Jildau schreef:Inderdaad die 17.000 zitten niet allemaal in dit topic.
En ook niet allemaal op bokt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bruceandnoon schreef:Ik teken! Gister bijna met het schaamrood op de kaken naar de Nieuwjaarsviering op de BBC gekeken live vanaf the London Eye ( mijn vriend is engels dus hij laat mij kennis maken met de engelse tradities). Een prachtig spektakel met het meest spectaculaire vuurwerk en werkelijk een groot feest met alleen maar blije mensen. Terwijl de geluiden die ik op de achtergrond hoorde meer weg hadden van een "warzone" ( ik woon in Amsterdam Centrum). Het is hier 2 weken geleden al begonnen, en gister vanaf 10 uur tot vannacht 4 uur heb ik non stop bommen af horen gaan. Resulterend in een enorm gestressde hond die zijn behoefte in huis moet doen en een peuter die trillend van angst op de bank zat.. Om 12 uur heb ik maar heel weinig echt mooi vuurwerk gezien in verhouding tot de ongelofelijke knallen die afgingen. Mensen in het buitenland snappen echt niets van hoe wij hier oud en nieuw "vieren", het lijkt meer op oorlogje spelen en zoveel mogelijk rebelleren. Waarom kunnen wij er niet een mooi feest van maken wat echt leuk is voor iedereen? En de bedragen die er ook dit jaar weer zijn uitgegeven? Wie zijn die mensen? Ik ken werkelijk niemand die zijn geld hier aan uitgeeft. 65 miljoen hebben "we" er voor over, daar steekt die "schamele" 12,3 miljoen die is opgehaald voor Serious Request mooi bij af...
. En laten we het houden van paarden maar helemaal verbieden, veel te gevaarlijk als je een trap krijgt van een dier dat een paar honderd kilo weegt
of als zo'n beest uit de wei breekt en tegen je auto komt
. Waar kan ik een petitie starten? Valkjelover schreef:Jildau schreef:Inderdaad die 17.000 zitten niet allemaal in dit topic.
Van de 17 miljoen inwoners van nederland
Ankie2011 schreef:Je kunt alles wel afschaffen wat gevaarlijk is of hinder geeft. Laten we paardrijden ook maar afschaffen. Je wilt niet weten hoeveel mensen sterven of gehandicapt raken na een val een paard. En laten we het houden van paarden maar helemaal verbieden, veel te gevaarlijk als je een trap krijgt van een dier dat een paar honderd kilo weegt
. Waar kan ik een petitie starten?
Ankie2011 schreef:Je kunt alles wel afschaffen wat gevaarlijk is of hinder geeft. Laten we paardrijden ook maar afschaffen. Je wilt niet weten hoeveel mensen sterven of gehandicapt raken na een val een paard. En laten we het houden van paarden maar helemaal verbieden, veel te gevaarlijk als je een trap krijgt van een dier dat een paar honderd kilo weegt
mies_dummy schreef:Ja en dan gaan we het afschaffen en dan krijg je illegaal vuurwerk het hele jaar door nog meer ongelukken. Er moeten gewoon zwaardere straffen op gekloot met vuurwerk. Maar het niet afschaffen er is al zo weinig meer echt nederlands blijf dan aub hier van af!
Ankie2011 schreef:Jammer dat omdat een paar gasten het verknallen de complete traditie maar moet worden verboden![]()
TeSs2411 schreef:Vuurwerk is typisch Nederlands? ik zie toch echt vuurwerk over de hele wereld gaan hoor. Enige verschil is, dat het hier 1 grote zooi en chaos is. Nou.. joepie dan!
mellen95 schreef:Ik teken niet, woon in een boerengat en er wordt al een maand af en toe geknald.
Gevolg alle dieren zijn vuurwerk proof.![]()
Hond gaat savonds gewoon mee naar buiten, en heeft de avond van zijn leven.
Ook hier wordt met carbid geschoten en de knallen zijn niet mis, maar de sfeer in de buurt is gemoedelijk en gezellig.
En ook ik heb wat buurtjongeren moeten zeggen dat ze niet naar mensen moeten gooien, ook even de ouders gewaarschuwd en ik zie het ze niet meer doen.
Zouden ze op 1 centrale plek vuurwerk afsteken, dan ben ik bang dat dat ook niet goed gaat, wat dacht je dat er gebeurd en zoveel mensen met alcohol op.
Plus waar ligt die plek dan... overal wonen mensen en dieren en anders zijn er wel wilde dieren die er last van hebben.
Gevolg nergens een plekje te vinden.
En voor iedereen die het wil afschaffen vanwege dierenmishandeling, dat gebeurd ook zonder vuurwerk, alleen nu is het hot news en denk je dat het nu alleen voorkomt, terwijl het dagelijks gebeurd. Wat niet betekend dat ik dierenmishandeling goedkeur.
bigone schreef:Stierenvechten in Spanje was ook een traditie, tradities die meer leed dan plezier brengen moet je gewoon mee stoppen en met vuurwerk is dat punt voor mij bereikt. Ik heb direct getekend en met mij hoop ik dat heel veel mensen dit doen, inmiddels zo'n vijftig mensen met oogletsel behandeld waarvan vijfentwintig onschuldige omstanders. Om van alle andere verwondingen nog maar niet te spreken.
Als een stier in Spanje word gespiest staan alle Nederlanders op de achterste poten, nu worden mensen beschadigt en dieren gedood en is het, ja maar het is traditie, dus de mensen en dieren zijn ondergeschikt aan tradities??
TeSs2411 schreef:Eileen_ schreef:Kom op, tis maar 1 dagje
Ik snap niet waarom er nou zo moeilijk om wordt gedaan. Voor de mensen die t niks vinden, ga lekker binnen zitten met muziek aan of weetikveel en laat de mensen die t wel leuk vinden 1dagje in se 365 dagen vuurwerk afsteken...
Je hebt duidelijk het topic niet doorgelezen.

annebe schreef:Ik teken ook niet!
Zelf houden wij (mijn gezin) niet van vuurwerk en vind ik het vreselijk dat er ieder jaar weer onschuldige dieren en kinderen de dupe zijn van dit gewelddadige kabaal.
Maar het is meer dan alleen wat knallen en mooie lichtjes, het is een traditie, een mythe en die wil ik niemand af nemen.