bruceandnoon schreef:Ik teken! Gister bijna met het schaamrood op de kaken naar de Nieuwjaarsviering op de BBC gekeken live vanaf the London Eye ( mijn vriend is engels dus hij laat mij kennis maken met de engelse tradities). Een prachtig spektakel met het meest spectaculaire vuurwerk en werkelijk een groot feest met alleen maar blije mensen. Terwijl de geluiden die ik op de achtergrond hoorde meer weg hadden van een "warzone" ( ik woon in Amsterdam Centrum). Het is hier 2 weken geleden al begonnen, en gister vanaf 10 uur tot vannacht 4 uur heb ik non stop bommen af horen gaan. Resulterend in een enorm gestressde hond die zijn behoefte in huis moet doen en een peuter die trillend van angst op de bank zat.. Om 12 uur heb ik maar heel weinig echt mooi vuurwerk gezien in verhouding tot de ongelofelijke knallen die afgingen. Mensen in het buitenland snappen echt niets van hoe wij hier oud en nieuw "vieren", het lijkt meer op oorlogje spelen en zoveel mogelijk rebelleren. Waarom kunnen wij er niet een mooi feest van maken wat echt leuk is voor iedereen? En de bedragen die er ook dit jaar weer zijn uitgegeven? Wie zijn die mensen? Ik ken werkelijk niemand die zijn geld hier aan uitgeeft. 65 miljoen hebben "we" er voor over, daar steekt die "schamele" 12,3 miljoen die is opgehaald voor Serious Request mooi bij af...
Amen!