Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bizzybijtje schreef:ja, ik vind het ook jammer dat ik niet fatsoenlijk mijn mening mag geven
bizzybijtje schreef:Wat is er zieliger, een paard dat ingeslapen word omdat ie een race heeft verloren(of niet snel genoeg is) , of een paard dat een paar gewichtjes aan zijn benen heeft?
WildWings schreef:bizzybijtje schreef:Wat is er zieliger, een paard dat ingeslapen word omdat ie een race heeft verloren(of niet snel genoeg is) , of een paard dat een paar gewichtjes aan zijn benen heeft?
Jij mist een beetje het punt, he? Nogmaals:
Het maakt niet uit wat zieliger is. Als het ene zieliger is betekent het niet dat het ander ineens NIET zielig is?
Ik snap ook totaal niet wat je met deze opmerking wilt zeggen. Als er ergens een aanslag gepleegd is waarbij >100 mensen zijn overleden, en jouw vader bijv. heeft een auto-ongeluk gehad en dat post je op bokt, dan ga ik toch ook niet zeggen 'Och maar wat is erger, dat jouw vader een auto-ongeluk gehad heeft of dat er een aanslag is gepleegd waarbij meer dan 100 doden zijn gevallen?'

ijslanderfan schreef:
Wedden dat dit paard in het weiland niet zo loopt?
Terwijl IJslanders dat wel doen.
WildWings schreef:LauraMc schreef:IJslanders worden ook vaak getraind met extra gewichten aan de voor en/of achterbenen. Dit zorgt ervoor dat er meer spierontwikkeling is en dat de paarden hun bewegingen steeds overdrevener kunnen laten zien. Dit is geen dierenmishandeling! Het gewicht van de gewichten die aan de hoeven worden gehangen, wordt langzaam opgebouwd.
Sorry, maar hoe goed denk je dat dat is, extra gewicht aan de benen hangen? Dat kan nooit echt goed zijn voor de gewrichten van zo'n dier.
En het wordt lanzaam opgebouwd zodat de spieren het volgende gewicht aankunnen, dit heeft niks te maken met de gewrichten..ijslanderfan schreef:Die bitten ook + gewichten + de plek waar de ruiter zit is gewoon dierenmishandeling.
ijslanderfan schreef:Douni schreef:Jeetje mensen waar hebben we het over?
Over hoe ver we tegenwoordig gaan met het verpesten van paarden?
Sorry hoor...
Dinnetje schreef:Ik vind het er echt niet normaal uitzien hoor weetje hoe raar ze door hun achterbenen zakken? En ik zou er welleens eentje los willen zien kijke oftie dan nog zo vreemd loopt maar misschien denken hun van ons dat ook wel (dat onze dressuurpaarden rare dingen doen?!)![]()
bizzybijtje schreef:weet ik, ik probeer ook normaal te doen, maar als iedereen tegen mijn mening is en er ook geen respect voor heeft word het ook niet echt leuk voor iemand die zijn mening ook even geeft
bizzybijtje schreef:Wat is er zieliger, een paard dat ingeslapen word omdat ie een race heeft verloren(of niet snel genoeg is) , of een paard dat een paar gewichtjes aan zijn benen heeft?
LauraMc schreef:WildWings schreef:Sorry, maar hoe goed denk je dat dat is, extra gewicht aan de benen hangen? Dat kan nooit echt goed zijn voor de gewrichten van zo'n dier.
Het zijn niet meteen kilo's die aan de benen gehangen wordenEn het wordt lanzaam opgebouwd zodat de spieren het volgende gewicht aankunnen, dit heeft niks te maken met de gewrichten..
LauraMc schreef:Tsjah, dat denk ik wel, vinden jullie het niet onnatuurlijk dat dressuurpaarden aan de teugel moeten lopen? Zie je dit ook in het 'wild'?
Een paard dat aan de teugel loopt, accepteert de (druk van de) ruiterhand en het bit. Een paard in het wild heeft geen eens een ruiterhand en een bit.LauraMc schreef:bizzybijtje schreef:Wat is er zieliger, een paard dat ingeslapen word omdat ie een race heeft verloren(of niet snel genoeg is) , of een paard dat een paar gewichtjes aan zijn benen heeft?
Tsjah, toch het eerste he..

bizzybijtje schreef:En over die gewichten, weet je wel dat een paard 10x zoveel weegt, en dus ook 10x zo sterk als jij kan zijn?? Oh nee.. daar sta je vast niet bij stil. Paarden zijn oersterk, en leefden jaren in het wild (ja, in het wild.) en denk je dat ze daar ook zo fantastisch behandeld werden door elkaar? Nee.
Citaat:Ik weet dat paarden leuk zijn enzo, maar echt, met die rug is niets mis mee hoor. Hoe zou jij het vinden als er iemand op je rug zit(en je bent een pony) en jij moet dat na gaan doen, en zij zit op je schoft ?? Hoe doe je dat?? Ja, dat gaat niet. En als ze dat bij de extreme gangen gaan doen, is het helemaal fout. DAN kan er inderdaad iets aan de gewrichten komen.

Citaat:En over die renpaarden:
Omdat niemand DAAR eens iets over zegt!!!
bizzybijtje schreef:En trouwens, waarom lezen degene die overdrijven (ik dus niet Juultj , eerder jij) eens niet hele sites van ze door en pas hun oordeel geven als ze dr een beetje verstand van hebben
Citaat:10x zo zwaar betekent niet 10x zo sterk. Mieren zijn een de sterkste dieren in verhouding met hun lichaamsgewicht, maar die zijn toch echt niet 10x zwaarder dan ik.
Paarden zijn oersterk en worden in het wild onderling niet fantastisch, maar wel eerlijk behandeld. Ik snap niet wat gewichten aan de benen hangen te maken heeft met paarden in het wild, want daar is niets natuurlijks aan. Nogmaals, je moet niet alles terugbrengen naar 'in het wild' want er is hier helemaal niets natuurlijks aan.
Een paard kan trouwens wel 10x zo sterk zijn, maar bij een paard zal er ook geen 100 gram aan de benen worden gehangen, gezien het paard dat niet eens voelt. Er zal wel flink wat meer gewicht worden gehangen dan ik nu in mijn voorbeeld met mensen gaf, en nogmaals, zoiets is NIET goed voor de gewrichten in de benen van het paard. Ik kan er ook niet bijkomen hoe mensen stellig beweren dat zoiets niet slecht is voor de gewrichten.
Citaat:Ik vind dat een discussie met jou voeren op een hele neerbuigende toon gaat. Jammer dat jij geen respect voor andermans argumenten en mening kan hebben. Niet alleen jammer, maar ook belachelijk- eigenlijk.
.
Dais_ schreef:Haha, sorry ik vind dit echt een grappige uit de hand gelopen discussie. Ik ben het in ieder geval met Wild wings eens. Dit kan gewoon geen normale manier zijn van bewegen voor een paard (ik heb het over het eerste filmpje) en met de gewichten aan de hoeven en de mensen die zo ver achter zitten met hun benen steeds in die flanken, nee je gaat mij niet wijs maken dat dat goed is.
Je kunt niet verstand hebben van 1 discipline omdat je toevallig 1 site hebt gelezen

.
net of is het op een andere achtergrond geplakt ofzo! WildWings schreef:En nog even om op deze opmerking terug te komen:bizzybijtje schreef:En trouwens, waarom lezen degene die overdrijven (ik dus niet Juultj , eerder jij) eens niet hele sites van ze door en pas hun oordeel geven als ze dr een beetje verstand van hebben
1. Ik denk niet dat jij als 12-jarige de hele engelse site hebt doorgelezen en hebt begrepen, anders
2. had je wel geweten dat dit een site van een stoeterij/fokkerij voor dit ras is, en dat er verder geen informatie over het trainen van deze paarden en de manier waarop dit gebeurd.
Ofwel: Je KAN de site van dit filmpje helemaal niet doorgelezen hebben EN daardoor ineens verstand van dit ras en de trainingsmethodes hebben gekregen.
Wat is dit nou weer voor een onzin ook, om te zeggen? Waar haal je eigenlijk het lef vandaan een ander uit te kaffen en zelf te liegen?
En ik zeg ook niet WELKE site, maar gewoon EEN site
bizzybijtje schreef:Doe ik niet, zei doen het eerder:S