Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lbfginsel schreef:even geduld nog, ik hoop dat het as maandag in de krant komt, dat is de vaste dag voor Tim in de krant....aardige vent trouwens, heb hem uitgelegd dat de paardensport allang geen elite sport meer is.
Hij had van de KNHS gehoord dat ze 200.000 leden hebben, ik heb hem gezegd dat minimaal 150.000 daarvan gewone mensen zijn die hard moeten werken en dingen opzij zetten om hun paardje te kunnen blijven rijden.... ( en dus zorgen dat de KNHS geld uit kan blijven geven aan nieuwbouw en topsport...)
lbfginsel schreef:Bericht van de Ombudsman:
ha laura
dank voor je bericht
ik heb de bladen bewaard
maar het gaat mij vooral om een officieel besluit van de KNHS
verder valt me opnieuw op dat het probleem bij de KNHS vooral is dat de bond niet communiceert met de leden, zoals blijkt uit de 2e proef
Nibbit schreef:Dat werd op de regiovergadering nog over gesproken vorige week, de vraag was of de PaardenSport niet kon worden afgeschaft.
En dat kon niet omdat dat het officiele orgaan is van de KNHS; om besluiten en nieuws kenbaar te maken
Loetie84 schreef:lbfginsel schreef:Bericht van de Ombudsman:
ha laura
dank voor je bericht
ik heb de bladen bewaard
maar het gaat mij vooral om een officieel besluit van de KNHS
verder valt me opnieuw op dat het probleem bij de KNHS vooral is dat de bond niet communiceert met de leden, zoals blijkt uit de 2e proef
Wordt een publicatie in P&S niet aangemerkt als officieel besluit van de KNHS? Want persoonlijk lees ik de P&S wel zo: alles wat daar in staat is 'waar' en gebaseerd op de officiële regels (lijkt me)... In het geval van de onbeperkt houdbare startcoupons, mag je toch verwachten dat je kunt vertrouwen op die informatie uit de P&S...
Citaat:De KNHS wil op efficiënte wijze met haar leden communiceren en het ledenblad PaardenSport is daarbij een belangrijk communicatiemiddel. Met name de leden die deelnemen aan de wedstrijdsport dienen goed op de hoogte te zijn van diverse zaken om teleurstellingen op wedstrijden te voorkomen.
In PaardenSport wordt veel aandacht besteed aan voorlichting over de wedstrijdsport. De reglementswijzigingen, gewijzigde procedures rond wedstrijden en bijvoorbeeld het nieuws over I&R (Identificatie en Registratie) zijn zulke belangrijke onderwerpen dat het een must is voor de wedstrijdruiters zich hiervan op de hoogte te stellen.
Statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt. Het lidmaatschap op PaardenSport is om bovenstaande redenen verplicht voor iedere startkaarthouder. Ook dit is statutair vastgelegd en hierdoor is in principe iedere wedstrijdruiter op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in de wedstrijdsport.
Algemeen regelement
*Artikel 20 - Officiële mededelingen
1. Alle mededelingen, waarvan de Statuten, het Algemeen Reglement of reglementen publicatie voorschrijven, of waarvan dit door het Federatiebestuur of door de algemeen directeur van de werkorganisatie gewenst wordt geacht, alsmede alle uitvoeringsbesluiten, worden opgenomen in de Officiële mededelingen van de KNHS.
2. Ledenverenigingen, officials van de KNHS en startkaarthouders zijn verplicht een betaald abonnement te nemen op de Officiële mededelingen van de KNHS.
3. Verenigingsleden en individuele recreatiesportleden kunnen op abonnementsbasis om toezending van de Officiële mededelingen verzoeken.
4. Het Federatiebestuur en de algemeen directeur van de werkorganisatie zijn bevoegd in spoedeisende gevallen ook op andere wijze mededelingen te doen.
Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.