Petitie tegen het afschieten van (zwerf)katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:26

Paardjes45 schreef:
Yinnar schreef:

Ze hoeven toch niet herplaatst te worden? Zorg ervoor dat er geen nestjes meer komen en zet ze terug waar ze vandaan komen. Dat ze stress hebben als je ze vangt en castreert geloof ik. Maar als je ze een dag later weer terug zet zijn ze het snel vergeten hoor.

Maar over 20 jaar heb je dan geen zwerfkatten meer (omdat ze toch geen kittens kunnen maken), dan ben je evenver als, als je ze nu meteen afschiet.

dus afschieten is beter dan de natuur zijn beloop te laten???

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:27

Yinnar schreef:
_San87_ schreef:
Omdat wij hier in het asiel regelmatig zieke zwerfkatten/verwilderde katten binnen krijgen. Zo weet ik dat.

Ik heb 3 jaar op de dierenambulance van de Dierenbescherming gereden en het kwam bij ons weinig voor. Als de kat echt ziek was werd die uiteraard geeuthanaseerd maar de meeste waren gezond en werden terug geplaatst.

Er heerst momenteel gewoon ziekte :). Dat kan je ontkennen, mag, maar ik zie momenteel (!!) dat het dus anders is. Zwerfkatten zijn op dit moment dus over het algemeen niet gezond. En verspreiden daarmee dus ook ziektes onder de huiskatten.

Yinnar schreef:
Paardjes45 schreef:

Maar over 20 jaar heb je dan geen zwerfkatten meer (omdat ze toch geen kittens kunnen maken), dan ben je evenver als, als je ze nu meteen afschiet.

dus afschieten is beter dan de natuur zijn beloop te laten???

Gedomesticeerde dieren zijn niet meer 'de natuur', niet zoals het van oorsprong bedoeld is. Daarvoor zijn katten (en ook honden en paarden) al veel te lang onder de mensen en naar onze smaak gevormd.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:29

Ayasha schreef:
Yinnar schreef:
Tja ik stap ook nog regelmatig in de hondenstront en daar wordt ook belasting voor betaald. En zo kan ik nog wel doorgaan. Zoals eerder gezegd het mes snijdt aan twee kanten....

de kattenstrond ligt ook overal en die moeten niet eens betalen. :+ om nog maar te zwijgen van vissen die uit de vijver gehaald worden, de vogels die opgefokt worden enz.

Ik heb er geen problemen mee om katten belasting te betalen. Heb ik al eerder aangegeven. Maar honden stront is m.i. net zo smerig als kattenstront.

Ayasha
Blogger

Re: Petitie tegen het afschieten van (zwerf)katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:29

Is het ook. Op het laten liggen mogen ook hogere boetes komen van mij op voorwaarde dat katteneigenaren ook eens wat bijgetrokken worden want die mogen momenteel zo'n beetje alles. :)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:30

Als je naar mijn topic kijkt, eekhoorn belaagd door kat

[BB] eekhoorn belaagd door kat

dan zie je dat ook gewone huiskatten al onnoemlijk leed veroorzaken...

Ik heb lang kunnen zorgen voor en genieten van 2 eekhoorntjes, maar door een kat zijn ze gedood.
En ook de merels zie ik niet meer in mijn tuin.

Wat mij betreft houdt iedereen zijn of haar kat op eigen terrein. Dus ofwel in huis, of in je tuin, maar dan wel omheind.
Zo kunnen andere mensen ook nog genieten van hun eigen tuin, en de aanwezigheid van dieren waar zij van houden !

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:30

Ik heb wel getekend. En tegelijkertijd vraag ik me af waarom er met mensen niet zo makkelijk over gedacht wordt. Eigen soort hoeft niet uitgedund te worden?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:31

Ayasha schreef:
Is het ook. Op het laten liggen mogen ook hogere boetes komen van mij op voorwaarde dat katteneigenaren ook eens wat bijgetrokken worden want die mogen momenteel zo'n beetje alles. :)

Daar ben ik het mee eens!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:33

sterregoud schreef:
Wat mij betreft houdt iedereen zijn of haar kat op eigen terrein. Dus ofwel in huis, of in je tuin, maar dan wel omheind.

Dan ook graag jouw eigen dieren (paard, hond?) op eigen terrein houden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:33

Eh in geval van paarden en honden is dat al soort van verplicht geloof ik..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:34

antje_vip schreef:
Ik heb wel getekend. En tegelijkertijd vraag ik me af waarom er met mensen niet zo makkelijk over gedacht wordt. Eigen soort hoeft niet uitgedund te worden?

oh van mij wel hoor, stop maar met de ontwikkelingshulp aan de derde wereld landen, scheelt een hoop op de begroting van de overheid en we helpen de wereld van de overbevolking af...
prima oplossing :))

PocoGaucha

Ik woon in een buitengebied, buiten het dorp, gewoon in een polder.

Ik vind het een nare gedachte dat jagers gewoon van een afstandje zo op onze Cat kunnen schieten. Wij wonen erg buitenaf en onze kat loopt met mooi weer altijd buiten(die van de buren ook en meerdere mensen uit de straat). Hij loopt gewoon in dezelfde weilanden waar ook wel eens gejaagd wordt. Gelukkig is het in alle jaren nog nooit gebeurt dat er van ons een kat is doodgeschoten. misschien komt het omdat er hier geen overlast is van zwerfkatten?

Maargoed, als Cat wordt doodgeschoten, dan is dat de prijs die hij(en wij) betalen voor zijn vrije leven denk ik. ik bedoel, we nemen ook het risico dat er een auto over heen rijd. En als ik een ding goor vind is het wel een zwerfkat, dus die mogen ze best dood schieten van mij.

klik hier om Cat te zien

Onze kat valt echt helemaal niemand lastig, als de buren last van hem hebben, dan zoeken we samen naar een oplossing. laatst waren ze aan de tuin bezig en daar hadden ze een mooie hoop zand liggen. Daar gaat Cat natuurlijk in poepen :p. Toen hebben ze bij ons een zeil kunnen lenen om de boel onder te dekken.

ik vind het nogal rot dat mensen hier opperen dat het maar verplicht moet worden om je kat op terrein te houden. eigenlijk
Laatst bijgewerkt door PocoGaucha op 03-10-13 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

antje_vip schreef:
sterregoud schreef:

Ooit een paard los zien lopen door de wijk :D? En dan bedoel ik niet een ontsnapte ;).

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:35

_San87_ schreef:
Er heerst momenteel gewoon ziekte :). Dat kan je ontkennen, mag, maar ik zie momenteel (!!) dat het dus anders is. Zwerfkatten zijn op dit moment dus over het algemeen niet gezond. En verspreiden daarmee dus ook ziektes onder de huiskatten.

Gedomesticeerde dieren zijn niet meer 'de natuur', niet zoals het van oorsprong bedoeld is. Daarvoor zijn katten (en ook honden en paarden) al veel te lang onder de mensen en naar onze smaak gevormd.

Dat er ziektes heersen bestrijd ik niet. Ik heb het alleen niet meegemaakt tijdens de vangacties waar ik bij aanwezig ben geweest en dat waren er velen. Dus dat is mijn ervaring. En wat betreft je laatste alinea denk ik dat je me verkeerd interpreteert.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:35

antje_vip schreef:
sterregoud schreef:

Ja, natuurlijk. Als je met je hond loopt, is die aangelijnd en zorg je als baas ervoor dat hij niets uitvreet.
De katteneigenaar slaapt er niet minder om, als zijn kat een eekhoorntje in mijn tuin vermoordt.
Ik wel, ik mis ze nog elke dag.. :(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:36

_San87_ schreef:
Ooit een paard los zien lopen door de wijk :D? En dan bedoel ik niet een ontsnapte ;).

Nee, maar een kat aangelijnd zou dan wel mogen? Want er werd geopperd dat je je kat op eigen terrein moest houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:37

PocoGaucha schreef:
ik vind het nogal rot dat mensen hier opperen dat het maar verplicht moet worden om je kat op terrein te houden. eigenlijk

Dus jij zou het ook geen probleem vinden wanneer mensen ook hun honden maar los laten lopen waar de honden maar willen?

Hetzelfde als met een kat?

Yinnar schreef:
Dat er ziektes heersen bestrijd ik niet. Ik heb het alleen niet meegemaakt tijdens de vangacties waar ik bij aanwezig ben geweest en dat waren er velen. Dus dat is mijn ervaring. En wat betreft je laatste alinea denk ik dat je me verkeerd interpreteert.

Dat laatste zou kunnen :j.

antje_vip schreef:
_San87_ schreef:

Nee, maar een kat aangelijnd zou dan wel mogen? Want er werd geopperd dat je je kat op eigen terrein moest houden.

Ja, hoor. Waarom niet? Als jij je kat aan een lijntje uit wilt laten, wie houdt je tegen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:39

antje_vip schreef:
_San87_ schreef:

natuurlijk, waarom niet? Dan mag de hond toch ook mee? Dan val je er ook niemand mee lastig.

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:40

Ik heb de petitie wel getekend. Ik vind dat echt erg dat er zoveel katten worden dood geschoten :n . Ik woon tegen het bos en wij hebben ook een kat die buiten in onze tuin(met wei en bos) rondloopt. Maar soms loopt ze ook een eind naar achter, maar daar komen bijna geen mensen. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden als mijn kat door een jager zou worden neergeschoten. Je kunt niet zomaar zien op het een zwerfkat is of niet, daar kun je niet over oordelen. Mijn kat ziet er ook een beetje uit als een wilde kat, maar ze wordt gewoon wel goed verzorgt en zo :j , deze zou dan ook worden neergeschoten. Dus er moet gewoon een andere oplossing komen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:41

Andere oplossingen zijn er genoeg :). Maar die treft mensen in de portemonnee. En dan is het geen oplossing meer.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:42

_San87_ schreef:
PocoGaucha schreef:

Dus jij zou het ook geen probleem vinden wanneer mensen ook hun honden maar los laten lopen waar de honden maar willen?

Er zijn hier heel veel boeren bedrijven waarbij de honden los op het erf lopen, en soms ook over de weg. tja, ik heb daar geen probleem mee nee.

Ik heb daar geen last van. kijk, niemand heeft last van cat. waarom zouden wij onze kat dan 'vasthouden'?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:44

PocoGaucha schreef:
_San87_ schreef:

Er zijn hier heel veel boeren bedrijven waarbij de honden los op het erf lopen, en soms ook over de weg. tja, ik heb daar geen probleem mee nee.

Ik heb daar geen last van. kijk, niemand heeft last van cat. waarom zouden wij onze kat dan 'vasthouden'?

Zie dikgedrukte :D.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:47

het gebeurt ook dat die honden afdwalen hoor, het hondje van mijn oom loopt ook over de weg en het weiland.

valt ook niemand lastig, net als Cat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:48

In de weilanden? Waar koeien staan? Niet handig om daar honden te hebben lopen.

Ik vind het altijd wel grappig dat mensen zeggen dat hun dier geen overlast veroorzaakt, dat zijn meestal de mensen die hun nauwelijks zien :D.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:50

gewoon in de weilanden rond mijn ooms huis. geen idee of er dan koeien in staan of niet. dat verschilt per jaar. maar wie ben jij om te beslissen of mijn kat, wel of niet 'op straat mag' eigenlijk?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:51

Ik beslis niks, dacht ik zo.

Heck, mocht ik er maar over beslissen, dan waren alle katten al van de straat en in eigen tuinen.