS deze discussie is.
Inderdaad leuk filmpje!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 15:19

idd ,, geen discussie die ik hier over wou voern

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:35

.En toch ben je degene die het als argument heeft aangekaart. En dan kan ik je vertellen dat het misschien anders in elkaar steekt dan je op het eerste moment zou vermoeden.