Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:12

HippoLogic schreef:
In positive reinforcement training (clicker training) wordt gebruik gemaakt van beloningen. Maar wist je dat als je 100% beloont, de prestatie afneemt ipv toeneemt? Een variabel beloningsschema is veel krachtiger, lees hier waarom (dan weet je gelijk wat de valkuil is van ongewenst gedrag 'afleren')

Most powerful reward schedule: variable ratio

Als aanvulling op bovenstaande post een artikel over hoe je de kracht van een variabel beloningsschema nuin je voordeel kunt gebruiken bij het afleren (=ontmoedigen) van ongewenst gedrag, want echt 'afleren' (ont-leren) bestaat niet. ;)

Duijfje

Re: Bloggers/vloggers op bokt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:36

Leuke blog hippologic!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:26

Dank je, Duifje. Het is mijn beste post van mei. 130 bezoekers vandaag *\o/*

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:01

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:55

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:39

happypaardje, bedankt! Ik ben zelf nog niet helemaal tevreden, maar bouw rustig aan verder.
Dat speelse vind ik wel belangrijk. Maakt de lezer hopelijk vrolijk :D

Hippologic, ik vind jouw blog echt super. Het ziet er professioneel uit en het leest prettig. Daarnaast vind ik het vernieuwend dat je echt informatief schrijft. Ik zie veel blogs die vooral een dagboek zijn. Dat vind ik dus wel erg leuk (doe ik zelf ook deels), maar jij onderscheidt je daarin. Toppie.

Travel_me, leuk fotoverslag weer! Heb je de foto's ook bewerkt of komt het zo van de camera of iphone?

MilleniumK, bij het lezen van jouw blog viel het me op dat ik het lettertype niet zo goed leesbaar vind. Ik zou een strakker lettertype kiezen of het groter maken (mijn voorkeur gaat naar strakker lettertype). Wel handig, blogs over je stage-adressen. Mochten studenten twijfelen over stage-adressen en op zoek gaan naar ervaringen, dan is het superhandig!

Mijn post van vandaag:
https://theequestrianlifestyle.wordpres ... n-make-up/

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik durf m'n blog nog niet zo goed te promoten, omdat ik er nog wat onzeker over ben. Blijft ook zo denk ik :')

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:46

Kelly_J onzeker is helemaal niet nodig! Super handige en leuke blog ook! Mooie style :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:52

Ik vind het inderdaad ook echt wel het promoten waard hoor Kelly_J :j Ik snap wat je bedoelt, ik ben ook vaak wat onzeker over hoe het zou moeten en hoe het hoort.
Maar eigenlijk is het juist leuk als het helemaal eigen is toch? Ik vind jouw blog in elk geval heel leuk!

Hippologic, weer een heel leuk artikel! :j

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:15

Dankjewel Kelly! Ik ga er mee aan de slag. En ik was in het begin ook heel onzeker, maar inmiddels praat ik er vol trots over. Morgen vertel ik er zelfs over tijdens mijn intake voor mijn nieuwe opleiding. :D

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:23

Kelly zou het kunnen dat mijn letters wat onduidelijk zijn door de kleur? Ik heb het nu iets donkerder gemaakt, ben benieuwd of dit al fijner te lezen is.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:20

Kelly_J schreef:
Hippologic, ik vind jouw blog echt super. Het ziet er professioneel uit en het leest prettig. Daarnaast vind ik het vernieuwend dat je echt informatief schrijft. Ik zie veel blogs die vooral een dagboek zijn. Dat vind ik dus wel erg leuk (doe ik zelf ook deels), maar jij onderscheidt je daarin. Toppie.

Dank je. Ik heb er niet bewust voor gekozen, het is ontstaan uit mijn passie om mensen en paarden te helpen.

Ik heb vandaag mijn eerste aanvraag gehad voor een reblog van mijn laatste artikel op iemand anders haar site. Even over denken welke eisen (wat ik in mijn bio vermeld wil zien, want die moet er bij).

Kelly_J schreef:
Mijn post van vandaag:
https://theequestrianlifestyle.wordpres ... n-make-up/

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik durf m'n blog nog niet zo goed te promoten, omdat ik er nog wat onzeker over ben. Blijft ook zo denk ik :')

Ik vond het ook zo eng. Dat is bij mij over gegaan omdat ik helemaal geen commentaar kreeg. :D Radiostilte, niemand die me 'aanviel' ofzo.

Na een jaar ofzo kreeg ik de eerste (positive) commentaren. Ik vind het nog steeds wel een beetje moeilijk om mijn blog overal in allerlei FB groepen te delen, ik ben niet zo'n zelf-promotor. En dan geef ik mezelf een schop onder de kont. Ik ben mezelf niet aan het promoten maar mijn blog (en die gaat niet eens over mij) en dan klik ik toch weer op 'delen'.

Schrijven, bloggen, paarden trainen, rijden, het hele leven: het is een proces en je leert altijd bij. Het kan alleen ontwikkelen als je begint. En door gaat. +:)+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:23

Ik zag laatst bij Nikkie Tutorials hoe zij begonnen was en toen kreeg ik weer wat goede moed :D
Mijn blog heeft niet zo'n heel grote doelgroep, ik wil dat langzaamaan wat uit gaan breiden maar eerst maar even blijven doen zoals ik doe.
De ene dag heb ik flink wat bezoekers en andere dagen krijg ik er nog geen 40 := Nu promoot ik ook niet heel actief.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 17:29

Ik denk dat jouw doelgroep behoorlijk groot is, Lisitano. Hoe zou jij je doelgroep omschrijven?

Misschien leuk voor ons allemaal.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 18:42

Ik vind jou blog ook heel interessant Hippologic. Je hebt volgens mij een brede doelgroep.

Mijn doelgroep zijn paardensporters, (toekomstige) paardenhouderij/paardensport studenten, amazones/ruiters die zelf naast het rijden actief zijn/willen worden. Dit is wat er op dit moment te binnen schiet, maar denk dat de doelgroep nog wel groter is. Het is ook niet heel leeftijd gebonden doordat de paardensport door zoveel verschillende leeftijden word uitgevoerd.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:17

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:14

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:57

HippoLogic schreef:
Ik denk dat jouw doelgroep behoorlijk groot is, Lisitano. Hoe zou jij je doelgroep omschrijven?

Misschien leuk voor ons allemaal.

Hm ik betwijfel het, het is het meest gericht op de fanaten :))

Ik heb nooit nagedacht over een doelgroep eerlijk gezegd. Ik ben gaan schrijven over wat ik leuk vind. Sinds kort schrijf ik ook artikelen vóór mijn blog in plaats van voor mezelf. Ik denk dat mijn doelgroep voornamelijk vrouw is van 15 tot 68 jaar oud. Voornamelijk degenen die al bekender zijn met de grotere merken en af en toe eens iets voor de jonge meiden of iemand die toevallig "geurkaars" intikt op Google :+

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 14:35

https://theequestrianlifestyle.wordpres ... kkershart/

Lisitano, ik hoor ook bij jouw doelgroep en mijn (10-jarige) zusje ook :o . Lees het dan ook graag!

_Mara_,klinkt bekend.. Ik ga jouw blog even lezen wanneer ik wat meer tijd heb. Ben benieuwd!

Over doelgroep.. Mijn doelgroep is mensen zoals ik. Equestrian en een tikkeltje fashionista.. :o

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 16:53

Hoi Allemaal.

Ik ben nieuw hier en ga hier even rond snuffelen. Ik heb zelf een vlog over mijn werk als groom bij een professionelen stal. In de filmpjes leg ik veel dingen uit en laat ik veel zien.
Lijkt het je leuk neem dan een kijkje op mijn vlog. Ik vind het ook erg leuk om andere vlogs te ontdekken dus zet vooral je vlog in een reactie of stuur mij een berichtje en ik ga zeker kijken. :D

Groetjes Aafke (horseshitandshine)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 17:35

Welkom Aafke, leuke naam voor een vlog: horseshitandshine :=

AafKusLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 18:00

HippoLogic schreef:
Welkom Aafke, leuke naam voor een vlog: horseshitandshine :=

Dankje :D

Het is gewoon als grapje paarden poepen en paarden glimmen met andere woorden soms gaat het werken of rijden met paarden niet goed en soms gaat het fantastisch.

Ik ga ff je fb liken *\o/*

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:44

Mag ik me melden? Ik heb zelf een YouTube kanaal en doe hier buiten alleen de informatieve video's ook vlogs. Dit vooral als ik iets leuks meemaak of naar stal ga.

Ik ben niet zo'n held ik vloggen en heb er heel veel moeite mee om in de camera te praten op straat, als ik alleen ben :o

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:57

Welkom AlwaysH *\o/*
(ik hoop nog altijd dat het aantal vloggers zo groot wordt dat we een apart topic mogen hebben om het overzichtelijk te houden)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:05

Je bedoelt subforum?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 00:29

Dat zou nog mooier zijn :D , vooralsnog zit ik te hopen op een topic voor bloggers en een aparte voor vloggers omdat het gemakkelijker is te volgen dan in 1 topic.