Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KasparovX schreef:Goed gedaan Laura en ombudsman!
Op mijn verzoek om beeindiging van mijn Paard&Sport abbonnement antwoordde de KNHS ook:Citaat:De KNHS wil op efficiënte wijze met haar leden communiceren en het ledenblad PaardenSport is daarbij een belangrijk communicatiemiddel. Met name de leden die deelnemen aan de wedstrijdsport dienen goed op de hoogte te zijn van diverse zaken om teleurstellingen op wedstrijden te voorkomen.
In PaardenSport wordt veel aandacht besteed aan voorlichting over de wedstrijdsport. De reglementswijzigingen, gewijzigde procedures rond wedstrijden en bijvoorbeeld het nieuws over I&R (Identificatie en Registratie) zijn zulke belangrijke onderwerpen dat het een must is voor de wedstrijdruiters zich hiervan op de hoogte te stellen.
Statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt. Het lidmaatschap op PaardenSport is om bovenstaande redenen verplicht voor iedere startkaarthouder. Ook dit is statutair vastgelegd en hierdoor is in principe iedere wedstrijdruiter op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in de wedstrijdsport.
Algemeen regelement
Heb dit antwoord doorgestuurd naar de Ombudsman, dan hoeft hij in ieder geval niet meer te twijfelen aan de rechtgeldigheid van de artikelen in het blad!!!
Hartelijk dank!
*Artikel 20 - Officiële mededelingen
1. Alle mededelingen, waarvan de Statuten, het Algemeen Reglement of reglementen publicatie voorschrijven, of waarvan dit door het Federatiebestuur of door de algemeen directeur van de werkorganisatie gewenst wordt geacht, alsmede alle uitvoeringsbesluiten, worden opgenomen in de Officiële mededelingen van de KNHS.
2. Ledenverenigingen, officials van de KNHS en startkaarthouders zijn verplicht een betaald abonnement te nemen op de Officiële mededelingen van de KNHS.
3. Verenigingsleden en individuele recreatiesportleden kunnen op abonnementsbasis om toezending van de Officiële mededelingen verzoeken.
4. Het Federatiebestuur en de algemeen directeur van de werkorganisatie zijn bevoegd in spoedeisende gevallen ook op andere wijze mededelingen te doen.
Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Hier staat toch dat "statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt"?
KasparovX schreef:Wat bedoel je Laura? Is er misschien wat tekst weggevallen?
KarinvdM schreef:Hippologic, de startcoupons worden al sinds 1 januari van dit jaar niet meer gebruikt, dit topic is al een jaar oud.
Loetie84 schreef:Ja.het topic wordt.idd af en toe omhoog geschopt... Want dit is in feite van de.zotte.
Ook snap ik.niet waarom ik nu wéér 3,35 behandelingheffing moet betalen. Ze sturen toch alleen maar een factuur? Mijn man (individueel lid knhs) hoeft dat niet te.betalen.
lbfginsel schreef:Het zou idd een hoop gels schelen als alles gewoon digitaal werd, alleen de mensen die "digibeet"zijn en geen computer hebben zouden dan het blad toegestuurd kunnen krijgen, maar ja, zo modern zijn ze daar ook weer niet, het zou veel geld (en bomen) schelen!