odetteke schreef:Vjestagirl schreef:Ergens tussen hun 30ste en 55ste. Dat is 25jaar. Ergens in die 25 jaar brengen ze 10 jaar door in Nederland. Zeg voor de grap dat ze daar ook tot hun 65ste werken, is er dus nog 25 jaar over om te steken in hun economie, met de kennis die ze hebben opgedaan hier, en thuis door scholing. Ik denk ze dan al meer kunnen doen voor de ontwikkeling van hun land, dan als we doorgaan zoals het nu gaat.
En mensen hebben daar geen kinderen die naar school gaan, geen familie, geen carriere, spreken allemaal Engels
Misschien dat jij het een prettig idee zou vinden om 10 jaar weggestuurd te worden naar een Nederlandse ghetto ergens in verwegistan zonder geld om bij de bruiloft van je zus aanwezig te zijn, zonder de begravenis van je ouders bij te wonen, al je vrienden en familie achter te laten etc. maar het merendeel van de Nederlands zit daar niet op te wachten....... Ik vind het een gestoord idee
Ze spreken dan wel Engels, dat hebben ze dan namelijk geleerd, want we hebben geld gestoken in hun onderwijs.
En ja, als ik geen geld, geen toekomst niets had, dan zou ik het denk ik prettig vinden om de kans te krijgen om naar een land te gaan waar ze me goed betalen, waar ik kan leren, waar veel voorzieningen zijn. Met het geld wat ik verdien kan ik mijn ouders steunen. Mijn vrienden zitten in dezelfde leeftijdsgroep als ik, en gaan dus ook voor een aantal jaar naar Nederland.
En natuurlijk vliegen die mensen heen en weer voor kerst, voor verjaardagen, voor begravenisen en geboortes.