Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Focussed schreef:Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien,
Als je als beroep fotograaf bent, dan leef je van het geld wat je fotoshoots opbrengen... Dus je lijdt er niet onder aangezien een foto op een site niet zal leiden tot minder vraag naar fotoshoots of zie ik dat verkeerd?
Natuurlijk is het niet eerlijk als er foto's worden gebruikt zonder toestemming, maar mij lijkt het reeël als er een bronvermelding bij komt... Dat is het enige wat je kunt doen denk ik.
) foto's maakt van MIJN paard.. en ik wil die foto's gebruiken (want ik heb jou dan tenslotte betaald
) zou ik het niet fijn vinden als die foto's al door iemand anders zijn gebruikt Anthea schreef:Ik bedoel HT. Dat was eerst toch HP?
Focussed schreef:Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien,
Als je als beroep fotograaf bent, dan leef je van het geld wat je fotoshoots opbrengen... Dus je lijdt er niet onder aangezien een foto op een site niet zal leiden tot minder vraag naar fotoshoots of zie ik dat verkeerd?
Natuurlijk is het niet eerlijk als er foto's worden gebruikt zonder toestemming, maar mij lijkt het reeël als er een bronvermelding bij komt... Dat is het enige wat je kunt doen denk ik.
Orola schreef:Anthea schreef:Ik bedoel HT. Dat was eerst toch HP?
HPS was het eerst, ook al is Paardenspel 1 woord, iedereen noemde het HPS
Hypofocus schreef:Focussed schreef:Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien,
Ja, dat zie je verkeerd...
Niet alle beroeps fotografen leven namelijk van fotoshoots. Er zijn er ook heel veel met een andere werkwijze: gratis fotoshoots en leven van de opbrengst van de verkoop van de foto's aan magazines, bedrijven, etc.
Zo werk ik ook gedeeltelijk...
Bovendien is het vaak zo dat paardenspellen uiteindelijk geld gaan vragen voor het gebruik van een plaatje (bijv. bij Horse Tycoon).
Wat betekend dat het paardenspel geld verdient aan de foto van de fotografen, terwijl die fotografen er helemaal niets voor krijgen en er ook niet aktief iets aan illegaal foto gebruik gedaan wordt.
En dat op zich is al een misdrijf.
Punt is alleen dat het veel geld kost om daar een zaak van te maken, en er niet zo gigantisch veel geld uit te winnen valt.
Lydia_ schreef:Nou, zoals ik zag bij het paardenspel.. *even zoeken* http://www.howrse.com van die digitale paarden hebben zeg maar, weet niet echt een ander woord.
Is dat niet iets? Gewoon wat basis-bouwen doen, en dat je dan zelf je paard kan 'inkleuren' enzo?
Maar dan niet dat je zelf de kleur kiest, dat gebeurt dan automatisch en dan als je fokt, je ook een bepaalde kleur krijgt. Hypofocus schreef:Focussed schreef:Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien,
Ja, dat zie je verkeerd...
Niet alle beroeps fotografen leven namelijk van fotoshoots. Er zijn er ook heel veel met een andere werkwijze: gratis fotoshoots en leven van de opbrengst van de verkoop van de foto's aan magazines, bedrijven, etc.
Zo werk ik ook gedeeltelijk...
Bovendien is het vaak zo dat paardenspellen uiteindelijk geld gaan vragen voor het gebruik van een plaatje (bijv. bij Horse Tycoon).
Wat betekend dat het paardenspel geld verdient aan de foto van de fotografen, terwijl die fotografen er helemaal niets voor krijgen en er ook niet aktief iets aan illegaal foto gebruik gedaan wordt.
En dat op zich is al een misdrijf.
Punt is alleen dat het veel geld kost om daar een rechtzaak van te maken, en er niet zo gigantisch veel geld uit te winnen valt.
Orola schreef:Lydia_ schreef:Nou, zoals ik zag bij het paardenspel.. *even zoeken* http://www.howrse.com van die digitale paarden hebben zeg maar, weet niet echt een ander woord.
Is dat niet iets? Gewoon wat basis-bouwen doen, en dat je dan zelf je paard kan 'inkleuren' enzo?
Daar dacht ik ook al aan! Geen foto's nodigMaar dan niet dat je zelf de kleur kiest, dat gebeurt dan automatisch en dan als je fokt, je ook een bepaalde kleur krijgt.
Het word misschien dan iets minder realistisch (:o ?) maar geen gezeur meer over fotorechten en alles, gewoon lekker van jezelf.
Of wordt dat teveel werk. Lydia_ schreef:Orola schreef:
Daar dacht ik ook al aan! Geen foto's nodigMaar dan niet dat je zelf de kleur kiest, dat gebeurt dan automatisch en dan als je fokt, je ook een bepaalde kleur krijgt.
Ohja! Niet kiezen, maar krijgen.Het word misschien dan iets minder realistisch (:o ?) maar geen gezeur meer over fotorechten en alles, gewoon lekker van jezelf.

Focussed schreef:Ja, precies.
Maar het leukste is natuurlijk wel bij ieder ras een typisch paard (Arabier en shetlander zijn bijv. 2 uiterste).
En dan verschillende kleuren, en verschillende leeftijd. Dus een veulen, jaarling, jong, oud, bejaard ofzo
) 
UpToDance schreef:Het is een goed idee, maar dat betekend dat er maar een paar plaatjes zijn en dus veel mensen hetzelfde plaatje moeten kiezen. Bovendien kost het ons veel geld om te doen lijkt mij. Ik vind het een heel goed idee dat iedereen de bronvermelding erbij moet zetten. Misschien kunnen wij met een paar grote sites ook een deal maken.

(net als iedereen hier
) 
Focussed schreef:Haha ja dat is idd waar.
Het beste idee is denk ik nog een plaatje standaard bij je paard. Die dan verandert afhankelijk van je paard.
Ook leuk, als er dan een veulen geboren wordt is ie eerst zwart en als ie dan langzaam wit zou worden bijv...