Het idee van een pp vind ik wel goed bij weinig grond.
Als je bijv 8 hectare wei hebt voor 6 paarden vind ik het weinig toevoegen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee1991 schreef:Ja, enorme discussie die gigantisch uitwaaiert, maar TS is nergens meer te bekennen
Letterlijk een bommetje gedropt.
Flubberboot schreef:Ik vind ook dat de PP's niet zo heel veel toevoegen. Ik ken zat paarden die op een PP staan en nog zo ongelukkig zijn als maar kan. Of er wordt niet gekeken of een PP bij een paard past waardoor het dier ineens of teveel aankomt, of teveel afvalt. Ik snap dat een PP voor mensen met weinig grond een uitkomst kan zijn, maar velen vergeten dan te kijken naar het paard omdat "een PP is het beste voor het paard, dus paard is gelukkig"
Adelaide71 schreef:Flubberboot schreef:Ik vind ook dat de PP's niet zo heel veel toevoegen. Ik ken zat paarden die op een PP staan en nog zo ongelukkig zijn als maar kan. Of er wordt niet gekeken of een PP bij een paard past waardoor het dier ineens of teveel aankomt, of teveel afvalt. Ik snap dat een PP voor mensen met weinig grond een uitkomst kan zijn, maar velen vergeten dan te kijken naar het paard omdat "een PP is het beste voor het paard, dus paard is gelukkig"
Ik denk juist dat je meer grond nodig hebt voor een PP, want hoe creëer je anders de open stukken/weides waar ze elkaar echt uit de weg kunnen gaan en aan de ander kant, ruimte om te spelen/galopperen.
pol013 schreef:Ik ben het deels wel met je een hoor Fly_high.
Maar dat is wel dezelfde vergelijking als de luxe stal waar ze wel paddocks/wei hebben maar bij allerlei omstandigheden zeggen: nah, we laten de paarden vandaag wel even binnen (regen, sneeuw, modder, zondag, het paard gaat wat rennen etc etc)
Leuk plan, uitvoering ruk.
En hetzelfde als mensen die maar (te makkelijk) blijven roepen: ja maar mijn paard wil niet buiten/kan niet buiten/gaat kapot buiten/is niet sociaal/ we hebben geen plek etc etc etc
Ook verkeerd.
Maar het is waar. Bij beide kampen zie ik uitvoeringen waar ik van denk: WTF
Grote stallen met veeeeeel te weinig buitenruimte (wat een redelijk onzichtbaar probleem is)
En modder PP's die wel heel zichtbaar zijn.
En beide vind ik niet al te best.
Nikass schreef:Maar het is wel jammer dat een pp het een soort van legitiem maakt om paarden te houden op te weinig ruimte.
Waarom moet je drie paarden kunnen houden op 3000m2?
Citaat:Hoeveel paarden staan er nou eigenlijk op grond die jaarrond geschikt is om de paarden volledig op rond te laten lopen? Denk dat dat er maar weinig zijn eigenlijk