Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 07:39

:wow: Pinterest heeft HippoLogic ontdekt... vandaag maarliefst 129 bezoekers via Pinterest op mijn blog ontvangen. Heb mooie stats met meer dan 200 views vandaag *\o/*

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:06

Jeetje, die reacties, HorseSandS! Ik vind het een leuk filmpje hoor ;)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:49

Gaaf Hippologic!

Ik heb ook een nieuw artikel geplaatst over terug naar school/werk. Ik kan hem alleen niet delen. Maar hij staat in mijn onderschrift. :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:55

Gaaf Hippologic! Ik werk helemaal niet met Pinterest maar fijn dat het zo goed werkt!

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:17

Ik schreef vandaag heel weinig, maar laat wel meer dan 50 foto's van onze trouwdag zien. <3

En Hippologic, gaaf dat ze je ontdekt hebben via pinterest! <3 Altijd fijn die groeiende aantallen.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 20:28

Super gaaf hippologic! Ik ga kijken! En heel mooi RianC!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:59

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:00

Ik had mijn laatste blog bij het clicker topic en ITP VD gedeeld en ben helemaal vergeten jullie hem ook met jullie te delen.

Hij heet How Trick Training Pays Off

Kyra is kreupel en ik heb de veearts laten komen. Ze heeft EMS (Equine Metabolic Syndrome) waarbij hoefbevangenheid, insuline resistentie, overgewicht en Cushing's componenten zijn. Om de graad van de hoefbevangenheid te constateren (eventuele rotatie van hoefbeen) heb ik haar op de foto gezet.

Om rontgenfoto's te maken moet de hoef van de grond, op een houten blokje staan. Laat ik anderhalf jaar geleden deze oefening geleerd te hebben aan Kyra in een Clicker Challenge. Toen vond ik het nog nutteloos, vorige week bij de veearts bleek hij ineens heel nuttig.

Hier het ITP VD topic [VD-ITP] Zinloze VD oefening bleek een jaar later ineens erg nuttig

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:18

Ik zal binnenkort voor bokt een blog schrijven, en zal dut onderwerp dan ook naar mijn eigen blog maken. En het linkje naar het topic komt hier dan ook.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:41

Oef, wat vervelend HippoLogic! Sterkte!
Inderdaad wel heel fijn dat zulke trucjes dan ineens bij de dierenarts van pas komen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:10

Wat vervelend van Kyra... :(

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:34

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:29

Wat een leuk stuk miszeva, ga er dan zeker eens eten als ik bij mijn beste vriend ben in Den Haag! :9

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:33

Oh vis! Ik was laatst nog in Scheveningen en heb toen bij een gewoon restaurant heel lekker vis gegeten. Volgende keer maar naar de echte visboer dan :D Overigens heb ik nog geen visboer gevonden die het visrestaurant op Texel overtreft.

Ik heb op mijn kanaal ook weer nieuwe video's geupload en de video voor vrijdag staat al klaar :)

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:52

Ahh ik ben vegetarier dus geen vis voor mij, maar zal mijn mans eens even inlichten!

Ik schreef een blog over wat ik deze zomer vooral niet deed. Weer eens wat anders haha.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:06

Rianca; geweldig :') Ik herken het volledig. Vooral dat hardlopen...

En de lekkerste vis van Nederland is als hard core vegetariër niet voor mij weggelegd. Al ken ik Simonis wel. :))

Mijn nieuwe post is het vervolg op de vorige.
https://horseoutofthebox.wordpress.com/?p=500
Ik ga proberen (proberen :)) ) met meer frequentie te posten. :j Ook in verband met school.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 07:28

Ik vind je posts over grondwerk echt leuk, Isabel! Heel duidelijk en vrolijk, dat leest fijn. :)
(Ik ben wel benieuwd wat jij minder goed vindt aan parelli, gewoon uit interesse, omdat ik er zelf net mee begin en er nog niet heel veel over weet.)

Haha, heerlijk om dingen niet te doen, Rianca! Soms moet je plannen ook gewoon kunnen veranderen inderdaad. :P

Oh, trouwens, Maureen, ik zag dat jij foto's had gemaakt van mijn instructrice en haar paarden, die waren echt supermooi geworden! (Sorry, dat wilde ik even zeggen) :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:20

Dank je wel happypaardje! :D Leuk om te horen.
Ik vind Parelli niet zo prettig, omdat ik persoonlijk vind dat er nog te veel met straffen gewerkt wordt. (Niet bij iedereen overigens.) En ik vind het minder toegankelijk door middel van de Games. :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:36

Dankjewel happypaardje :D

Ik vind Parelli juist wel fijn! Maar ik geef er wel een eigen draai aan. Zo is het toch een beetje mijn eigen grondwerkstyle. Wat zie jij dan onder straffen met parelli?

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 18:01

Ik geef er inderdaad een eigen draai aan, haha. Het is ook niet echt straffen wat ik zie. Misschien strenger? Ik weet het niet goed te verwoorden iig. Haha.
Het idee erachter spreekt mij wel heel erg aan. :j

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 19:31

Ah, ok, dat je de druk opbouwt bij geen reactie enzo bedoel je? Het hangt er denk ik ook heel erg vanaf hoe je er mee omgaat. Mijn instructrice is opzich wel in parelli geschoold, maar geeft er ook haar eigen draai aan inderdaad.
Ach, bij Emily werkt het goed, en daar gaat het uiteindelijk om :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:05

En die reactie had ik ook kunnen schrijven. Helemaal mee eens dus!
Je kan het ook anders zien; elke leidpaard (hengst of merrie) werkt onder hetzelfde principe, maar op een net andere manier. :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 22:52

Mijn recente post heet: How to turn 'training' into 'fun time' for your horse

Toen ik nog Parelli deed, gaf hij geen straffen. Maar het systematisch gebruik van opvoerende (=aversieve) druk stond me steeds meer tegen. Maar ja als je per se je paard in een niet-zelf-denkende robot wil veranderen werkt het, en dat is wat hij wil van zijn paarden. Ik niet.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 23:18

Ik gebruik mijn motto bij paard als : zo zacht als het kan maar zo hard als het moet. Paarden zijn niet van porselein en als je ziet hoe ze in de kudde naar elkaar doen kan je best een keer je paard corrigeren. Zolang het maar op het moment gebeurd dat het terecht is en niet zomaar in een keer zonder waarschuwing. Zelf gebruik ik ook druk. Wanneer het paard doet wat ik vraag haal ik gelijk de druk weg. Dat is dan de beloning. Ik werk met Zafira niet met snoepjes omdat ze anders alleen gaat schooien :P

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 07:36

Sterkte hippologic! Wat is nu het plan? Is er enige behandeling mogelijk?

Ik ken te weinig van Parelli om daar iets over te zeggen, eigenlijk. In de omgang met de paarden probeer ik zoveel mogelijk te werken met beloningen, maar bijvoorbeeld bij bijten o.i.d. krijgen ze een correctie. Ik weet dat ook bijten anders afgeleerd kan worden, maar ik wil dat zó niet hebben, dat ik daar voor een andere methode kies.

Gave foto's heb je op je blog gedeeld Maureen!

Ik heb, naar aanleiding van de Olympische Spelen, een post geschreven over waarom de IJslandersport voorlopig geen Olympische discipline is