Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Piekosjj schreef:Ja genetisch zou het kunnen kloppen kijken maar je kan niks nuttigs over blauwe ogen en desbetreffende kleuren zeggen zonder het paard of de genetische code te zien. Zo simpel is het. Maargut, ik verdwijn weer in m'n meeleeshoekje
karlli schreef:Piekosjj schreef:Ja genetisch zou het kunnen kloppen kijken maar je kan niks nuttigs over blauwe ogen en desbetreffende kleuren zeggen zonder het paard of de genetische code te zien. Zo simpel is het. Maargut, ik verdwijn weer in m'n meeleeshoekje
Daarbij is het zo dat blauwe ogen bij een volwassen paard met alleen het champagne gen vrijwel niet voorkomen. Het tast namelijk geen pigment aan, dus de ogen blijven vaak hazel of amber kleurig. De basiskleur van de vacht icm kleur van de ogen blijft namelijk in tact. Vaak heeft een volwassen champagne met blauwe ogen dus niet alleen champagne in de genen set

xniieeenke schreef:Die tweede stond er echt al een flinke tijd op, ik heb 'm laten staan. Maar knap hoor
Ik ben niet zo goed met prijzen, meestal vergelijk ik wat met paarden die al op de handel staan dus daar zeg ik nu nog niks over xd
wacht nu al anderhalve dag ofzo...