Paardjes45 schreef:Yinnar schreef:
Ze hoeven toch niet herplaatst te worden? Zorg ervoor dat er geen nestjes meer komen en zet ze terug waar ze vandaan komen. Dat ze stress hebben als je ze vangt en castreert geloof ik. Maar als je ze een dag later weer terug zet zijn ze het snel vergeten hoor.
Maar over 20 jaar heb je dan geen zwerfkatten meer (omdat ze toch geen kittens kunnen maken), dan ben je evenver als, als je ze nu meteen afschiet.
dus afschieten is beter dan de natuur zijn beloop te laten???
. Dat kan je ontkennen, mag, maar ik zie momenteel (!!) dat het dus anders is. Zwerfkatten zijn op dit moment dus over het algemeen niet gezond. En verspreiden daarmee dus ook ziektes onder de huiskatten.
om nog maar te zwijgen van vissen die uit de vijver gehaald worden, de vogels die opgefokt worden enz.
? En dan bedoel ik niet een ontsnapte
.
.
. Ik woon tegen het bos en wij hebben ook een kat die buiten in onze tuin(met wei en bos) rondloopt. Maar soms loopt ze ook een eind naar achter, maar daar komen bijna geen mensen. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als mijn kat door een jager zou worden neergeschoten. Je kunt niet zomaar zien op het een zwerfkat is of niet, daar kun je niet over oordelen. Mijn kat ziet er ook een beetje uit als een wilde kat, maar ze wordt gewoon wel goed verzorgt en zo