"W van Willem"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:53

Mensen bedreigen gaat te ver.

Toch zou ik het chiquer hebben gevonden als het lied was aangepast. Persoonlijk vond ik het een beetje een typisch voorbeeld van zo'n 'bruiloftsnummer' wat mis gaat te veel mensen willen in een te korte tijd allemaal hun zegje doen en hun stempel drukken door melodie of tekst keuze. Het gevolg is dan vaak een ratjetoe dat ook nog eens niet mee te zingen valt. Op een radio interview zei Ewbank ook dat ze maar 5 uur hadden om te te maken, vanwege de drukke agenda's van al die BNers.

De oplossing is: schrappen en iets simpels kiezen of verdelen. Al die mensen die meededen hebben prima liedjes. Ze hadden bijvoorbeeld van de één een bestaand liedje kunnen kiezen, een ander de tekst van het refrein laten herschrijven voor 'the occasion', weer anderen een aantal coupletten en nog weer een ander de melodie laten aanpassen voor andere instrumenten of zo.

Dan had je een bonte Hollandse versie van 'goodbye England rose' (naar Goodbye Norma Jean) van Elton John gehad en geen fiasco. Maar eerlijk is eerlijk; hoe banketstaaf ik het ook vind allemaal. Het liedje was echt een draak.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:55

Schandalig, de manier waarop er kritiek geleverd word. Echt zwaar, zwaar teleurgesteld in Nederland wat dat betreft. Natuurlijk mag je iets niet mooi vinden, maar het is volgens mij echt een rage geworden om overal zo hard en achterbaks mogelijk tegenaan te trappen waar een ander zo vreselijk hard voor gewerkt heeft. En dan het liefst met z'n allen tegen één.

En wij vragen ons af waarom het pesten niet op houdt...

Anoniem

Re: "W van Willem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:58

Hard gewerkt? In vijf uur?

Het is gewoon geen kwaliteit, en zeker voor een gelegenheid als deze zorg je voor kwaliteit!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:00

Het is ook de manier waarop het van tevoren werd neergezet door onder andere Ewbank zelf. Het werd zo groots aangekondigd dat iedereen iets overweldigends verwachtte. Tsja, dat was het simpelweg niet en dan kun je kritiek verwachten. Nogmaals, verwensingen zijn niet goed te praten, maar de kritiek was te verwachten en je zou denken dat hij daar beter mee om zou kunnen gaan.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:56

Als koningslied vond ik het echt een wandgedrocht, maar de verwensingen vond ik toch echt te ver gaan. Ik ben niet rauwig om het feit dat het lied niet aangehouden wordt. Maar ik vond zijn brief ook regelmatig behoorlijk wrakerig, zeker in combinatie met die extra reactie die los is. Dat kan net zo min. Het ene spreekt het andere niet goed, maar het is toch weer typisch.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:13

Ik vind het te triest voor woorden hoe er gereageerd is op het koningslied! :r
Je gaat toch geen mensen bedreigen of een liedje?
Ik zou bijna willen zeggen dat ik me kapot schaam dat ik met dat soort types een volk vorm.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:53

sallandval schreef:
Mensen bedreigen gaat te ver.

Toch zou ik het chiquer hebben gevonden als het lied was aangepast. Persoonlijk vond ik het een beetje een typisch voorbeeld van zo'n 'bruiloftsnummer' wat mis gaat te veel mensen willen in een te korte tijd allemaal hun zegje doen en hun stempel drukken door melodie of tekst keuze. Het gevolg is dan vaak een ratjetoe dat ook nog eens niet mee te zingen valt. Op een radio interview zei Ewbank ook dat ze maar 5 uur hadden om te te maken, vanwege de drukke agenda's van al die BNers.

De oplossing is: schrappen en iets simpels kiezen of verdelen. Al die mensen die meededen hebben prima liedjes. Ze hadden bijvoorbeeld van de één een bestaand liedje kunnen kiezen, een ander de tekst van het refrein laten herschrijven voor 'the occasion', weer anderen een aantal coupletten en nog weer een ander de melodie laten aanpassen voor andere instrumenten of zo.

Dan had je een bonte Hollandse versie van 'goodbye England rose' (naar Goodbye Norma Jean) van Elton John gehad en geen fiasco. Maar eerlijk is eerlijk; hoe banketstaaf ik het ook vind allemaal. Het liedje was echt een draak.

Mooi verwoord. Zo denk ik er ook over. Zonde eigenlijk, want er werkten toch echt goede artiesten aan mee. Ben groot fan van Marco Borsato, Guus Meeuwis, enz.. Het lied viel me inderdaad behoorlijk tegen, maar bedreigingen... serieus... dat is ook echt niet nodig. Er zijn ergere dingen om je druk over te maken.

Op de vraag hoe een koningslied moet overkomen, voor mij is dat feestelijk, trots, vrolijk, nederlands en vooral goed mee te zingen. Maar dat is persoonlijk.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:54

Natuurlijk zijn die reacties te zot voor woorden, maar ik geloof er niks van dat het lied om die reacties is teruggetrokken. Ik denk dat het meer om de serieuze negatieve reacties is geweest. Het lied is een wangedrocht, dat is voor de meesten wel duidelijk. Net als het songfestival, een bepaalde kliek van musici en mensen daaromheen die de boel bepalen, daar komt niks fatsoenlijks uit.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:48

Helemaal mee eens nynke.

Persoonlijk kan ik Ewbank ook echt niets kwalijk nemen; hij zal gevraagd zijn voor het uitvoeren van een opdracht op een bepaalde manier. Schijnbaar was dat niet waar hij goed in is. Hij is heus wel goed in zijn vak, maar projectmanagement is iets heel anders; het nationaal comité inhuldiging heeft de inschattingsfout gemaakt om hem te vragen voor iets dat zijn vak niet is.

Hij had hooguit iemand kunnen vragen en niet proberen het wiel zelf uit te vinden, maar daar zijn artiesten doorgaans niet zo goed in (daar zijn ze artiest voor).

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:50

Wie en waar zijn er bedreigingen geweest dan...?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:12

5 uur tijd om zoiets in elkaar te knutselen.... Triest.... Ik vind het een belachelijk lied maar ik wens hem geen rare dingen toe. Hooguit inspiratie voor een GOED lied want dit was echt He-Le-Maal niks.
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 21-04-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:25

Molfre schreef:
Schandalig, de manier waarop er kritiek geleverd word. Echt zwaar, zwaar teleurgesteld in Nederland wat dat betreft. Natuurlijk mag je iets niet mooi vinden, maar het is volgens mij echt een rage geworden om overal zo hard en achterbaks mogelijk tegenaan te trappen waar een ander zo vreselijk hard voor gewerkt heeft. En dan het liefst met z'n allen tegen één.

Nou, ik vind sommige kritieken wel heel ver gaan, maar vind de manier waarop deze meneer reageert ook zwaar respectloos:
Klik

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:27

RusselNuwell schreef:
Molfre schreef:

Nou, ik vind sommige kritieken wel heel ver gaan, maar vind de manier waarop deze meneer reageert ook zwaar respectloos:
Klik

Allebei triest :n

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:30

Meneer Ewbank laat met die tweet zien dat hij behoorlijk lange tenen heeft inderdaad. Wat die vrouw zegt is toch niet zo erg, of staat er iets vreselijks in die link? Zij heeft kritiek op iets wat hij als professional neer zet, terwijl hij uithaalt naar haar kind, behoorlijk laag.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:32

Dat vind ik van niet. Die vrouw heeft het heel duidelijk over de tekst die ze helemaal niet mooi vindt, en die mening mag ze gerust geven. Die Ewbank valt haar wèl persoonlijk aan.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:38

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:49

Depende schreef:
Meneer Ewbank laat met die tweet zien dat hij behoorlijk lange tenen heeft inderdaad. Wat die vrouw zegt is toch niet zo erg, of staat er iets vreselijks in die link? Zij heeft kritiek op iets wat hij als professional neer zet, terwijl hij uithaalt naar haar kind, behoorlijk laag.

Daar heb je gelijk in...

Toch zou ik hem niet persoonlijk gaan zitten tweeten, dat ik er kromme tenen van krijg, beetje flauw.

Maar wat hij zegt is gewoon respectloos.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:50

Ik wens John het vermogen tot zelfreflectie en om kunnen gaan met kritiek toe.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:56

Nee Nevergiveup, dat zou ik ook niet doen, ik zet mijn mening bijvoorbeeld wel hier op bokt, aangezien dit een discussie forum is. Neem nou bijvoorbeeld youtube, zelf zou ik ook nooit negatieve commentaren geven op youtube, als ik een liedje niet leuk vind ga ik het niet opzoeken en al helemaal niet de moeite nemen om te gaan reageren, toch zie je bij sommige filmpjes honderden negatieve commentaren staan. Is toch iets met al die social media dat sommige mensen aanzet tot het geven van negatieve commentaren of in erge gevallen bedreigingen/beledigingen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:58

Josien_ schreef:
Ik zou bijna willen zeggen dat ik me kapot schaam dat ik met dat soort types een volk vorm.

Geen woord aan toe te voegen.. sjonge...

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 00:42

Even voor de goede orde: ik heb dit topic nooit bedoeld als plek om John E. de grond in te stampen oid, dat impliceer ik naar mijn idee ook nergens. Ik heb oprecht heerlijk gelachen toen ik dit lied voor het eerst hoorde. Naar mijn mening is het geen muzikaal 'goed' lied, laat staan dat het past bij de gelegenheid. Ik vind het schandalig dat mensen via Twitter of wat dan ook John gaan 'aanvallen'. Dat gaat te ver, denk dat ieder mens het daar wel mee eens is (oké, behalve misschien degene die die haatberichtjes gestuurd heeft dan :=)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:34

Iemand al naar Q-music geluisterd vanmorgen? :-)

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:36

nee hoezo??

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:44

Astaloca schreef:
Josien_ schreef:

Geen woord aan toe te voegen.. sjonge...

helemaal mee eens...ik schaam mij ook!
Als je het niets vind luister je toch niet?
Twitter moest verboden worden,maar iedere gedachte/bedreiging,iets wat je niet zint zomaar lekker anoniem het net op pleuren....ziekelijk.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:58

NeverGiveUp schreef:
Depende schreef:

Daar heb je gelijk in...

Toch zou ik hem niet persoonlijk gaan zitten tweeten, dat ik er kromme tenen van krijg, beetje flauw.

Maar wat hij zegt is gewoon respectloos.

Volgens mij heeft die vrouw ook niet persoonlijk naar hem getweet maar heeft hij het berichtje uit die hashtack berichten vandaan