Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
TeSs2411 schreef:annebe schreef:Ik teken ook niet!
Zelf houden wij (mijn gezin) niet van vuurwerk en vind ik het vreselijk dat er ieder jaar weer onschuldige dieren en kinderen de dupe zijn van dit gewelddadige kabaal.
Maar het is meer dan alleen wat knallen en mooie lichtjes, het is een traditie, een mythe en die wil ik niemand af nemen.
Wie zegt dat de traditie weg moet ? daar hebben wij het helemaal niet over.. We hebben het over het afschaffen van vuurwerk voor consumenten.
Kan je mooi de lichtjes en knallen bekijken die de gemeente organiseert . De klok, de sfeer en de hapjes hoeft van mij niet weg hoor. Het gaat puur om het absurde gebruik van vuurwerk door consumenten.
Eileen_ schreef:Dit is gewoon mijn mening, wat heeft dat met topic doorgelezen te maken?
En nee, ik heb idd niet die 9 pagjna's helemaal doorgelezen. Ik heb het wel gewoon snel doorgelezen
Ik begin t er steeds meer mee eens te worsen dat Nederland de kant op gaat van dat de regering steeds meer macht krijfr... Alles wordt verboden. Alcohol en tabak 18+, overal strengere controles, ze mogen in computers van burgers inbreken om te controleren, zwarte piet gedoe (al is dat niet door onze regering). Als nu ook mog vuurwerk wordt afgeschaft...
Wat is de volgende stap? Voetbalwedstrijden moeten worden afgeschaft? Er zijn altijd wel rellen. Raken ook altijd mensen gewond mee.
Ik wordt helemaal gek van al dat verbieden
mies_dummy schreef:Maar het niet afschaffen er is al zo weinig meer echt nederlands blijf dan aub hier van af!
muntdrop schreef:http://nos.nl/l/592507
Yay wat een lol.
En dat ,het is maar 1 dag per jaar, argument vind ik zo'n onzin. Dus het is gewoon 1 dag per jaar prima om spullen van anderen te vernielen en zelfs dieren laatig te vallen? Nou topfeest, wat is de mens toch ziek. Jammer voor de mensen die er wel goed mee om kunnen gaan, maar dat er een paar mensen er goed mee om kunnen gaan is voor mij geen reden om het niet te verbieden. Het is al in zoveel landen verboden voor consumenten, en in Nederland gaat dat dan opeens niet kunnen???.
Bandaloe schreef:Ik denk de branden door het vuurwerk? Dat denk ik tenminste want kan het niet echt ophalen uit het artikel.muntdrop schreef:http://nos.nl/l/592507
Yay wat een lol.
En dat ,het is maar 1 dag per jaar, argument vind ik zo'n onzin. Dus het is gewoon 1 dag per jaar prima om spullen van anderen te vernielen en zelfs dieren laatig te vallen? Nou topfeest, wat is de mens toch ziek. Jammer voor de mensen die er wel goed mee om kunnen gaan, maar dat er een paar mensen er goed mee om kunnen gaan is voor mij geen reden om het niet te verbieden. Het is al in zoveel landen verboden voor consumenten, en in Nederland gaat dat dan opeens niet kunnen???.
Ik vraag mij af wat dat artikel met vuurwerk te maken heeft? Imo niets. Geweld ed zal ook blijven zonder vuurwerk.
Bandaloe schreef:muntdrop schreef:http://nos.nl/l/592507
Yay wat een lol.
Ik vraag mij af wat dat artikel met vuurwerk te maken heeft? Imo niets. Geweld ed zal ook blijven zonder vuurwerk.
Tevens draai je het een beetje om. Er zijn een paar mensen die niet met vuurwerk kunnen omgaan en veel mensen die daar wel goed mee om kunnen gaan. Wij steken hier elk jaar vuurwerk af, net als de hele buurt hier. Nooit een ongeluk gebeurd hoor. Lees hier veel overdreven en (imo) zeurderige reacties..

Bandaloe schreef:muntdrop schreef:http://nos.nl/l/592507
Yay wat een lol.
Tevens draai je het een beetje om. Er zijn een paar mensen die niet met vuurwerk kunnen omgaan en veel mensen die daar wel goed mee om kunnen gaan. Wij steken hier elk jaar vuurwerk af, net als de hele buurt hier. Nooit een ongeluk gebeurd hoor. Lees hier veel overdreven en (imo) zeurderige reacties..
in hun kont gestopt en ontploft worden,. Lijden aan een zeer pijnlijke dood!! Of een dat hondje die om zijn nek vuurwerk krijgt, nee hoor,, heeft niks met vuurwerk te maken he..

MelanieB schreef:Las net 8 mensen blind door vuurwerk. Wát een lol dat vuurwerk. Begin je 2014 goed mee, en je ziet het nooit meer....
hanny_jelke schreef:ik teken niet,
voor die ene keer per jaar, moet het gewoon kunnen,
en dat groepje mensen die zo ziek in hun kop zijn om dieren vuurwerk in hun achterwerk te stoppen of dieren er mee te belagen, die moeten maar eens harder aan gepakt worden, dat rechts systeem hier in nederland klopt van geen kanten. en ze zijn veel te mild, maar moet dan voor al die lui die het wel normaal doen, en die wel op letten, en er niet mee stunten, er dan maar de dupe van zijn? nee vind ik niet, en vind het dus geen goed idee
muntdrop schreef:hanny_jelke schreef:ik teken niet,
voor die ene keer per jaar, moet het gewoon kunnen,
en dat groepje mensen die zo ziek in hun kop zijn om dieren vuurwerk in hun achterwerk te stoppen of dieren er mee te belagen, die moeten maar eens harder aan gepakt worden, dat rechts systeem hier in nederland klopt van geen kanten. en ze zijn veel te mild, maar moet dan voor al die lui die het wel normaal doen, en die wel op letten, en er niet mee stunten, er dan maar de dupe van zijn? nee vind ik niet, en vind het dus geen goed idee
Het punt is, hoe vind je die mensen? Het staat heus niet op hun voorhoofd geschreven nu.
Daarom is gewoon al het vuurwerk voor consumenten verbieden het makkelijkst en veiligst. Tuurlijk zul je altijd dieren mishandeling houden, maar als je hiermee bijvoorbeeld al 10 dieren helpt is dat toch mooi meegenomen?
En vergeet niet, dat een groot deel van de slachtoffers de onschuldige mensen zijn die er alleen maar bijstonden, of langsliepen. Als ze alleen hun eigen handen opbliezen was het pech voor hun. Maar nu hebben juist ook onschuldige dieren en mensen er last van.
denk dat je juist meer iligaalvuurwerk uit andere landen krijgt