werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:31

Cassidy schreef:
Op het moment dat een TWH op blokken wordt gezet, ga je de gangen extremer maken dan ze normaal al zijn.

Maar zoek de verschillen, dit is ook een paard op blokken, maar ik krijg niet de indruk dat ze pijn heeft:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=nAO ... =endscreen

En dit vind ik dan weer ronduit onnatuurlijk,de blokken te hoog.

http://www.youtube.com/watch?v=uacXRdH1n7s

Ze gebruiken niet alleen blokken...

Ze smeren chemische bijtende troep in de koten bijv.
Dit is inmiddels verboden, maar ze hebben alweer iets anders gevonden dat nog niet verboden is. Weet niet meer wat het was, maar net zo erg....
En inderdaad, die staart houden ze niet vanzelf zo onnatuurlijk omhoog.

Maar goed, dit is inderdaad off-topic, maar het feit blijft dat de mensen die in bepaald disipline uitvoeren heel veel dierenleed heel normaal vinden.... Ook al is het je reinste dierenmishandeling.
Net zo goed gebeurt het in de dressuur, springsport, western, enz enz...

Rennie89

Re: werkelijkheid rond de rodeo!!!! schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:35

huh maar dat eerste paard in dat filmpje heeft toch geen blokken? ik zie ze iig niet :P

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:36

Misschien is die bokriem op zich niet heel stug ofzo maar ik heb de halve nacht filmpjes bekeken en veel worden in de sprong uit het hok door mensen met veel kracht aangetrokken. Dt doet gewoon echt pijn, je singelt een paard toch ook zorgvuldig aan om singeldwang te voorkomen. Ik snap dat een ervaren paard denkt: laat maar, ik ga al!
Net als stroom, zelfs verstopt in handschoenen van de helpers...:r
Mar goed om te horen dat dat meer uitzondering dan regel is. :)

Wat ook erg walgelijk is is bronc busting, daar kwam ik op uit. Dat is echt wreed.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:41

lifaya schreef:
huh maar dat eerste paard in dat filmpje heeft toch geen blokken? ik zie ze iig niet :P

Kijk even op de still op 0.38. Een hoef zonder blokken ziet er echt niet zo uit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:45

Maar het zijn geen blokken. Ze heeft schoeisel om de hoef heen ofzo. Ik zie geen verhoging namelijk :) TWH met blokken lopen heel opwaards, dat zie je vooral bij de schouder heel erg. Dit paard loopt eigenlijk recht ondanks de opwaardse been beweging :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:51

Blokken komen in verschillende hoogtes. En kunnen per discipline er anders uitzien.

American Saddlebred.

Afbeelding

Tennessee Walker
Afbeelding

Afbeelding

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:21

Cassidy schreef:
Ja de dieren vinden het zo erg, dat ze het zelfs doen als er geen ruiter opzit.

http://www.youtube.com/v/WQU8YVHc3iw

Hoe kan een paard nou iets leuk vinden wat hij volgens ons niet leuk behoort te vinden? :D

Overigens, met ruiter ziet het er zo uit:

http://www.youtube.com/watch?v=K_67Dj02PqM

dit vindt ik idd best wel mooi!! niks (niet veel) duidt hier op mishandeling. hellemaal het 1e filmpje!! haha leuk dier. :D nu ik dit allemaal lees, en zie moet ik toegeven dat idd niet alles even slecht en erg is. als ik verder kijk op youtube zie je dat idd de "ongelukken" bovenaan staan. mensen smullen er volgens mij van als er "iets" gebeurd bedenk ik me net, want waarom lachen we als er iemand verschrikkelijk hard valt? ik denk dat dit hetzelfde verhaal is.

maar die sport met die blokken.... wat houdt dat in?
zijn die blokken afhaalbaar? want ik kan best geloven dat het slecht voor de voorbenen KAN zijn als ze ze dag en nacht aan hebben.
Laatst bijgewerkt door forest11 op 26-04-13 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:23

Lara schreef:
Maareh.. Dit is toch niets nieuws?
Het is toch algemeen bekend dat die koeien/kalveren/paarden nou niet voor hun plezier zo lopen rond te bokken ?

We leven nu eenmaal in een commerciële maatschappij en geld verdienen is dan belangrijk dan degene die eronder lijden ;)

hier ben ik het mee eens :j

edit: sorry wist niet dat er al zoveel pagina's waren :') daarom bericht van pagina 1 gequote :')

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:30

Frederieke_ schreef:
Lara schreef:
Het is toch algemeen bekend dat die koeien/kalveren/paarden nou niet voor hun plezier zo lopen rond te bokken ?

We leven nu eenmaal in een commerciële maatschappij en geld verdienen is dan belangrijk dan degene die eronder lijden ;)

edit: sorry wist niet dat er al zoveel pagina's waren :') daarom bericht van pagina 1 gequote :')

*D

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:33

Frederieke_ schreef:
Lara schreef:

Omdat het nu eenmaal gebeurd, om welke reden dan ook, is het oké?
Daarom vindt ik dat dit soort dingen niet vaak genoeg naar buiten gebracht worden.
Gelukkig bestaan er ook mensen die dierenleed niet accepteren en zich hard maken om dat te stoppen.
Het is bijna dweilen met de kraan open, maar toch wordt de straal minder hard..... uiteindelijk.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:35

Ja maar ik zeg ook niet dat het niet erg is, en dat ik er niet tegen wil vechten oid ;) het is alleen topic nummero zoveel die hier over geopend is, de (interessante) discussie die hier uit voort kwam zag ik ook pas later hoor, mijn reactie was meer over de OP..

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:41

Ik heb een tijd geleden heel veel fimpjes gezien over de TWH en het soring, ook over Cheyenne. Echt vreselijk, hoe kan een mens zoiets doen vraag ik me af?
Wat me wel telkens opvalt is de zachtaardigheid van paarden. Overal zie je paarden die zich verzetten, maar geen enkel paard wat gericht aanvalt. Arme dieren geven tegendruk, maar aanvallen doen ze niet.

Cassidy dank je voor dat eerste filmpje, je krijgt al gauw de indruk dat ze allemaal het zelfde zijn, maar dat filmpje bewijst wel anders.

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 20:57

jes_sira schreef:
Dierenmishandeling is dierenmishandeling.
Leedvermaak is leedvermaak.
Hoe je het ook went of keert, het gebeurd.

Tuurlijk kan rodeo ook "diervriendelijk" maar de praktijk wijst uit dat dit veelal niet gebeurt.
Veel mensen genieten van dit soort vermaak.
Dat zie je in heel veel dingen terug.

Zodra er competitie in het spel is, is voor veel mensen het winnen en presteren belangrijker dan het welzijn van het dier.
Geld speelt ook 9 van de 10 keer een hele grote rol.

En ja, je ziet het helaas terug in alle takken van de paardensport en handel.
Overigens geldt dat voor elk ander diersoort. Oneindig veel voorbeelden...

Wat mij betreft mogen dit soort berichten veel meer bekend worden. Dat zet veel mensen toch aan het denken en dan pas zal er enige verbetering plaatsvinden.

hier zit dan ook weer een punt in.

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 21:03

spicegirl schreef:
ja maar een mening hoeft niet altijd onderbouwd te zijn.
ik vind een bepaalde kleur niet mooi, maar dat kan ik niet onderbouwen.aan bepaalde klusjes een hekel hebben, of gewoon iemand op het eerste gezicht al niet mogen. dat kun je niet onderbouwen,maar dat voel je wel zo..en dan is het aan niemand anders, om dat te betwijfelen.
met zulke filmpjes, die een waar feit zijn, het is niet gefotoshopped ofzo, komt het zeker wreed over. en misstanden zijn er zeker wel. je kan niet zeggen, dat het er altijd zo aan toe gaat,maar je kunt ook niet beweren, dat het er niet zo aan toe gaat..
ik heb er na sluitingstijd een paar dagen bij geweest, in Ahoy rotterdam.ik werkte daar.die waren al aangepast aan europese eisen,maar niet echt diervriendelijk zeg maar.
dieren gebruiken als entertainment (op die wijze dan ) is toch niet echt iets, wat hier aanslaat.
in de VS is het een hele happening, met vele onderdelen, waar veel mensen het hele jaar naar uitkijken.ik heb er niets op tegen. dat is gewoon de cultuur daar. maar hier kijken mensen er anders tegenover.

dit vind ik ook een goede reactie. wat mij ook opvalt is dat als je op youtube gewoon rodeo intypt krijg je als eerst de ongelukken en de filmpjes die eigenlijk heel dieronvriendelijk maar pas later de "gewone"filmpjes waarbij juist veel diervriendelijker zijn. sinds ik deze topic heb geplaatst was ik compleet tegen rodeo maar nu heb ik er 2 meningen over.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 22:40

forest11 schreef:
zijn die blokken afhaalbaar? want ik kan best geloven dat het slecht voor de voorbenen KAN zijn als ze ze dag en nacht aan hebben.

Die blokken kun je er niet afhalen. Sterker nog, naar die hoge blokken moet je geleidelijk toewerken, en je kunt ze er ook niet meteen in een klap vanafhalen, dat moet ook geleidelijk aan gebeuren. De wedstrijden zijn om de speciale gangen van de Tennessee Walkers te laten zien, de Flat Walk en de Running Walk. Die wedstrijden heb je voor paarden zonder blokken, en voor paarden met blokken, door deze blokken worden de bewegingen meer overdreven. De bewegingen van de paarden met de blokken wordt ook wel Big Lick genoemd.

Flat shod

http://www.youtube.com/watch?v=NdZSVDf_R2s

Filmpje over de verschillende blokken, en hun invloed op de bewegingen.

http://www.youtube.com/watch?v=gpS_H7i7sY4

Wie meer wil weten over de TWH, de soring en de manier van trainen/misstanden binnen die tak, kan hier info vinden

[ON] Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Graag hier weer ontopic en over de rodeo's .

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 00:46

Hahahahahaha een kampioenschap hooivork werpen, mag een riek ook dan kan je 4 keer raken . een vieze riek

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 01:24

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:05

ik vind die blokken onder de hoeven van zo'n paard maar niks...
En ik ben jarig *\%/*

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:07

Afbeelding

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:09

wtf... :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 09:36

Kirrr schreef:

:wow:

Die wil ik best zijn volgende biertje brengen <<)

forest11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 09:58

Cassidy schreef:
forest11 schreef:

Die blokken kun je er niet afhalen. Sterker nog, naar die hoge blokken moet je geleidelijk toewerken, en je kunt ze er ook niet meteen in een klap vanafhalen, dat moet ook geleidelijk aan gebeuren. De wedstrijden zijn om de speciale gangen van de Tennessee Walkers te laten zien, de Flat Walk en de Running Walk. Die wedstrijden heb je voor paarden zonder blokken, en voor paarden met blokken, door deze blokken worden de bewegingen meer overdreven. De bewegingen van de paarden met de blokken wordt ook wel Big Lick genoemd.

Flat shod

http://www.youtube.com/watch?v=NdZSVDf_R2s

Filmpje over de verschillende blokken, en hun invloed op de bewegingen.

http://www.youtube.com/watch?v=gpS_H7i7sY4

Wie meer wil weten over de TWH, de soring en de manier van trainen/misstanden binnen die tak, kan hier info vinden

[ON] Ernstige mishandeling Tennessee Walking Horse

Graag hier weer ontopic en over de rodeo's .

omg die raddod blok!! is dat niet veelste hoog? en is dat niet slecht voor de benen? (en de rest van de bouw)

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:11

http://www.youtube.com/watch?v=dmxtHv6WpR0

Weet niet of deze al geplaatst is, maar misschien goed om even te bekijken.

Er gebeuren in alle takken van de paardensport vreselijke ongelukken. Niet alleen op de rodeo's.
De mannen van de rodeos zijn juist erg begaan met hun (waardevolle) paarden.

Ik hoop ooit zelf een rodeo te bezoeken in amerika of canada. Prachtig (er van uitgaand dat alles volgens plan verloopt).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:37

uniekhorse schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=dmxtHv6WpR0

Weet niet of deze al geplaatst is, maar misschien goed om even te bekijken.

Er gebeuren in alle takken van de paardensport vreselijke ongelukken. Niet alleen op de rodeo's.
De mannen van de rodeos zijn juist erg begaan met hun (waardevolle) paarden.

Ik hoop ooit zelf een rodeo te bezoeken in amerika of canada. Prachtig (er van uitgaand dat alles volgens plan verloopt).

Hij had er idd al gestaan maar bedankt voor je reactie.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:45

amoj schreef:
Lijkt me ook wel raar van die 5000 volt, dan zou de man die er op zit ook zoveel volt over zich heen krijgen. Lijkt me erg sterk.

5000 volt lijkt me ook sterk verhaal, als je hoort dat er uit een stopcontact 220 volt zit... %)
bah, ik heb de filmpjes niet gekeken, maar ik ben hier ook zwaar op tegen!
waarom plaats je dit topic eigenlijk?