Horse Reality No3, we gaan maar door!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DohoShots

Re: Horse Reality No3, we gaan maar door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:34

Tinkers verkopen ook nog wel redelijk hoor. Weet niet welk ras jij verkoopt?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:36

Ik fok 'helaas' Akhal Tekes en die vallen ver buiten het populaire groepje

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:42

Ik heb recent nog een paar QH verkocht voor normale prijzen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:16

Piekosjj schreef:

Echt? Ik heb afgelopen weekend binnen 24 uur 3 paarden verkocht, de goedkoopste voor 8500.

Hou je wel een doel voor jezelf??

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:32

Tinkers verkopen ook nog wel redelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:32

Ik verkoop ze vast te duur :+

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:59

Ik fok met AT zoveel mogelijk wit. Die verkopen nog wel redelijk.
Tinkers verkopen ook, als je maar leuke kleurtjes hebt. Althans, mijn bruine verkopen niet, maar toen ik een Valk ster erop zette had ik hem verkocht voor 45.000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:00

Hier verkoopt ook niks hoor.. en dan had ik er echt geen gekke paarden op staan (hoge tweede premies, wat ster mustangs) maar zelfs voor 5000 raak je ze niet kwijt. Staan nu allemaal in het rusthuis.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:02

Die van mij verkopen best redelijk :j Tinkers.
Ik heb juist laatst wat nieuwe merries gekocht voor nieuw bloed etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:03

Heb wat leuks te koop opzich dacht ik :+

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:03

Loopt de verkoop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:05

Heb een volwassen hengst en een veulen verkocht , op 1 is geboden heb niet te klagen zou je denken

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:07

Over enkele dagen heb ik straks weer merries leeg.
Ik zoek RN en D ster hengsten.
Kleur maakt niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:09

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:15

Sorry, op NL :)

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:32

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:36

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:46

Janine1990 schreef:
Piekosjj schreef:

Echt? Ik heb afgelopen weekend binnen 24 uur 3 paarden verkocht, de goedkoopste voor 8500.

Hou je wel een doel voor jezelf??

Uiteraard, ik dek echt geen random paarden op geluk met elkaar om dan te zeggen dat ik 'excellente paarden' te koop heb staan :') 80% van mijn geboren veulens zijn ster veulens, mijn nieuwste ronde fokmerries zit allemaal met scores van 81-83 dus het zijn echt niet de slechtste paarden. Ik fok puur op keuringsscores, aangezien het in de praktijk al meerdere keren is bewezen dat de conformatie punten (, AVG, G, VG) niks uitmaken. Mijn paarden met 10x G zijn vaak beter en geven ook betere nakomelingen dan mijn paarden met 4x ZG bij wijze van spreken. Ik fok niks op kleur, Tekes hebben toch geen 'bijzonder' genoege kleurtjes meer met enkel CR opties naast het kleurenpallet van de overige rassen. Op dit moment verkoop ik voornamelijk mijn bewezen volwassen paarden in resultaten én nakomelingen, maar dat blijkt niks uit te maken tov de slechtere veulens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:59

Piekosjj schreef:
Uiteraard, ik dek echt geen random paarden op geluk met elkaar om dan te zeggen dat ik 'excellente paarden' te koop heb staan :') 80% van mijn geboren veulens zijn ster veulens, mijn nieuwste ronde fokmerries zit allemaal met scores van 81-83 dus het zijn echt niet de slechtste paarden. Ik fok puur op keuringsscores, aangezien het in de praktijk al meerdere keren is bewezen dat de conformatie punten (, AVG, G, VG) niks uitmaken. Mijn paarden met 10x G zijn vaak beter en geven ook betere nakomelingen dan mijn paarden met 4x ZG bij wijze van spreken. Ik fok niks op kleur, Tekes hebben toch geen 'bijzonder' genoege kleurtjes meer met enkel CR opties naast het kleurenpallet van de overige rassen. Op dit moment verkoop ik voornamelijk mijn bewezen volwassen paarden in resultaten én nakomelingen, maar dat blijkt niks uit te maken tov de slechtere veulens.

Had ook zeker niet verwacht dat jij random merries zou gaan dekken hoor.
Maar ik bedoel meer een groter doel. Beetje lastig uit te leggen... Dus neem mezelf maar een beetje als voorbeeld.

Ik ben echt voornamelijk bezig om dressuurpaarden te fokken, dus zoveel mogelijk dressuurtalent in de AT fokken en dat op zoveel mogelijk manieren. Zodat ik straks in de top kan meedoen als de competities eindelijk wat gaan opleveren. Ik fok dus echt op genetica en ik train mijn paarden echt veel. Zo ben ik er al achter gekomen dat twee GP paarden samen betere veulens opleveren (genetisch hoger dan ze zelf soms zijn!). Zo'n lijn hoop ik voort te zetten. Straks krijg je hopelijk opbrengsten van de competities dus dat is een win-situatie, maar als de hengsten dan ook meer gebruikt gaan worden is het dubbel win. Driedubbel als je lijnen goed bekend komen te staan en je paarden daardoor beter verkopen.

Daarnaast probeer ik ook een flink witte lijn op te zetten, dat is best pittig. Maar is leuk als dat uiteindelijk ook nog predicaatwaardig wordt :)

Dus meer echt een strategisch doel.

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:00

JesdaJinn schreef:
DohoShots schreef:
Ik heb deze Roan hengst, alleen geen ster https://www.horsereality.nl/horses/42558/coco-rico

Wat kost die?
Die is sws al betere dan mijn eigen hengst

Omdat ik nog geen nakomelingen heb van hem en niet weet hoe hij fokt 2500 hrc :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:05

Ahzo, wel wat maar nog wat op de achtergrond. Eerst wil ik zo goed als 100% sterveulens, en dan wil ik me gaan focussen op de endurance. Als dat ooit in 't spel komt :+ Maar ik probeer er dus al wel op te letten dat mijn paarden allemaal een redelijk hoge stamina hebben, zo heb ik geloof ik een paar paarden die rond de 90 stamina zitten. Zodra deze tak - ooit - in het spel gaat komen, ga ik me dus hier op toespitsen!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:08

Janine1990 schreef:
Piekosjj schreef:

Had ook zeker niet verwacht dat jij random merries zou gaan dekken hoor.
Maar ik bedoel meer een groter doel. Beetje lastig uit te leggen... Dus neem mezelf maar een beetje als voorbeeld.

Ik ben echt voornamelijk bezig om dressuurpaarden te fokken, dus zoveel mogelijk dressuurtalent in de AT fokken en dat op zoveel mogelijk manieren. Zodat ik straks in de top kan meedoen als de competities eindelijk wat gaan opleveren. Ik fok dus echt op genetica en ik train mijn paarden echt veel. Zo ben ik er al achter gekomen dat twee GP paarden samen betere veulens opleveren (genetisch hoger dan ze zelf soms zijn!). Zo'n lijn hoop ik voort te zetten. Straks krijg je hopelijk opbrengsten van de competities dus dat is een win-situatie, maar als de hengsten dan ook meer gebruikt gaan worden is het dubbel win. Driedubbel als je lijnen goed bekend komen te staan en je paarden daardoor beter verkopen.

Daarnaast probeer ik ook een flink witte lijn op te zetten, dat is best pittig. Maar is leuk als dat uiteindelijk ook nog predicaatwaardig wordt :)

Dus meer echt een strategisch doel.

Ik zat ff bij jouw paarden te kijken, maar wat betekent dat ♧ bij jou? :') Kan het niet herleiden :=
En wat bedoel je met twee GP paarden betere veulens opleveren?

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:26

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:43

Limoen, dat is dat dat paard volledig gp uitgetraind is. Ik had geen betere/duidelijkere tekens en af en toe pakt hij het niet en verdwijnt de hele naam. :(

Ik heb bij kruisingen tussen twee gp paarden gezien dat de criteria voor dressuurtalent dan een punt hoger wordt dan die van de ouders. Dus een 72 en een 73 werden samen 74 ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:57