Nieuw paardenspel: Jouw Manege!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nieuw paardenspel: Jouw Manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:16

Ik bedoel HT. Dat was eerst toch HP?

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:16

Focussed schreef:
Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien,
Als je als beroep fotograaf bent, dan leef je van het geld wat je fotoshoots opbrengen... Dus je lijdt er niet onder aangezien een foto op een site niet zal leiden tot minder vraag naar fotoshoots of zie ik dat verkeerd?

Natuurlijk is het niet eerlijk als er foto's worden gebruikt zonder toestemming, maar mij lijkt het reeël als er een bronvermelding bij komt... Dat is het enige wat je kunt doen denk ik.

Maar als jij bijvoorbeeld (ik noem maar wat Knipoog) foto's maakt van MIJN paard.. en ik wil die foto's gebruiken (want ik heb jou dan tenslotte betaald Knipoog) zou ik het niet fijn vinden als die foto's al door iemand anders zijn gebruikt

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:17

Anthea schreef:

HPS was het eerst, ook al is Paardenspel 1 woord, iedereen noemde het HPS Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:17

Focussed schreef:
Als je als beroep fotograaf bent, dan leef je van het geld wat je fotoshoots opbrengen... Dus je lijdt er niet onder aangezien een foto op een site niet zal leiden tot minder vraag naar fotoshoots of zie ik dat verkeerd?

Natuurlijk is het niet eerlijk als er foto's worden gebruikt zonder toestemming, maar mij lijkt het reeël als er een bronvermelding bij komt... Dat is het enige wat je kunt doen denk ik.

Ja, dat zie je verkeerd...
Niet alle beroeps fotografen leven namelijk van fotoshoots. Er zijn er ook heel veel met een andere werkwijze: gratis fotoshoots en leven van de opbrengst van de verkoop van de foto's aan magazines, bedrijven, etc.

Zo werk ik ook gedeeltelijk...

Bovendien is het vaak zo dat paardenspellen uiteindelijk geld gaan vragen voor het gebruik van een plaatje (bijv. bij Horse Tycoon).
Wat betekend dat het paardenspel geld verdient aan de foto van de fotografen, terwijl die fotografen er helemaal niets voor krijgen en er ook niet aktief iets aan illegaal foto gebruik gedaan wordt.

En dat op zich is al een misdrijf.
Punt is alleen dat het veel geld kost om daar een rechtzaak van te maken, en er niet zo gigantisch veel geld uit te winnen valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:19

Orola schreef:
Anthea schreef:

HPS was het eerst, ook al is Paardenspel 1 woord, iedereen noemde het HPS Lachen

Dat bedoel ik dus...

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:19

Hypofocus schreef:
Focussed schreef:

Niet alle beroeps fotografen leven namelijk van fotoshoots. Er zijn er ook heel veel met een andere werkwijze: gratis fotoshoots en leven van de opbrengst van de verkoop van de foto's aan magazines, bedrijven, etc.

Bovendien is het vaak zo dat paardenspellen uiteindelijk geld gaan vragen voor het gebruik van een plaatje (bijv. bij Horse Tycoon).
Wat betekend dat het paardenspel geld verdient aan de foto van de fotografen, terwijl die fotografen er helemaal niets voor krijgen en er ook niet aktief iets aan illegaal foto gebruik gedaan wordt.

Punt is alleen dat het veel geld kost om daar een zaak van te maken, en er niet zo gigantisch veel geld uit te winnen valt.

Inderdaad, HT verdiend bij elke keer dat iemand credits koopt voor een foto er weer 1 euro bij.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:27

Nou, zoals ik zag bij het paardenspel.. *even zoeken* http://www.howrse.com van die digitale paarden hebben zeg maar, weet niet echt een ander woord.

Is dat niet iets? Gewoon wat basis-bouwen doen, en dat je dan zelf je paard kan 'inkleuren' enzo?

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:30

Lydia_ schreef:
Nou, zoals ik zag bij het paardenspel.. *even zoeken* http://www.howrse.com van die digitale paarden hebben zeg maar, weet niet echt een ander woord.

Is dat niet iets? Gewoon wat basis-bouwen doen, en dat je dan zelf je paard kan 'inkleuren' enzo?

Daar dacht ik ook al aan! Geen foto's nodig Lachen Maar dan niet dat je zelf de kleur kiest, dat gebeurt dan automatisch en dan als je fokt, je ook een bepaalde kleur krijgt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:32

Hypofocus schreef:
Focussed schreef:

Punt is alleen dat het veel geld kost om daar een rechtzaak van te maken, en er niet zo gigantisch veel geld uit te winnen valt.

Dan snap ik jouw punt Ja

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:38

Orola schreef:
Lydia_ schreef:

Daar dacht ik ook al aan! Geen foto's nodig Lachen Maar dan niet dat je zelf de kleur kiest, dat gebeurt dan automatisch en dan als je fokt, je ook een bepaalde kleur krijgt.

Ohja! Niet kiezen, maar krijgen. Duivel Het word misschien dan iets minder realistisch (:o ?) maar geen gezeur meer over fotorechten en alles, gewoon lekker van jezelf. Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:40

Idd, dat zou eigenlijk nog wel het leukste zijn!

Maar het liefst veranderlijke plaatjes per ras enzo Schijnheilig Of wordt dat teveel werk.

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:41

Lydia_ schreef:
Orola schreef:

Ohja! Niet kiezen, maar krijgen. Duivel Het word misschien dan iets minder realistisch (:o ?) maar geen gezeur meer over fotorechten en alles, gewoon lekker van jezelf. Lachen

Idd, ik had vroeger een spel en daar tekende ik zelf de paarden bij Lachen
Ook bij een spel wat ik met 2 andere mensen speel, maken we onze eigen paarden Haha!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:42

Op het begin gewoon basis-bouwen, en dan zouden er in de loop de'r tijd wel steeds meer komen denk ik? Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:46

Ja, precies.

Maar het leukste is natuurlijk wel bij ieder ras een typisch paard (Arabier en shetlander zijn bijv. 2 uiterste).
En dan verschillende kleuren, en verschillende leeftijd. Dus een veulen, jaarling, jong, oud, bejaard ofzo Clown

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:51

Ieh, wat is dit topic snel gegaan zeg. Ik ben zelf ook nog ideeën aan het bedenken Clown

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:11

Focussed schreef:
Ja, precies.

Maar het leukste is natuurlijk wel bij ieder ras een typisch paard (Arabier en shetlander zijn bijv. 2 uiterste).
En dan verschillende kleuren, en verschillende leeftijd. Dus een veulen, jaarling, jong, oud, bejaard ofzo Clown

wel erg veel werk hoor!
dat zou je beter pas kunnen doen als het spel goed loopt,
en je zeker weet dat je het geld er terug uit kan halen..
(er van uitgaande dat je er zelf niet hele dagen aan wil besteden Knipoog)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:16

Ik zie echt allemaal erg leuke idee'tjes voorbij komen. Maar ik denk dat dat allemaal dingen zijn voor later. Als het spel eenmaal geopend is en als update zijnde.
Ik hoop echt dat het spel januari geopend kan worden, ben heel benieuwd hoe het er nu allemaal uit gaat zien Haha!

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:18

Pfoe,idd,topic gaat snel zeg ! xP

Uhm,ideetjes nodig ? Ik wil altijd wel helpen hoor ! Haha!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:19

UpToDance schreef:
Het is een goed idee, maar dat betekend dat er maar een paar plaatjes zijn en dus veel mensen hetzelfde plaatje moeten kiezen. Bovendien kost het ons veel geld om te doen lijkt mij. Ik vind het een heel goed idee dat iedereen de bronvermelding erbij moet zetten. Misschien kunnen wij met een paar grote sites ook een deal maken.

Over het geld: daar is ook wel wat aan te doen:
evt. kan je op de plaatjes (wel in een bescheiden lettertype) laten zetten van welke fotograaf en het siteadres van hem/haar.
Als je dan tegen de fotograven zegt dat er waarschijnlijk best wat mensen met eigen paarden op komen te zitten,
die mss ook wel fotoshoots willen,
dan kan het toch alleen maar positieve reclame zijn?
Grote kans dat ze dan wel wat van de prijs af willen halen.

Evt. zou je ook nog een aparte pagina met een 'fotogalerij' kunnen maken, van alle plaatjes waaruit je kan kiezen.
Daar kan je natuurlijk ook wat reclame plaatsen voor de fotografen enz.
Ook kan je voor een bepaalde tijd jullie banners e.d. vervangen voor reclame-dingen van de fotografen..
Als je het maar genoeg wil is er zat aan te doen Knipoog

Ik heb eventjes bijgelezen,
mocht je ooit idd mods gaan zoeken:
ik wil wel Clown (net als iedereen hier Huilen van het lachen)

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:20

:p iedereen wil helpen, en hoopt dat het zo snel mogelijk geopend word Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:21

Haha, wie wilt geen mod worden? xD

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:21

Het nadeel van zo'n gallerij is dat iedereen dan dezelfde foto's heeft...

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:23

idd, maar dat is soieso zo met dat idee,
ook zonder zo'n reclame galerij... Clown

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:25

Haha ja dat is idd waar.
Het beste idee is denk ik nog een plaatje standaard bij je paard. Die dan verandert afhankelijk van je paard.

Ook leuk, als er dan een veulen geboren wordt is ie eerst zwart en als ie dan langzaam wit zou worden bijv... Lovers

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:28

Focussed schreef:
Haha ja dat is idd waar.
Het beste idee is denk ik nog een plaatje standaard bij je paard. Die dan verandert afhankelijk van je paard.

Ook leuk, als er dan een veulen geboren wordt is ie eerst zwart en als ie dan langzaam wit zou worden bijv... Lovers

Aah, dat lijkt me leuk een schimmeltje Haha!
Bij de meeste spellen met 'digitale' paarden zijn de veulens wit Clown