Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:20

We waren erover uit dat die zwarte dingen bij de voorbenen als bescherming diende. Ja daar onderin zitten dus wel degelijk gewichten daarom lijken de hoeven ook in eens achterlijk groot.
Deze gang hoort wel bij dit soort paard maar niet in deze mate. Volgens mij moeten nog maar eens het eerste filmpje bekeken worden en dan de filmpjes die WildWings had geplaatst. Er is dus wel degelijk een verschil hoe deze paarden lopen. Dat wat je op het eerste filmpje ziet gaat echt niet zo overdreven van nature. * Ja hoe jij overdrijft vind ik idd een kunst!

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:23

Wie ik?

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:28

nee sorry was niet voor jou bedoelt!
Was een voor bizzybijtje bedoeld.

Luuz

Re: Nieuwe vorm van dressuur (VideoClip)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:34

Ik krijg een heel naar gevoel als ik dit filmpje bekijk....

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:35

Luuz schreef:
Ik krijg een heel naar gevoel als ik dit filmpje bekijk....

Bij dat eerste filmpje hé?
Ik heb precies het zelfde, heb je ook op pagina 7 gekeken bij de filmpjes die WildWings had geplaatst? Dat ziet een heel stuk vriendelijker uit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:59

Juultj schreef:
We waren erover uit dat die zwarte dingen bij de voorbenen als bescherming diende. Ja daar onderin zitten dus wel degelijk gewichten daarom lijken de hoeven ook in eens achterlijk groot.
Deze gang hoort wel bij dit soort paard maar niet in deze mate. Volgens mij moeten nog maar eens het eerste filmpje bekeken worden en dan de filmpjes die WildWings had geplaatst. Er is dus wel degelijk een verschil hoe deze paarden lopen. Dat wat je op het eerste filmpje ziet gaat echt niet zo overdreven van nature. * Ja hoe jij overdrijft vind ik idd een kunst!

Nee, hun overdrijven. Wie weet, zijn die paarden er gewoon goed in, en renpaarden, zijn die niet 'zielig'? Die moeten rennen tot ze bekaf zijn en als ze vallen oh jee als er maar niets met de jockey aan de hand is het paard maakt niet uit. ZO DENKEN ZIJ WEL. Ik denk dat ze zo ver naar achteren zitten om de voorbenen niet te belemmeren , en dat ras heeft gewoon een hele lange rug, dus wie weet hoort het gewoon zo!! En die gewichten zullen ze er heus niet opeens op zetten hoor. En trouwens, waarom lezen degene die overdrijven (ik dus niet Juultj , eerder jij) eens niet hele sites van ze door en pas hun oordeel geven als ze dr een beetje verstand van hebben

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:00

Mork schreef:
ijslanderfan schreef:
Over hoe ver we tegenwoordig gaan met het verpesten van paarden?

Beetje kort door de bocht vind je niet? Ik deel je mening dat er veel trainingsmethoden zullen zijn bij de diverse takken van paardensport waar je dus je vraagtekens bij kunt zetten,maar dat we geen normale discussie kunnen voeren in een topic dat vind ik nou jammer.

Ja, vind ik ook heel jammer! ik geef ook even mijn mening en probeer het uit te leggen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:04

bizzybijtje schreef:
Nee, hun overdrijven. Wie weet, zijn die paarden er gewoon goed in, en renpaarden, zijn die niet 'zielig'?

Ja die vind ik ook zielig. Maarja, het een streept het ander nog niet weg, ofwel: Dat kan best zielig zijn, maar dat betekent niet per definitie dat dit of iets anders NIET zielig is!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:06

Wat is er zieliger, een paard dat ingeslapen word omdat ie een race heeft verloren(of niet snel genoeg is) , of een paard dat een paar gewichtjes aan zijn benen heeft?

Dinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:08

Ik vind het er echt niet normaal uitzien hoor weetje hoe raar ze door hun achterbenen zakken? En ik zou er welleens eentje los willen zien kijke oftie dan nog zo vreemd loopt maar misschien denken hun van ons dat ook wel (dat onze dressuurpaarden rare dingen doen?!)
Laatst bijgewerkt door Dinnetje op 07-05-06 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:09

WildWings schreef:
bizzybijtje schreef:
Nee, hun overdrijven. Wie weet, zijn die paarden er gewoon goed in, en renpaarden, zijn die niet 'zielig'?

Ja die vind ik ook zielig. Maarja, het een streept het ander nog niet weg, ofwel: Dat kan best zielig zijn, maar dat betekent niet per definitie dat dit of iets anders NIET zielig is!!

Ik vind renpaarden ook zielig, die worden ook niet behandelt zoals het hoort. Ik heb op een renstal gewerkt dus ik weet precies hoe het er aan toe gaat. En idd, betekent niet dat dit dus niet zielig is.
Ik heb ook de hele site doorgelezen, ik weet niet hoe goed jou Engels is. Je Nederlands is ook al niet geweldig. Hun overdrijven? Nee zij overdrijven, doet er nu niet toe dat weet ik. Ik heb 13 maanden in Nieuw-Zeeland gewoond en iedere dag Engels moeten lezen en praten dus ik snap ook wel wat er op die site wordt gezegd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:16

Ik ook hoor, mijn engels is prima, en mijn nederlands ook. En het is MIJN mening en wat jullie ervan vinden vind ik nogal overdreven, oke, het is wel stom van die gewichtjes, maar verder??

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:16

Ik vind dit er niet natuurlijk uitzien, die paarden zullen er duizelig van worden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:28

duizelig:S??

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:22

bizzybijtje schreef:

Ja dat is wat zij denkt ja.
Misschien is dat ook wel zo.
Dat is haar mening, en die mag zij geven.
Die reactie had ook op een vriendelijkere manier gekund

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:48

Juultj schreef:
bizzybijtje schreef:

Ja dat is wat zij denkt ja.
Misschien is dat ook wel zo.
Dat is haar mening, en die mag zij geven.
Die reactie had ook op een vriendelijkere manier gekund

Nee, ik bedoel dat ik niet snap wat ze bedoeld Waarom bemoei jij er steeds mee als ik iets tegen een ander zeg?

Julia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:50

Om eerlijk te zijn: Omdat ik vind dat jij geen respect heb voor de mening van een ander. Jij blijft bij je standpunt zonder door de ogen van een ander persoon te kijken. Dit is een MENING van mij, ik zeg niks over feiten ofzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:24

Ik heb er wel respect voor, maar blijf inderdaad wel bij mijn standpunt, want dat is mijn mening, maar daar heb jij geen respect voor.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:28

standpunten etc uitvechten moet via PB dames.
dit is een interessante discussie en het zou zonde zijn hier een slotje op te krijgen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:34

weet ik, ik probeer ook normaal te doen, maar als iedereen tegen mijn mening is en er ook geen respect voor heeft word het ook niet echt leuk voor iemand die zijn mening ook even geeft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:35

bizzybijtje schreef:
Wat is er zieliger, een paard dat ingeslapen word omdat ie een race heeft verloren(of niet snel genoeg is) , of een paard dat een paar gewichtjes aan zijn benen heeft?

Reageer hier dan eens oP?

Predator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:45

bizzybijtje schreef:
bizzybijtje schreef:

ik vind het beide "zielig". Zoals eerder in het topic gezegd, het één sluit het ander niet uit

Maar ontopic: ik vind dat de filmpjes die WildWings geplaats heeft een stuk vriendelijker ogen dan het eerste filmpje!

Colorado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:47

bizzybijtje schreef:
bizzybijtje schreef:

Ik denk dat niemand erop reageerd omdat het onlogisch is en niet klopt. Dit gebeurd namelijk nooit tot zelden. Paarden die niet snel genoeg zijn of allerlei racen verliezen, worden verkocht als springpaard/dressuurpaard of recreatiepaard en soms als fokmerrie voor het uiterlijk of weet ik veel wat.

Lotte_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:55

1e filmpje ziet dr naar uit... maar dat filmpje op pagina 7 daar word teminste mee weergegeven hoe het op een vriendelijke manier kan.. daar kijk ik veel liever naar!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:07

Mork schreef:
ijslanderfan schreef:
Over hoe ver we tegenwoordig gaan met het verpesten van paarden?

Beetje kort door de bocht vind je niet? Ik deel je mening dat er veel trainingsmethoden zullen zijn bij de diverse takken van paardensport waar je dus je vraagtekens bij kunt zetten
,maar dat we geen normale discussie kunnen voeren in een topic dat vind ik nou jammer

.

Ja, vind ik ook heel jammer! ik geef ook even mijn mening en probeer het uit te leggen
[/quote]

Ik heb mijn mening in een heel verhaal al gegeven in dit topic. Jullie stellen een vraag: vind je het goed als ik dan antwoord?
[/quote]