Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:13

Heel veel sterkte travel_me! :(:)

Ik ga mee met Yasmine, Jans: mij lijkt het niche-technisch beter om inderdaad in het Nederlands te gaan schrijven. :j

Wat een prachtige cadeau's Bernette! Vooral het laatste! <3

Zondag kwam er ook weer een post online op m'n blog. Ik heb een paar supertips voor iedereen die binnenkort een oefencross gaat rijden, voor 't echte eventingwerk gaat of voor dressuurruiters die best eens een fitnessuitdaging aan willen gaan!

http://www.maisonrinde.nl/ben-jij-fit-g ... -eventing/

Nu ga ik verder met een review, maar die is pas voor volgende week! :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:35

Jans schreef:
Ik ben bezig met een blog opstarten waarop ik boeken ga reviewen. Ik lees zo veel, wil graag schrijven, maar voor mijn persoonlijke blog kan ikde energie niet opbrengen. Van het idee boekenblog word ik wel rete enthousiast.

Maar nu de vragen.. en ik ben benieuwd of jullie daar antwoord op hebben:
Engels of Nederlands, ik schrijf beiden vloeiend, lees het ook vloeiend. Beiden leuk om te schrijven, maar wat lezen de Nederlandse medebloggers graag?
En de naam.. daarvoor wil ik graag suggesties want ik ben compleet inspiratieloos en misschien dat jullie mij een kantje op kunnen helpen _O-

Ik denk dat "Nederlandse bloggers" alles lezen. Die doelgroep is een beetje groot denk ik. ;) Ik zou gewoon schrijven over welke boeken jou interesseren en daar je doelgroep bij vinden.

Lees je overwegend Engelstalige of Nederlandstalige boeken?

Wat betreft de naam zou ik het een beetje 'ruim' houden. Ik ben zelf begonnen met een online trainingsdagboek van Kyra mijn Wilde Paard bij te houden op mijn blog. Ik had toen al de naam HippoLogic (Hippo=paard, Logic=wetenschap in Grieks) in gebruik. Nu is mijn blog inmiddels geëvalueerd (eerst naar puur clickertraining voor paarden en nu wat breder en ook over hoe je op andere manieren behalve in training het welzijn van j epaard kunt verbeteren) en de naam past nog steeds. :) Ik ben nog steeds blij dat ik het niet Kyra's blogoid had genoemd.

Ik heb zelf op WP nu een Nederlandstalige én een Engelstalige blog. Misschien een optie voor in de toekomst?
Ik heb gemerkt dat Nederlanders over het algemeen een (lichte) voorkeur hebben in hun moerstaal te lezen. Engelstalige blogs hebben een veel groter bereik.

Laat je niet afschrikken door het feit dat er al veel boekenblogs zijn: iedereen heeft zijn eigen unieke manier van schrijven.

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:02

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 06:53

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:52

@8nnemiek: leuke blog over de sapcentrifuge, zal denk ik een veel bezochte blog worden als dit de enige recensie erover is. :)

@Bunn: ik herken het probleem van vooruit schrijven. Iedere keer denk ik weer: dat moet ik echt doen, is handig. Maar dan is dat toch best veel werk en puntje bij paaltje komt het weer op het laatste moment aan en heb ik geen voorraad. Haha. Wel heb ik allemaal concept onderwerpen staan, zodat ik tenminste niet afhankelijk ben van inspiratie op dat moment.

@Travel_me: sterkte met het overlijden van je hondje. :(:)

@Jans: wat leuk dat je een boekenblog wilt beginnen! Ik denk dat je bij jezelf te raden moet gaan wat jij wil. Wil je voor een internationaal publiek schrijven, of denk je dat ooit in de toekomst te willen doen dan moet je Engelstalig gaan of tenminste een Engelstalige blognaam kiezen. Wil je vooral lekker in je eigen taal schrijven voor landgenoten, dan Nederlands. Naam kan ik je niet bij helpen, dat is iets heel persoonlijks. Maar zoals Hippologic ook zegt, kies wel een 'brede' naam, zodat je niet vast zit aan een naam die over een jaar weinig meer met jou blog te maken heeft.

Ik ben ook weer terug van een paar dagen werken op een geitjesboerderij en schreef er een blog over: https://levenomteeten.nl/2016/07/11/hot ... es-geiten/

Anoniem

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:27

Ik neig ook wel het meeste naar Nederlands :j kan altijd later nog vertalen met een plugin.. ik lees Nederlands, Engels, Spaans, Frans en Duits :P

Dan nu de naam nog.. ik wil inderdaad een naam die lan g mee kan :j Mijn privédagboekblog waar ik soms schrijf staat al op ikover.nl die wil ik graag ernaast houden.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:07

_Mara_ schreef:
@Bunn: ik herken het probleem van vooruit schrijven. Iedere keer denk ik weer: dat moet ik echt doen, is handig. Maar dan is dat toch best veel werk en puntje bij paaltje komt het weer op het laatste moment aan en heb ik geen voorraad. Haha. Wel heb ik allemaal concept onderwerpen staan, zodat ik tenminste niet afhankelijk ben van inspiratie op dat moment.

Jup, dat heb ik ook! Denk dat er nu iets van 15 concepten heb staan, dus qua inspiratie heb ik gelukkig geen probleem. :j :P

Wat een leuke post heb je trouwens geschreven! <3 Wat lijkt het me gaaf om zo'n bedrijfje te runnen. Die geitjes zijn té lief gewoon. :o

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:43

Laatst bijgewerkt door puck12345 op 12-07-16 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:44

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:14

De naam voor mijn boekenblog vond ik ook heel lastig. (Sowieso gaat die opzet trager.)

De naam is uiteindelijk Amandelkoekje geworden, naar mijn lievelingskoekjes. Een macron. :))

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:21

_Mara_ schreef:

Dit had ik precies zo! Allemaal concepten (die ik bijna nooit gebruikte :D ) en nooit vooruit kunnen schrijven. Tot ik vorig jaar op vakantie ging en voor de helft vooruit had geschreven en dacht: IN Nederland heb ik een pc tot mijn beschikking dus dan gooi ik er zo nog even 4 blogjes uit. Nee dus... :n

Toen waren mijn stats in juni zo laag (in vergelijking) dat ik echt spijt had dat 'ineens alles weg was' wat ik het hele jaar had opgebouwd. Dat was natuurlijk niet echt zo, maar met de helft minder blogs en geen oude content delen had ik minder dan de helft aan het normale aantal bezoekers.

Dit jaar was dat mijn motivatie om in elk geval voor mijn vakantie genoeg vooruit te schrijven zodat ik 3 weken lang toch 2x per week een blog kon publiceren. Dat is goed gelukt en mijn statistieken in juni dit jaar waren zelfs net iets hoger dan gemiddeld.

Maar nu ik weer terug ben.... pffff zo moeilijk om vooruit te schrijven. Ik heb er 1 in voorraad staan voor het geval er iets tussenkomt. Laatst werd ik bv op donderdag echt hondsberoerd (acute hevige griep) en was ik blij dat ik toch iets kom publiceren o vrijdag.

Maar als ik geen 'deadline' heb dan blijft het moeilijk. In elk geval is het nu gemakkelijker om 2 x per week te publiceren omdat ik het heel belangrijk vind om een continue stroom te hebben.

Het is nu vakantie en mijn zoontje van 5 is nu niet naar school. Dat maakt het super lastig om te schrijven en 's avonds ben ik te moe. Voor mij even bikkelen met mijn blog.

Ik heb wél een artikel voor een Engels tiener (paarden!) blad http://www.teenequine.co.uk/ geschreven. Dat lukt dan weer wel in een paar uurtjes.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 09:24

Vooruit schrijven lukte mij in het begin erg goed. Ik heb de eerste maand van mijn blog voor 2 maanden vooruit geschreven. Met als gevolg dat ik nauwelijks meer iets aan mijn blog deed de maand erna. Dat doe ik nu niet meer, maar moet wel weer een paar schrijven voor het geval dat.

Leuk dat je een artikel heb geschreven voor een blad HippoLogic! Kon hem alleen niet vinden, of komt het pas in het volgende nummer?

Zelf heb ik een stukje geschreven over hoeveel geld je kwijt bent als je low budget door Bosnië gaat backpacken. http://www.justtravelme.nl/budget-2/budget-bosnie/

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:22

@Travel_me sterkte met het verlies!
@Hippologic Tof dat je een artikel hebt geschreven voor een tijdschrift. Altijd leuk om dingen geprint te zien. =D

Ik heb hier geen vooruitgeschoven blogs, misschien dat ik er nog wel wat ga typen voor als ik in Sicilie zit, maar misschien ook niet.

Vandaag is in ieder geval onze trouwfilm online gekomen =D BLOG

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:35

Travel_me schreef:
Ik heb het vandaag wat dichter bij huis gehouden en over Giethoorn geschreven. Een bijzonder dorp overspoelt met toeristen (vnml Chinezen, Duitsers en Israeliers). Ik werk er voor de 3e zomer nu.
http://www.justtravelme.nl/op-stap-in-n ... giethoorn/

Aaah Giethoorn! Waar werk je? Bij dat restaurant wat op een boerderij lijkt waar je heerlijk kan lunchen en boten kan huren? :P

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:42

Hoi hoi! Erg druk momenteel op stage, haha! Maar wel hele toffe dingen. Probeer naast stage ook mijn blog zo goed mogelijk bij te houden om de toestroom aan mensen die daar vandaan komen wat te lezen geven. Nog best een uitdaging. Ben momenteel bezig met alles te updaten, de over mij pagina, de standaard tekst in de beschrijvingsvideo, foto in de side bar etc.. Wat vinden jullie nu echt belangrijk voor op een 'over mij' pagina? Wat wilt een klant lezen?

Leuke Fjord Maureen!

Sterkte Travel_Me! En gefeliciteerd met je diploma!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:16

Travel_me schreef:
Leuk dat je een artikel heb geschreven voor een blad HippoLogic! Kon hem alleen niet vinden, of komt het pas in het volgende nummer?

De link was om te het magazine te laten zien, mijn artikel moet nog worden gepubliceerd.

Gisteren naar een MeetUp.com bijeenkomst geweest How to monetize your blog, podcast and videos. Zo leuk om te ontdekken dat er nogal wat internet guru's in mijn eigen stad wonen en te ontdekken hoe laagdrempelig ze zijn. Goede blogger netwerk opportunity!

Ik heb ook nog een whale watching trip gewonnen gisteren. Yeey! *\o/*

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:03

Wat is iedereen druk bezig! Ik moet hard werken om overal bijgelezen te blijven :P

Wat leuk dat je daar hebt mogen meekijken, Mara! Wij kopen haar kaasjes altijd bij de streekmarkt in Oldemarkt, heerlijk!

Moooie post weer, Bunn! Alleen al voor de foto's bekijk ik je artikelen meteen zodra ik ze voorbij zie komen. En ook al zal ik met mijn paard nooit een springwedstrijd gaan doen, toch is het leuk om te lezen. :D

En wat gaaf, HippoLogic, van dat tijdschrift! Leuk zeg!

Ik heb vandaag een stukje over mieren. Want stiekem zijn die best wel leuk en interessant.
The social system of ants

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:38

HippoLogic schreef:
Travel_me schreef:

De link was om te het magazine te laten zien, mijn artikel moet nog worden gepubliceerd.

Gisteren naar een MeetUp.com bijeenkomst geweest How to monetize your blog, podcast and videos. Zo leuk om te ontdekken dat er nogal wat internet guru's in mijn eigen stad wonen en te ontdekken hoe laagdrempelig ze zijn. Goede blogger netwerk opportunity!

Ik heb ook nog een whale watching trip gewonnen gisteren. Yeey! *\o/*

Dat klinkt als een interessante en leuke netwerk bijeenkomst!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:22

Het was super leuk! In een van de facebook groepen waar ik lid van ben (bloggergroep) was de opdracht om netwerkbijeenkomsten van bloggers in je eigen stad (/in de buurt) te zoeken en lid te worden. MeetUp.com is een goed begin. Ik heb me vorig jaar opgegeven, maar nooit naar een bijeenkomst geweest. Ga het toch vaker doen want het is heel leerzaam en leuk. Dat ik een whale watch tour won is extra leuk natuurlijk! ;)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:28

MilleniumK schreef:
Travel_me schreef:
Ik heb het vandaag wat dichter bij huis gehouden en over Giethoorn geschreven. Een bijzonder dorp overspoelt met toeristen (vnml Chinezen, Duitsers en Israeliers). Ik werk er voor de 3e zomer nu.

Aaah Giethoorn! Waar werk je? Bij dat restaurant wat op een boerderij lijkt waar je heerlijk kan lunchen en boten kan huren? :P

Nee werk iets verder op. Werk bij een italiaans restaurant.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:07

HippoLogic schreef:
Het was super leuk! In een van de facebook groepen waar ik lid van ben (bloggergroep) was de opdracht om netwerkbijeenkomsten van bloggers in je eigen stad (/in de buurt) te zoeken en lid te worden. MeetUp.com is een goed begin. Ik heb me vorig jaar opgegeven, maar nooit naar een bijeenkomst geweest. Ga het toch vaker doen want het is heel leerzaam en leuk. Dat ik een whale watch tour won is extra leuk natuurlijk! ;)

In welke blogger groep zit je? Dat zijn inderdaad leuke dingen om te doen! Heel leerzaam voor je blog, maar ook goed voor je netwerk en blog zaken. Tof!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:07

Travel_me schreef:

Aaah Giethoorn! Waar werk je? Bij dat restaurant wat op een boerderij lijkt waar je heerlijk kan lunchen en boten kan huren? :P[/quote]
Nee werk iets verder op. Werk bij een italiaans restaurant.[/quote]
Leuk!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:58

klinkt super Hippologic! En die whale watch tour is natuurlijk wel een mooie bijkomstigheid!
En ik ben heel benieuwd naar je artikel in het magazine :)

Bunn, ik ben het echt helemaal eens met Inge. De kans dat ik ooit op springwedstrijd ga is nihil, maar ik vind je posts echt zo leuk! En die foto's maken het echt helemaal af :)

Rianca, ik had al op je blog gereageerd, maar ik vind je trouwfilm zó mooi!

Lastig hoor Jans, een goede naam verzinnen. Toen ik eenmaal mijn stalnaam had was de naam voor mijn paardenblog niet meer zo lastig. Maar voor deze blog had ik twee andere, en daarvoor heb ik toch lang over de namen getwijfeld.

Ik heb ook weer een nieuwe post: Mijn doelen voor de wedstrijd van komend weekend.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:18

Vandaag een kleine blog dat ik gestopt ben met nagelbijten :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:48