Oké ik heb een trucje gevonden waarmee ik ook de blauw-zwarte variant kan zien. Ik kan in mijn laptopscherm de weerspiegeling van de witte wolken buiten zien, door het raam. Wanneer ik niet direct focus op de jurk, maar er vlak naast kijk, en mij focus op de weerspiegeling van de wolken/lucht, zie ik de jurk blauw-zwart. Focus ik daarna op de jurk, dan zie ik die wit-goud.
Edit; ik appte een vriend met de link naar de jurk en de vraag welke kleur hij ziet. Hij ziet rood? Is dat ook een optie?
Laatst bijgewerkt door Sunrise_ op 27-02-15 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb alles geprobeerd, weerspiegeling, andere brightness-instellingen, licht aan, licht uit. Maar zwart zie ik écht niet
xalm
Geplaatst: 27-02-15 13:00
Heel apart, toen ik dit topic opende was hij voor mij heel duidelijk blauw met zwart. Even verder gewerkt en toen kwam ik hetzelfde artikel op http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkel ... toch-blauw tegen. Hier was hij voor mij duidelijk wit met goud. Terug naar het topic en hoppa hij is nu ineens goud met wit.
I'm officially confused..
antje_vip
Geplaatst: 27-02-15 13:01
Ik snap de grap niet bij mij issie zwart blauw. Ik snap niet hoe je daar een witte jurk in kan zien
Skessa_
Geplaatst: 27-02-15 13:02
En ik snap niet hoe je m zwart kan zien of blauw
Erin
Geplaatst: 27-02-15 13:02
Voor mij is het inderdaad ook duidelijk. Geen wit, maar ook geen zwart
Blacky94
Geplaatst: 27-02-15 13:03
Hij is blauw zwart. Ik zie echter ook meer blauw/wit-goud
A en B zijn dezelfde kleur. Dat geloof je niet, dat geloof ik ook niet, maar als je paint erbij pakt en de kleurcodes opzoekt blijkt het toch zo te zijn.
Verschil is hier dat mensen blijkbaar verschillende aannames doen over die 'omgeving' - hoe licht of hoe donker die is (en hoe goed / slecht de foto is, en dus hoeveel je daar voor compenseert.)
Ik vind de theorie over emoties wat onwaarschijnlijk, en ik denk dat het ook minder te maken heeft met hoe goed je in het algemeen in het donker ziet, dan in hoeverre je nu omgevingslicht hebt of niet.
Maar hij is wel leuk Ik neig meer naar de wit/goud-combinatie.
Anoniem
Geplaatst: 27-02-15 13:16
In het echt zou hij blauw/zwart zijn volgens een tweet van de fabrikant (nu.nl)
Maaruhm.. Knap dat je dan een foto kunt maken waarin die wit/goud is! Iets anders zie ik er echt niet in
Ik zie ook echt niets anders dan blauw/zwart, met de beste wil van de wereld zie ik er geen wit in. Dat sommigen goud zien kan ik mij nog wel voorstellen, het donkere stuk heeft wel een wat warme gloed.
corientjuhh
Geplaatst: 27-02-15 13:18
Blauw en dan de versieringen soort bruinige kleur Zie er geen blauw zwart in en al helemaal geen goud wit whaha