Het verhaal van fjord Guusje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Het verhaal van fjord Guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:34

Kelly_Taco schreef:

Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal goed begrepen hebt want ik schrijf eigenlijk hetzelfde als jij doet Haha![/quote]

Ja, maar daarom had ik je erook bij gequot, hmmm had ik iets handiger moeten doen. Bloos

(geloof dat ik nu weer de quote kapot heb gemaakt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:38

Jasmijn, ontspanning, lichtheid en harmonie zijn ver te zoeken bij deze combinatie en daardoor denk ik dat de amazone doorgeschoten is in wat ze van de pony vraagt. Zoals ik al eeder zei: als je vanaf hier verder wilt leren, doe je er goed aan om een ervaren ZT paard te kopen om verder te studeren op het rijden. Maar je fjord zo af blijven knobbelen? Nee bedankt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:40

jasmijn78 schreef:
Dus nogmaals: kijk dan eerst eens in de spiegel of om je heen voordat je al je kritiek op haar richt. Grote kans dat jij je er zelf ook in meer/mindere mate er (on)bewust schuldig aan maakt.

BTW: ik vind het te makkelijk om je bij je kritiek op haar te verschuilen achter combinaties die het beter doen... Ten eerste doet het er niet toe en ten tweede leid je op die manier gewoon slinks de aandacht af van je eigen (on)kunde.... Een hoog 'beste stuurlui aan wal'- gehalte dus wat mij betreft...

Als mijn paard zo tegen mij in verzet zo komen keer op keer dan ging ik toch echt terug naar de basis in plaats van overal rond te bazuinen dat ie op ZZ niveau loopt en piaffe en passage kan.

Waarom ik slinks de aandacht afleid is mij een raadsel. Ik leg uit waarom ik geen respect op kan brengen voor iemand die ten koste van een dier succes of aandacht wil en laat zien waar ik wel respect voor op kan brengen en waar ik van kan genieten.

Wat dat te maken heeft met mijn eigen (on)kunde mag je me uitleggen.

Vind het ook een rare gedachte dat het enige alternatief voor zo'n pony de slager of de manege zou zijn.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:42

wat voor nut heeft het om pagina's vol met jou mening te zetten? iedereen heeft inmiddels ruimschoots verteld hoe hij erover denkt waarom er steeds op door gaan waarom andere mensen proberen te overtuigen van haar slecht handelen, denk dat men dat voor zichzelf wel uit kan maken!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:45

Pashon schreef:
wat voor nut heeft het om pagina's vol met jou mening te zetten? iedereen heeft inmiddels ruimschoots verteld hoe hij erover denkt waarom er steeds op door gaan waarom andere mensen proberen te overtuigen van haar slecht handelen, denk dat men dat voor zichzelf wel uit kan maken!

Dus als iemand reageert op mijn post moet ik gewoon maar geen antwoord meer geven, tja dan kunnen we bokt wel opheffen en valt er weinig meer te discusseren. Knipoog
Het heeft ook weinig nut om elke keer te herhalen hoe geweldig iemand is.

Maar ik zal me hier terugtrekken. Blijkbaar is voor sommige mensen het "succes" van iemand belangrijker dan het welzijn van een paard/pony.
Het zij zo.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:48

ThePast03 schreef:
Pashon schreef:

Dus als iemand reageert op mijn post moet ik gewoon maar geen antwoord meer geven, tja dan kunnen we bokt wel opheffen en valt er weinig meer te discusseren. Knipoog
Het heeft ook weinig nut om elke keer te herhalen hoe geweldig iemand is.

Maar ik zal me hier terugtrekken. Blijkbaar is voor sommige mensen het "succes" van iemand belangrijker dan het welzijn van een paard/pony.
Het zij zo.

jij hoord mij niet zeggen dat er geen discussie gevoer mag worden. ik zeg alleen dat ik het nut niet zie om diverse pagina's lang dezelfde reactie te plaatsen, niet alleen die van jou maar ook die van anderen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:53

Lovely schreef:
Jasmijn, ontspanning, lichtheid en harmonie zijn ver te zoeken bij deze combinatie en daardoor denk ik dat de amazone doorgeschoten is in wat ze van de pony vraagt. Zoals ik al eeder zei: als je vanaf hier verder wilt leren, doe je er goed aan om een ervaren ZT paard te kopen om verder te studeren op het rijden. Maar je fjord zo af blijven knobbelen? Nee bedankt.

Ik heb al eerder aangegeven dat wat mij betreft de rijtechnische kwaliteiten van deze combi niet ter discussie staan. Ik vind het ook nergens naar lijken en ik denk dat je met zo'n pony ook niet die ambitie moet hebben. Het gaat mij om de hypocritsie en de overtrokken reacties en kritiek richting die combinatie. Als ze lelijk en veel te dik was geweest en gepest werd op school en niet in de MC zat (maar hier wel had geroepen dat zij die ambitie had) had iedereen hier oh en ah geroepen op bokt. DAAR gaat het mij om.

Verder denk ik dat er meer te wijten valt aan het systeem dat het mogelijk maakt voor dergelijke combi's om toegelaten te worden tot een dergelijke MC dan het meisje persoonlijk...

ThePast03 schreef:
Als mijn paard zo tegen mij in verzet zo komen keer op keer dan ging ik toch echt terug naar de basis in plaats van overal rond te bazuinen dat ie op ZZ niveau loopt en piaffe en passage kan.

Vooralsnog loopt jouw paard niet op ZZ-niveau... Dus erg makkelijk om dan vanuit die positie vanalles te roepen. Als jij rust vind in de gedachte dat jij het niet zo zou doen, begrijp ik niet waarom je dat zo moet ventileren? Dat is toch jou zaak? Net als dat het haar zaak is om te willen/ te doen wat zij nu wil/doet.

ThePast03 schreef:
Wat dat te maken heeft met mijn eigen (on)kunde mag je me uitleggen.

Het lijkt me beter dat je daar zelf eens over na gaat denken Knipoog Enige zelfkritiek is velen vreemd hier op bokt Knipoog

ThePast03 schreef:
Blijkbaar is voor sommige mensen het "succes" van iemand belangrijker dan het welzijn van een paard/pony.

Ik begrijp dat het voor jou niet te bevatten is dat er ook mensen zijn die zaken van een andere kant kunnen bekijken? Zaken kunnen relativeren? In een breder perspectief kunnen zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:56

Jasmijn, ik ga er maar even vanuit dat je het niet over mij hebt als je het over hypocriete overtrokken reacties hebt, aangezien ik niet tot de underdog knuffelaars hoor (en ThePast03 trouwens ook niet) Lachen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:03

jasmijn78 schreef:
Ik begrijp dat het voor jou niet te bevatten is dat er ook mensen zijn die zaken van een andere kant kunnen bekijken? Zaken kunnen relativeren? In een breder perspectief kunnen zien?

Nog een reactie dan maar, er staat immers een vraagteken achter.

Relativeren kan ik prima, maar in dit geval zou ik dus de ogen moeten sluiten voor de pony.

Jij vraagt mij dingen, ik antwoord daarop en dan moet ik ineens aan zelfkritiek doen?
Waarom persoonlijk worden, waar is dat voor nodig?

Je weet niet over mijn niveau en al helemaal niets over mijn kunde/onkunde. Grappiger nog: die doen er helemaal niets toe.

Hoe ze er verder uitziet zou mij echt een worst wezen, ik ben niet lesbisch dus interesseer me daar niet voor. Nooit gedaan en ook nooit ontevreden geweest met mijn eigen uiterlijk Knipoog
Jij haalt er nu allerlei andere dingen bij en neemt aan dat dat de reden is van sommige kritiek die hier gespuit wordt. Misschien moet jezelf ook wat gaan relativeren en bedenken dat er echt mensen zijn die het niet leuk vinden om te zien dat een paard zo over de top wordt gejaagd. Ongeacht welke ruiter/amazone erop zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:07

Zo Pashon ... Vind je het leuk ofzo om andere neer te halen :s Je laat je zelf wel heeeeelerg kennen hoor !
Ik vind het wel leuk .. JE verhaal Lachen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:10

macholoverr schreef:
Zo Pashon ... Vind je het leuk ofzo om andere neer te halen :s Je laat je zelf wel heeeeelerg kennen hoor !
Ik vind het wel leuk .. JE verhaal Lachen

als er iemand is die zich laat kennen ben jij het op dit moment wel, ik zeg wat ik denk en als jij daar niet over kan is dat jou probleem!
verder als jij mij wat te zeggen hebt kan je dit via pb doen en niet in andere topics proberen mij uit te dagen of iets proberen uit te vechten, hier zijn ze namelijk niet voor!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:10

ThePast03 schreef:
Misschien moet jezelf ook wat gaan relativeren en bedenken dat er echt mensen zijn die het niet leuk vinden om te zien dat een paard zo over de top wordt gejaagd. Ongeacht welke ruiter/amazone erop zit.
.

Als jij daar zo van wakker ligt, waarom richt je dan al je pijlen op haar? Open dan bijvoorbeeld een topic waarin je ter discussie stelt of je met bepaalde rassen wel hogere dressuurambities zou moeten hebben? Of met de stelling wanneer/met wat voor paard het gerechtvaardigd is om hogere dressuurambities te hebben. Of onder welke omstandigheden je dromen en ambities zou mogen hebben volgens jou? Dan stel je die kwestie een stuk objectiever aan de orde.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:17

jasmijn78 schreef:
Als jij daar zo van wakker ligt, waarom richt je dan al je pijlen op haar? Open dan bijvoorbeeld een topic waarin je ter discussie stelt of je met bepaalde rassen wel hogere dressuurambities zou moeten hebben? Of met de stelling wanneer/met wat voor paard het gerechtvaardigd is om hogere dressuurambities te hebben. Of onder welke omstandigheden je dromen en ambities zou mogen hebben volgens jou? Dan stel je die kwestie een stuk objectiever aan de orde.

Pardon? Je hoort mij niet zeggen dat bepaalde rassen niet zouden kunnen meekomen in de hogere dressuur, geef er zelfs een voorbeeld van dat het wel kan.

Ik ben in deze discussie verzeild geraakt niet om mijn specifieke pijlen op haar te richten (weer een aanname en weer persoonlijk worden) maar omdat ik ergens op reageerde en van het een komt het ander.
Zo onstaan discussie's nu eenmaal Knipoog
De discussie liep eerst in het andere topic maar TS heeft de discussie hier heen verplaats dus wordt die hier vervolgd.

Dromen en ambities mag en moet je altijd hebben, alleen nooit ten koste van een dier.

En de discussie gaat nu eenmaal over deze combinatie dus hebben we het over deze combinatie, lijkt me niet zo ingewikkeld.
Je zult dit soort dingen toch echt per combinatie moeten bekijken, paarden zijn geen eenheidsworst.

Verder leef ik in de naieve veronderstelling dat iedere paardenliefhebber wakker ligt van het welzijn van paarden.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:27

ThePast03 schreef:
Verder leef ik in de naieve veronderstelling dat iedere paardenliefhebber wakker ligt van het welzijn van paarden.

Dat veronderstel ik ook... Alleen ik ben realistisch genoeg te beseffen dat bijna iedere paardenliefhebber iets anders verstaat onder welzijn. En door onwetendheid (en dat is wat anders dan onwil) misschien niet altijd de meest handige keuzes of realistische doelstellingen heeft met zijn paard. Maar om dan direct te stellen dat er sprake is van mishandeling vind ik overdreven.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:31

Tjee..... jullie zijn lekker aan het spetteren zeg!

Het is wel een mooi dier, en eerlijk is eerlijk.... tot op een zeker niveau heel leuk om te zien.
Maar ik ben niet zo'n liefhebber van al teveel dwangmiddelen.... dus wellicht wordt het inderdaad tijd voor haar om uit te kijken naar een paard dat de bouw heeft om op het door haar geambieerde niveau te presteren?

Het is een erg knappe meid om te zien, en dat ze zichzelf goed kan verkopen vind ik ook helemaal goed.
Er zijn al genoeg duffe muurbloempjes!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:44

Links is niet de plaats om deze discussie te voeren. Denk dat over het verhaal van Fjord Guusje inmiddels alles al wel is gezegd. En bij deze plaats ik hier een slotje.