Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Maar in Belgie en Duitsland is het belastingsysteem weer anders dan in Nederland. De salarissen bv liggen in Belgie een stuk lager en zo zal Duitsland ook wel weer wat hebben. De subsidies zijn hier weer goed geregeld.
Alane schreef:België staat bekend om zijn lagere belastingen tov Nederland... en toch is de KB daar ca 2 X zo hoog.
Ik woon in Duitland, maar we betalen hier geen belasting (tenminste geen inkomsten belasting, omdat we beide in NL werken)
Het leven is hier wel wat duurder, zo dus ook de belasting hoger.
De huizen zijn hier goedkoper, maar lijkt er mee te maken hebben dat itt NL de duitsers een gedeelte van het huis al cash moeten hebben/geen gehele hypotheek kunnne krijgen op het totaal bedrag... (zo verteld de burman)
Die vergelijking gaat dan ook weer niet geheel op...
Als de inkomens lager liggen in België zal de rest ook goedkoper moeten zijn, verzekeringen, boodschappen etc...
voor mij hoeft de KB niet omhoog... maar als die hoger zou worden dan zou ik niet klagen
Vjestagirl schreef:Fysiek misschien wel. Mentaal misschien niet. Werken met je hoofd is ook werken hoor, hoewel het 'zitten op een kantoor en nummertjes invoeren' misschien dom overkomt op sommigen zijn dat WEL de mensen die zorgen dat jij je kinderbijslag kan krijgen, die kijken hoeveel belasting er betaald moet worden etc. 1 foutje kan gigantische gevolgen hebben op iemand leven. Plus dat je er 4 jaar voor moet studeren etc. Op het moment zit ik zelf halve dagen op internet, en de andere helft van de dag in word en excel.
Wat mij betreft mag de kinderbijslag er wel uit, behalve voor de mensen die buiten eigen schuld om een (arbeidsongeschiktheids) uitkering krijgen, die een bijstands uitkering krijgen etc. Voor de rest: als je kinderen wilt dan moet je er ook zelf voor zorgen. Als je niet meer rond kunt komen van 2x modaal doe je volgens mij dingen grondig fout.
Wendy schreef:Waarom? Het is niet alsof je iets hoeft te presteren voor het krijgen van de bijslag. Het enige wat je hoeft te doen is een kind op de wereld zetten.
Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?
russel schreef:De vraag is nog steeds waarom kinderen als je ze niet kan betalen.
Als je een paard koopt en dat kost dan 300 euro in de maand, roept iedereen OOOOO, die heeft een PAARD! Sow he, geld zat, nou dat mag wat kosten, maar als je 3 koters hebt lopen die meer dan die volle 300 kost, roept er niemand, dan moet er geld bij van de staat, de belastingbetaler dus, maar als je geen kinderen hebt en wel een paard, ben je ineens rijk![]()
en mij jij wel even dokken voor die arme meerkinderen gezinnen....
Heel krom, want dan ineens hebben ze geld te kort voor van alles, maar als je dan een nieuwe deken koopt voor je paard, ooo jee zeg, nou geld moet rollen...
pharagirlke schreef:Een paard kan je verkopen als zo iets gebeurt... Een kind moet je houden ondanks dat je financiële situatie het niet meer toe laat.. Tenzij je het dus gaat toelaten om kinderen te verkopen is die vergelijking onzin.
shera schreef:Ik blijf de vergelijking kinderen/paarden vreemd vinden.
Dat paard gaat niet zijn steentje bijdragen in de maatschappij, die kinderen als het goed is wel.
Russel schreef:Soms vraag ik mij ook wel eens af waarom er kinderen moeten komen, het oergevoel? Het voortplanten op bevel van de kerk? Voor later zodat je niet alleen bent of voor later zodat je verzorging hebt?
pharagirlke schreef:Vjesta reageerde op iets dat op een andere persoon was. Die persoon zei dit:Wendy schreef:Waarom? Het is niet alsof je iets hoeft te presteren voor het krijgen van de bijslag. Het enige wat je hoeft te doen is een kind op de wereld zetten.
Waarom zouden mensen met een hoog inkomen geen recht hebben op de bijslag en een hele hoop mensen die te lui zijn om een poot uit te steken wel?
Dus wat zeg ik fout?
Only_Hellen schreef:Russel schreef:Soms vraag ik mij ook wel eens af waarom er kinderen moeten komen, het oergevoel? Het voortplanten op bevel van de kerk? Voor later zodat je niet alleen bent of voor later zodat je verzorging hebt?
Geen kinderen meer? Zodat de jongste generatie uiteindelijk de laatste generatie wordt? Strak plan!
Vjestagirl schreef:Mensen die zeggen dat we al die kinderen nodig hebben: wat zou je zeggen van globalisering? Wie komen over 10 jaar (hell, t gebeurd nu al) onze verpleegsters, doctoren, koks, directeuren, schoonmaaksters, beleidsmedewerksters, winkelbedienden, managers etc. wel uit Afrika, omdat we hier werk hebben en zij daar mensen. Ik denk dat we kinderen zat hebben, en dat 'de toekomst van het land' geen argument is voor meer kinderbijslag.
Laten we nou eens aannemen dat we het geld wat we niet meer aan kinder bijslag betalen (natuurlijk met een overgangsregeling voor iedereen die al kinderen heeft of net zwanger is geworden) steken in het opleiden van kinderen in Afrika etc. Je verbindt daar de voorwaarde aan dat ze ergens tussen hun 30ste en hun 55ste 10 jaar in Nederland komen werken. Dat houdt in dat je altijd jonge arbeidskrachten hebt, en tegelijkertijd investeer je in de ontwikkeling van een land.
odetteke schreef:Vjestagirl schreef:Mensen die zeggen dat we al die kinderen nodig hebben: wat zou je zeggen van globalisering? Wie komen over 10 jaar (hell, t gebeurd nu al) onze verpleegsters, doctoren, koks, directeuren, schoonmaaksters, beleidsmedewerksters, winkelbedienden, managers etc. wel uit Afrika, omdat we hier werk hebben en zij daar mensen. Ik denk dat we kinderen zat hebben, en dat 'de toekomst van het land' geen argument is voor meer kinderbijslag.
Laten we nou eens aannemen dat we het geld wat we niet meer aan kinder bijslag betalen (natuurlijk met een overgangsregeling voor iedereen die al kinderen heeft of net zwanger is geworden) steken in het opleiden van kinderen in Afrika etc. Je verbindt daar de voorwaarde aan dat ze ergens tussen hun 30ste en hun 55ste 10 jaar in Nederland komen werken. Dat houdt in dat je altijd jonge arbeidskrachten hebt, en tegelijkertijd investeer je in de ontwikkeling van een land.
Dat lijkt me verstandig en goed voor de ontwikkeling van afrika ............Daar alle mensen die het continent kunnen opbouwen weghalen. En die mensen nemen natuurlijk hun kinderen mee naar nederland/krijgen hun kinderen in nederland, de kinderen zijn het leven in hun eigen land niet meer gewend, willen/kunnen en gaan niet terug. Gevolg: grote ellende. Laat die mensen eerst hun eigen problemen oplossen voordat je ze gaat lastig vallen met onze problemen
Denk dat het een betere oplossing is om daar veel energie in aidsbestrijding te steken, zorgen dat er schoon water is, zorgen dat mensen ZELF voor gezond eten kunnen zorgen en geef voorlichting over geboortebeperking. Dan is het hier ook geen probleem als een gezin 2 of 3 kinderen krijgt.
Vjestagirl schreef:Ergens tussen hun 30ste en 55ste. Dat is 25jaar. Ergens in die 25 jaar brengen ze 10 jaar door in Nederland. Zeg voor de grap dat ze daar ook tot hun 65ste werken, is er dus nog 25 jaar over om te steken in hun economie, met de kennis die ze hebben opgedaan hier, en thuis door scholing. Ik denk ze dan al meer kunnen doen voor de ontwikkeling van hun land, dan als we doorgaan zoals het nu gaat.