Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:36

odetteke schreef:
Vjestagirl schreef:
Ergens tussen hun 30ste en 55ste. Dat is 25jaar. Ergens in die 25 jaar brengen ze 10 jaar door in Nederland. Zeg voor de grap dat ze daar ook tot hun 65ste werken, is er dus nog 25 jaar over om te steken in hun economie, met de kennis die ze hebben opgedaan hier, en thuis door scholing. Ik denk ze dan al meer kunnen doen voor de ontwikkeling van hun land, dan als we doorgaan zoals het nu gaat.

En mensen hebben daar geen kinderen die naar school gaan, geen familie, geen carriere, spreken allemaal Engels :+

Misschien dat jij het een prettig idee zou vinden om 10 jaar weggestuurd te worden naar een Nederlandse ghetto ergens in verwegistan zonder geld om bij de bruiloft van je zus aanwezig te zijn, zonder de begravenis van je ouders bij te wonen, al je vrienden en familie achter te laten etc. maar het merendeel van de Nederlands zit daar niet op te wachten....... Ik vind het een gestoord idee :o

Ze spreken dan wel Engels, dat hebben ze dan namelijk geleerd, want we hebben geld gestoken in hun onderwijs.

En ja, als ik geen geld, geen toekomst niets had, dan zou ik het denk ik prettig vinden om de kans te krijgen om naar een land te gaan waar ze me goed betalen, waar ik kan leren, waar veel voorzieningen zijn. Met het geld wat ik verdien kan ik mijn ouders steunen. Mijn vrienden zitten in dezelfde leeftijdsgroep als ik, en gaan dus ook voor een aantal jaar naar Nederland.

En natuurlijk vliegen die mensen heen en weer voor kerst, voor verjaardagen, voor begravenisen en geboortes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:37

De meesten zullen er wel voor tekenen, hebben niets daar, verveling bittere armoe en geen sociaal normaal contact met familie en ouders als er helemaal niets is. Die komen heus wel een keer thuis tussendoor, er is meer dan alleen maar rooksignalen.. :D , die mensen zullen het prachtig vinden als ze terugkomen in hun dorp en laten zien dat ze wat zijn geworden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:41

Kinderbijslag omhoog? Wat dacht je van afschaffen? Ik zie KB als pure "fokpremie", niks meer en niets minder. Vind het werkelijk belachelijk dat er überhaupt geld wordt gegeven omdat je dan een kind hebt gekregen. Ten eerste is het al niet zo'n prestatie (iedere seconde worden er ik-weet-niet-hoeveel uitgepoept) en ten tweede is het een keuze enkel en alleen van jezelf (en je partner). Daar hoeft een ander (de staat) niet voor op te draaien vind ik.

Als gezin zonder kinderen ben je altijd de sjaak want dan betaal je altijd en krijg je zelden een voordeeltje. Nergens is er een "hondenbijslag" of "paardenbijslag" waar ik van kan profiteren (jammer :P) en als je daar eens iets van zegt (weliswaar met een ;) ) dan krijg je te horen dat je zélf toch voor die "luxe" kiest????) Ja hola, maar JIJ wilt toch ook een kind? Zeur er daarna dan ook niet over! Als je een kind krijgt, dan mag je er ook per definitie over zeuren, lijkt het wel. Want oh, kleding is zo duur, schoenen ook, en wat het allemaal wel niet kost, die sportclubs, speelgoed en noem maar op......
Maar als ik dan vervolgens mopper omdat mijn winterdeken kapot is, krijg je hoongelach en een schamper "Tja, JIJ wilde toch een dure hobby..."

Mensen vinden het geen vergelijk, ik wel. En je kunt hoog of laag springen, mij krijg je niet van iets anders overtuigd.
(Dus probeer het ook maar niet :D )

Het geld voor de kinderbijslag zou ik veel liever geïnvesteerd zien in goed onderwijs, ouderenzorg, gezondheidszorg en/of chronisch zieken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:53

pharagirlke schreef:
Zoals ik al zei maar waar kennelijk rustig overheen gelezen word (al dan niet uit gemak): Het is niet omdat de situatie gunstig was dat ze dat blijft.
Ziekte en scheiding bv zijn dingen die veel veranderen in financiën, zeker als men eerst verlaten word (en er dus ook een heel loon weg valt) en men daarna nog eens langdurig ziek word. (en ik heb het niet over een griepje heb het hier over dingen zoals bv kanker)

Een paard kan je verkopen als zo iets gebeurt... Een kind moet je houden ondanks dat je financiële situatie het niet meer toe laat.. Tenzij je het dus gaat toelaten om kinderen te verkopen is die vergelijking onzin.

zo vjestagirl. Ik blijf mezelf niet herhalen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:16

pharagirlke schreef:
pharagirlke schreef:
Zoals ik al zei maar waar kennelijk rustig overheen gelezen word (al dan niet uit gemak): Het is niet omdat de situatie gunstig was dat ze dat blijft.
Ziekte en scheiding bv zijn dingen die veel veranderen in financiën, zeker als men eerst verlaten word (en er dus ook een heel loon weg valt) en men daarna nog eens langdurig ziek word. (en ik heb het niet over een griepje heb het hier over dingen zoals bv kanker)

Een paard kan je verkopen als zo iets gebeurt... Een kind moet je houden ondanks dat je financiële situatie het niet meer toe laat.. Tenzij je het dus gaat toelaten om kinderen te verkopen is die vergelijking onzin.

zo vjestagirl. Ik blijf mezelf niet herhalen.

En waar jij dan weer overheen leest is dat ik ook al 2 keer gezegt heb dat je prima kinderbijslag kan krijgen in situaties waar je zelf niets aan kunt doen. Zoals ziekte, zoals arbeidsongeschiktheid etc. Maar dat ik het belachelijk vind dat we betalen voor gezonde mensen met een prima baan, die er zelf voor kiezen om kinderen te krijgen en dan ook nog geld toe krijgen. Je kiest er toch zelf voor.

Ik kan ervoor kiezen om een auto te rijden, of om het niet te doen. Maar k moet de auto zelf betalen. Terwijl ik vind dat ik daar ook wel geld voor mag krijgen. Want hij moet onderhouden worden, nieuwe banden, APKtje, benzine moet erin. En het is goed voor de economie, want al dat geld gaat direct huppa weer terug, inc alle belasting die ik erover moet betalen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 08:41

Uiteindelijk zijn er ZOVEEL dingen waar wij voor betalen aan de staat! Waar we het ook niet mee eens zijn en waar alleen zij beter van worden niet wij ,dan is KB nog maar een peuleschilletje.
En zoals hieral al eens een enkele keer meer vermeld staat , trek de EU gelijk.

In Belgie of duitsland hadden wij ook een boerderij met veel grond kunnen kopen daarintegen zitten wij nu gewoon in een rijtjeshuis (en dat voor hetzelfde geld)!
Is dat dan allemaal eerlijk en dat de starters tegenwoordig geen huis meer kunnen kopen (banken lachen ze uit). Is daar al eens over nagedacht dan? Ipv zich ergeren aan een verhoging van de KB.
En daar kan een werkende starter niks aan doen!!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:44

Pfff wat een verhitte discussie; ik durf bijna niet te reageren...............(maar doe het toch)

In het begin van het topic hadden we het over 'het gezin als hoeksteen van de samenleving' precies met dit doel is de KB ooit in het leven geroepen, vlak na de oorlog, er was geen geld en die kinderen hadden we nodig om de economie weer op te bouwen. Als een soort aanmoedigings premie.

Ook nu geldt nog dat we kinderen nodig hebben voor de continuiteit van onze samenleving, dus nog steeds krijgen we een tegemoetkoming in de kosten, van wat die schatjes ons kosten. Natuurlijk blijft het een keuze of je ze 'neemt' of niet. De KB zou niet meer nodig zijn als bijv. de opvang goedkoper of gratis zou worden.

Natuulijk denk je na over de kosten die kinderen met zich mee brengen en als je dat denkt niet te kunnen betalen zou je er beter niet aan kunnen beginnen, en dat is weer een andere discussie. Ik heb er 3 ouder dan 6, toen de eerste geboren werd vonden wij, met 2 zeeer dik betaalde banen, dat we geen KB hoefden te ontvangen. We hadden het simpelweg niet nodig maar nu............ drie kinderen, ik helaas in de WAO terecht gekomen en een man die zich helemaal suf werkt, nu zijn we er best blij mee hoor!!!

Een starters hypotheek................die worden gewoon verstrekt, en hebben ook niet zoveel met overheidsgelden te maken, maar met bankbeleid ( man is hypotheek adviseur)

En ik zou ook best paarden ( we hebben er 4) en honden(3) bijslag willen ontvangen := :=

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:54

Fidele schreef:
en hebben ook niet zoveel met overheidsgelden

Jawel, in de vorm van koopsubsidie.

Verder kan ik me aansluiten bij jouw post Fidele.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:54

odetteke schreef:
Vjestagirl schreef:
Mensen die zeggen dat we al die kinderen nodig hebben: wat zou je zeggen van globalisering? Wie komen over 10 jaar (hell, t gebeurd nu al) onze verpleegsters, doctoren, koks, directeuren, schoonmaaksters, beleidsmedewerksters, winkelbedienden, managers etc. wel uit Afrika, omdat we hier werk hebben en zij daar mensen. Ik denk dat we kinderen zat hebben, en dat 'de toekomst van het land' geen argument is voor meer kinderbijslag.

Laten we nou eens aannemen dat we het geld wat we niet meer aan kinder bijslag betalen (natuurlijk met een overgangsregeling voor iedereen die al kinderen heeft of net zwanger is geworden) steken in het opleiden van kinderen in Afrika etc. Je verbindt daar de voorwaarde aan dat ze ergens tussen hun 30ste en hun 55ste 10 jaar in Nederland komen werken. Dat houdt in dat je altijd jonge arbeidskrachten hebt, en tegelijkertijd investeer je in de ontwikkeling van een land.

Dat lijkt me verstandig en goed voor de ontwikkeling van afrika ............ :n Daar alle mensen die het continent kunnen opbouwen weghalen. En die mensen nemen natuurlijk hun kinderen mee naar nederland/krijgen hun kinderen in nederland, de kinderen zijn het leven in hun eigen land niet meer gewend, willen/kunnen en gaan niet terug. Gevolg: grote ellende. Laat die mensen eerst hun eigen problemen oplossen voordat je ze gaat lastig vallen met onze problemen

Denk dat het een betere oplossing is om daar veel energie in aidsbestrijding te steken, zorgen dat er schoon water is, zorgen dat mensen ZELF voor gezond eten kunnen zorgen en geef voorlichting over geboortebeperking. Dan is het hier ook geen probleem als een gezin 2 of 3 kinderen krijgt.

Haha nee ik zou het de andere kant op doen.. Alle 70 plussers richting het zuiden sturen. Vele gaan al naar spanje etc. Daardoor zou de vergrijzing hier in Nederland kleiner gemaakt kunnen worden, en worden ze lekker verzorgd in een land waar het klimaat vele malen beter is voor ouderen dan dit natte koude kikkerlandje :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:25

Fidele schreef:
Pfff wat een verhitte discussie; ik durf bijna niet te reageren...............(maar doe het toch)

In het begin van het topic hadden we het over 'het gezin als hoeksteen van de samenleving' precies met dit doel is de KB ooit in het leven geroepen, vlak na de oorlog, er was geen geld en die kinderen hadden we nodig om de economie weer op te bouwen. Als een soort aanmoedigings premie.

Ook nu geldt nog dat we kinderen nodig hebben voor de continuiteit van onze samenleving, dus nog steeds krijgen we een tegemoetkoming in de kosten, van wat die schatjes ons kosten. Natuurlijk blijft het een keuze of je ze 'neemt' of niet. De KB zou niet meer nodig zijn als bijv. de opvang goedkoper of gratis zou worden.

Natuulijk denk je na over de kosten die kinderen met zich mee brengen en als je dat denkt niet te kunnen betalen zou je er beter niet aan kunnen beginnen, en dat is weer een andere discussie. Ik heb er 3 ouder dan 6, toen de eerste geboren werd vonden wij, met 2 zeeer dik betaalde banen, dat we geen KB hoefden te ontvangen. We hadden het simpelweg niet nodig maar nu............ drie kinderen, ik helaas in de WAO terecht gekomen en een man die zich helemaal suf werkt, nu zijn we er best blij mee hoor!!!

Een starters hypotheek................die worden gewoon verstrekt, en hebben ook niet zoveel met overheidsgelden te maken, maar met bankbeleid ( man is hypotheek adviseur)

En ik zou ook best paarden ( we hebben er 4) en honden(3) bijslag willen ontvangen := :=

Maar, ipv KB te krijgen, zou jij ook je paarden kunnen verkopen. Dat scheelt ook een slok op een borrel en dan heb je het misschien niet meer nodig.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:44

Dit antwoord had ik kunnen verwachten Vestjagirl, maar nee hoor als ik de KB niet meer krijg red ik het financieel ook wel hoor, maar zoals ik al zei..............het is best prettig zo'n bedrag af en toe!!!

Wij betalen zoals hier eerder gezegd, heel veel belasting en krijgen echt nergens subidie of toeslagen voor, veel vakanties uitjes en weet ik wat zijn voor gezinnen met 2 kinderen, jaja mijn keuze 3 kinderen. Maar om een lang verhaal kort te maken, wij kunnen het allemaal betalen omdat wij en vooral HIJ, (mijn man) zich uit de naad werkt en dan is een extraatje af en toe erg prettig!!!

Ps er zijn buiten koopsubsidie nog meer mogelijkheden

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 10:53

Citaat:

Maar je begrijpt toch wel dat de starters van nu véél meer risico hebben en tot de nek in de schuld zitten?!
Dat ben je toch wel met me eens?Mijn
Mijn man en ik hadden samen toen der tijd FL5000,00 per maand samen netto, met als inbreng dat wij wel ooit aan kinderen wilde...(en dat gebeurde na 2jr na aankoop van het huis).
Ik kan thuis blijven met 2 kinderen maar welk jong gezin kan dat nog? Van nu dan?

Maar hier gaat het topic ook niet over he ;)
Gewoon een petitie die men mag ondertekenen!!

booster

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:59

wij besteden de kinderbijslagi n de kinderen nieuwe kleding sport en school. ik heb getekend en zonder kunnen we ook alles doen voor ze alleen als hun daar zijn eigen centen voor hebben zoals de kinder bijslag waarom niet het wordt toch in het kind gestoken en wat zijn kinderen toekomst voor iedereen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:04

De starters van nu hebben helemaal niet meer risico's... het is een keuze die ze zelf maken...
Als je boven je 'stand' gaat kopen is dat een keuze die je zelf maakt...

Wij hebben destijds ook gekozen om alles te doen met 1 inkomen... ben toen bij de kids thuis gebleven tot de jongste (heb er 3) naar het voortgezet onderwijs is gegaan, en ben toen weer halve dagen gaan werken...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:04

Barmat schreef:
Kinderbijslag omhoog? Wat dacht je van afschaffen? Ik zie KB als pure "fokpremie", niks meer en niets minder. Vind het werkelijk belachelijk dat er überhaupt geld wordt gegeven omdat je dan een kind hebt gekregen. Ten eerste is het al niet zo'n prestatie (iedere seconde worden er ik-weet-niet-hoeveel uitgepoept) en ten tweede is het een keuze enkel en alleen van jezelf (en je partner). Daar hoeft een ander (de staat) niet voor op te draaien vind ik.

Als gezin zonder kinderen ben je altijd de sjaak want dan betaal je altijd en krijg je zelden een voordeeltje. Nergens is er een "hondenbijslag" of "paardenbijslag" waar ik van kan profiteren (jammer :P) en als je daar eens iets van zegt (weliswaar met een ;) ) dan krijg je te horen dat je zélf toch voor die "luxe" kiest????) Ja hola, maar JIJ wilt toch ook een kind? Zeur er daarna dan ook niet over! Als je een kind krijgt, dan mag je er ook per definitie over zeuren, lijkt het wel. Want oh, kleding is zo duur, schoenen ook, en wat het allemaal wel niet kost, die sportclubs, speelgoed en noem maar op......
Maar als ik dan vervolgens mopper omdat mijn winterdeken kapot is, krijg je hoongelach en een schamper "Tja, JIJ wilde toch een dure hobby..."

Mensen vinden het geen vergelijk, ik wel. En je kunt hoog of laag springen, mij krijg je niet van iets anders overtuigd.

Het geld voor de kinderbijslag zou ik veel liever geïnvesteerd zien in goed onderwijs, ouderenzorg, gezondheidszorg en/of chronisch zieken.

Het klopt wat je zegt, maar toch ben ik heel erg blij met mijn fokpremie ;) .

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:13

Barmat schreef:

Heeeeeeeel goed gezegd, ben het helemaal met je eens :j

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:31

Alane schreef:
De starters van nu hebben helemaal niet meer risico's... het is een keuze die ze zelf maken...

Probleem is echter dat als starter bijna alles boven je stand is, vooral als je in het westen woont. Het is kiezen tussen:
1. een max. hypotheek en je kinderen een huis met een tuin geven maar wel elke cent moeten omdraaien.
2. geen max hypotheek maar een portiekflatje 3 hoog met een balkon van 2 bij 1 meter (alles behalve ideaal, want kinderen horen lekker buiten te kunnen spelen)
3. wachten met kinderen krijgen tot je salaris hoog genoeg is (maar tegen die tijd loop je ergens in de 30 en heb je een grote kans dat het krijgen van een kind niet meer zo vanzelfsprekend is)
4. allebei fulltime blijven werken en je kinderen 40 uur per week bij een kdv dumpen.

Geen van allen ideaal dus. We zijn niet voor niets het land waar de moeders de hoogste leeftijd hebben van europa.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:54

Diablo schreef:
russel schreef:
:D :D :D Het moraal van de Nederlandse vrouw... :7

Nou nee...mijn moraal is dat ik zelf voor mijn kinderen wil zorgen. Een ander zadel ik er niet mee op, dat kan ik prima zelf. Ik wíl het ook.

Wij snappen elkaar!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:24

Diablo schreef:
Barmat schreef:

Het klopt wat je zegt, maar toch ben ik heel erg blij met mijn fokpremie ;) .

Dat mag ook hoor, is je goed recht :j Ik weet niet of ik het bericht gemist heb, maar ik zie jou ook nergens er over zeuren dat het méér moet worden, toch? (Of zeuren in het algemeen).

@TS: Ik zie meerdere keren voorbij komen dat je het oh zo oneerlijk vind dat in het buitenland de KB zo hoog is, dat je in het buitenland makkelijk een huisje met grond had kunnen kopen etc etc.... nou: wat let je? Doe dat dan als je je zo ergert! Zeur niet langer over wat je niet hebt, maar zorg dat je het beter krijgt, zou ik zeggen :D Het is voor jou ook weggelegd hoor :)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:42

vivana schreef:
Citaat:

Maar je begrijpt toch wel dat de starters van nu véél meer risico hebben en tot de nek in de schuld zitten?!
Dat ben je toch wel met me eens?Mijn
Mijn man en ik hadden samen toen der tijd FL5000,00 per maand samen netto, met als inbreng dat wij wel ooit aan kinderen wilde...(en dat gebeurde na 2jr na aankoop van het huis).
Ik kan thuis blijven met 2 kinderen maar welk jong gezin kan dat nog? Van nu dan?

Maar hier gaat het topic ook niet over he ;)
Gewoon een petitie die men mag ondertekenen!!

Dat ben ik ook met je eens hoor, er zijn bergen mensen met 2 inkomens, die hard werken en de boel nauwelijks rond kunnen breien. Kinderopvang bijv kost echt bergen geld, je krijgt minder KB als ze zo jong zijn, en als ze dan eenmaal naar school gaan en uit de luiers zijn; en dus minder kosten krijg je meer KB, dat verbaasd mij!!

Nog even over de Europeese wetgeving, soms lijkt het wel of wij in Nederland alleen maar investeren in Europa, wij hebben al veel ingeleverd maar krijgen er naar mijn idee niet heel veel voor terug ( wij als ingezetenen van de EU) ik vind ook dat dit soort 'subsidies' rechtgetrokken moeten worden, ook als dat betekent dat men in bijv Duitsland daardoor minder krijgt, maar liever heb ik hier meer natuurlijk ;)
Laatst bijgewerkt door Fidele op 13-10-09 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:46

Barmat schreef:
Dat mag ook hoor, is je goed recht :j Ik weet niet of ik het bericht gemist heb, maar ik zie jou ook nergens er over zeuren dat het méér moet worden, toch? (Of zeuren in het algemeen).

@TS: Ik zie meerdere keren voorbij komen dat je het oh zo oneerlijk vind dat in het buitenland de KB zo hoog is, dat je in het buitenland makkelijk een huisje met grond had kunnen kopen etc etc.... nou: wat let je? Doe dat dan als je je zo ergert! Zeur niet langer over wat je niet hebt, maar zorg dat je het beter krijgt, zou ik zeggen :D Het is voor jou ook weggelegd hoor :)

Nee, ik zeur niet over dat het hoger moet, dat geluk heb ik al (al mag het altijd natuurlijk :D ). Maar inderdaad, dit, en het feit dat veel dingen in Duitsland goedkoper zijn, heeft ons doen besluiten te vertrekken uit Nederland.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:02

Vjestagirl schreef:
En waar jij dan weer overheen leest is dat ik ook al 2 keer gezegt heb dat je prima kinderbijslag kan krijgen in situaties waar je zelf niets aan kunt doen. Zoals ziekte, zoals arbeidsongeschiktheid etc. Maar dat ik het belachelijk vind dat we betalen voor gezonde mensen met een prima baan, die er zelf voor kiezen om kinderen te krijgen en dan ook nog geld toe krijgen. Je kiest er toch zelf voor.

Ik kan ervoor kiezen om een auto te rijden, of om het niet te doen. Maar k moet de auto zelf betalen. Terwijl ik vind dat ik daar ook wel geld voor mag krijgen. Want hij moet onderhouden worden, nieuwe banden, APKtje, benzine moet erin. En het is goed voor de economie, want al dat geld gaat direct huppa weer terug, inc alle belasting die ik erover moet betalen.

wederom; zo lang het niet wettelijk is om kinderen te verkopen, kan je het niet vergelijken met iets dat je wel mag verkopen.
Sinds wanneer zijn kinderen luxe goederen?

kinderen zijn nodig voor de toekomst, om te zorgen voor jou en mij als wij later oud zijn. ;)
Als niemand "fokt" zal het snel gedaan zijn met onze goede zorg sector.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:08

odetteke schreef:
Alane schreef:

Probleem is echter dat als starter bijna alles boven je stand is, vooral als je in het westen woont. Het is kiezen tussen:
1. een max. hypotheek en je kinderen een huis met een tuin geven maar wel elke cent moeten omdraaien.
2. geen max hypotheek maar een portiekflatje 3 hoog met een balkon van 2 bij 1 meter (alles behalve ideaal, want kinderen horen lekker buiten te kunnen spelen)
3. wachten met kinderen krijgen tot je salaris hoog genoeg is (maar tegen die tijd loop je ergens in de 30 en heb je een grote kans dat het krijgen van een kind niet meer zo vanzelfsprekend is)
4. allebei fulltime blijven werken en je kinderen 40 uur per week bij een kdv dumpen.

Geen van allen ideaal dus. We zijn niet voor niets het land waar de moeders de hoogste leeftijd hebben van europa.

Ze hoeven niet te kopen... en hebben genoeg keuzes... verhuizen naar een regio waar het goedkoper is om een huis te kopen, huren, etc etc.
Als je je kids naar een KDV brengt kun je tegenwoordig net zo goed thuis blijven... en lijkt het er dan op dat je 'werkt' voor de sociale contacten.. je inkomen kun je dan gelijk laten overmaken naar het KDV

@Diablo, je hebt natuurlijk wel makkelijk praten... jij krijgt nu per maand ca dat wat men in NL per kwartaal krijgt, en TS woont in NL en heeft het over gelijk trekken van KB, en dan in NL net zoveel als in bijv. Duitsland...
Ben je dan wel voorstander van een petitie richting EU om Duitsland te verlagen tot op de hoogte van NL?

@Barmat: mijn kids zijn ook jouw toekomst... jouw paarden of honden zijn niemands toekomst. Zij zullen geen huizen bouwen, je bips afvegen als je het zelf niet meer kunt...
En van de KB alleen kun je geen kind onderhouden, en voor de KB hoef je geen kinderen op de wereld te zetten.

Iedereen heeft zijn eigen...De een kan alles de andere bijna niets.
Wij zijn ruimer gaan wonen, met minder grond :) hebben 3 kids, 4 paarden, 1 hond en 2 katten... en ben iedere dag op vakantie in mijn eigen huis.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:16

Alane schreef:
@Diablo, je hebt natuurlijk wel makkelijk praten... jij krijgt nu per maand ca dat wat men in NL per kwartaal krijgt, en TS woont in NL en heeft het over gelijk trekken van KB, en dan in NL net zoveel als in bijv. Duitsland...
Ben je dan wel voorstander van een petitie richting EU om Duitsland te verlagen tot op de hoogte van NL?

Nee natuurlijk niet. Als je mijn posts had gelezen, wist je dat dit één van de redenen was om te vertekken uit Nederland, dan ga ik er natuurlijk niet voor tekenen om de situatie weer te veranderen zoals het in Nederland is.
Ik zal gek zijn, ervoor tekenen om 3 keer minder te krijgen dan nu. Eerlijk of niet eerlijk, ik kijk naar mijn eigen portemonnee, aangezien een ander het niet voor mij doet.

En zo makkelijk praten heb ik niet hoor. Ik heb mijn familie en vrienden achtergelaten in Nederland, mijn man is gaan werken in Duitsland, mijn kinderen moesten naar een Duitse school, ik (en mijn gezin) moest mij de Duitse taal goed eigen maken, ik moest integreren in een ander land, dus makkelijk...nee, maar ik had het er wel voor over.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:18

Alane; jou situatie lijkt wel wat op de mijne alleen heb ik meer honden en minder katten (1 maar) _O- En je hebt gelijk iedereen maakt zijn eigen keuzes!! Mijn motto is dan ook waar een wil is is een weg EN als je ECHT iets wilt bereiken dan lukt dat ook!!!

Verder kun je idd geen kinderen onderhouden van de KB, en je kunt niet weten wat een kind aan kosten met zich mee brengt voor je zwanger wordt, het is meer veel veel meer dan je kunt bedenken!! Neem de KB voor een baby................daar kun je niet eesn de luiers van betalen voor een kwartaal. Nee, de KB is een steuntje in de rug, leuk meegenomen, leuk dat je het krijgt.

Jou laatste zin pharagirlke, daar ben ik het helemaal mee eens...................ik ben zoooooo blij met mijn fokprodukten :D