Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:22

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:12

Travel_me Gefeliciteerd met je eerste video. Ik denk dat het echt een toegevoegde waarde heeft voor je blog. Ik heb wel een verbeterpuntje. Voor iemand als ik-die nog nooit in Java of Bali is geweest- mis ik dan wel wat informatie over wat ik eigenlijk zie: een stem die bijvoorbeeld de naam zegt van de wetenswaardigheden of een ondertitel. Bijvoorbeeld in het begin op 0:10 ben je duidelijk in een bezienswaardigheid, maar is die op Bali of op Java? Hoe heeft dat ding. Nu ben ik heel nieuwsgierig. :)

@Mara: lam vind ik soms wel lekker,(vers) maar geit en schaap is heel uitgesproken. Niet mijn smaak. Hier komt al het schaap/lamsvlees uit Australië dus dat helpt ook niet als bijdrage in duurzaamheid. ;)

Ik heb gisteren (donderdag) in plaats van vandaag op de 'publiceer-knop' gedrukt. Ik wilde op 'schedule' drukken, haha. Mis! Mijn blog heet:
Force-free Horse Training: is it possible?

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:44

Hm, geit.. Ik weet niet, schaap was nooit echt mijn ding, dus of geit beter is... Maargoed, als vegetariër hoef ik me daar tegenwoordig geen zorgen meer om te maken. :D
Maar opzich zou het wel goed zijn om meer van zulke dieren te eten in plaats van alleen koe en varken denk ik.

Ik was vandaag weer eens een middagje in Zupthen (altijd zo'n ideale tussenstop halverwege de reis van mijn eigen woonplek naar mijn ouders), en ik vond het tijd om daar weer eens wat over te schrijven. Het is zo'n geweldig stadje!
Hotspots in Zutphen

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:48

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:36

Gefeliciteerd met Zafira!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 17:50

Dankjewel!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 11:19

HippoLogic: bedankt voor je tip. In de meeste reisfilmpjes wordt dit niet gedaan, omdat het vooral door medereizigers bekeken wordt, maar ik ga even kijken wat ik ermee kan doen.

Vandaag een landeninfo over Laos: http://www.justtravelme.nl/landeninform ... atie-laos/
Gelukkig had ik deze nog klaar staan, want 25 uur gewerkt in 2 dagen tijd. Kapot dus en mag over een uurtje weer

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 12:03

Theorie video over veelgemaakte fouten te paard interessant? :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:47

Travel_me schreef:
HippoLogic: bedankt voor je tip. In de meeste reisfilmpjes wordt dit niet gedaan, omdat het vooral door medereizigers bekeken wordt, maar ik ga even kijken wat ik ermee kan doen.

Ik wist niet dat dat het geen gewoonte was om te spreken of erbij te zetten wat het precies is dat de kijker ziet. Ik ben zelf zo gewend om alles te verklaren (ik maak instructie training videos). :)

AlwaysH schreef:

Volgens mij is dat een oneindig lange serie. +:)+ Doen dus.

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:33

Zo weer even wat aanpassingen aan mijn blog gedaan.
Heb weer nieuwe blogs en vlogs online.
Van lekkere recepten tot paardenvlogs.
Neem een kijkje op www.aafkuslife.nl en laat me weten wat je er van vind.

Liefs Aafke

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:41

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:07

AlwaysH schreef:

Ja, zeker! Zolang je maar probeert om het positief te houden, misschien met wat humor of echt hoe het beter kan. :)

Ik ben vandaag lekker wat met mijn blog aan het rommelen geweest. Ik heb een nieuw business plan gemaakt, een nieuw artikel (ook iets anders dan ik gewend ben), en vanaf nu ga ik een nieuwsbrief versturen.
Hier is het artikel: Nature news of the past week

Wat vinden jullie van zo'n soort post? Oh, en mochten jullie je willen inschrijven voor de nieuwsbrief, heel graag! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:23

Ik heb me ingeschreven voor je nieuwsbrief. Ik heb nog wel wat verbetertips voor je als je dat wilt. :)

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 20:43

Dankje! En ja, verbetertips zijn altijd welkom, graag! :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:51

Ik pb je. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:15

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:25

Hoi hoi! Iedereen druk zo te lezen, leuk! Ik vind voor uit schrijven naast mijn stage wel lastig.. Doordat ik op hun blogs ook schrijf en achter de schermen redelijk druk ben, 'vergeet' ik mijn eigen blog nog wel eens.. Vandaag de hele ochtend bezig geweest met een travel video en ik vind het editen echt super leuk worden! Ben benieuwd wat jullie van de video vinden.

Zometeen weer verder met mijn blog en de volgende vlog editen.

Geit heb ik eigenlijk nooit gegeten. Ben er niet op tegen, maar geen idee of ik het lust. Lam vind ik wel erg lekker, mits het vers is etc.

Het lijkt mij echt tof om naar dergelijke blog bijeenkomsten te gaan. Zouden ze dat ook in Nederland hebben? En dan ook laagdrempelig?

Ik ben momenteel allerlei video's aan het bekijken om mijn YouTube kanaal en blog te verbeteren. Dat vind ik dus echt super leuk. Misschien dat ik er nog wel een video of blogpost over maak met mijn favorieten. Lezen of bekijken jullie veel van dat soort video's en blogposts of proberen jullie zelf veel dingen uit?

Mijn travel video is hier te vinden: https://www.youtube.com/watch?v=tjQQmgf1bgk

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:51

MilleniumK schreef:
Het lijkt mij echt tof om naar dergelijke blog bijeenkomsten te gaan. Zouden ze dat ook in Nederland hebben? En dan ook laagdrempelig?

Ik heb even gegoogled op "Meetup bloggers Nederland" en er is 14 augustus een (vrouwen) bloggers lunch in Amsterdam. Je kunt op Meetup zelf ook zoeken of iets starten.
http://www.meetup.com/Amsterdam-Interna ... nch-AIWBB/ :Y) Ik weet niet of je de groep kan zien of dat je je eerst (gratis) moet inschrijven. Ik geloof dat deze groep openbaar te vinden is, probeer maar.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:58

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:42

Ik vind dat leuk zo'n natuurniews-overzichtspost, Inge! Zeker als je het leuk aan elkaar kan schrijven. Zal soms nog best lastig worden. ;)

Gefeliciteerd met je pony Maureen! Ben superbenieuwd naar foto's! :D <3

Mooie blog heb je Aafke, je YouTube-video's zijn ook echt heel leuk. Heb meteen op abonneren geklikt! :D

Jeetje wat is Sapa mooi zeg, Leonie! <3

Kirsten: ik ga je vlog zo kijken, ben benieuwd! :D

Ik heb gisteren ook weer 'n (vervolg)post online gezet. Lekker lang:
http://www.maisonrinde.nl/voor-t-eerst- ... strijddag/

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:34

HippoLogic schreef:
MilleniumK schreef:

Ik heb even gegoogled op "Meetup bloggers Nederland" en er is 14 augustus een (vrouwen) bloggers lunch in Amsterdam. Je kunt op Meetup zelf ook zoeken of iets starten.
http://www.meetup.com/Amsterdam-Interna ... nch-AIWBB/ :Y) Ik weet niet of je de groep kan zien of dat je je eerst (gratis) moet inschrijven. Ik geloof dat deze groep openbaar te vinden is, probeer maar.

Klinkt goed! Het is alleen voor Engels schrijvende bloggers.. Helaas haha. Zouden jullie het leuk vinden om eens in het echt te meeten en dit soort dingen live te bespreken? :)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:34

Leuk Maureen! Ben benieuwd wat je er van vind. Ga de vlog van afgelopen maandag ook nog uploaden vandaag, maar moet nog wat kleine aanpassingen doen :).

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:47

Lijkt mij een tof idee, Kirsten! :D Misschien geeft zo'n meeting wel extra motivatie om nog beter en meer te bloggen!

En jawel: ook m'n artikel voor vandaag staat inmiddels online. Het is een review van m'n allerfavorietste stukje paardenharnachement. <3

http://www.maisonrinde.nl/tried-compare ... eveltrens/

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:22

Dankje Bunn, dat aan elkaar schrijven kan inderdaad nog wel een pittig worden.. Maar ik ga het gewoon proberen vol te houden, en maar kijken hoe het gaat :)

Gaaf bit is dat trouwens! Mijn huisgenootje heeft ook zo'n myler-bit en is er inderdaad ook helemaal fan van. :)

Ziet er mooi uit, die foto, Maureen! Lijkt me lastig om de kleuren goed te krijgen op aluminium, maar dat is goed gegaan dus?

Bij mij vandaag het recept voor mijn favoriete eten op dit moment, makkelijk, gezond, en gewoon erg lekker :D
Lukewarm summer pasta salad

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:59

Ja gelukkig wel! Ben er echt blij mee :D