Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DohoShots schreef:Ik heb deze Roan hengst, alleen geen ster https://www.horsereality.nl/horses/42558/coco-rico
Janine1990 schreef:Piekosjj schreef:Ik fok 'helaas' Akhal Tekes en die vallen ver buiten het populaire groepje
Echt? Ik heb afgelopen weekend binnen 24 uur 3 paarden verkocht, de goedkoopste voor 8500.
Hou je wel een doel voor jezelf??
Piekosjj schreef:Uiteraard, ik dek echt geen random paarden op geluk met elkaar om dan te zeggen dat ik 'excellente paarden' te koop heb staan80% van mijn geboren veulens zijn ster veulens, mijn nieuwste ronde fokmerries zit allemaal met scores van 81-83 dus het zijn echt niet de slechtste paarden. Ik fok puur op keuringsscores, aangezien het in de praktijk al meerdere keren is bewezen dat de conformatie punten (, AVG, G, VG) niks uitmaken. Mijn paarden met 10x G zijn vaak beter en geven ook betere nakomelingen dan mijn paarden met 4x ZG bij wijze van spreken. Ik fok niks op kleur, Tekes hebben toch geen 'bijzonder' genoege kleurtjes meer met enkel CR opties naast het kleurenpallet van de overige rassen. Op dit moment verkoop ik voornamelijk mijn bewezen volwassen paarden in resultaten én nakomelingen, maar dat blijkt niks uit te maken tov de slechtere veulens.
JesdaJinn schreef:DohoShots schreef:Ik heb deze Roan hengst, alleen geen ster https://www.horsereality.nl/horses/42558/coco-rico
Wat kost die?
Die is sws al betere dan mijn eigen hengst
Janine1990 schreef:Piekosjj schreef:Uiteraard, ik dek echt geen random paarden op geluk met elkaar om dan te zeggen dat ik 'excellente paarden' te koop heb staan80% van mijn geboren veulens zijn ster veulens, mijn nieuwste ronde fokmerries zit allemaal met scores van 81-83 dus het zijn echt niet de slechtste paarden. Ik fok puur op keuringsscores, aangezien het in de praktijk al meerdere keren is bewezen dat de conformatie punten (, AVG, G, VG) niks uitmaken. Mijn paarden met 10x G zijn vaak beter en geven ook betere nakomelingen dan mijn paarden met 4x ZG bij wijze van spreken. Ik fok niks op kleur, Tekes hebben toch geen 'bijzonder' genoege kleurtjes meer met enkel CR opties naast het kleurenpallet van de overige rassen. Op dit moment verkoop ik voornamelijk mijn bewezen volwassen paarden in resultaten én nakomelingen, maar dat blijkt niks uit te maken tov de slechtere veulens.
Had ook zeker niet verwacht dat jij random merries zou gaan dekken hoor.
Maar ik bedoel meer een groter doel. Beetje lastig uit te leggen... Dus neem mezelf maar een beetje als voorbeeld.
Ik ben echt voornamelijk bezig om dressuurpaarden te fokken, dus zoveel mogelijk dressuurtalent in de AT fokken en dat op zoveel mogelijk manieren. Zodat ik straks in de top kan meedoen als de competities eindelijk wat gaan opleveren. Ik fok dus echt op genetica en ik train mijn paarden echt veel. Zo ben ik er al achter gekomen dat twee GP paarden samen betere veulens opleveren (genetisch hoger dan ze zelf soms zijn!). Zo'n lijn hoop ik voort te zetten. Straks krijg je hopelijk opbrengsten van de competities dus dat is een win-situatie, maar als de hengsten dan ook meer gebruikt gaan worden is het dubbel win. Driedubbel als je lijnen goed bekend komen te staan en je paarden daardoor beter verkopen.
Daarnaast probeer ik ook een flink witte lijn op te zetten, dat is best pittig. Maar is leuk als dat uiteindelijk ook nog predicaatwaardig wordt![]()
Dus meer echt een strategisch doel.