Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 15:49

@alane dat zijn maar vb e

*edit nee idd de bedrage bij ons zijn idd nog hoger dan bij jullie.
heb even vergeleken met jullie bedragen en de onzen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:03

bulck schreef:
@alane dat zijn maar vb e

*edit nee idd de bedrage bij ons zijn idd nog hoger dan bij jullie.
heb even vergeleken met jullie bedragen en de onzen

en dat is dus wat TS bedoelt... de KB in Nederland verhogen zodat het meer op 1 lijn komt met bijv. België en Duitsland.

bulck

Re: Wie is voor verhoging van kinderbijslag teken petitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:04

Ja maar Belgie als maatstaf nemen is nu mss niet ideaal. De keerzijde is immers ook nog eens meer belastingen betalen e

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:05

Maar in Belgie en Duitsland is het belastingsysteem weer anders dan in Nederland. De salarissen bv liggen in Belgie een stuk lager en zo zal Duitsland ook wel weer wat hebben. De subsidies zijn hier weer goed geregeld.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:07

russel schreef:
Maar in Belgie en Duitsland is het belastingsysteem weer anders dan in Nederland. De salarissen bv liggen in Belgie een stuk lager en zo zal Duitsland ook wel weer wat hebben. De subsidies zijn hier weer goed geregeld.

Idd je moet dat evenwicht per systeem bekijken e.
We behoren tot de landen met de meeste en hoogste belastingen, dus daar moet je ook niet op wachten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:13

België staat bekend om zijn lagere belastingen tov Nederland... en toch is de KB daar ca 2 X zo hoog.

Ik woon in Duitland, maar we betalen hier geen belasting (tenminste geen inkomsten belasting, omdat we beide in NL werken)
Het leven is hier wel wat duurder, zo dus ook de belasting hoger.
De huizen zijn hier goedkoper, maar lijkt er mee te maken hebben dat itt NL de duitsers een gedeelte van het huis al cash moeten hebben/geen gehele hypotheek kunnne krijgen op het totaal bedrag... (zo verteld de burman)

Die vergelijking gaat dan ook weer niet geheel op...
Als de inkomens lager liggen in België zal de rest ook goedkoper moeten zijn, verzekeringen, boodschappen etc...

voor mij hoeft de KB niet omhoog... maar als die hoger zou worden dan zou ik niet klagen :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:21

Alane schreef:
België staat bekend om zijn lagere belastingen tov Nederland... en toch is de KB daar ca 2 X zo hoog.

Ik woon in Duitland, maar we betalen hier geen belasting (tenminste geen inkomsten belasting, omdat we beide in NL werken)
Het leven is hier wel wat duurder, zo dus ook de belasting hoger.
De huizen zijn hier goedkoper, maar lijkt er mee te maken hebben dat itt NL de duitsers een gedeelte van het huis al cash moeten hebben/geen gehele hypotheek kunnne krijgen op het totaal bedrag... (zo verteld de burman)

Die vergelijking gaat dan ook weer niet geheel op...
Als de inkomens lager liggen in België zal de rest ook goedkoper moeten zijn, verzekeringen, boodschappen etc...

voor mij hoeft de KB niet omhoog... maar als die hoger zou worden dan zou ik niet klagen :D

Nou lagere belastingen, verschil tussen beide landen is amper 2 percent volgens de laatste peilingen. En voor alleenstaande werknemers staan we op nr1

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:24

Hoe je het ook draait of keert, alles moet betaald worden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:25

Vjestagirl schreef:
Fysiek misschien wel. Mentaal misschien niet. Werken met je hoofd is ook werken hoor, hoewel het 'zitten op een kantoor en nummertjes invoeren' misschien dom overkomt op sommigen zijn dat WEL de mensen die zorgen dat jij je kinderbijslag kan krijgen, die kijken hoeveel belasting er betaald moet worden etc. 1 foutje kan gigantische gevolgen hebben op iemand leven. Plus dat je er 4 jaar voor moet studeren etc. Op het moment zit ik zelf halve dagen op internet, en de andere helft van de dag in word en excel.

Wat mij betreft mag de kinderbijslag er wel uit, behalve voor de mensen die buiten eigen schuld om een (arbeidsongeschiktheids) uitkering krijgen, die een bijstands uitkering krijgen etc. Voor de rest: als je kinderen wilt dan moet je er ook zelf voor zorgen. Als je niet meer rond kunt komen van 2x modaal doe je volgens mij dingen grondig fout.

En iemand die dat werk niet doet steekt dus geen poot uit? Want dat is wel wat de persoon waar ik op reageerde zei. Er zijn mensen die niet "mochten" studeren van hun ouders. Vroeger hadden de ouders nog zaken die goed draaiden en de kinderen moesten dan mee helpen in de zaak, studeren was nergens voor nodig! Zo lopen er nog een hoop rond waaronder mijn moeder. En die zit nu inderdaad in de schoonmaak, maar niemand gaat mij vertellen dat zij niet werkt. Ze werkt verdorie harder dan ik al ooit iemand heb zien doen.

Profiteren en kinderen nemen voor kinderbijslag. Kom op zeg, met die kinderbijslag betaal je echt geen heel kind, tenzij je voor een stuk of 4,5 gaat, dan betaal je geen belastingen meer, dan word het stil aan interessant. Zit je wel met vijf koters die bakken met geld kosten maar goed.

Dat de situatie op een gegeven moment zo word terwijl dat er voor nog niet zo was kan gebeuren. Ouders die scheiden, vaders die hun laten zitten, ziekte enz

Mensen moeten eens buiten hun eigen leefwereld gaan kijken. Je zal een hoop leren en zien!
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-10-09 16:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:33

Ben het eens met Vestjagirl, Para, jij praat over andere zaken, niet zoals V het zegt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:35

Vjesta reageerde op iets dat op een andere persoon was. Die persoon zei dit:
Wendy schreef:
Waarom? Het is niet alsof je iets hoeft te presteren voor het krijgen van de bijslag. Het enige wat je hoeft te doen is een kind op de wereld zetten.
Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?

Dus wat zeg ik fout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:36

De vraag is nog steeds waarom kinderen als je ze niet kan betalen.

Als je een paard koopt en dat kost dan 300 euro in de maand, roept iedereen OOOOO, die heeft een PAARD! Sow he, geld zat, nou dat mag wat kosten, maar als je 3 koters hebt lopen die meer dan die volle 300 kost, roept er niemand, dan moet er geld bij van de staat, de belastingbetaler dus, maar als je geen kinderen hebt en wel een paard, ben je ineens rijk :D :D en mij jij wel even dokken voor die arme meerkinderen gezinnen.... :Y) Heel krom, want dan ineens hebben ze geld te kort voor van alles, maar als je dan een nieuwe deken koopt voor je paard, ooo jee zeg, nou geld moet rollen... :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:38

russel schreef:
De vraag is nog steeds waarom kinderen als je ze niet kan betalen.

Als je een paard koopt en dat kost dan 300 euro in de maand, roept iedereen OOOOO, die heeft een PAARD! Sow he, geld zat, nou dat mag wat kosten, maar als je 3 koters hebt lopen die meer dan die volle 300 kost, roept er niemand, dan moet er geld bij van de staat, de belastingbetaler dus, maar als je geen kinderen hebt en wel een paard, ben je ineens rijk :D :D en mij jij wel even dokken voor die arme meerkinderen gezinnen.... :Y) Heel krom, want dan ineens hebben ze geld te kort voor van alles, maar als je dan een nieuwe deken koopt voor je paard, ooo jee zeg, nou geld moet rollen... :+

helemaal gelijk heb je

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:39

Ik blijf de vergelijking kinderen/paarden vreemd vinden.
Dat paard gaat niet zijn steentje bijdragen in de maatschappij, die kinderen als het goed is wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:39

Zoals ik al zei maar waar kennelijk rustig overheen gelezen word (al dan niet uit gemak): Het is niet omdat de situatie gunstig was dat ze dat blijft.
Ziekte en scheiding bv zijn dingen die veel veranderen in financiën, zeker als men eerst verlaten word (en er dus ook een heel loon weg valt) en men daarna nog eens langdurig ziek word. (en ik heb het niet over een griepje heb het hier over dingen zoals bv kanker)

Een paard kan je verkopen als zo iets gebeurt... Een kind moet je houden ondanks dat je financiële situatie het niet meer toe laat.. Tenzij je het dus gaat toelaten om kinderen te verkopen is die vergelijking onzin.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 16:58

ik heb getekend!!!!!!!!!
omhoog die bijslag!!
betaal elk jaar zat belasting en dat gaat normaal naar bajes klanten enz
dus ik ben heel voor

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:37

pharagirlke schreef:
Een paard kan je verkopen als zo iets gebeurt... Een kind moet je houden ondanks dat je financiële situatie het niet meer toe laat.. Tenzij je het dus gaat toelaten om kinderen te verkopen is die vergelijking onzin.

Hahaha, of een bijrijder zoeken voor je kinderen, om zo te kosten een beetje te delen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:42

shera schreef:
Ik blijf de vergelijking kinderen/paarden vreemd vinden.
Dat paard gaat niet zijn steentje bijdragen in de maatschappij, die kinderen als het goed is wel.

Nou dat hoop je dan maar, hoeveel kinderen groeien er wel niet voor galg en rad op, kinderbescherming, jeugdzorg, etc. Maar die kinderbijslag wordt wel trouw gestort. Vraag mij ook af of je het echt wel als bijdrage in de maatschappij ziet, daar staat toch geen een ouder bij stil, alleen het schattige als ze kind zijn.

Soms vraag ik mij ook wel eens af waarom er kinderen moeten komen, het oergevoel? Het voortplanten op bevel van de kerk? Voor later zodat je niet alleen bent of voor later zodat je verzorging hebt?

Natuurlijk zijn er zat modelgezinnen, maar heel veel zat niet. Vaak komen er ook kinderen omdat het zo "hoort" Als ik dan bekijk hoe mijn oma is grootgebracht, had niets met schattigheid en gevoel te maken, die gereformeerde kerk heeft zo een grote vinger in de pap gehad, dat haar jeugd niks leuks had en ze kerk voor eeuwig af heeft gezworen.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:55

Russel schreef:
Soms vraag ik mij ook wel eens af waarom er kinderen moeten komen, het oergevoel? Het voortplanten op bevel van de kerk? Voor later zodat je niet alleen bent of voor later zodat je verzorging hebt?

Geen kinderen meer? Zodat de jongste generatie uiteindelijk de laatste generatie wordt? Strak plan!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:00

pharagirlke schreef:
Vjesta reageerde op iets dat op een andere persoon was. Die persoon zei dit:
Wendy schreef:
Waarom? Het is niet alsof je iets hoeft te presteren voor het krijgen van de bijslag. Het enige wat je hoeft te doen is een kind op de wereld zetten.
Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?

Dus wat zeg ik fout?

Nee Phara ik reageerde op jou. En jij vergeet 1 woordje. Het woordje 'en'

Dat wil niet zeggen dat iedereen die geen hoog inkomen heeft lui is. Dat wil niet zeggen dat als je een lager inkomen hebt je geen poot uitsteekt. Maar dat wil zeggen dat er wel mensen zijn die een uitkering hebben maar niet solliciteren omdat ze daar geen zin in hebben, dat wil zeggen dat er mensen zijn die helemaal geen recht hebben op een uitkering maar hem toch vangen. Dat wil zeggen dat er mensen zijn die best zouden kunnen werken maar het niet doen. En wat Wendy bedoelde is dat het niet zo prettig is om daarvoor te betalen, of je nou een hoog of een laag inkomen hebt. Want je betaald voor de luiheid van een ander.

Overgens ben ik het eens met degene die zegt dat mijn paard over 20 jaar niets op gaat brengen voor de maatschapij. Aan de andere kant komt mijn paard nooit voor het gerecht, zal nooit te snel rijden, komt niet in de gevangenis, krijgt geen AOW, geen uitkering als ze arbeidsongeschikt wordt, ze vervuilt de straten niet met peuken ed (en mest ruimen we natuurlijk op), ze gaat niet studeren (vergeet niet dat je nogsteeds maar 10% van de daadwerkelijke studie kosten betaald, de rest betaald de overheid) etc etc etc. Maar ik geniet er wel van, zoals een ander van zijn kind geniet. Ik zeg niet dat het t zelfde is, want dat is het niet, nooit, maar om alleen maar te trekken dat een paard niets oplevert is een beetje cru.

Persoonlijk vind ik, dat als je het niet kan betalen om kinderen te hebben zonder dat je steun van de overheid krijgt, je geen kinderen moet krijgen. En dat is heel banketstaaf, maar niet alles is voor iedereen weggelegd.

Mensen die zeggen dat we al die kinderen nodig hebben: wat zou je zeggen van globalisering? Wie komen over 10 jaar (hell, t gebeurd nu al) onze verpleegsters, doctoren, koks, directeuren, schoonmaaksters, beleidsmedewerksters, winkelbedienden, managers etc. wel uit Afrika, omdat we hier werk hebben en zij daar mensen. Ik denk dat we kinderen zat hebben, en dat 'de toekomst van het land' geen argument is voor meer kinderbijslag.

Laten we nou eens aannemen dat we het geld wat we niet meer aan kinder bijslag betalen (natuurlijk met een overgangsregeling voor iedereen die al kinderen heeft of net zwanger is geworden) steken in het opleiden van kinderen in Afrika etc. Je verbindt daar de voorwaarde aan dat ze ergens tussen hun 30ste en hun 55ste 10 jaar in Nederland komen werken. Dat houdt in dat je altijd jonge arbeidskrachten hebt, en tegelijkertijd investeer je in de ontwikkeling van een land.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:04

Only_Hellen schreef:
Russel schreef:

Geen kinderen meer? Zodat de jongste generatie uiteindelijk de laatste generatie wordt? Strak plan!

Zat kinderen op de wereld, kindertehuizen bomvol...., laten we die eerst eens in het zadel gaan zetten, nu als ze nog veel kunnen leren, niet als ze straks 20 zijn en als economisch vluchteling ons land binnen komen of als crimineel op straat tegen komen, of het nu Nederlandse of buitenlandse kinderen zijn, kinderen zijn kinderen. Maar hoevelen willen een kind van een ander? Gaat het dan om het kind??

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:18

Vjestagirl schreef:
Mensen die zeggen dat we al die kinderen nodig hebben: wat zou je zeggen van globalisering? Wie komen over 10 jaar (hell, t gebeurd nu al) onze verpleegsters, doctoren, koks, directeuren, schoonmaaksters, beleidsmedewerksters, winkelbedienden, managers etc. wel uit Afrika, omdat we hier werk hebben en zij daar mensen. Ik denk dat we kinderen zat hebben, en dat 'de toekomst van het land' geen argument is voor meer kinderbijslag.

Laten we nou eens aannemen dat we het geld wat we niet meer aan kinder bijslag betalen (natuurlijk met een overgangsregeling voor iedereen die al kinderen heeft of net zwanger is geworden) steken in het opleiden van kinderen in Afrika etc. Je verbindt daar de voorwaarde aan dat ze ergens tussen hun 30ste en hun 55ste 10 jaar in Nederland komen werken. Dat houdt in dat je altijd jonge arbeidskrachten hebt, en tegelijkertijd investeer je in de ontwikkeling van een land.

Dat lijkt me verstandig en goed voor de ontwikkeling van afrika ............ :n Daar alle mensen die het continent kunnen opbouwen weghalen. En die mensen nemen natuurlijk hun kinderen mee naar nederland/krijgen hun kinderen in nederland, de kinderen zijn het leven in hun eigen land niet meer gewend, willen/kunnen en gaan niet terug. Gevolg: grote ellende. Laat die mensen eerst hun eigen problemen oplossen voordat je ze gaat lastig vallen met onze problemen

Denk dat het een betere oplossing is om daar veel energie in aidsbestrijding te steken, zorgen dat er schoon water is, zorgen dat mensen ZELF voor gezond eten kunnen zorgen en geef voorlichting over geboortebeperking. Dan is het hier ook geen probleem als een gezin 2 of 3 kinderen krijgt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:23

odetteke schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat lijkt me verstandig en goed voor de ontwikkeling van afrika ............ :n Daar alle mensen die het continent kunnen opbouwen weghalen. En die mensen nemen natuurlijk hun kinderen mee naar nederland/krijgen hun kinderen in nederland, de kinderen zijn het leven in hun eigen land niet meer gewend, willen/kunnen en gaan niet terug. Gevolg: grote ellende. Laat die mensen eerst hun eigen problemen oplossen voordat je ze gaat lastig vallen met onze problemen

Denk dat het een betere oplossing is om daar veel energie in aidsbestrijding te steken, zorgen dat er schoon water is, zorgen dat mensen ZELF voor gezond eten kunnen zorgen en geef voorlichting over geboortebeperking. Dan is het hier ook geen probleem als een gezin 2 of 3 kinderen krijgt.

Ergens tussen hun 30ste en 55ste. Dat is 25jaar. Ergens in die 25 jaar brengen ze 10 jaar door in Nederland. Zeg voor de grap dat ze daar ook tot hun 65ste werken, is er dus nog 25 jaar over om te steken in hun economie, met de kennis die ze hebben opgedaan hier, en thuis door scholing. Ik denk ze dan al meer kunnen doen voor de ontwikkeling van hun land, dan als we doorgaan zoals het nu gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:28

Er zijn heel veel Afrikanen die in Amerika studeren en zo langzamerhand ook Europa omdat hun die kans wordt geboden met de bedoeling hun continent te ontwikkelen, een heel erg goed initiatief. Dat is pas ontwikkelingswerk en dat mag wel wat kosten. Die mensen die overzee komen studeren doen er wat mee, hoeveel vrouwen zitten niet op de uni en gaan dan trouwen en kids?? Heel veel... helaas..

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:33

Vjestagirl schreef:
Ergens tussen hun 30ste en 55ste. Dat is 25jaar. Ergens in die 25 jaar brengen ze 10 jaar door in Nederland. Zeg voor de grap dat ze daar ook tot hun 65ste werken, is er dus nog 25 jaar over om te steken in hun economie, met de kennis die ze hebben opgedaan hier, en thuis door scholing. Ik denk ze dan al meer kunnen doen voor de ontwikkeling van hun land, dan als we doorgaan zoals het nu gaat.

En mensen hebben daar geen kinderen die naar school gaan, geen familie, geen carriere, spreken allemaal engels :+

Misschien dat jij het een prettig idee zou vinden om 10 jaar weggestuurd te worden naar een nederlandse ghetto ergens in verwegistan zonder geld om bij de bruiloft van je zus aanwezig te zijn, zonder de begravenis van je ouders bij te wonen, al je vrienden en familie achter te laten etc. maar het merendeel van de nederlands zit daar niet op te wachten....... ik vind het een gestoord idee :o