Beide komen namelijk voor bij mijn paard, mijn fotos zijn momentopnames en als mijn paard het moeilijk vindt wil hij idd nog wel eens achter de LL komen, hoe sterker achter hoe makkelijker voor en dat gaat zich steeds meer uitbetalen
(wat niet anders is in de andere takken van paardensport) ik heb ook nergens gezegd dat mijn paard perfect loopt namelijk, ik reageer op bepaalde stellingen en antwoorden die ik hier lees, ja een PRE of een Cruzado die ze meestal voor dit werk gebruiken zullen wat sneller reageren, en ja zelfs met de kin op de borst kunnen ze vlot weg komen idd, maar dat zegt NIET dat het paard daar niet aan kapot gaat want dat gaat het namelijk wel, hij zal lopen vanuit zijn gewrichten ipv zijn spieren en dat sloopt een paard... Het zo kort vastzetten van de teugels zal dus bovenstaand uiteindelijk tot gevolg hebben, een reden waarom ik mijn paard continue (gewoon) dressuurmatig train zodat zijn lichaam de zware DV oefeningen met de Garrocha aan kan
Het is m.i. heel jammer dat niet meer Spanjaarden beseffen wat ze onder hun kont hebben en het niet ff wat meer correct in het lichaam trainen, dat zou de kunst die ze laten zien net ff wat mooier maken, het zou het krabbelen en het dribbelen verminderen en zou nog meer kracht laten zien, Spanjaarden houden van uiterlijk vertoon, veel in het front weinig bij de achterhand.. dat is bij alle paarden te zien en dat is nou juist mijn enige punt van spijt..
Ik waardeer de kunst, ik waardeer het ruitermanschap en heb ook zelf het nodige van een Spanjaard geleerd in deze tak van sport maar ik wil mijn paard correct voor elkaar hebben omdat het dan net ff netter en meer af toont, mijn paard kan dan nog steeds met volle snelheid reageren en opzij springen
hoop dat het een beetje over komt anders geef ik graag meer uitleg over bovenstaand.Blensink; ik rijd met 1 hand dus ik kan je niet helpen met het riemverhaal en als ik zonder handen rijd dan heb ik de teugels in een knop gewoon los op zijn hals liggen
in je hand volgens mij moet je aan alle kanten enorm geconcentreerd zijn.