Travian

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Travian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:20

Zit hier iemand die op s5 speelt en me een plezier kan en wil doen?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 15:42

zit hier iemand op de s1

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 07:37

ik heb me ook aangemeld en speel op s1
ben nog met wat opdrachten bezig. wacht nu op een leger.

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 10:02

Jeps, ik speel op S1

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 10:46

ik heb nu niet zoveel hout om verder te gaan.
moet eerst even sparen denk ik

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:27

ilona21 schreef:
ik heb me ook aangemeld en speel op s1
ben nog met wat opdrachten bezig. wacht nu op een leger.

Stel je van dat "leger" niet teveel voor Clown

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:48

Weetje hoe stom iedereen valt mij telkens aan! Gaaaap En dat terwijl ik er ook niks aan kan doen dat ik niet door had dat je vragen moest doen dus ik niet meer veilig ben en niet goed de opdrachten kan maken.. Boos!

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 11:59

paix schreef:
Weetje hoe stom iedereen valt mij telkens aan! Gaaaap En dat terwijl ik er ook niks aan kan doen dat ik niet door had dat je vragen moest doen dus ik niet meer veilig ben en niet goed de opdrachten kan maken.. Boos!

Schuilplaats groter maken, bij elke level hoger kan je meer grondstoffen verstoppen.
Als het goed is heb je al één gemaakt, de boom is de schuilplaats.. op klikken en groter maken is je allerbeste verdediging in het begin van het spel.

Ik heb er nu 5 in totaal staan, ruimte voor 5000 grondstoffen.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:43

paix schreef:

Wat AafkeB zegt, schuilplaatsen maken.

Verder horen aanvallen er gewoon bij. Zeker in het begin. En ze zullen door blijven gaan als er iets te halen valt.
Wat betreft die opdrachten, die zijn niet verplicht en zijn bedoelt om je op weg te helpen in het spel. Ik geloof dat er 20 zijn. Als je ze alle 20 hebt voltooit sta je er helemaal alleen voor Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:48

Hm.. dit klinkt best als een leuk spel Knipoog
Ik ga ook eens kijken Haha!

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:52

whaha ik heb me ook maar eens aangemelt(A)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 12:57

Ik zit op server 1 Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:00

Voelt iemand zich geroepen om mijn aliantie te worden? Tong uitsteken

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:39

wat is dat? ik ben paix dorp dus zoek me maar op ik ben voor alles in! Tong uitsteken

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:28

ik kan ( sorry als ik er overheen gelezen heb) nergens vinden welke classic server 1 of server 8 ik het best kan gebruiken als ik mij wil registreren, of zijn dit gewoon 2 verschillende werelden(levels)?

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 07:21

fuego3 schreef:
ik kan ( sorry als ik er overheen gelezen heb) nergens vinden welke classic server 1 of server 8 ik het best kan gebruiken als ik mij wil registreren, of zijn dit gewoon 2 verschillende werelden(levels)?

Zijn 2 verschillende werelden. Zijn er in totaal 8 waarvan niet allen op dit moment 'open' zijn. Na het eindspel sluit een bepaalde wererd (server), wordt totaal opgeschoond om daarna (± 2 maand later) weer opgestart te worden.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:38

Er zit wel verschil tussen een Classic-server en een normale server. De Classic-server draait op een oudere Travian-versie dan de normale versie (T3). Zo kan je bij een Classic-server bijv. geen oases overnemen, je hebt geen helden en in je hoofddorp kan je je grondstofvelden maar opwaarderen tot level 12.

Oh en bij een Speed-server gaat alles 3x zo snel qua bouwtijden e.d. Verder is het hetzelfde als T3 Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:29

Hmz.. ik heb al mijn graan op niveau 2, en nog is mijn graanproductie maar 5 per uur.. waarom?

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 14:46

SuperLiesje schreef:
Hmz.. ik heb al mijn graan op niveau 2, en nog is mijn graanproductie maar 5 per uur.. waarom?

Omdat je waarschijnlijk ander dingen gebouwd hebt die een x-aantal graan per uur kosten (bewoners die graan eten) Ook de legers die je aanmaakt eten graan. Lachen

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:40

ik kan nergens vind hoe ik nou goud voor de handel kan verdienen?? en hoe handig is het eigelijk om direct goud in te zetten voor bijvoorbeeld graan, wegens te kort aan deze grondstof , maar bij iedereen in onze wereld?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 08:44

Goud (sowieso wat betreft Travian Plus) moet je alleen gebruiken als je een stuk of 8 (of meer) dorpen hebt. Dan kan het wel makkelijk zijn. Voor nu is het zonde. Kan je beter bewaren Lachen Tekorten van bepaalde grondstoffen; is een kwestie van wachten of andere dorpen overvallen.
Anyway, als je een marktplaats hebt kan je ook (gratis) handelen met andere spelers.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:26

gaat het bij iedereen de eerste dagen zo vrezelijk langzaam Slapen ? en wanneer ,en hoe kun je aanvallen en verdedigen?,, en begin je hier pas mee als je alle opdrachten van je opdrachtgever hebt voltooid?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:44

Ja, het begin gaat langzaam Lachen Later is het haast niet meer bij te benen als je veel dorpen hebt.
Aanvallen kan je altijd. Moet je wel barakken hebben (en een hoofdgebouw niveau 3 + verzamelplaats niveau 1) en troepen trainen (dat doe je in je barakken). Verdedigen doe je door schuilplaatsen te bouwen (ben je later in het spel niet meer nodig en kan je dan afbreken), je muur op te waarderen en verdediging neer te zetten (afhankelijk van welk volk je hebt gekozen). Met aanvallen begin je wanneer je wilt (en wanneer je er de grondstoffen voor hebt). De ervaren spelers beginnen vrijwel gelijk met aanvallen, beginners vaak wat later. Dorpjes met beginnersbescherming kan je niet aanvallen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:48

Ik heb de ervaring inmiddels gemaakt dat goud in het begin heel handig kan zijn om snel naar een bepaald niveau te kunnen groeien, zodat ze je niet meer zo snel aanvallen.
Verder idd niet zo zeer de tutorial volgen, als wel meteen aan het begin schuilplaatsen maken, en daarvan genoeg. Niet teveel aandacht besteden aan leger, wel aan gs. Als je dat op een gegeven moment op peil hebt, gaat de rest zoveel sneller!

Wat betreft de aanvallen: afhankelijk van de server lukt het ook bij de meer ervaren spelers wel of niet om het hoofd boven water te houden. Ik maak dan tegenwoordig ook korte metten met zo'n server, daar gaat de stekker uit en als de server redelijk jong is, begin ik elders op dezelfde server opnieuw. Verder is het ook handig om contact op te nemen met degene die je aanvalt, ga niet schelden of zo, met sommige spelers valt echt wel te praten. En kijk even goed wat er allemaal om je heen zit, ook als je niet aangevallen wordt, zoek contact, maak een praatje over het weer of zo, en als er genoeg van een ally in je omgeving zitten, vraag of je er ook bij mag.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:53

er is al een topic over travian geloof ik Haha! kan m alleen even niet vinden

maar ik zit dus ook op travian en vind het ergggg leuk Haha!