Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Yinnar schreef:Gezonde dieren afschieten omdat ze slachtoffer zijn van de mens vind ik onacceptabel.
Punt is, zo gezond zijn die zwerfkatten/verwilderde katten niet.
ingedebruijn schreef:Ik ben wel voorstander van kattenbelasting. Betaal ik netjes mee en kunnen deze katten op een normale manier geholpen worden.

Yinnar schreef:ingedebruijn schreef:Ik ben wel voorstander van kattenbelasting. Betaal ik netjes mee en kunnen deze katten op een normale manier geholpen worden.
Ik ga mee! Ik heb dan wel zes katten maar als ik op deze manier mijn steentje bij kan dragen en het ertoe leidt dat de betreffende zwerfkatten worden geholpen ipv afgeschoten doe ik het graag!
want mensen verkijken zich vaak op die lieve kleine kittentjes, want ook die worden groot. Paardjes45 schreef:Ik klink misschien wel heel slecht, maar ik vind het goed dat de zwerfkatten worden afgeschoten. Veel zwerfkatten zijn zo agressief/bang dat je ze onmogelijk kunt herplaatsen en dat geef je ze voor niks zoveel stress (opereren, ontwormen)
Cowgirl schreef:Hoef je geen kattenbelasting (wat ik echt belachelijk zou vinden net als hondenbelasting) voor in te voeren hoor, je kunt ook gewoon donateur worden bij je plaatselijke asiel.
ingedebruijn schreef:Ik ben wel voorstander van kattenbelasting. Betaal ik netjes mee en kunnen deze katten op een normale manier geholpen worden.
Yinnar schreef:_San87_ schreef:
Punt is, zo gezond zijn die zwerfkatten/verwilderde katten niet.
Hoe weet jij dat? Mijn pony's staan in natuurgebied en daar zijn ook zwerfkatten. Elk jaar kittens die bij ons op het erf worden geboren tussen de hooibalen. Ze zien er gezond uit. Ook de oudere katten. Ik ben nu ook bezig om een vangactie te organiseren. Als alleen die verdoemde boer nou eens zijn katers zou castreren zou het probleem zijn opgelost.
Yinnar schreef:Ze hoeven toch niet herplaatst te worden? Zorg ervoor dat er geen nestjes meer komen en zet ze terug waar ze vandaan komen. Dat ze stress hebben als je ze vangt en castreert geloof ik. Maar als je ze een dag later weer terug zet zijn ze het snel vergeten hoor.
Cayenne schreef:ingedebruijn schreef:Ik ben wel voorstander van kattenbelasting. Betaal ik netjes mee en kunnen deze katten op een normale manier geholpen worden.
Mjah, op zich geen slecht idee, maar daarmee is de kattenstront in mijn tuin nog niet opgeruimd, heb ik nog steeds een halve hartklap wanneer een kat vlak voor de auto oversteekt en sterven mijn volierevogels nog steeds van schrik omdat er weer eens een buurkat in het gaas van de voliere hangt..
. Cowgirl schreef:Ik moet ook wel eens huiskatten vangen met kooi. Die zijn bv ontsnapt , van het balkon afgevallen of de mensen gaan verhuizen.
Is die stress dan wel goed? Ook maar laten lopen dan.
Marion71 schreef:Hebben jullie de moeite genomen mijn post te lezen? Katten afschieten gebeurt niet in jullie woonwijk maar op mijn platteland. Er zijn wel wat verwilderde katten maar om van overlast te spreken is flauwekul. Dat blijkt ook wel uit de cijfers. Hooguit 13.500 katten per jaar.
Cayenne schreef:ingedebruijn schreef:Ik ben wel voorstander van kattenbelasting. Betaal ik netjes mee en kunnen deze katten op een normale manier geholpen worden.
Mjah, op zich geen slecht idee, maar daarmee is de kattenstront in mijn tuin nog niet opgeruimd, heb ik nog steeds een halve hartklap wanneer een kat vlak voor de auto oversteekt en sterven mijn volierevogels nog steeds van schrik omdat er weer eens een buurkat in het gaas van de voliere hangt..
_San87_ schreef:Cayenne schreef:
Nee joh, het is een kat. Die mogen dat!.
Yinnar schreef:Tja ik stap ook nog regelmatig in de hondenstront en daar wordt ook belasting voor betaald. En zo kan ik nog wel doorgaan. Zoals eerder gezegd het mes snijdt aan twee kanten....
om nog maar te zwijgen van vissen die uit de vijver gehaald worden, de vogels die opgefokt worden enz. Yinnar schreef:Tja ik stap ook nog regelmatig in de hondenstront en daar wordt ook belasting voor betaald. En zo kan ik nog wel doorgaan. Zoals eerder gezegd het mes snijdt aan twee kanten....
) Yinnar schreef:Paardjes45 schreef:Ik klink misschien wel heel slecht, maar ik vind het goed dat de zwerfkatten worden afgeschoten. Veel zwerfkatten zijn zo agressief/bang dat je ze onmogelijk kunt herplaatsen en dat geef je ze voor niks zoveel stress (opereren, ontwormen)
Ze hoeven toch niet herplaatst te worden? Zorg ervoor dat er geen nestjes meer komen en zet ze terug waar ze vandaan komen. Dat ze stress hebben als je ze vangt en castreert geloof ik. Maar als je ze een dag later weer terug zet zijn ze het snel vergeten hoor.
_San87_ schreef:Omdat wij hier in het asiel regelmatig zieke zwerfkatten/verwilderde katten binnen krijgen. Zo weet ik dat.