Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Rubbish. Nee, eerlijk waar: er is ook iemand die beweert dat, als je imprinting doet bij een veulen, tot het niveau dat je het veulen belemmert om na de geboorte op te staan omdat er eerst een mens overheen gaat om het dier te desensibiliseren, dat je daar makkelijkere paarden door krijgt. De vergelijking met veulens die na de geboorte regelmatig in handen zijn geweest, toont geen noemenswaardige voordelen om dit direct na de geboorte, nog voordat het veulen contact heeft kunnen leggen met de moeder, toe te passen.
Voor degenen die niet weten over wie ik het heb: ga maar even googlen op Dr. Miller.
Verder is dit mijn laatste reactie in dit topic, aangezien er hier ook de nodige bokkers zijn die je wel naar het water kan leiden maar ze niet kunt dwingen om dat te drinken. Mensen die een fase 5 of hoger zien, en niet beseffen dat er een fase 0 tot 4 aan vooraf gaat.
Ik heb een kennis die aankomende week een jong paard moet laten inslapen vanwegen een genetisch defect. Over het defect ga ik niet verder uitweidden, alleen dat het niet reparabel is een het dier er geen paardwaardig bestaan door heeft.
Alle respect voor de beslissing van de eigenaar om het dier vanwege een dergelijk probleem te laten gaan.
Om zo minder respect heb ik voor degenen die bij het beleren en het corrigeren van fouten die er tijdens de opleiding van het paard zijn ingeslopen, niet bereid zijn om de konsekwenties te trekken en even en maar een keer wat harder in te grijpen dan ze dat met hun geweten kunnen verantwoorden. Echt, ik snap jullie niet!
Voor degenen die buiten dit topic alsnog bereid zijn om verder te discussieren, mijn inbox staat open.
Voor de anderen: ik hoop dat jullie nooit met een paard in aanraking komen waardoor jullie geloof op de proef wordt gesteld, en waardoor jullie prinicipes ook maar even dreigen te moeten gaan plaatsmaken voor common sense, en de wens om een dier te behoeden voor die laatste gang....