Garrocha video (prachtig om zien)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Re: Garrocha video (prachtig om zien)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:46

Voorbij de LL Voltigeur of achter de LL? Clown

Beide komen namelijk voor bij mijn paard, mijn fotos zijn momentopnames en als mijn paard het moeilijk vindt wil hij idd nog wel eens achter de LL komen, hoe sterker achter hoe makkelijker voor en dat gaat zich steeds meer uitbetalen Knipoog (wat niet anders is in de andere takken van paardensport) ik heb ook nergens gezegd dat mijn paard perfect loopt namelijk, ik reageer op bepaalde stellingen en antwoorden die ik hier lees, ja een PRE of een Cruzado die ze meestal voor dit werk gebruiken zullen wat sneller reageren, en ja zelfs met de kin op de borst kunnen ze vlot weg komen idd, maar dat zegt NIET dat het paard daar niet aan kapot gaat want dat gaat het namelijk wel, hij zal lopen vanuit zijn gewrichten ipv zijn spieren en dat sloopt een paard...
Het zo kort vastzetten van de teugels zal dus bovenstaand uiteindelijk tot gevolg hebben, een reden waarom ik mijn paard continue (gewoon) dressuurmatig train zodat zijn lichaam de zware DV oefeningen met de Garrocha aan kan Knipoog
Het is m.i. heel jammer dat niet meer Spanjaarden beseffen wat ze onder hun kont hebben en het niet ff wat meer correct in het lichaam trainen, dat zou de kunst die ze laten zien net ff wat mooier maken, het zou het krabbelen en het dribbelen verminderen en zou nog meer kracht laten zien, Spanjaarden houden van uiterlijk vertoon, veel in het front weinig bij de achterhand.. dat is bij alle paarden te zien en dat is nou juist mijn enige punt van spijt..
Ik waardeer de kunst, ik waardeer het ruitermanschap en heb ook zelf het nodige van een Spanjaard geleerd in deze tak van sport maar ik wil mijn paard correct voor elkaar hebben omdat het dan net ff netter en meer af toont, mijn paard kan dan nog steeds met volle snelheid reageren en opzij springen Knipoog hoop dat het een beetje over komt anders geef ik graag meer uitleg over bovenstaand.

Blensink; ik rijd met 1 hand dus ik kan je niet helpen met het riemverhaal en als ik zonder handen rijd dan heb ik de teugels in een knop gewoon los op zijn hals liggen Knipoog

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:05

Wederom bedankt voor je uitleg @cloris, misschien erg raar maar ik ben echt nieuwsgierig hoe zwaar zo´n stok weegt?
Woon wel in spanje maar heb nog nooit zo´n ding van dichtbij gezien of vastgehouden.
Kom je in het begin niet enorm in de knoop met teugels, paard en stok?
Het lijkt me zo enorm moeilijk, bv polo daaraantegen dan heb je een los handig object maar met zo´n lang ding Haha! in je hand volgens mij moet je aan alle kanten enorm geconcentreerd zijn.

oneilltje79 schreef:
Na al jullie verhalen begin ik deze sport steeds interessanter te vinden! Al blijf ik zelf liever bij mijn eigen sport, aangezien ik daar al 6 volle werkdagen per week mee bezig ben.

Haha, ik vind het ook allemaal interessant maar zit er niet aan te denken om het ook te gaan doen.
Er zijn zoveel dingen en sporten die je met paarden kunt doen.
Ik blijf ook gewoon bij mijn ding maar vind het erg leuk om andere (nieuwe) dingen te zien.
Weet weer iets meer door dit topic en daar ben ik de TSer en ook @cloris en andere met informatie dankbaar voor Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:37

mij lijkt het ondsettend gaaf om te doen. Soms vind ik het jammer dat ik engels geschoold ben en niet spaans. Dat lijkt me echt heel gaaf om ooit een keer te doen Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:53

girlchat11 schreef:
mij lijkt het ondsettend gaaf om te doen. Soms vind ik het jammer dat ik engels geschoold ben en niet spaans. Dat lijkt me echt heel gaaf om ooit een keer te doen Lachen

Ik ook, ik zou graag meer met klassieke dressuur doen (klassiek, spaans, ik weet niet of het hetzelfde is?), het is alleen zo jammer dat er vrij weinig les in wordt gegeven, ik geen paard heb om hiermee te beginnen en zelfs áls ik die had, geen idee zou hebben hoe en waar ik zou beginnen.
Deze zomer ga ik een paar weken helpen bij een klassieke fok- en trainstal, geweldig, ik denk dat ik daar zoveel ga leren, kan echt niet wachten. Zeker als ik dan dit soort filmpjes zie!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:44

Myukii schreef:
girlchat11 schreef:

Ik ook, ik zou graag meer met klassieke dressuur doen (klassiek, spaans, ik weet niet of het hetzelfde is?), het is alleen zo jammer dat er vrij weinig les in wordt gegeven, ik geen paard heb om hiermee te beginnen en zelfs áls ik die had, geen idee zou hebben hoe en waar ik zou beginnen.
Deze zomer ga ik een paar weken helpen bij een klassieke fok- en trainstal, geweldig, ik denk dat ik daar zoveel ga leren, kan echt niet wachten. Zeker als ik dan dit soort filmpjes zie!

Wat gaaf en daar ga je zeker wat leren.
Hopelijk laat je ons een beetje meegenieten van de zomer door enkele foto´s te plaatsen Haha! .

Denk dat alles te leren valt, volgens mij word het in Nederland toch wel langzaam aan wat populairder.
Alleen weet ik niet in hoeverre er les in gegeven word.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:58

Zeker weten dat ik foto-updates ga geven, of de bokkers dat nou willen of niet Haha!

Vorige week ben ik er al even geweest, kennis maken, *zucht* het is daar zo mooi, prachtige paarden (lippizaners, andalusiërs, frederiksborgers en nog een paar andere trainingspaarden), aardige mensen en gewoon zoveel ruimte!
Het komende halfjaar kan me niet snel genoeg gaan, het liefste zou ik gewoon gelijk beginnen Lachen

Klassieke dressuur zie je inderdaad steeds vaker hier! Ben zelf ook wel geinteresseerd in de combinatie NH&klassiek, zoals Wim Vonck rijdt en lesgeeft.
Helaas groeit het geld me niet op de rug en heb ik, zoals ik al zei, geen paard waar ik mee zou kunnen lessen. Dus dan wordt het wachten tot van de zomer, waarna ik ook langzaam aan wil gaan kijken voor weer een (barok) paard. Misschien dat ik dan wel bij die stal blijf lessen. Lachen

Maargoed, ik begin nu het topic op te eisen, haha, ben weer klaar met praten over mezelf en deze zomer! Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:04

Myukii schreef:
Zeker weten dat ik foto-updates ga geven, of de bokkers dat nou willen of niet Haha!

Maargoed, ik begin nu het topic op te eisen, haha, ben weer klaar met praten over mezelf en deze zomer! Haha!

Nouja zo´n leuke en enthousiaste mededeling mag je toch wel even tussendoor plaatsen.
Word helemaal blij ervan om je zo vrolijk te horen klinken en het is beter dan een discussie toch?
Ik wil je alvast heel veel plezier wensen wat vast gaat lukken en ga het zeker in gaten houden of ik tegen die tijd foto´s zie.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:50

Myukii schreef:

Vorige week ben ik er al even geweest, kennis maken, *zucht* het is daar zo mooi, prachtige paarden (lippizaners, andalusiërs, frederiksborgers en nog een paar andere trainingspaarden), aardige mensen en gewoon zoveel ruimte!
Het komende halfjaar kan me niet snel genoeg gaan, het liefste zou ik gewoon gelijk beginnen Lachen

Klassieke dressuur zie je inderdaad steeds vaker hier! Ben zelf ook wel geinteresseerd in de combinatie NH&klassiek, zoals Wim Vonck rijdt en lesgeeft.
Helaas groeit het geld me niet op de rug en heb ik, zoals ik al zei, geen paard waar ik mee zou kunnen lessen. Dus dan wordt het wachten tot van de zomer, waarna ik ook langzaam aan wil gaan kijken voor weer een (barok) paard. Misschien dat ik dan wel bij die stal blijf lessen. Lachen

Ben je bij Moravita geweest?

Blensink, ik kan je niet vertellen wat de Garrocha weegt eigenlijk, maar op de grond staand lijkt het niets, zit je te paard is het ineens een heel zwaar object, en natuurlijk kwam ik in het begin in de knoop met de teugels, het paard en de Garrocha, maar oefening baart kunst en doorzettingsvermogen doet ook wat, als je dan beseft dat mijn paard het niet eens accepteerde als ik een handschoen van de bakrand wilde pakken kan je je voorstellen hoe hij reageerde dat ik de Garrocha wilde pakken... drama dus, maar met veel geduld is het goed gekomen en leg ik de Garrocha nu zelfs tussen zijn oren.

Als er een aantal mensen zijn die eens kennis willen maken, ik werk met oefen Garrocha's die wat korter en lichter zijn, en les is ook geen probleem, een clinic is zo opgezet en ik reis door het land dus mocht er intresse zijn, roept u maar Knipoog het type paard maakt niets uit, ik heb Tinkers, Quarters, Pre's Lusitano's en KWPN'rs gehad in clinics.
Wil je het van dichtbij eens meemaken, wat ik al eerder riep 17 februari bij Wennekers in Aalsmeer een Iberische dag Cool

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:03

Aalsmeer ligt op maar 25 km van hier, dus grote kans dat ik zeker even kom kijken, leuk! Lachen
Ik kan eens bij mij op stal kijken of er interesse is voor een clinic, maar ik vrees het ergste eigenlijk, haha! lijkt me wel erg leuk ook.

En ja, ik ben inderdaad bij Moravita geweest, zag bij hun foto's volgens mij ook jouw paardje (met jou, neem ik dan aan Knipoog ) langskomen?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 00:16

Myukii schreef:
Aalsmeer ligt op maar 25 km van hier, dus grote kans dat ik zeker even kom kijken, leuk! Lachen
Ik kan eens bij mij op stal kijken of er interesse is voor een clinic, maar ik vrees het ergste eigenlijk, haha! lijkt me wel erg leuk ook.

En ja, ik ben inderdaad bij Moravita geweest, zag bij hun foto's volgens mij ook jouw paardje (met jou, neem ik dan aan Knipoog ) langskomen?

Ik heb daar idd een demo gegeven met Piropo een tijd geleden, misschien moeten we eens kijken wie er intresse hebben, heb al wat enthousiastelingen gezien hier Haha!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 11:27

cloris schreef:
Blensink, ik kan je niet vertellen wat de Garrocha weegt eigenlijk, maar op de grond staand lijkt het niets, zit je te paard is het ineens een heel zwaar object, en natuurlijk kwam ik in het begin in de knoop met de teugels, het paard en de Garrocha, maar oefening baart kunst en doorzettingsvermogen doet ook wat, als je dan beseft dat mijn paard het niet eens accepteerde als ik een handschoen van de bakrand wilde pakken kan je je voorstellen hoe hij reageerde dat ik de Garrocha wilde pakken... drama dus, maar met veel geduld is het goed gekomen en leg ik de Garrocha nu zelfs tussen zijn oren.

Als er een aantal mensen zijn die eens kennis willen maken, ik werk met oefen Garrocha's die wat korter en lichter zijn, en les is ook geen probleem, een clinic is zo opgezet en ik reis door het land dus mocht er intresse zijn, roept u maar Knipoog het type paard maakt niets uit, ik heb Tinkers, Quarters, Pre's Lusitano's en KWPN'rs gehad in clinics.
Wil je het van dichtbij eens meemaken, wat ik al eerder riep 17 februari bij Wennekers in Aalsmeer een Iberische dag Cool

Wederom bedankt voor je uitleg, dat leek mij dus ook dat het op je paard best wel gewicht heeft. Leuk om te lezen dat je samen met je paard geleerd hebt.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:58

cloris schreef:
Myukii schreef:

Ik heb daar idd een demo gegeven met Piropo een tijd geleden, misschien moeten we eens kijken wie er intresse hebben, heb al wat enthousiastelingen gezien hier Haha!

Doe maar in Augustus, ben ik er samen met Myukii. Tong uitsteken