Wat een beweging en wat een risico..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:23

In het tweede filmpje, als je ziet hoe 'dapper' die ruiter op die schimmel is. Zo hé, een uitgeputte stier aanvallen.....want zeg nou zelf, het is toch wel spectaculair om te zien hoe er speren in een stier geprikt worden die niet meer wegrent van vermoeidheid...bah, ik walg er van.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:29

De achtergrondmuziek is het enige wat ik mooi vind aan dat filmpje. Nee, ik heb er geen goed woord over, de paarden vluchten gewoon, geen enkele controle, ...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:51

anneliesdj schreef:
Jolliegirl schreef:
ben een keer bij een stieren ''vechterij''demo geweest, dit was met jonge stieren, om kunsten te vertonen..
geen speren.. niets... dát is leuk! dan zie je wat voor'n lol de dieren erin hebben, gewoon hoofdstelletje, stiertjes netjes een kapje op de horens voor de veiligheid..
en laat maar lopen die hap.. stier achter paard, paard achter stier.. stonden aan het einde van the game zelfs te neuzen met elkaar...
en daarna... gaan ze het land weer in (de stieren)

dát is leuk!

maar dit... nee walgelijk.. bah bah bah.... heb er geen woorden voor...

Tjah das dus de manier waarop het zou kunnen zodat die dieren er ook plezier van hebben maar jah, dan is het geen traditie meer...

en daar gaat het om... traditie..
bah... tradities kunnen ook veranderen hoor!!
net als dat ik gisterne effe zapte op tv.. en iets over mongolié zag... een bloedmooie fjord... en opeens een vent met een bijl.. bats bats.. smakelijk eten...
dan denk ik bij mezelf.... wtf bezielt mensen!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:25

_Esther

Re: Wat een beweging en wat een risico..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 15:54

Merlin is dat eerste paard, echt een topper, geweldige gangen, bewegingen,... alleen jammer dat ze hem voor het verkeerde gebruiken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:08

Ik vind het prachtig. heb respect voor het paard én vooral voor de ruiter. Een samenhangend geheel.

Die paarden zijn zo fijn op de hulpen dat een menig dressuurruiter jaloers mag zijn.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:06

eenitraM schreef:
Ik vind het prachtig. heb respect voor het paard én vooral voor de ruiter.

Repect voor het paard, ja. Maar waaarom respect voor een ruiter die zijn paard willens en wetens aan dit gevaar blootstelt? Om nog maar niet te spreken van het leed wat hij de stier toebrengt. Nee, daar kan ik echt geen respect voor opbrengen. Minachting, dát wel....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:57

Diablo schreef:
eenitraM schreef:
Ik vind het prachtig. heb respect voor het paard én vooral voor de ruiter.

Repect voor het paard, ja. Maar waaarom respect voor een ruiter die zijn paard willens en wetens aan dit gevaar blootstelt? Om nog maar niet te spreken van het leed wat hij de stier toebrengt. Nee, daar kan ik echt geen respect voor opbrengen. Minachting, dát wel....

Wat een onzin. Alles brengt risico's met zich mee. Ben je ook minachtig toe naar paarden races en cross? Daar wordt het paard ook in gevaar gebracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:02

voor de stier is het vreselijk, wat een marteling,... het paard vind ik erg knap gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:02

eenitraM schreef:
Ik vind het prachtig. heb respect voor het paard én vooral voor de ruiter. Een samenhangend geheel.

Die paarden zijn zo fijn op de hulpen dat een menig dressuurruiter jaloers mag zijn.

en de stier dan..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:08

_Esther schreef:
De achtergrondmuziek is het enige wat ik mooi vind aan dat filmpje. Nee, ik heb er geen goed woord over, de paarden vluchten gewoon, geen enkele controle, ...

Geen controle? Heb je dat eerste filmpje van Merlin wel goed bekeken? Dat is het toppunt van controle.

Het stierenvechten op zich vind ik ook walgelijk, maar Jezus... Wat een bewegingen heeft die Merlin. Dat trainingsfilmpje met die kruiwagen :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:26

Jolliegirl schreef:
en daar gaat het om... traditie..
bah... tradities kunnen ook veranderen hoor!!
net als dat ik gisterne effe zapte op tv.. en iets over mongolié zag... een bloedmooie fjord... en opeens een vent met een bijl.. bats bats.. smakelijk eten...
dan denk ik bij mezelf.... wtf bezielt mensen!!!

Was dat traditie of moesten die mensen gewoon eten? Dat is nogal een verschil namelijk.

eenitraM schreef:
Wat een onzin. Alles brengt risico's met zich mee. Ben je ook minachtig toe naar paarden races en cross? Daar wordt het paard ook in gevaar gebracht.

Dat is pas onzin. Bij cross en paardenrace ben je bezig met een prachtige sport waar alle partijen plezier van hebben, het risico op ongelukken is aanwezig maar alle betrokkenen doen hun best om die zoveel mogelijk te beperken, zoals bij elke tak van paardensport.
Dit stierenvechten is bewust het gevaar (de stier) opzoeken en hierbij hebben NIET alle partijen plezier en wordt er ook nog eens niet geprobeerd risico's in te dammen, ze zoeken juist zoveel mogelijk risico's op.

Ik vind het belachelijk dat je dit met elkaar gaat vergelijken, laad me raden, jij bent dressuurruiter? Alle takken van paardensport brengt risico's met zich mee, je paard kan zich zelfs verstappen als ie in de wei loopt, als je dan zo bezorgd bent moet je er helemaal niet op klimmen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:17

eenitraM schreef:

Een paard bewust voor een stier zetten? Dat vind ik echt heel anders dan races, ik snap de vergelijking die je hier maakt echt niet.

En hoe praat je de marteling van de stier goed?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:25

Wat mij trouwens opvalt aan dat trainingsfilmpje is dat het paard duidelijk gestressed is in het werk met de stier, bij die gast met de kruiwagen straalt hij veel meer rust uit.
Daarbij valt het ook op dat hij uitsluitend naar links uitwijkt, erg eenzijdige belastig voor het paard, toch niet zo'n kundige ruiter dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:27

De "sport" vind in verschrikkelijk, maar Merlin is echt een verschrikkelijk goed paard. Vind m geweldig!

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:31

Walgelijk..

Arm paard en stier :n

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:31

anneliesdj schreef:
Wat mij trouwens opvalt aan dat trainingsfilmpje is dat het paard duidelijk gestressed is in het werk met de stier, bij die gast met de kruiwagen straalt hij veel meer rust uit.
Daarbij valt het ook op dat hij uitsluitend naar links uitwijkt, erg eenzijdige belastig voor het paard, toch niet zo'n kundige ruiter dus.

Uit een trainingsfilmpje van 5min kan je écht niet opmaken dat die ruiter z'n paard alleen maar naar links laat uitwijken. Hij doet het ook vaak genoeg naar rechts. Daarbij kan hij moeilijk zélf die stier controleren en bepalen van welke kant die gaat komen.
Om daaruit te concluderen dat het "niet zo'n kundige ruiter" is, vind ik echt heel erg kort door de bocht. Dit is gewoon commentaar hebben for the sake of it.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:35

Knappe bewegingen maar van dat hele stierengedoe walg ik.. zie het nut er niet van in..

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:38

Snap niet wat het doel is, een paard is een vluchtdier en die laat je opjagen door een stier, sorry hoor maar wat moet daar voor angst bij dat paard aan vooraf zijn gegaan voordat hij zo braaf gehoorzaamt, denk maar niet dat dat paard hier plezier aan beleeft :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:40

onzin.... Een goed gefokt cuttingpaard is ook niet bang van koeien...

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:41

jagen koeien dat paard op dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:42

Precies..... Ik zie ook geen angst bij dit paard. De ruiter rijdt hem zodanig dat het misschien er op lijkt voor een leek?
Ik vind het erg jammer van de speren in de stier, regelrechte dierenmishandeling. Maar de rest vind ik prachtig :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:43

Jullie die altijd over dat vluchten praten: je weet toch dat als een paard zich zo bedreigd voelt dat hij écht wil vluchten, hij dat ten allen tijden gewoon kan? De kracht van één man is niets tegen de kracht van een paard.

stef schreef:
onzin.... Een goed gefokt cuttingpaard is ook niet bang van koeien...

Helemaal mee eens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:55

M_R schreef:
jagen koeien dat paard op dan?

Is in principe niet de bedoeling, maar het zal gerust voorkomen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:55

hier is maar een woord voor WALGELIJK!!!!!
ik heb de filmpjes niet afgekeken, ik kon het niet aan zien, op de bewegingen van het paard heb ik ook niet gelet, ik zag alleen die arme stier.