Dressuur zit in het bloed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:01

tita schreef:
dat meisje heeft helemaal niks onder de knie heeft, heb goed gekeken maar haar hulpen zijn er niet. Ik vind het verplaatsen van haar benen geen hulpen, ze zit wel recht alhoewel ze hangt ook behoorlijk naar achteren..haar benen zijn bewegelijk maar ik haal er geen hulp uit
Ik denk dat dit paard het gewoon aangeleerd is waardoor ie de wissels springt of iemand roept wat waardoor ie dat doet.

De amazone zelf heeft een hele sterke rechterhand waar ze heel hard aan hangt.
Ik vind dit niet normaal paardrijden voor een kind van 6 vind het ergens onverantwoord paard is veels te groot en dan nog zonder zadel.

JUIST zonder zadel........ :j
Ik durf te wedden dat deze jongedame bij leven en welzijn over 15 jaar al meer bereikt heeft dan 99% van Bokt-penny's bij elkaar.

Vudress

Re: Dressuur zit in het bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:03

Mee eens CGJ, dit ziet er al een stuk aangenamer uit dan veel ellende wat ik voorbij zie komen op de fotoforums.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:08

Bonita_Bon schreef:
zeikerds.
Sorry. Eerste wat bij me opkomt na het lezen van bovenstaande reacties (niet allemaal). Tuurlijk is dat paard goed geschoolt, tenzij ze hem dit zelf heeft geleerd (proest) maar dat is bij de meeste grand prix paarden zo heur ;-). meiske zit er prachtig op en geeft redelijke hulpen, dat ze uit het 'zadel' word getrokken is opzich logisch. Hoeveel zou ze wegen? kilootje of 26/28? Als paard zijnde heb je dat snel door. Ik vind het een allerschattigst filmpje, zowel de ruiter als het paard!

volledig mee eens....
toen ik het filmpje zag had ik zoiets van oooh wat geweldig en schattig, en wat een braaf paard! en ach ja, er zijn altijd negatieve reacties op bokt, maar dat weet je als je op bokt zit, dat hoort erbij.
ik lees er over heen en denk ach dat is de mening van iemand anders.....

ik vind het een geweldig filmpje!

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:18

ik krijg bijna het gevoel dat sommige bokkers jaloers worden, het is toch leuk dat zo'n meisje de wissels om de pas rijd. Ik denk dat je niet op dit topic rijtechnisch moet gaan kijken maar gewoon om het principe dat ze het doet (H) en dat vind ik het behoorlijk stoer!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:34

AnneMaaike17 schreef:
ik krijg bijna het gevoel dat sommige bokkers jaloers worden, ....[...].....

Sommige? :D :D :D

103.897 - 25 gok ik.......... :P

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:05

:) haha.. ik denk dat ik ook wel in die richting schat :D

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:10

Ik vindt het super! Je zou maar zown paard hebben die dat toelaat, en als ouder zijnde zou je super trots naast de kant staan glunderen.

En ik denk dat wanneer zei met zadeltje zou rijden, ze de hulpen niet goed zou kunnen geven.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:23

Lara_Silver schreef:
Ik weet niet of jullie wel eens op een hoog geschoold paard hebben gereden? Ook een paard wat de oefeningen al kent is geen robot. Je moet het er alsnog maar zien uit te rijden!

Ik vind het filmpje er leuk uitzien, maar het overtuigd niet van rijkunst. Ze zit er wel verdomd stevig op, daar kan menigeen (incluis ikzelf) nog een puntje aan zuigen. Hoewel sommige paarden net een luie stoel zijn. Wat vbovenstaande betreft ben ik het niet eens: vroegah ook op een oerbraaf, hoog geschoold paard gereden, had de nodige jaren ervaring en was gewoon een supergoed leerpaard: zag er geweldig uit, maar eigenlijk deed je geen moer op dat dier: deed zijn trucjes superbraaf en bij iedereen die er op zat en de "hulpen" zo gaf als de instructeur gaf. Dus zulke paarden zijn er absoluut wel!
Al kan ik dat van het paard uit het filmpje niet zeggen, die ken ik niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:37

Anoniem schreef:
Kirsy schreef:
Sorry maar ben ik de enige die het er niet echt mooi/vriendelijk uit vind zien?
Leuk dat een meisje van 6 galopwissels onder de knie heeft, maar de manier waarop..
Ze wordt constant naar voren getrokken door de teugels lijkt wel en om terug te rijden gaat ze zwaar achterover hangen incl haar handen, niet echt ontspannen imo.
Nou train ik bij lange na niet op GrandPrix niveau (i wish hehehe), maar dit filmpje geeft me geen fijn gevoel.... :?

helemaal mee eens! dit is gewoon een combi van een zeer goed ingeleerd paard en een meisje van 6 dat op het paard kan zitten en de hulpen zijn uitgelegt...

Ja dus? Zo begint iedereen toch? Van een kind van 6 kun je niet verwachten dat ze zit als Anky.

tita schreef:
dat meisje heeft helemaal niks onder de knie heeft, heb goed gekeken maar haar hulpen zijn er niet. Ik vind het verplaatsen van haar benen geen hulpen, ze zit wel recht alhoewel ze hangt ook behoorlijk naar achteren..haar benen zijn bewegelijk maar ik haal er geen hulp uit
Ik denk dat dit paard het gewoon aangeleerd is waardoor ie de wissels springt of iemand roept wat waardoor ie dat doet.

De amazone zelf heeft een hele sterke rechterhand waar ze heel hard aan hangt.
Ik vind dit niet normaal paardrijden voor een kind van 6 vind het ergens onverantwoord paard is veels te groot en dan nog zonder zadel.
Gelukkig zijn er nog wel slimme mensen waardoor ze een cap draagt

Allemensen, de jaloezie straalt er vanaf!

Ze geeft wel degelijk hulpen, kijk maar eens wat beter. Paard zal vast een ouwe rot zijn maar dat wil niet zeggen dat het een robot is! Juist bij de dresuur is het toch de bedoeling subtiele hulpen te geven? Ik vind het super dat ze zonder zadel, zonder sporen de wissels eruit kan rijden, enkel op het terugleggen van het been. En ja, ze hangt wat aan de teugels maar van een 6 jarige kun je niet verwachten dat ze zit als Anky, wat ik hierboven ook al zei.

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:46

Ik kan niet stoppen dit filmpje te kijken, ik vind dit echt super :D

even dit de wereld uit helpen: Ik weet niet of dit paardje een automaatje is of niet, maar boeiend? al zou het zo zijn, dit meisje heeft een mooie zit, mooie balans en daar heeft ze zelf ook hard voor moeten werken!! (helaas komen zulke dingen niet uit de lucht vallen) is dit het nieuwe talent van Nederland?? :D

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:55

Bij mij doet het filmpje het niet. Jammer, ik had het wel willen zien.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:57

KsVrPy schreef:

Klein meisje, groot paard, enkel een elastiek singeltje met een dekje. Rijd wissels om de pas, veranderd van hand en doet het nog een keer, daarna gaat ze terug in draf en daarbij hangt ze behoorlijk achterover.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:57

ik vind het een mooi,knap en lief filmpje. ;)
als mijn dochtertje zo over 4 jaar durft te rijden dan stop ik er gelijk mee :+ ik kan alleen nog maar dromen over de wissels,en zij (en het paard natuurlijk)doet het alsof het niks voorstelt.
echt heel erg knap.

ps volgens mij is het een voltigeersingel......
Laatst bijgewerkt door amazone77 op 04-02-09 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:59

anneliesdj schreef:
KsVrPy schreef:

Klein meisje, groot paard, enkel een elastiek singeltje met een dekje. Rijd wissels om de pas, veranderd van hand en doet het nog een keer, daarna gaat ze terug in draf en daarbij hangt ze behoorlijk achterover.

Ik zie liever zelf het filmpje, dan bepaal ik daar m'n mening wel naar.

Wordt wel steeds jonger tegenwoordig. In 2010 is het een 3 jarige.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:07

Tjah dat jij het filmpje niet kunt zien kan ik niks aan doen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:10

Als je een beetje rond googlet kun je nog best wat vinden over dit meisje, het paard is 25 jaar oud en is van haar moeder (Ingrid Klimke). Het meisje heeft zelf een shetlander waar zij op rijd (op heeft gereden?!) en mee ment. ( http://www.toffiimages.de/var/storage/i ... _large.jpg )

Natuurlijk zit ze niet geweldig, maar ik vind het hartstikke knap en er zijn mensen die 'paardonvriendelijker' rijden en doen..

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:34

nogmaals dit topic is niet geopend om haar rijtechnische gedeelte te beoordelen :p juist om te zien hoe leuk/grappig of in mijn ogen hoe ongelofelijk stoer dit is (H)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:41

CGJ12 schreef:
AnneMaaike17 schreef:

Ik dacht al wat er is er toch met me aan de hand...maar nu weet ik het, ik ben jaloers :)*
Bedankt voor de psychoanalyse :+

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:47

Bonita_Bon schreef:
zeikerds.
Sorry. Eerste wat bij me opkomt na het lezen van bovenstaande reacties (niet allemaal). Tuurlijk is dat paard goed geschoolt, tenzij ze hem dit zelf heeft geleerd (proest) maar dat is bij de meeste grand prix paarden zo heur ;-). meiske zit er prachtig op en geeft redelijke hulpen, dat ze uit het 'zadel' word getrokken is opzich logisch. Hoeveel zou ze wegen? kilootje of 26/28? Als paard zijnde heb je dat snel door. Ik vind het een allerschattigst filmpje, zowel de ruiter als het paard!

Helmaal mee eens! hoeveel mensen zie je niet va ouder leeftijd die nog uit het zadel getrokken worden bij een paard?

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:26

CGJ12 schreef:
AnneMaaike17 schreef:

Lia_ schreef:
Ik dacht al wat er is er toch met me aan de hand...maar nu weet ik het, ik ben jaloers :)*

heerlijk!! mensen die zich aangesproken voelen!! geeft lekker weer dat we gelijk hebben CGJ12 :D i'm lovin it!!!

@ lia, ik zou me afvragen als ik jou was waar je nu écht mee zit, volgens mij is het een minderwaardigheidscomplex :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:27

Dat denk ik ook :j

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:28

CGJ12 schreef:
AnneMaaike17 schreef:

Lia_ schreef:

heerlijk!! mensen die zich aangesproken voelen!! geeft lekker weer dat we gelijk hebben CGJ12 :D i'm lovin it!!!

@ lia, ik zou me afvragen als ik jou was wat er nou écht met je aan de hand is , volgens mij is het een minderwaardigheidscomplex, in opzichte van dat meisje in dit filmpje :D[/quote]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:31

Liever dat dan problemen met mijn kortetermijngeheugen :D
of schrijf je altijd 2x hetzelfde binnen een minuut.....

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:33

nee hoor, maar sommige mensen zijn gewoon zo dom dat ze het na 1 keer niet snappen LIA :D

met de nadruk op LIA welteverstaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:35

Zet dom ook nog op het lijstje van tekortkomingen :D
Verder nog iets?