Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:36

Yontheke schreef:
HippoLogic, ik zie net dat je in Canada zit. Dus negeer mijn vorige vraag maar :D

Ik ga WordPress eens bekijken. Ken er helemaal niets van.

Naja je kan het eerst gratis proberen. En dan altijd nog een abonnement nemen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:36

Fenrir schreef:
Het ligt er ook een beetje aan wat voor soort blog je wilt, als je van plan bent veel (lange) teksten te plaatsen en niet zoveel interactie met je volgers hoeft zou ik ook voor wordpress gaan. :j

Op welke manier bedoel je de interactie met je volgers?

Ben al eens even naar WordPress aan het kijken. Lijkt me inderdaad goed om mee te beginnen.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:38

Fenrir schreef:
Het ligt er ook een beetje aan wat voor soort blog je wilt, als je van plan bent veel (lange) teksten te plaatsen en niet zoveel interactie met je volgers hoeft zou ik ook voor wordpress gaan. :j

Voor welk blogpatform zou je dan wel gaan, als je lange teksten hebt en interactie wilt?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:40

Yontheke schreef:
Fenrir schreef:

Op welke manier bedoel je de interactie met je volgers?

Ben al eens even naar WordPress aan het kijken. Lijkt me inderdaad goed om mee te beginnen.

Berichten sturen/ontvangen, chatten, etc.

Drunksheep

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:44

Juist WordPress is een ontzettend veelzijdig CMS waar je gewoon een 'statische' site mee kan bouwen of juist een interactieve blog. Er zijn zoveel plugins voor! Je zou er zelfs een forum achter kunnen hangen :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:45

@Yontheke: ik woon idd in Canada. Ik merk wel dat ik een groter lezers bereik heb: ik heb lezers over de hele wereld, tot aan China, Azarbijan en Belize toe. Dat heb ik nooit gehad toen ik nog in het Nederlands schreef. ;)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:45

Drunksheep schreef:
Juist WordPress is een ontzettend veelzijdig CMS waar je gewoon een 'statische' site mee kan bouwen of juist een interactieve blog. Er zijn zoveel plugins voor! Je zou er zelfs een forum achter kunnen hangen :)

Wat ik wilde typen je Was mij voor.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:47

De ervaring die ik met Wordpress heb is juist dat Wordpress uitermate geschikt is voor elk soort website/webshop/blog, noem maar op.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:48

Ik heb geteld: bezoekers uit 86 verschillende landen in 2015. :wow:

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:48

Via waar hebben jullie je blogs gehost? Ik zoek iets wat een beetje goedkoop is.. maar zit toch elke keer tegen de 15 euro per maand.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:49

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:49

Drunksheep schreef:

Maar je kunt bijv geen posts van anderen rebloggen, privé berichten/chats sturen en dat soort dingen (voor zover ik weet dan! Heb vroeger WP wel gebruikt, maar nooit heel uitgebreid)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:50

HippoLogic schreef:

Wow wat goed! Ik zeg taart! Oh nee wacht ik heb 43 dagen voor een strakkere buik :') wie Was de sportgoeroe hier? Ik euh kan wel wat hulp gebruiken.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:53

MorningGlory Muffins dan? Lekker en gezond ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:55

HippoLogic schreef:

Leuk! Bij welk land is je blog het populairst? :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:56

Kiki1995 schreef:
Via waar hebben jullie je blogs gehost? Ik zoek iets wat een beetje goedkoop is.. maar zit toch elke keer tegen de 15 euro per maand.

Robohost is tussen de 25-30 euro per jaar. Inclusief domeinnaam en goede service.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:57

Ik ben helaas zelf niet erg handig met foto en bewerkprogramma's. Gebruiken jullie dat veel?

En wauw HippoLogic dat is inderdaad een heel breed publiek ja.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:57

Fenrir schreef:
Drunksheep schreef:

Maar je kunt bijv geen posts van anderen rebloggen, privé berichten/chats sturen en dat soort dingen (voor zover ik weet dan! Heb vroeger WP wel gebruikt, maar nooit heel uitgebreid)

Er zullen vast plugins voor zijn, en anders kun je het natuurlijk zelf (laten) bouwen. Maar bovenstaand lijkt me ook niet echt het doel als je zelf blogs schrijft.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:58

Kiki1995 schreef:

Kijk en dit is dus Chinees voor mij. Wat bedoel je hiermee? :D

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 10:59

Yontheke schreef:
Ik ben helaas zelf niet erg handig met foto en bewerkprogramma's. Gebruiken jullie dat veel?

Ik gebruik Photoshop/Lightroom/Illustrator. Voornamelijk omdat dat mijn 'vakgebied' is, maar voor m'n blog kan ik dan net mijn foto's wat mooier maken (kleur, contrast, vlekje wegwerken enzovoort). Of dus een logo ontwerpen haha.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:00

Drunksheep schreef:
Fenrir schreef:

Er zullen vast plugins voor zijn, en anders kun je het natuurlijk zelf (laten) bouwen. Maar bovenstaand lijkt me ook niet echt het doel als je zelf blogs schrijft.

Daarom zei ik ook, het hangt er vanaf wat voor soort blog je wil :) Ik post veel foto's en educatieve artikelen, dan is het juist wel handig als mensen je berichten (vragen) kunnen sturen. En met oa de reblog functie bereik je direct meer publiek. Maar als ik echt alleen lange artikelen zou schrijven zou ik ook eerder voor WP gaan!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:05

Met WP kun je juist makkelijk rebloggen!
@|Fenrir: USA, op de 2e plek NL en daarna UK en op 4 Canada.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:07

Tazzey; ik had inderdaad ook nooit voor Dublin gekozen, het is dat ik 2 jaar geleden een baan kreeg aangeboden in het midden van Ierland, maar het is echt zo'n gave stad!!

Evelien; Het is het zeker waard!! Mijn grootouders waren er vorige week voor het eerst een weekje, en ook zij vonden het helemaal geweldig :) Wel veel armoede zeiden ze, maar voor de rest ook zo gezellig en mooi!

Qua volgers heb ik er niet zo veel, merk wel dat ik veel meer clicks heb op motivatie achtige posts dan op bijvoorbeeld mijn lijstje van gister. En sinds ik wat actiever ben op Instagram merk ik dat ik vanaf daar ook wat lezers haal :)

Heb het taggen en de catogorien enzo nog helemaal niet echt bekeken, ben daar zo stom mee soms! Moet ik zeker even meer inkijken want ondanks dat ik echt puur schrijf voor mezelf, vind ik het wel leuk zo veel mogelijk mensen te bereiken.. :)

Voor de rest zijn bijna al mijn foto's gewoon van mijn telefoon, via google photos upgeload. Heb wel photoshop en kan er ook goed mee overweg maar momenteel geen geode camera dus zie het nut er nog niet zo van in ...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:08

Drunksheep schreef:
Yontheke schreef:

Ik gebruik Photoshop/Lightroom/Illustrator. Voornamelijk omdat dat mijn 'vakgebied' is, maar voor m'n blog kan ik dan net mijn foto's wat mooier maken (kleur, contrast, vlekje wegwerken enzovoort). Of dus een logo ontwerpen haha.

Ik gebruik het voor mijn blog alleen als ik een foto post. Daarnaast heb ik het voor mijn fotografie. Verder het logo heb ik ook met fotoshop gemaakt, die voor Laura schrijft dan. Die van mijn fotografie heb ik laten maken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:09

HippoLogic schreef:
Met WP kun je juist makkelijk rebloggen!
@|Fenrir: USA, op de 2e plek NL en daarna UK en op 4 Canada.

Dat heb ik nog niet eerder gezien, dacht dat dat niet kon bij WP. My bad dan :D

Denk wel dat ik met mijn blog op WP niet zoveel publiek (volgers) had aangetrokken als nu. Op een of andere manier zie ik toch minder blogs met voornamelijk foto's op WP (of dat ligt gewoon aan de blogs die ik lees :+ ). Ik vond het wel altijd heel prettig werken. Het heeft idd zoveel plug-ins en opties :j