Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Jolliegirl schreef:ben een keer bij een stieren ''vechterij''demo geweest, dit was met jonge stieren, om kunsten te vertonen..
geen speren.. niets... dát is leuk! dan zie je wat voor'n lol de dieren erin hebben, gewoon hoofdstelletje, stiertjes netjes een kapje op de horens voor de veiligheid..
en laat maar lopen die hap.. stier achter paard, paard achter stier.. stonden aan het einde van the game zelfs te neuzen met elkaar...
en daarna... gaan ze het land weer in (de stieren)
dát is leuk!
maar dit... nee walgelijk.. bah bah bah.... heb er geen woorden voor...
Tjah das dus de manier waarop het zou kunnen zodat die dieren er ook plezier van hebben maar jah, dan is het geen traditie meer...

eenitraM schreef:Ik vind het prachtig. heb respect voor het paard én vooral voor de ruiter.
Diablo schreef:eenitraM schreef:Ik vind het prachtig. heb respect voor het paard én vooral voor de ruiter.
Repect voor het paard, ja. Maar waaarom respect voor een ruiter die zijn paard willens en wetens aan dit gevaar blootstelt? Om nog maar niet te spreken van het leed wat hij de stier toebrengt. Nee, daar kan ik echt geen respect voor opbrengen. Minachting, dát wel....
_Esther schreef:De achtergrondmuziek is het enige wat ik mooi vind aan dat filmpje. Nee, ik heb er geen goed woord over, de paarden vluchten gewoon, geen enkele controle, ...
Jolliegirl schreef:en daar gaat het om... traditie..
bah... tradities kunnen ook veranderen hoor!!
net als dat ik gisterne effe zapte op tv.. en iets over mongolié zag... een bloedmooie fjord... en opeens een vent met een bijl.. bats bats.. smakelijk eten...
dan denk ik bij mezelf.... wtf bezielt mensen!!!
eenitraM schreef:Wat een onzin. Alles brengt risico's met zich mee. Ben je ook minachtig toe naar paarden races en cross? Daar wordt het paard ook in gevaar gebracht.
eenitraM schreef:Wat een onzin. Alles brengt risico's met zich mee. Ben je ook minachtig toe naar paarden races en cross? Daar wordt het paard ook in gevaar gebracht.
anneliesdj schreef:Wat mij trouwens opvalt aan dat trainingsfilmpje is dat het paard duidelijk gestressed is in het werk met de stier, bij die gast met de kruiwagen straalt hij veel meer rust uit.
Daarbij valt het ook op dat hij uitsluitend naar links uitwijkt, erg eenzijdige belastig voor het paard, toch niet zo'n kundige ruiter dus.
stef schreef:onzin.... Een goed gefokt cuttingpaard is ook niet bang van koeien...