Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Re: Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:01

Super dat je er mee doorgaat, ik ben ook erg benieuwd :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 09:13

Spannend Laura!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 13:59

Goed bezig! Ik blijf trouw volgen...

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 19:40

even geduld nog, ik hoop dat het as maandag in de krant komt, dat is de vaste dag voor Tim in de krant....aardige vent trouwens, heb hem uitgelegd dat de paardensport allang geen elite sport meer is.
Hij had van de KNHS gehoord dat ze 200.000 leden hebben, ik heb hem gezegd dat minimaal 150.000 daarvan gewone mensen zijn die hard moeten werken en dingen opzij zetten om hun paardje te kunnen blijven rijden.... ( en dus zorgen dat de KNHS geld uit kan blijven geven aan nieuwbouw en topsport...) :D

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 19:56

lbfginsel schreef:
even geduld nog, ik hoop dat het as maandag in de krant komt, dat is de vaste dag voor Tim in de krant....aardige vent trouwens, heb hem uitgelegd dat de paardensport allang geen elite sport meer is.
Hij had van de KNHS gehoord dat ze 200.000 leden hebben, ik heb hem gezegd dat minimaal 150.000 daarvan gewone mensen zijn die hard moeten werken en dingen opzij zetten om hun paardje te kunnen blijven rijden.... ( en dus zorgen dat de KNHS geld uit kan blijven geven aan nieuwbouw en topsport...) :D

Heb nog steeds niets in de krant gezien, wel bericht gekregen van de ombudsman, hij is er nog steeds mee bezig....

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:20

Het schiet maar niet op hiermee... Echt te gek voor woorden! Ik heb mn coupons nog steeds in de la liggen hoor :j

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 21:52

Loetie84 schreef:
Het schiet maar niet op hiermee... Echt te gek voor woorden! Ik heb mn coupons nog steeds in de la liggen hoor :j

Ik heb ook die hele stapel nog liggen....

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 22:53

Heb deze week van de ombudsman gehoord dat hij zijn artikel naar de KNHS heeft gestuurd, daar had hij na 1 week nog steeds geen reactie op gekregen, 27 november komt het artikel in de krant te staan. Ik denk niet dat we daarmee ons geld terug gaan krijgen, dan zouden we naar de rechter moeten stappen, de coupons zijn eigenlijk wel waardepapieren, er staat geen vervaldatum op en ze zijn betaald. Ik vind het nog steeds een belachelijke beslissing, er wordt zomaar over heel veel euro's van de KNHS leden beslist omdat de ledenraad "heeft besloten" de structuur van de KNHS en de ledenraad mogen wel eens wat opener gaan worden, we zouden met zijn allen meer naar vergaderingen moeten gaan..... :j

Nu is de KNHS weer bezig een besluit te nemen waardoor verenigingen in de knoop gaan komen:
de 2e proef bij dezelfde jury mag niet meer voor punten gereden worden, dus moeten er meer juryleden komen, of er moet 1 proef smorgens gereden worden en 1 proef smiddags, ik denk dat ik dan gewoon 1 proef ga rijden.....

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:51

Idd, weer een nieuwe regel die ze aan t einde van t jaar (vast en zeker zodat we allemaal onze startpas niet meer kunnen afmelden) door onze strot douwen. Ik moet al weer aan dit topic denken toen ik in dat andere topic reageerde.
Tis dat ik wedstijden té leuk vind om er mee te stoppen, maar de KNHS komt me echt de strot uit. :r

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 23:51

Loetie, je bent de enige niet..... :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:54

Nee, i know... Tis dat het zo lastig is om iets nieuws op te bouwen! Maar in het andere topic was er ook al weer een roep om een andere bond. :? Gek he?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:55

Wie trekt de stoute schoenen aan?? :P

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 00:08

Pfffff..... :(

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 22:58

Zo, het artikel over de startcoupons heeft eindelijk in de krant gestaan, het muisje krijgt toch nog een (lange) staart, er hebben volgens de ombudsman al verschillende dagbladen gereageerd op het artikel. :j
Een van de Bokt volgers had mij halverwege dit jaar nog een Paard en Sport van september opgestuurd, die is Tim (ombudsman) kwijt geraakt, had hem aan een advocaat gegeven, gelukkig had ik de bewuste pagina nog gescand en opgeslagen net als die pagina uit oktober waarin plotsklaps werd vermeld dat de coupons m.i.v. januari 2012 ineens ongeldig zouden worden. Ik heb die stapel ter waarde van €80.- nog steeds liggen.... :(
Op Facebook staat al een foto van het krantenartikel, heb nog steeds geen idee hoe ik een foto op Bokt kan krijgen....
Zoek maar onder mijn naam: Laura Ginsel! /3

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:35

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 00:01

Leidsch Dagblad (HDC Media, ook de Telegraaf valt daar onder) +:)+

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 11:55

Ik sta nog steeds achter je hoor!!! Ga het artikel straks even delen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 12:21

Hier staat hij ook in de krant vandaag, het noord-hollands dagblad.

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 22:15

Dennis schreef:
Hier staat hij ook in de krant vandaag, het noord-hollands dagblad.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 22:15

Bericht van de Ombudsman:

ha laura

dank voor je bericht

ik heb de bladen bewaard

maar het gaat mij vooral om een officieel besluit van de KNHS

verder valt me opnieuw op dat het probleem bij de KNHS vooral is dat de bond niet communiceert met de leden, zoals blijkt uit de 2e proef

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:22

lbfginsel schreef:

ha laura

dank voor je bericht

ik heb de bladen bewaard

verder valt me opnieuw op dat het probleem bij de KNHS vooral is dat de bond niet communiceert met de leden, zoals blijkt uit de 2e proef

Wordt een publicatie in P&S niet aangemerkt als officieel besluit van de KNHS? Want persoonlijk lees ik de P&S wel zo: alles wat daar in staat is 'waar' en gebaseerd op de officiële regels (lijkt me)... In het geval van de onbeperkt houdbare startcoupons, mag je toch verwachten dat je kunt vertrouwen op die informatie uit de P&S...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:24

Dat werd op de regiovergadering nog over gesproken vorige week, de vraag was of de PaardenSport niet kon worden afgeschaft.
En dat kon niet omdat dat het officiele orgaan is van de KNHS; om besluiten en nieuws kenbaar te maken

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:34

Nibbit schreef:
Dat werd op de regiovergadering nog over gesproken vorige week, de vraag was of de PaardenSport niet kon worden afgeschaft.
En dat kon niet omdat dat het officiele orgaan is van de KNHS; om besluiten en nieuws kenbaar te maken

Klopt, dat is inderdaad wat de KNHS er van zegt als je vraagt of je de P&S in het vervolg niet meer hoeft te ontvangen... Alles wat daar in staat is dus 'waar'. Behoudens druk en zetfouten, maar een stuk Q&A waarin gevraagd wordt (in oktober) hoe lang de startcoupons geldig zijn met het antwoord dat ze ONBEPERKT geldig zijn, maar je dan toch voor waarheid aannemen. Een maand later worden de coupons afgeschaft. Tja.... En dan mag je alleen hele setjes terug sturen die na 1 juli zijn gekocht? Zelfs het openbaar is soepeler en bovendien staat (bedoel: stond :P )het daar vermeld op de strippenkaart: "na prijswijziging 1 jaar geldig"

lbfginsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 22:44

Loetie84 schreef:
lbfginsel schreef:

ha laura

dank voor je bericht

ik heb de bladen bewaard

Wordt een publicatie in P&S niet aangemerkt als officieel besluit van de KNHS? Want persoonlijk lees ik de P&S wel zo: alles wat daar in staat is 'waar' en gebaseerd op de officiële regels (lijkt me)... In het geval van de onbeperkt houdbare startcoupons, mag je toch verwachten dat je kunt vertrouwen op die informatie uit de P&S...

dat dacht ik dus ook, ik ben official en lees ook officiële berichten in de Paard & Sport, tenminste dat nam ik aan, maar ik vind het hoe langer en meer een onbetrouwbare bond worden.....

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:24

Goed gedaan Laura en ombudsman!

Op mijn verzoek om beeindiging van mijn Paard&Sport abbonnement antwoordde de KNHS ook:

Citaat:
De KNHS wil op efficiënte wijze met haar leden communiceren en het ledenblad PaardenSport is daarbij een belangrijk communicatiemiddel. Met name de leden die deelnemen aan de wedstrijdsport dienen goed op de hoogte te zijn van diverse zaken om teleurstellingen op wedstrijden te voorkomen.

In PaardenSport wordt veel aandacht besteed aan voorlichting over de wedstrijdsport. De reglementswijzigingen, gewijzigde procedures rond wedstrijden en bijvoorbeeld het nieuws over I&R (Identificatie en Registratie) zijn zulke belangrijke onderwerpen dat het een must is voor de wedstrijdruiters zich hiervan op de hoogte te stellen.

Statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt. Het lidmaatschap op PaardenSport is om bovenstaande redenen verplicht voor iedere startkaarthouder. Ook dit is statutair vastgelegd en hierdoor is in principe iedere wedstrijdruiter op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in de wedstrijdsport.

Algemeen regelement

*Artikel 20 - Officiële mededelingen

1. Alle mededelingen, waarvan de Statuten, het Algemeen Reglement of reglementen publicatie voorschrijven, of waarvan dit door het Federatiebestuur of door de algemeen directeur van de werkorganisatie gewenst wordt geacht, alsmede alle uitvoeringsbesluiten, worden opgenomen in de Officiële mededelingen van de KNHS.

2. Ledenverenigingen, officials van de KNHS en startkaarthouders zijn verplicht een betaald abonnement te nemen op de Officiële mededelingen van de KNHS.

3. Verenigingsleden en individuele recreatiesportleden kunnen op abonnementsbasis om toezending van de Officiële mededelingen verzoeken.

4. Het Federatiebestuur en de algemeen directeur van de werkorganisatie zijn bevoegd in spoedeisende gevallen ook op andere wijze mededelingen te doen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hier staat toch dat "statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt"?