Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:42

Mijn eigen paard staat ook 10 minuten bij mij vandaan haha! Als zij zo ver zou staan zou het toch minder handig zijn.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:31

Precies wat Janneke zegt inderdaad, ik vind het ook gewoon een fijn idee dat ik zo bij mijn paardje ben mocht er iets zijn. (En gewoon om er lekker vaak even langs te gaan natuurlijk)
Ik vind het knap dat je het volhoudt om er elke keer zo'n eind heen te reizen!

Schreef ik vrijdag nog zo vrolijk over de regen, nu wordt ik er toch wat moe van. Dus tijd voor een lekker, gezellig receptje. Healthy Banana Crumble for One :)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:17

Hoi lieve bokkers!

Mijn naam is Laura, en ik loop al een tijdje het idee om een blog te beginnen! alleen heb ik geen idee waar ik moet beginnen. Ik heb wel wat rond gelezen op internet maar ik word er echt niet echt duidelijk van..

Dus ik vroeg me af of jullie hier tips en tricks hebben voor mij en mij een beetje op weg kunnen helpen?

groetjes, Laura

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:28

Hoi Laura,

wat leuk dat je een blog wilt beginnen! Het is heerlijk om te doen, dus ik zou het van harte aanraden!
Het belangrijkste voor je echt begint, is om voor jezelf een duidelijk doel te hebben. Waar wil je over bloggen? Wat voor sfeer/stijl wil je creëren?
Dat moet je eerst voor jezelf duidelijk hebben, daarna kun je gaan nadenken over een naam, platform etc, alle praktische zaken. Laat het gewoon een tijdje in je omgaan, en probeer te bedenken waar je echt veel over te vertellen hebt en wat je met de wereld wilt delen.

Heb je al wat een idee in welke richting je je blog wilt laten gaan? :)

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 11:33

Hoi!

Bedankt voor je reactie,

Ik wil denk een beetje de richting van lifestyle op. Over de dingen die ik zelf mee maak, dingen die momenteel spelen in de wereld, trends, beauty. Eigenlijk heel gevarieerd.

het is ook niet de behoefte om er groot mee te worden ofzo, ik vind het gewoon heerlijk om te schrijven.

Het lijkt me ook gezellig om hier mee te blijven kletsen naar mate dit plan vordert, als jullie dat natuurlijk goed vinden :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:50

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:57

Ik heb hier in de buurt en verzorg/bijrijdpaard gezocht.
De stal van mijn stiefvader waar ik werk is voor mij 45 min rijden, ik kan hier helaas niet elke dag heen om daar een hele middag te zijn ivm mijn hartafwijking. Hier kun je meer over lezen op mijn blog. www.aafkuslife.nl
En om nou 45 min te rijden om ff lekker een uurtje of anderhalf uur met een paard te werken vond ik niet ideaal, vandaar dat ik wat in de buurt heb gevonden.

Nu heb ik net een vlog gemaakt over mijn verzorgpaard waar ik afscheid van heb genomen en over mijn nieuwe bijrijdpaarden.

Vond je deze vlog nou leuk vergeet je dan niet te abonneren :D

Liefs Aafke xxx

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:35

Boeiend artikel, Dani! Wel iets om over na te denken inderdaad, al zal het, zoals je al zegt, nog geen direct gevaar voor ons als schrijvers opleveren. (Ik zag trouwens nergens een mogelijkheid om te reageren op je site, klopt dat?)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:40

happypaardje schreef:
(Ik zag trouwens nergens een mogelijkheid om te reageren op je site, klopt dat?)

Ja dat klopt. Ik ben bang dat er dan niemand reageert en ik vind dat '0 reacties' zo stom staan :P Dan liever helemaal geen reactiemogelijkheid. Al komt 't vast later nog wel, als ik iets meer vertrouwen in mijn blog heb. Stom eigenlijk, voor anderen bloggen vind ik veel makkelijker dan voor mezelf.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:06

Haha, ach, dat kan, snap het wel inderdaad. (Al zijn er ook plugins die dan "laat een reactie achter" zeggen ipv 0 reacties, mocht je dat ooit nog willen) ;)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:04

Zeer interessant stuk Dani! Erg tof om te zien hoe de techniek zich ontwikkeld heeft, maar hoe deze nog steeds niet kan tippen aan de mens. Echt een goed stuk, en ik had dus ook graag een reactie op de blog zelf achter gelaten :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:44

Hmm, misschien ga ik dan toch eens met m'n webdesigner in overleg. :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:16

happypaardje schreef:
Haha, ach, dat kan, snap het wel inderdaad. (Al zijn er ook plugins die dan "laat een reactie achter" zeggen ipv 0 reacties, mocht je dat ooit nog willen) ;)

Bij mij (WP gratis theme) staat er alleen "leave a comment" niet 0 reacties.

Ik was eerst ook heel nerveus dat mensen op mijn blog zouden reageren maar dat gebeurt zelden. Als ze iets plaatsen is het iets leuks.

Nu kan ik me er niet druk om maken. Ik had laatst alleen een irritante lezer die duidelijk een discussie wilde uitlokken... := Maar daar ben ik niet te veel op in gegaan. Ik zag trouwens later dat ik alle comments kan moderaten _O- ik heb het niet gedaan, maar vond het wel grappig dat het kon.

Gisteren is weer een artikel van mij gepubliceerd *\o/* in een online paarden magazine voor tieners: TeenEquine. Om het te lezen moet je gratis lid worden (en uitschrijven als je geen lid wilt blijven).
Pagina 56: http://www.teenequine.co.uk/subscribe-today

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:07

Wat gaaf Sandra! Je bent maar goed bezig de laatste tijd, super! :j

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:35

Dani schreef:
Ik schrijf over heeeel andere onderwerpen dan de meesten hier, omdat ik 't vanuit mijn werk doe, maar misschien vinden sommigen dit toch wel leuk om te lezen: Kunnen robots straks beter schrijven dan mensen?

_O_
Ik heb net een hele tijd jouw blog door zitten kijken. Ik ben echt heel gefascineerd met jouw beroep/bedrijf en je hebt echt een hele fijne schrijfstijl. Mag ik vragen hoe jij begonnen bent met dit werk? Heb je eerst voor een bedrijf gewerkt of ben je gewoon meteen voor jezelf begonnen? En hoe zit dat met klanten werven? Wil dat een beetje?
(Misschien te veel vragen haha)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:01

Bedankt voor het compliment! :) Ik heb Engelse Literatuur gestudeerd en wilde daarna graag iets met schrijven doen. Maar het is een lastige sector om werk in te vinden en ik heb wat fysieke mankementen dus 40 uur werken red ik ook niet elke week. Ik werd knetterdepresief van thuis zitten te niksen en maar afwachten of er op een sollicitatie gereageerd zou worden, dus toen besloot ik 't maar gewoon zelf te doen :D Ik ben dus meteen voor mezelf begonnen, eigenlijk zonder ervaring. Klanten werven gaat beter nu ik een nieuwe website heb, maar het moet nog wel beter want ik kan er nu nog niet goed van leven. Maar het groeit wel, dus dat gaat wel goed komen. :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:27

Heel gaaf wel! Hoe lang ben je hier nu mee bezig als ik vragen mag?
Leuk dat het ook echt aan het groeien is, lijkt me echt iets met veel potentie.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:59

Ruim een jaar, nu. En ik begon echt vanaf niks. Zelf een website gebouwd, geen netwerk, eigenlijk geen flauw idee hoe ik dit moest doen, haha.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:39

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:23

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:22

Hoi allemaal! Ik ben even niet online geweest, had water over mijn macbook laten vallen... Maar inmiddels gelukkig een nieuwe!

Maureen95 schreef:
Vandaag heb ik samen met Feline van Felinehoi een video opgenomen over paddock paradises. Wordt echt een superleuke video :):)

Wat leuk Maureen!

Ah dat PP ken ik! Dat ligt bij het spoor, toch? Is een mooi terrein inderdaad.

Ik was afgelopen zondag op het WK jonge dressuur paarden waar ik heb gevolgd. https://www.youtube.com/watch?v=bznqf5x_sTE

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 00:38

Leuk Dani, je bent goed bezig. Ik heb even op je site gekeken!

Ik had gisteren weer een Fact Friday: ‘Horses can learn to use symbols to communicate their preferences’
Dat gaat over het onderzoek in Noorwegen waar ze 23 paarden hebben geleerd middels symbolen hun voorkeur aan te geven over "deken af", "deken om" en "laat het zoals het is" (als ze een deken om hebben, laat die om en als ze zonder deken zijn, er geen op leggen). Alle paarden leerden de symbolen dv clicker training en ze leerden het allemaal binnen 14 dagen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 07:31

Dat is interessant! Bijzonder ook (logisch) dat paarden daar een eigen mening in hebben.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:45

Wie weet hoe je je lettertype aanpast in een wordpress blog? Of zit je lettertype vast aan het thema?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:04

Dat zou volgens mij wel via de source code moeten kunnen, maar dan moet je denk ik wel de codenaam van het lettertype weten. Misschien even googlen, dan kun je vast ergens een uitleg vinden. Volgens mij kan het wel namelijk. :)