Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CCindy schreef:Als ie heel zielig is zie ik hem liever nietKan echt weinig verdragen wanneer het om dieren gaat
Normaal troost ik mezelf nog dat het een film is, maar iedereen haalt aan dat het ECHT GEBEURD is haha..
Westland schreef:Ik heb de film ook gezien. Gatsie wat naar om te zien dat de merrie haar been breekt!
Ik moest gelijk denken aan een ren paard waar het verhaal van Ruffian erg op lijkt..... Barbaro! Heb veel films van dit paard bekeken en veel gesurfd naar de historie van dit paard. Het onderstaande filmpje bezorgt mij nog steeds kippenvel en iedere keer als ik dit filmpje zie bedenk ik mijzelf hoe blij ik ben dat ik mijn pony's om mij heen heb! Er zijn in de ren sport heel veel legendes, de 1 bekender dan de andere. Maar ik vind dat Barbaro er ook bij hoort. meningen verschillen, maar wil jullie graag de filmpjes laten zien.
http://www.youtube.com/watch?v=4LJ_BUPjTf8
Dit filmpje laat zien wat er gebeurde tijdens zijn laatste race!
http://www.youtube.com/watch?v=4QfmS7ZH ... re=related
. Gini schreef:En dat vind ik nou het ergste. Het gebeurt zo dikwijls en toch wil men er niets van leren. Nog altijd worden renpaarden op tweejarige leeftijd ingereden. En al die eerbetonen: begrafenis op de renbaan, geen ander paard in de stal,puntjepuntjepuntje. luguber vind ik dat. Als men zuiniger was geweest op haar terwijl ze nog leefde, konden we nu nog van haar nakomelingen genieten.
Ik vind de rensport een mooie sport, maar ik zou er zoveel meer van genieten als de minimumleeftijd zou opgetrokken worden.

woeliej schreef:Gini schreef:En dat vind ik nou het ergste. Het gebeurt zo dikwijls en toch wil men er niets van leren. Nog altijd worden renpaarden op tweejarige leeftijd ingereden. En al die eerbetonen: begrafenis op de renbaan, geen ander paard in de stal,puntjepuntjepuntje. luguber vind ik dat. Als men zuiniger was geweest op haar terwijl ze nog leefde, konden we nu nog van haar nakomelingen genieten.
Ik vind de rensport een mooie sport, maar ik zou er zoveel meer van genieten als de minimumleeftijd zou opgetrokken worden.
helemaal mee eens. dieren krijgen helemaal niet de tijd om lekker uit te harden, om hun energie te stoppen in het groeien van een sterk skelet. beetje jammer en flink onnodig... waarom niet net die 1 a 2 jaar wachten? sport is mooi en je moet er ook alles uit kunnen halen, maar het moet wel fair blijven, en dat op dergelijke vroege leeftijd laten races, zoveel, vind ik niet echt fair...