Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loetie84

Re: Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:39

Maar een Q&A is misschien niet echt een officiele mededeling. Wel vind ik dat je waarde mag hechten aan een dergelijk antwoord van de KNHS. (o, en ja, die exacte mail heb ik toen ook gekregen! :P )

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 21:23

KasparovX schreef:
Goed gedaan Laura en ombudsman!

Op mijn verzoek om beeindiging van mijn Paard&Sport abbonnement antwoordde de KNHS ook:

Citaat:
De KNHS wil op efficiënte wijze met haar leden communiceren en het ledenblad PaardenSport is daarbij een belangrijk communicatiemiddel. Met name de leden die deelnemen aan de wedstrijdsport dienen goed op de hoogte te zijn van diverse zaken om teleurstellingen op wedstrijden te voorkomen.

In PaardenSport wordt veel aandacht besteed aan voorlichting over de wedstrijdsport. De reglementswijzigingen, gewijzigde procedures rond wedstrijden en bijvoorbeeld het nieuws over I&R (Identificatie en Registratie) zijn zulke belangrijke onderwerpen dat het een must is voor de wedstrijdruiters zich hiervan op de hoogte te stellen.

Statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt. Het lidmaatschap op PaardenSport is om bovenstaande redenen verplicht voor iedere startkaarthouder. Ook dit is statutair vastgelegd en hierdoor is in principe iedere wedstrijdruiter op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in de wedstrijdsport.

Algemeen regelement

Heb dit antwoord doorgestuurd naar de Ombudsman, dan hoeft hij in ieder geval niet meer te twijfelen aan de rechtgeldigheid van de artikelen in het blad!!!

Hartelijk dank!
*Artikel 20 - Officiële mededelingen

1. Alle mededelingen, waarvan de Statuten, het Algemeen Reglement of reglementen publicatie voorschrijven, of waarvan dit door het Federatiebestuur of door de algemeen directeur van de werkorganisatie gewenst wordt geacht, alsmede alle uitvoeringsbesluiten, worden opgenomen in de Officiële mededelingen van de KNHS.

2. Ledenverenigingen, officials van de KNHS en startkaarthouders zijn verplicht een betaald abonnement te nemen op de Officiële mededelingen van de KNHS.

3. Verenigingsleden en individuele recreatiesportleden kunnen op abonnementsbasis om toezending van de Officiële mededelingen verzoeken.

4. Het Federatiebestuur en de algemeen directeur van de werkorganisatie zijn bevoegd in spoedeisende gevallen ook op andere wijze mededelingen te doen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hier staat toch dat "statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt"?

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:12

Wat bedoel je Laura? Is er misschien wat tekst weggevallen?

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 22:55

KasparovX schreef:
Wat bedoel je Laura? Is er misschien wat tekst weggevallen?

Ik denk idd dat er tekst is weggevallen, mijn pc deed een beetje vreemd. Ik weet nu alleen niet meer wat ik had geschreven, alleen nog dat ik de KNHS vergeleek met Amarantis, die scholengemeenschap die zo groot was geworden dat er nergens meer controle op was en zodoende kon er misbruik gemaakt worden van allerlei gelden. Nu zal het nog wel niet zo erg zijn bij de KNHS maar het feit dat zij daar beslissen over mijn centjes (startcoupons) zit me niet lekker!!! :(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 04:22

Ik had de petitie ook graag willen ondertekenen, maar ehm, hij is inmiddels gesloten??
Jammer.........

Denk dat je een hoop meer mensen had gehad als hij wat langer door was gelopen.....

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 06:08

Jammer ik had ook wel willen tekenen.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 15:59

De petitie heeft een aantal maanden opnternet gestaan maar omdat de ingang van het digitale inschrijven per 1 januari dit jaar was heb ik hem gesloten, ik had ook graag meer handtekeningen gezien! Maar ik heb heel sterk het idee dat veel ruiters hun schouders er over hebben opgehaald en dachten dat het toch een verloren zaak zou zijn. Ik geef nog steeds niet op, en de ombudsman is ook nog bezig!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 18:47

Ik zou hem weer openen, er zijn altijd mensen die pas in januari er achter komen dat hun onbeperkt geldige coupons verlopen zijn. :p

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:17

Hippologic, de startcoupons worden al sinds 1 januari van dit jaar niet meer gebruikt, dit topic is al een jaar oud.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 19:50

ja idd, ik ben al een jaar bezig met de KNHS, je wilt niet weten wat er allemaal gebeurt is:
tot 4x toe een afspraak om te komen praten gemaakt, tot 4x toe even contact opgenomen voordat we naar Ermelo zouden gaan: afspraak weer gecanceld....Zo werken ze daar dus, ze denken dat het wel vanzelf overgaat!!! :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:47

KarinvdM schreef:
Hippologic, de startcoupons worden al sinds 1 januari van dit jaar niet meer gebruikt, dit topic is al een jaar oud.

Excuseer. :o Helemaal niet op de datum van een topic gelet. Ik denk dat iemand hem omhoog heeft geschopt en ik heb geklikt op de link naar de petitie.

@lbfginsel: niet opgeven hoor. Misschien nog wat andere media erbij halen?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:35

Ja.het topic wordt.idd af en toe omhoog geschopt... Want dit is in feite van de.zotte.
Ook snap ik.niet waarom ik nu wéér 3,35 behandelingheffing moet betalen. Ze sturen toch alleen maar een factuur? Mijn man (individueel lid knhs) hoeft dat niet te.betalen.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:46

Lijkt er inderdaad op dat ze hopen dat t uiteindelijk als een kaarsje uit gaat...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:06

Ook dit weer:
ik verander per 1 januari van vereniging omdat ik verhuisd ben. Nu wil ik van de gelegenheid gebruik maken om kostenloos de sportnaam van mijn paard te wijzigen, ik moet immers toch een nieuwe startpas, dit heb ik jaren geleden ook al eens zo gedaan. :j
Maar nu kan het niet meer kostenloos en moet ik 35 euro betalen. Toen ik vroeg wat de reden was was het antwoord "Dat geld alleen voor nieuwe combinaties, u heeft al een combinatie met dit paard gevormd." |o

En daarnaast hadden ze mijn lopende startpas voor het gemak maar stopgezet op 24 november, de datum dat mijn oude vereniging netjes volgens voorschrift meldde dat ik per 1 jan. bij hen wegga. Startpas was na mailtje van vereniging wel weer snel geactiveerd, maar vorige week zag ik dat hij weer op inactief stond! Ach laat ook maar, ik ben toch niet van plan dit jaar nog te starten. :roll:

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 22:09

Fijn zo'n monopolie......

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:52

Loetie84 schreef:
Ja.het topic wordt.idd af en toe omhoog geschopt... Want dit is in feite van de.zotte.
Ook snap ik.niet waarom ik nu wéér 3,35 behandelingheffing moet betalen. Ze sturen toch alleen maar een factuur? Mijn man (individueel lid knhs) hoeft dat niet te.betalen.

Daar heb ik me ook al over zitten opwinden. Omdat de KNHS niets hoeft te veranderen (min startkaart loopt immers gewoon door), moet ik €3,35 betalen. Belachelijk.
Tegelijkertijd zouden wij onszelf eigenlijk moeten schamen, omdat Laura (lfbginsel) de enige is die actie onderneemt.

Laura ben je nog bezig met een nieuwe afspraak met de KNHS?
En weet er iemand wie er eigenlijk in die ledenraad zitten?

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 22:06

Rhys, de Ombudsman is nog bezig, maar het gaat traag. Wat betreft de ledenraad: Wie het weet mag het zeggen, ik denk (!) dat de ledenraad bestaat uit leden van de kringbesturen die gekozen worden door de leden van de KNHS die op vergaderingen aanwezeg zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik al lang geen vergaderingen meer bijwoon, ik word er nl niet vrolijk van....Heb ook al tegen die Ombudsman gezegd dat niemand weet hoe zo'n "democratisch" besluit (immers besloten door de ledenraad!!) nu eigenlijk tot stand komt, de KNHS zou hier wel eens uitleg over mogen geven in de PaardEnSport, aangezien ieder lid dit officiele blad in zijn bus krijgt en je het niet af kunt zeggen.... (zie een paar inzendingen terug )

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:58

Ja, en dan zeggen ze je doodleuk dat je bij je startkaart ook het 'meestgelezen paardentijdschrift van Nederland' krijgt...ja hoe denk je dat het komt dat die oplage zo hoog is.... 8)7

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:21

Ja! Ongeveer een jaar geleden maakte ik deze foto van de Paar&Sports die ik nog in huis had. Elke jaargang ligt andersom, je ziet hier dus 9 jaargangen en moet je zien hoeveel er nog in het plastic zitten! (heb ze inmiddels weggegooid :D )
Ik zal hem eens naar de knhs sturen.

Afbeelding

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 15:33

Alle besluiten die genomen worden door de KNHS en de ledenraad worden gepubliceerd in de Paarden Sport, wil je op de hoogte blijven dan moet je het blad lezen.....als official lees ik hem dus wel en ik moet zeggen dat er soms wel leuke artikelen in staan. De Hoefslag heb ik jaren gelezen maar daar vond ik op een gegeven moment echt niets meer aan, alleen maar uitslagen van wedstrijden. Via de mail krijg ik ook nog berichten, voor leden, over dressuur en voor officials, zit niet zo heel veel verschil in.....

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:45

Ik heb hem ook gelezen, en goed ook. Als je goed kijkt zie je een heleboel P&S met gele briefjes ertussen bij stukken die ik wilde bewaren/onthouden/nog een keer lezen. Maar de tijd gaat zo snel, hij is binnen en hup, daar komt de volgende alweer binnen. Het internet staat ook vol met leuke artikelen. De tuchtrechtuitspraken vind ik wel interessant. En we moeten idd. op de hoogte blijven van de besluiten van de KNHS en ledenraad. Maar die kunnen net zo goed op een pagina van de website van de KNHS gezet worden. Dan heb je de rest van die onzin er niet omheen en hoeft er geen blad geproduceerd (papier, plastic, drukkerij) en rondgebracht te worden.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 23:30

Het zou idd een hoop gels schelen als alles gewoon digitaal werd, alleen de mensen die "digibeet"zijn en geen computer hebben zouden dan het blad toegestuurd kunnen krijgen, maar ja, zo modern zijn ze daar ook weer niet, het zou veel geld (en bomen) schelen! :j

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 05:01

lbfginsel schreef:
Het zou idd een hoop gels schelen als alles gewoon digitaal werd, alleen de mensen die "digibeet"zijn en geen computer hebben zouden dan het blad toegestuurd kunnen krijgen, maar ja, zo modern zijn ze daar ook weer niet, het zou veel geld (en bomen) schelen! :j

Het digibeten-argument is al lang geen argument meer, aangezien je verplicht bent om digitaal in te schrijven door middel van het mailen van een inschrijfformulier...

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 14:31

Daar heb je een punt, had ik nog niet eens aan gedacht!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:08