Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabel_k

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:21

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 16:46

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 20:11

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:04

Leuk met dat logo!

Zie dat je een Engelse en Nederlandse versie gaat doen. Misschien is het dan wel leuk om op de home page een knopje met keuze voor taal te maken, en dat je met Engels door verwezen wordt naar de Engelstalige versie van je site.

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:10

Dat is een goed idee :) Zal daar eens aan werken :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:11

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:52

@happypaardje: gefeliciteerd met je nieuwe baan als eindredacteur. Super gaaf dat je dit mag doen! Komt dit toevallig ook voort vanuit je blog of meer vanuit je studie of beiden? :Y)

Mijn blog van vandaag gaat over barbecueën. Barbecueën staat synoniem aan vlees eten, veel vlees eten. Op een normale avond houden Nederlanders het bescheiden bij één stukje vlees, maar als de barbecue aangaat veranderen we in echte carnivoren. Hoe overleef je dan een Hollandse barbecue als flexitariër?

https://levenomteeten.nl/2016/06/15/str ... r3-de-bbq/

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:24

Ik lees vanavond even bij, zo weer een drukke stage dag :). Ik vroeg me af; hebben jullie specifieke blog doelen? Als in, je hebt voor jezelf opgeschreven vanaf wanneer je geld wilt verdienen (als je nu nog niks verdient) binnen een x aantal tijd wil ik zoveel procent gegroeid zijn.. Ik ben daar nu mee bezig en ben benieuwd wat reëel is en of anderen dit ook doen :D

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:47

Ik heb zelf helemaal nog geen doelen MilleniumK, maar is eigenlijk niet eens zo'n slecht idee :D Al wil ik eerst zien of mijn blog überhaupt aanslaat en stand houdt.

Nou.. Het is me in elk geval gelukt, ik heb zowel een Nederlandse als Engelse versie van mijn blog gemaakt. Mochten jullie wat leuke ideeën hebben als eerste blogpost hoor ik het graag. Ik ben zo druk bezig geweest met de lay out dat ik helemaal niet heb nagedacht over wat te doen haha.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:59

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:55

_Mara_ schreef:
@happypaardje: gefeliciteerd met je nieuwe baan als eindredacteur. Super gaaf dat je dit mag doen! Komt dit toevallig ook voort vanuit je blog of meer vanuit je studie of beiden? :Y)

Mijn blog van vandaag gaat over barbecueën. Barbecueën staat synoniem aan vlees eten, veel vlees eten. Op een normale avond houden Nederlanders het bescheiden bij één stukje vlees, maar als de barbecue aangaat veranderen we in echte carnivoren. Hoe overleef je dan een Hollandse barbecue als flexitariër?

https://levenomteeten.nl/2016/06/15/str ... r3-de-bbq/

Dankje! Het komt in eerste instantie vanuit mijn studie, mijn thesisbegeleider heeft me er voor gevraagd, maar wel mede doordat ik al zoveel met schrijven en mijn blog doe. :)

Goed stuk over dat barbecuen, ik heb daar ook altijd moeite mee. Als ik mee wil doen met een barbecue moet ik toch altijd zelf de groentes etc meenemen. (Daar rekenen mijn vrienden inmiddels zelfs op zonder het nog te zeggen...)

MillieniumK, ik heb geen doelen voor mijn blog, omdat ik het meer als middel zie. Ik vind bloggen heel leuk, maar heb geen precieze bezoekersaantallen etc nodig om er voldoening uit te halen. Bovendien is het voor mij vooral een showcase van mijn schrijven (waardoor ik dus oa mijn huidige baan heb gekregen).

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 13:01

Ik heb ook geen doel met mijn blogs. Misschien dat in de boekenblog later kan gebruiken in mijn werkveld. :j

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:09

Ik vind het vooral heel erg leuk om te vloggen en om leuke reacties te ontvangen. Ik ben nu over de 50 abonnees en daar ben ik al super blij mee. Heb wel een leuke winactie online omdat ik over de 50 abonnees ben. Ik hoop dat de kijkers er wat van kunnen leren van mijn vlogs of het gewoon erg leuk vinden om te kijken.

Hier de winactie voor de liefhebbers: https://www.youtube.com/watch?v=lsHrMrtsoAA

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:09

Leuk om te horen hoe jullie nadenken over doelen etc. Ik zelf heb nu als doel wel echt te groeien. Probeer nu echt actief te zijn op social media, veel te bloggen, video's op te nemen etc. Het is ook wel echt mijn bedoeling om er minstens een parttime baan aan 'over te houden'. Ik snap dat wanneer dat niet je doel is, of misschien niet perse je doe is, je daar minder tot niet mee bezig bent.

Net een blogpost online geplaatst waarin ik weer vertel over een super leuk stage bedrijf! Ik liep in het derde jaar stage bij mijn neef op stal en heb daar onwijs veel geleerd.

http://lifeofkirsten.nl/stage-verhalen- ... al-wilten/

Morgen wordt weer een drukke blog dag. Wil in de ochtend sporten, dan artikelen schrijven (ik probeer deze zomer 5 artikelen per week online te plaatsen), video's opnemen en in de middag weer aan het werk voor mijn stage. Zijn druk bezig met meerdere campagnes momenteel waar ik ook veel bij mag en kan helpen. Vandaag ook weer een drukke dag gehad, krijg daar echt veel energie van haha!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:14

Leuk stukje Kirtsen, leuke "pyjama's" ook voor die paarden haha!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:19

__Sannne schreef:
Leuk stukje Kirtsen, leuke "pyjama's" ook voor die paarden haha!

Hahaha, ja die hebben ze tegenwoordig om als ze onderweg zijn naar Amerika. Ik heb ze zelf nooit getest, maar zie ze bij veel bekende ruiters te voorschijn komen. Schijnen ontzettend goed te werken! En is natuurlijk weer extra reclame voor in Amerika :).

Leuk dat je het hebt gelezen! Mocht je tips hebben, ze zijn altijd welkom :).

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:25

Leuke blog Kirsten, ik herken natuurlijk veel heel erg leuk.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:28

HorseSandS schreef:
Leuke blog Kirsten, ik herken natuurlijk veel heel erg leuk.

Ja dat geloof ik meteen :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:50

Leuke blogpost over je stage!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:10

Ik kan me voorstellen dat zo'n doel als extra motivatie kan dienen om actief te blijven met je blog. Toch vind ik dat het niet de enige reden moet zijn waarom je blogt, dan wordt het voor jezelf op een geven moment meer een verplichting dan een fijne uitlaat. Maar zolang jij er ook plezier aan blijft houden, dan is het alleen maar goed natuurlijk. :)

Ik heb vandaag een stuk over hoeveel verbindingen er eigenlijk in de natuur zijn, geïnspireerd door een project over savanne-ecosystemen waar ik momenteel aan werk.
Intertwined Interactions in Nature

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:51

happypaardje schreef:
Ik kan me voorstellen dat zo'n doel als extra motivatie kan dienen om actief te blijven met je blog. Toch vind ik dat het niet de enige reden moet zijn waarom je blogt, dan wordt het voor jezelf op een geven moment meer een verplichting dan een fijne uitlaat. Maar zolang jij er ook plezier aan blijft houden, dan is het alleen maar goed natuurlijk. :)

Ik heb vandaag een stuk over hoeveel verbindingen er eigenlijk in de natuur zijn, geïnspireerd door een project over savanne-ecosystemen waar ik momenteel aan werk.
Intertwined Interactions in Nature

Het is niet dat bloggen voor mij een verplichting is, verre van zelfs. Ik vind het super leuk, leuk genoeg om er voor te zorgen dat het een bedrijfje wordt. Ik wil het gewoon erg graag succesvol maken, en dan moet je er gewoon iets meer voor doen dan gewoon voor alleen de leuk bloggen :).

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:52

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 14:32

Ik ben weer een tijdje terug van een weekje Barcelona, gelukkig had ik al wat video's ingepland :) Nu zit ik te wachten op de examenuitslag :j
Leuk kirsten!

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:14

danitiapuck schreef:
Ik ben weer een tijdje terug van een weekje Barcelona, gelukkig had ik al wat video's ingepland :) Nu zit ik te wachten op de examenuitslag :j
Leuk kirsten!

Spannend!! Als je wat weet, laten weten he!

Ik heb net een video geupload; mijn stagiaire box! In de weekvlog van Willemijn kreeg ik een box met allerlei producten alvast als pre bedankje. In de comments vroeg iemand of ik hem wou unboxen, dus zo gezegd zo gedaan :).

https://youtu.be/xYfoRKOuU8o

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:34

Het bloggen begint me toch weer te kriebelen :o en dat dan buiten mijn paarden vlogs