*Paardenfilm Ruffian online te bekijken! Moeite echt waard!*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: *Paardenfilm Ruffian online te bekijken! Moeite echt waard!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:37

hmm ik schrik niet gouw in een film (the ring was ook dood saai voor me) maar dit was er wel een die het voorelkaar heeft gekregen

een goeie film jammer alleen dat ie niet bekender is geworden

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:07

ik ga hem vanavond ook even kijken :j

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:41

Ik heb net via Google wat over Ruffian opgezocht, sta nu dus te snotteren. Voor diegene onder ons die snotteren leuk vinden: zoek ook eens naar Barbaro op you tube! |(
Ik weet niet of ik ga kijken naar deze film, zal wel in stukjes zijn. Ik ben emotioneel incontinent ;) :o

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:43

Heb de film ook net gekeken, zelfs ik moest huilen, doe ik normaal nooit!
Zo zielig..

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:51

Ben halverwege deel 5 met kijken, tot nu toe mooie film, zal straks wel echt zielig worden, als ik de reacties hier lees .. -O-

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 22:13

.. Afgekeken. Wat onwijs .. sneu .. ;(

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:39

ik ga hem ook eens bekijken :P

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:44

Ga vanavond ook maar kijken

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:26

Als ie heel zielig is zie ik hem liever niet :P Kan echt weinig verdragen wanneer het om dieren gaat :o
Normaal troost ik mezelf nog dat het een film is, maar iedereen haalt aan dat het ECHT GEBEURD is haha..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:31

CCindy schreef:
Als ie heel zielig is zie ik hem liever niet :P Kan echt weinig verdragen wanneer het om dieren gaat :o
Normaal troost ik mezelf nog dat het een film is, maar iedereen haalt aan dat het ECHT GEBEURD is haha..

het is ook ooit wel echt gebeurt, maar dat wat jij in de film ziet blijft natuurlijk trucjes. dus je kan jezelf best blijven troosten ;)

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:14

|( |( |( |( |(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:30

Er heeft overigens nooit meer een paard in de stal van Ruffian gestaan.
De trainer vond geen enkel paard goed genoeg voor haar stal en kon het niet verdragen wanneer een ander paard in haar stal zou staan.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:41

Ik denk dat de trainer daarin ook groot gelijk heeft.... Ruffian verdient dit na zo'n tragisch ongeluk....
Zo'n paard neemt een heel groot deel van je hart in en het heeft zoveel pijn gedaan bij die mensen....als of je een dierbare verliest....
Ik denk zelfs dat als Zenyetta iets zou overkomen de mensen gebroken zullen zijn...

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:55

Heb toch stiekem even een traantje gelaten.. zal je maar overkomen..

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:43

Ik heb de film ook gezien. Gatsie wat naar om te zien dat de merrie haar been breekt!
Ik moest gelijk denken aan een ren paard waar het verhaal van Ruffian erg op lijkt..... Barbaro! Heb veel films van dit paard bekeken en veel gesurfd naar de historie van dit paard. Het onderstaande filmpje bezorgt mij nog steeds kippenvel en iedere keer als ik dit filmpje zie bedenk ik mijzelf hoe blij ik ben dat ik mijn pony's om mij heen heb! Er zijn in de ren sport heel veel legendes, de 1 bekender dan de andere. Maar ik vind dat Barbaro er ook bij hoort. meningen verschillen, maar wil jullie graag de filmpjes laten zien.

http://www.youtube.com/watch?v=4LJ_BUPjTf8

Dit filmpje laat zien wat er gebeurde tijdens zijn laatste race!
http://www.youtube.com/watch?v=4QfmS7ZH ... re=related

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:28

ik ben benieuwd vanavond of 1 dezer dagen maar even kijken.. :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:57

Westland schreef:
Ik heb de film ook gezien. Gatsie wat naar om te zien dat de merrie haar been breekt!
Ik moest gelijk denken aan een ren paard waar het verhaal van Ruffian erg op lijkt..... Barbaro! Heb veel films van dit paard bekeken en veel gesurfd naar de historie van dit paard. Het onderstaande filmpje bezorgt mij nog steeds kippenvel en iedere keer als ik dit filmpje zie bedenk ik mijzelf hoe blij ik ben dat ik mijn pony's om mij heen heb! Er zijn in de ren sport heel veel legendes, de 1 bekender dan de andere. Maar ik vind dat Barbaro er ook bij hoort. meningen verschillen, maar wil jullie graag de filmpjes laten zien.

http://www.youtube.com/watch?v=4LJ_BUPjTf8

Dit filmpje laat zien wat er gebeurde tijdens zijn laatste race!
http://www.youtube.com/watch?v=4QfmS7ZH ... re=related

En dat vind ik nou het ergste. Het gebeurt zo dikwijls en toch wil men er niets van leren. Nog altijd worden renpaarden op tweejarige leeftijd ingereden. En al die eerbetonen: begrafenis op de renbaan, geen ander paard in de stal,.... luguber vind ik dat. Als men zuiniger was geweest op haar terwijl ze nog leefde, konden we nu nog van haar nakomelingen genieten.
Ik vind de rensport een mooie sport, maar ik zou er zoveel meer van genieten als de minimumleeftijd zou opgetrokken worden.

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:09

Ik heb deel 1 nu gezien, maar mn ogen vallen dicht. maar ik wil hem zeker verder kijken :).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 18:30

Dat van Barbaro is ook vreselijk zeg..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 19:52

Gini schreef:
En dat vind ik nou het ergste. Het gebeurt zo dikwijls en toch wil men er niets van leren. Nog altijd worden renpaarden op tweejarige leeftijd ingereden. En al die eerbetonen: begrafenis op de renbaan, geen ander paard in de stal,puntjepuntjepuntje. luguber vind ik dat. Als men zuiniger was geweest op haar terwijl ze nog leefde, konden we nu nog van haar nakomelingen genieten.
Ik vind de rensport een mooie sport, maar ik zou er zoveel meer van genieten als de minimumleeftijd zou opgetrokken worden.

helemaal mee eens. dieren krijgen helemaal niet de tijd om lekker uit te harden, om hun energie te stoppen in het groeien van een sterk skelet. beetje jammer en flink onnodig... waarom niet net die 1 a 2 jaar wachten? sport is mooi en je moet er ook alles uit kunnen halen, maar het moet wel fair blijven, en dat op dergelijke vroege leeftijd laten races, zoveel, vind ik niet echt fair...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 11:24

Er is overigens een lied geschreven voor Ruffian, erg ontroerend!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:26

Pfff.. ik heb het in ieder geval niet droog gehouden! :o
Mooi verhaal.. erg zielig.. Altijd jammer zo'n niet happy end..

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:23

woeliej schreef:
Gini schreef:
En dat vind ik nou het ergste. Het gebeurt zo dikwijls en toch wil men er niets van leren. Nog altijd worden renpaarden op tweejarige leeftijd ingereden. En al die eerbetonen: begrafenis op de renbaan, geen ander paard in de stal,puntjepuntjepuntje. luguber vind ik dat. Als men zuiniger was geweest op haar terwijl ze nog leefde, konden we nu nog van haar nakomelingen genieten.

helemaal mee eens. dieren krijgen helemaal niet de tijd om lekker uit te harden, om hun energie te stoppen in het groeien van een sterk skelet. beetje jammer en flink onnodig... waarom niet net die 1 a 2 jaar wachten? sport is mooi en je moet er ook alles uit kunnen halen, maar het moet wel fair blijven, en dat op dergelijke vroege leeftijd laten races, zoveel, vind ik niet echt fair...

Inprincipe ben ik er nooit zo op tegen geweest maar nu valt het gewoon op dat renpaarden hun benen letterlijk breken nog voor ze 5 jaar oud zijn! Het zijn ook de 'beste' waar het mee gebeurd. Inderdaad het klopt ergens niet. We verwachten dat de paarden presteren, ook al kost dat een leven. Maar eigenlijk verwacht je ook niet van een eigenaar dat hij zijn paard niet laat zien. Ze willen er mee pronken, bekend worden en geld verdienen. Ok, qua verzorging staan ze er tip top bij en aan geld natuurlijk geen gebrek. Maar een leven is toch veel te kostbaar om mee te spelen? Wij houden onze paarden voor hobby en denk dat dat gewoon niet te vergelijken is als het houden van paarden van geldbazen. Vind ik het wel reeél dat de paarden een mega begravenis krijgen, het dier beleeft dat toch niet meer maar dat is denk wel het laatste wat je dan nog kan doen voor zo'n dier i.p.v. simpel weg naar de slacht sturen....wat wij hobby houders dus weer wel zouden doen.
Het is een verhaal met 2 kanten en moeilijk om daar over te oordelen!
Het verhaal van Barbaro blijft me ontroeren, voor mij no. 1!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:33

Ik heb niets tegen paardenrennen, maar 2 jaar vind ik te jong om mee te laten lopen in races.
Maar datzelfde vind ik van de westernpaardjes; die worden ook vanaf 2 jaar al ingereden en uitgebracht in wedstrijden

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 05:17

iedere sport heeft zo zn pro en cons...