Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:15

Dan vink je toch gewoon aan dat je het product niet meer wil zoals de verkoper vraagt?
Dan krijg je je geld toch ook terug?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:29

Voor de liefhebbers van het miniatuur poppenhuis: het is een huisje dat je zelf nog in elkaar moet zetten, een echt mini-bouwpakketje en ik ben er echt helemaal verliefd op <3 alle onderdeeltjes zijn precies op maat en je kan het zo in elkaar lijmen ,met verlichting en batterijen erbij. Ik heb ze gevonden door te zoeken in de 'modelbouw' afdeling en dan zoeken op 'glass' of 'glass bal'. Hier is het linkje ernaartoe:

http://nl.aliexpress.com/wholesale?shipCountry=NL&shipFromCountry=&shipCompanies=&SearchText=modelbouw+glass&exception=&minPrice=&maxPrice=&isFreeShip=n&isFavorite=n&isRtl=n&isOnSale=n&isBigSale=n&similar_style=n&similar_style_id=&isLocalReturn=n&CatId=200002635&g=y&initiative_id=AS_20160214002422&needQuery=n&isrefine=y

En ik twijfelde ook over het knoopkleedje (aangezien ik ook nog vele projecten heb liggen), maar aangezien een goede vriend van mij begin juni een baby krijgt, vond ik het wel een goed excuus om dit kleedje voor hem te maken. Als ik ze voor mezelf maak weet ik toch niet waar ik ze laten moet, dus vind ik het veel leuker om ze dan voor een gelegenheid cadeau te doen (en met de prijzen van Ali kan dat ook). :o

Grainey

Re: Aliexpress, blijdschappen en ergernissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:32

En Mallow, die problemen had ik dus ook... Ik wilde gewoon het product niet meer, maar toen werd mijn 'cancel' steeds gecanceled, toen maar een andere optie aangevinkt, maar ik kon er niks aan houden want ze verzonden het gewoon ineens. De enige optie die ik heb is blijven cancelen en als ze het dan wel ineens versturen meteen een dispuut openen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:25

Ik heb net weer drie telefoonhoesjes besteld voor nog geen tientje. Ideaal :D

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:54

Ik heb vrijdagavond een hoop dingen besteld voor onze trouwdag, het eerste (haarclipje met pauwveren) is verzonden, ben benieuwd!

In totaal 20 bestellingen gedaan :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 12:23

Jemig wat weinig :P

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 14:32

Kan iemand mij helpen?
Ik snap het niet helemaal, ik heb een paar weken terug een armbandje besteld. Toen kreeg ik eind januari een berichtje dat het ivm chinees nieuwjaar langer zou duren, en het werd verzonden op 19 februari. Maar op AlieExpress staat wel al een paar weken 'The Seller has shipped your order'.

Betekend dit dat het dan al is verzonden? Hoe weet ik wanneer het dan in Nederland is?

Nikkii026

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:04

Heb ik ook met een telefoon hoesje, kreeg netjes een bericht dat hij niet eerder verzonden wordt dan 14/15 februari, maar staat al wel bij de verzonden items, terwijl ik van een ander hoesje een bericht kreeg, maar die staat nog bij dat ze de betaling nog moeten accepteren.. ik gok erop dat ze het pakketje al wel helemaal verzendklaar hebben gemaakt, maar pas na die datum echt verzonden wordt.. denk dat je de trace in de gaten moet houden voor wanneer die echt verzonden is, staat vaak (bij mij iig) dat hij 't warenhuis verlaten heeft of dat hij is ingecheckt bij een boot/vliegtuig

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 16:09

Shipped is verzonden, ja. Je hebt als je de bestelling opent tracking number staan. Daarnaar bij details staat waar je dat nummer in kan voeren om hem te traceren.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:22

Maar als ik hem track, kan hij niet gevonden worden. Ik track met die china post, of moet ik iets anders hebben?

Nikkii026

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:42

Klopt, omdat hij dus nog niet echt verzonden is, maar wel verzendklaar.. hij ligt waarschijnlijk klaar, zo dat als ze weer gaan werken het pakket gelijk verzonden kan worden, dus rond morgen/overmorgen zal er denk ik wel een trace zijn.. ik gok erop dat ze dat op deze manier doen zo dat je dus niet je order canceld..

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:47

Oke, dankjulliewel!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:48

Kan 5 tot 10 dagen duren voor de trace code zichtbaar is. Zal dan inderdaad misschien wel zijn omdat ze dan wel een trace code aanvragen maar nog niet hebben verzonden.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:48

xSCWx schreef:
Kan 5 tot 10 dagen duren voor de trace code zichtbaar is. Zal dan inderdaad misschien wel zijn omdat ze dan wel een trace code aanvragen maar nog niet hebben verzonden.

Nou de trace code staat er al zo'n 2,5 week, dus ik denk idd dat hij nog niet verzonden is.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 05:06

Anders even een berichtje sturen om te vragen hoe of wat. :)

Hier zijn ze sinds zaterdag weer rustig dingen aan het verzenden, kreeg een stuk of 4-5 verzendbevestigingen binnen. :)
Nog een stuk of 11 te gaan. :+

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:46

Mallow, ik ben nog wel benieuwd hoe het met je gecancelde order is, heb je dat nog voor elkaar gekregen? :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:48

Ja ik heb een andere reden aangevinkt en had vandaag het geld alweer op m'n rekening staan!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:56

Hier nog steeds de 2 bestellingen uit december niet binnen. Nog 1 order van 28 januari onderweg en dus 2 uit december. 1 van de 2 uit december zit nu vandaag op 9 weken. Alle bestellingen uit januari zijn al binnen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:27

Grainey schreef:
Voor de liefhebbers van het miniatuur poppenhuis: het is een huisje dat je zelf nog in elkaar moet zetten, een echt mini-bouwpakketje en ik ben er echt helemaal verliefd op <3 alle onderdeeltjes zijn precies op maat en je kan het zo in elkaar lijmen ,met verlichting en batterijen erbij. Ik heb ze gevonden door te zoeken in de 'modelbouw' afdeling en dan zoeken op 'glass' of 'glass bal'. Hier is het linkje ernaartoe:

http://nl.aliexpress.com/wholesale?shipCountry=NL&shipFromCountry=&shipCompanies=&SearchText=modelbouw+glass&exception=&minPrice=&maxPrice=&isFreeShip=n&isFavorite=n&isRtl=n&isOnSale=n&isBigSale=n&similar_style=n&similar_style_id=&isLocalReturn=n&CatId=200002635&g=y&initiative_id=AS_20160214002422&needQuery=n&isrefine=y

En ik twijfelde ook over het knoopkleedje (aangezien ik ook nog vele projecten heb liggen), maar aangezien een goede vriend van mij begin juni een baby krijgt, vond ik het wel een goed excuus om dit kleedje voor hem te maken. Als ik ze voor mezelf maak weet ik toch niet waar ik ze laten moet, dus vind ik het veel leuker om ze dan voor een gelegenheid cadeau te doen (en met de prijzen van Ali kan dat ook). :o

Aha, dus je moet heel creatief zijn. Maar ze zien er mooi uit die bollen met huisjes. Dat het glas met transport heel blijft zeg.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:10

Hallo iedereen :)

Ik heb inmiddels 14 muiltjes eruit gegooid op AliExpress..

Ik heb wel een aantal bevestiging gehad, maar als ik t&t code invoer dan zag ik niks..

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 11:47

gisteren allemaal verschillende soorten zaadjes besteld, van die rare soorten allemaal.
ik help mee in een grote moestuin en het leek ons leuk om het eens uit te testen van de lente/zomer. Het zal nog wel een half jaar duren voordat we het resultaat echt weten.... maar we zijn benieuwd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:55

Die zaden schijnen echt scam te zijn. Meestal komt er wel een plantje uit, maar geen vruchten. En blauwe aardbeien..tja het lijkt mij niet gezond :') Maar ben benieuwd!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 11:57

is vaker zo, wanneer het China uit is is het niet meer te traceren via de gegeven link. :)
Maar meen dat er ergens hier in het topic nog een link is gegeven waarbij je het wel kunt traceren.

Ik heb 24 pakjes onderweg (25 bestellingen maar 2 zijn samengevoegd) en nog 5 die nog verzenden moeten worden. :D

Die zaadjes heb ik geloof ik 28 zakjes van besteld in totaal waaronder ook van die rare zoals paprika's in 6 kleuren, super aardbeien, blauwe lithops 'bunny ears', kleurrijke chilipepers (lijkt op een bosje tulpen op het plaatje) en kubuswatermeloenen.
Wil binnenkort ook nog regenboogpepers bestellen, diverse bloemen en deze:
http://nl.aliexpress.com/item/Insect-En ... afaffa2979

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:25

Rare plantje zou ik niet via Aliexpress, maar via Ebay kopen. Veel sneller binnen en ze ontkiemen ook nog! Zo heb ik vorig jaar de muismeloen (cucamelon) geprobeerd samen met mijn vriend, geweldig plantje en de vruchten zijn friszurig.

Wij hadden ze via deze verkoper:
http://stores.ebay.co.uk/Premier-Seeds- ... tions.html

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:44

Ik heb dus van iedereen een berichtje gehad op drie verkopers na. Dan gaat het wel snel :D

Ik zou zelf geen zaadjes durven kopen. Maar ik ben wel erg benieuwd hoe het jou gaat bevallen