"W van Willem"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: "W van Willem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:47

Ik was ook totaal niet van plan om het nummer mee te gaan zingen.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:52

Ellie_F schreef:
Zwitsal schreef:
Het nummer van de 2 studenten vind ik wel echt heel leuk. Met allemaal dingetjes erin verwerkt waar wij als nederlanders trots op kunnen zijn. vind dat een erg vrolijk warm en hartelijk lied :j

Welk nummer is dat?

Ik zit op mn mobiel te bokken dus een link plakken is wat onhandig, maar je kan even youtuben op 'je bent een koning' .
Gewoon 2 studenten die een liedje gemaakt hebben omdat ze t leuk vonden.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:58

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:59

Oh link staat er al :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:02

Zij gebruiken referencies waar iedereen wel iets in herkent. En het laatste stukje kan je lekker meebleren :')
In tegenstelling tot, nou ja J.E.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:02

Driewerf hoera, niet voor de opmerking die er uiteindelijk voor hebben gezorgd dat het lied terug getrokken is, dat is zeker niet fraai, maar dat het terug getrokken is _/-\o_ Overigens heb ik wel commentaar op het werk van Ewbank, maar niet op hem als persoon, het is vast een prima vent en bedreigingen e.d. zijn echt te laag voor woorden.

Als je een lied maakt dat door alle Nederlanders meegezongen moet worden, dan kan je dat toch tenminste foutloos doen. Mijn verwachting was sowieso al niet dat ik het lied mooi zou vinden, dat hoeft ook helemaal niet, maar je maakt iets voor de Koning van je land dat wil je toch zo goed mogelijk doen en daar wil je toch een mooi respectvol lied neerzetten (als je daar niet omgeeft dan moet je überhaupt niet aan zo'n project beginnen). Overigens heb ik net even de tekst door de Word grammatica controle gehaald, die haalt zelfs nog een behoorlijk aantal fouten uit de tekst. Die moeite had meneer Ewbank toch ook wel kunnen doen?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:35

terugtrekking van het liedje.. oke...
de bedreigingen aan het adres van Ewbanks niet....

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:40

Aan de andere kant vind ik dit ook niet erg chique van hem. Niet echt een volwassen manier van omgaan met kritiek. :n

Citaat:
John Ewbank reageerde eerder op zaterdagavond al op een kritisch berichtje. Een vrouw, op haar profielfoto afgebeeld met haar baby, zei "kromme tenen" te krijgen van de songtekst. "Waar heb je die schattige Chinese naakthond trouwens gekocht?", reageerde Ewbank op de foto. "Zo een wil ik er ook wel."

http://www.nu.nl/muziek/3402849/john-ew ... terug.html

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:42

Triest, triest en nog eens triest.
Vond het een waardeloos liedje, maar dit gaat echt te ver.... Men zegt allemaal maar wat men denkt onder het mom van een eigen mening hebben, maar waar gaat dit heen? Iemand bedreigen omdat je een liedje niet mooi vind? Stoer hoor...

Apoelflapje: grapjes zijn niks mis mee, een bonk sarcasme ook niet. Die post vind ik dus niet zoveel mis mee. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Maar "zelfs de hoogste boom is niet hoog genoeg voor je.." Nee, sorry....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:45

Nou ik vind kromme tenen krijgen van een tekst of je baby uitgemaakt worden voor een Chinese naathond toch 2 hele verschillende dingen.

Triest dat hij zich zo uitlaat over een onschuldig berichtje.
*als je dan toch zo'n grote mond hebt, trek die dan open tegen de mensen die hem aan die hoogste boom willen hebben*

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:46

Ik geloof anders echt wel dat er iemand zichzelf ontzéttend geweldig zit te vinden "haha, doe alsof je Ewbank heet, rel een beetje en de halve wereld tuint er in".

Geloof het pas als het pas als er meer berichten zijn behalve "op facebook laat hij weten"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:52

Zijn goede vriend marco borsato heeft er op gereageerd. Dus denk wel dat het echt is. Had t gezien op zijn fb en ook lisa lois enz reageren er op.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:56

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:13

_O-

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:23

Ik ben niet goed in Duits, maar ik weet heel zeker dat hij DAT allemaal niet gezegd heeft :')

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:27

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:34

/
Laatst bijgewerkt door Quir op 21-04-13 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:36

Die is al gepost

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:39

Oh, haha. Ik had niet alles meer gelezen. :)

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:39

Eirikur schreef:
_O-

[ Video ]

Jamia koelkastschimmel... _O- _O-

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:40

Oh, en voor wie al dacht: "wat klinkt dat melodietje toch bekend?":

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 13:47

Eirikur schreef:
_O-

[ Video ]

Dit is zo iets wat je eigenlijk helemaal niet grappig wil vinden, :') met nadruk op wil := := :')

Snap de kritiek wel, tekst is gewoon slecht... Zowel de vorm als de inhoud. Vind WA best een puike vent, maar wat er in dit liedje gezongen wordt gaat me toch allemaal net even iets te ver :') 't is m'n vader niet!

Vind ewbank ook een beetje laag reageren, al is het wel een feit dat de kritiek op het lief behoorlijk gehyped is nu... En ik denk niet dat iemand er nog voor uit durft te komen dat 'ie het wel een leukheid vindt :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:18

John Ewbank had eens naar: "I am Australian" moeten luisteren, dat is een lied waar je een voorbeeld aan kan nemen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:25

Ik vind het melodietje wel prachtig. De clip erbij ook. Geeft toch wel een beetje een euforisch gevoel.. Maar dat is dus gestolen van een ander nummer (die trouwens wel erg mooi is) Het wel originele stuk; de rap vind ik echt slecht. Dat hoort gewoon niet in zo'n liedje. Daarnaast is de tekst is ook niet om over naar huis te schrijven. De W van Willem; drie vingers in de lucht... Buh. De tekst mag ook wel een stuk minder zoetsappig. Willem is niet mijn vader, maar een koning, dus het mag wel wat statiger.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:12

Eirikur schreef:
John Ewbank is net als WA "een beetje dom geweest". Het centrale thema van het lied "drie vingers in de lucht" is ook bekend als de "Kühnen-groet", een door neo-nazi's gebruikte variant op de verboden Hitlergroet, waarbij de door de drie gespreide vingers gevormde W staat voor "widerstand". Dit gebaar is in Dld inmiddels net zo verboden als de originele Hitlergroet.

Klopt inderdaad alleen is zijn dat andere vingers, de Kühnengruß zijn de middelvinger, wijsvinger en de duim. "onze" drie vingers in de lucht zijn de ringvinger, middelvinger en wijsvinger.

Ik vind het overigens schandalig dat mensen zo hebben gereageerd - ik vind het ook geen gepast lied, van mijn had het vrolijker mogen zijn en het is ook niet echt een meezinger - je kan het een slecht lied vinden maar om nou een iemand zo erg de grond in te boren gaat me te ver (ik heb het niet over de mensen in dit topic).